Gå til innhold

NAV aksjonerte mot romfolk, fant 74 falske barn.


Mandolaika

Anbefalte innlegg

Den folkegruppen er uglesett pga. levemåten. De som lever slik majoriteten gjør tilhører ikke lenger denne folkegruppen.

Ja, det blir en ond sirkel... De får ikke jobb pga levemåten og greier ikke leve på andre måter siden de ikke tjener nok penger til å skaffe seg et sted å bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    38

  • Goliath

    30

  • Nord og ned

    23

  • fineline

    16

Mest aktive i denne tråden

Ja, det blir en ond sirkel... De får ikke jobb pga levemåten og greier ikke leve på andre måter siden de ikke tjener nok penger til å skaffe seg et sted å bo.

Dette er bare kvalifisert sludder. Når man ikke engang sender barna sine på skolen, og siden kommer å skylder på samfunnet fordi de ikke får jobb, så er idiotiet komplett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side så kan vi jo se litt positivt på det. Det er nok ikke så mange barn som ikke får gått på skole likevel.

Man trodde de eksisterte pga personnumre osv, men undret seg over at de aldri dukket opp på skolen. Så viser det seg at de har aldri eksistert :-)

Jeg beundrer din evne til å se det positive i det meste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare kvalifisert sludder. Når man ikke engang sender barna sine på skolen, og siden kommer å skylder på samfunnet fordi de ikke får jobb, så er idiotiet komplett.

''Når man ikke engang sender barna sine på skolen,''

Barna eksisterer jo ikke og kan derfor ikke gå på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når man ikke engang sender barna sine på skolen,''

Barna eksisterer jo ikke og kan derfor ikke gå på skolen.

''Barna eksisterer jo ikke og kan derfor ikke gå på skolen.''

Høhø..ja jeg glemte jo det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir en ond sirkel... De får ikke jobb pga levemåten og greier ikke leve på andre måter siden de ikke tjener nok penger til å skaffe seg et sted å bo.

Det er en ond sirkel etter vår målestokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda - jeg er klar over at de "kriger" seg i mellom, og at det finnes ulike "småkonger" i de ulike grupperingene.

Men at det foregår utstrakt organisert kriminell virksomhet på kryss og tvers av ulike landegrenser er hevet over en hver tvil.

Og de som sitter øverst i hierarkiene har på ingen måte noen mangel på penger - men tvert om.

Schengen har bare bidratt til å gjøre det enda enklere for dem å drive sin kriminelle virksomhet.

Sett sett filmen om den norske sigøynerfamilen Jansen forresten? http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/449515/

I følge seg selv er Jan Jansen en så god teppeselger at han kan finanisere gedigne campingvogner og luksusmercedeser med teppesalg alene.

En så dyktig selger ville blitt headhuntet av det som finnes av selskaper i landet....hvis det hadde vært sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frelse mulig?

Sett sett filmen om den norske sigøynerfamilen Jansen forresten? http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/449515/

I følge seg selv er Jan Jansen en så god teppeselger at han kan finanisere gedigne campingvogner og luksusmercedeser med teppesalg alene.

En så dyktig selger ville blitt headhuntet av det som finnes av selskaper i landet....hvis det hadde vært sant.

Det er svindel og bedrag hele veien med slike folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old man

Det er en ond sirkel etter vår målestokk.

''Det er en ond sirkel etter vår målestokk.''

Det er en ond sirkel etter enhver målestokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er nok mange som har gitt opp, for de ser jo allerede som unge at det ikke nytter''

Og fantasiene dien vil ingen ende ta? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article707566.ece

Den eneste som har giddet gå på skole Amanda Josef har idag arbeide.

Synd for deg. VELDIG synd for deg, da det til fulle beviser at alt du skriver om fordommer, at andre ser det ikke nytter, osv osv. er reindyrket bullshit og fri fantasering fra din side.

''Den eneste som har giddet gå på skole Amanda Josef har idag arbeide.''

Ah, enda en mulighet til å være uenig ;-)

Antallet med utdanning er høyere (jeg sier ikke skyhøyt), men disse flagger ikke bakgrunnen sin, og enkelte har brutt med familien sin - de holder sitt "rom-/sigøyneropphav" godt skjult. I likhet med en del voksne 'tatere' som holder opphav / bakgrunn skjult pga redsel for negative reaksjoner fra arbeidsgivere, naboer og omgangskrets.

En annen ting er at linken din er snart 10 år gammel, og det står -"trolig"- i ingressen...

Det sagt, manglende utdanning er et kjempeproblem blant romfolk / sigøynere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du er naiv om du tror det stemmer... Jeg er selv døv og vet hvor utrolig vanskelig det er å få jobb om man er døv og uten talespråk (jeg er heldig siden jeg har normal tale, men mange døve venner av meg får aldri jobb). Er man medlem av en folkegruppe som har meget dårlig rykte, så kommer nok døve foran dem i køen.....

Min datter lurer på hvordan døve mennesker tenker. Ikke-døve, tenker jo i ord, er det annerledes for døve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter lurer på hvordan døve mennesker tenker. Ikke-døve, tenker jo i ord, er det annerledes for døve?

:)

I norsk tegnspråk bruker man munnstillinger som ligner norske ord, så sånn sett tenker nok døve en slags kombinasjon av ord/tegn? Talespråklige tenker jo egentlig ikke bare i ord, men også i bilder/situasjoner? Her forleden oppdaga jeg en døv jeg kjenner som er en snåling ;) Jeg så ham på shoppingsenteret der han så ned i bakken og liksom snakka med seg selv (kun med munnen og uten stemme). Jeg så hva han snakka om, og han er 100 % tegnspråklig... Om han ta tenkte i tegn i tillegg vet jeg dog ikke..

Jeg er muligens ikke den rette å spørre siden jeg ikke lærte tegn før jeg var voksen... Det jeg har bitt meg merke i er imidlertid at min eldste datter snakker tegnspråk i søvne..Hun bruker sjelden tegnspråk i våken tilstand, men tegnspråk var hennes førstespråk. Selv snakker jeg talespråk i søvne, mens min eksmann snakka tegnspråk når han sov.... Han var ellers meget talespråklig, men førstespråket hans var tegnspråk. Jeg har derfor en mulig teori om at man snakker førstespråket sitt i søvne? ;) (sånn litt på siden, men allikevel interessant :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Den eneste som har giddet gå på skole Amanda Josef har idag arbeide.''

Ah, enda en mulighet til å være uenig ;-)

Antallet med utdanning er høyere (jeg sier ikke skyhøyt), men disse flagger ikke bakgrunnen sin, og enkelte har brutt med familien sin - de holder sitt "rom-/sigøyneropphav" godt skjult. I likhet med en del voksne 'tatere' som holder opphav / bakgrunn skjult pga redsel for negative reaksjoner fra arbeidsgivere, naboer og omgangskrets.

En annen ting er at linken din er snart 10 år gammel, og det står -"trolig"- i ingressen...

Det sagt, manglende utdanning er et kjempeproblem blant romfolk / sigøynere.

Det stemmer!

Har selv vært lærer for elever av romfolket... Men disse ser vi ikke fordi man knapt vet hvilken hærkomst de er av. Foreldrene er gjerne ikke spesielt lesedyktige f.eks., men de ønsker sterkt at barna skal få gå på skole. Noen av dem reiser forsatt rundt, men bor på et fast sted i vinterhalvåret (eleven er da på skolen vinterhalvåret og får hjemmeundervisning i campingvogna i sommerhalvåret). Jeg må nesten få skyte inn at alle de elevene av romfolket som jeg har truffet, har vært eksemplariske elever alle som en.... de har faktisk utmerket seg som meget hyggelige og høflige elever :) Derfor kjennes det urettferdig når alle i denne folkegruppen skjæres over en kam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Den eneste som har giddet gå på skole Amanda Josef har idag arbeide.''

Ah, enda en mulighet til å være uenig ;-)

Antallet med utdanning er høyere (jeg sier ikke skyhøyt), men disse flagger ikke bakgrunnen sin, og enkelte har brutt med familien sin - de holder sitt "rom-/sigøyneropphav" godt skjult. I likhet med en del voksne 'tatere' som holder opphav / bakgrunn skjult pga redsel for negative reaksjoner fra arbeidsgivere, naboer og omgangskrets.

En annen ting er at linken din er snart 10 år gammel, og det står -"trolig"- i ingressen...

Det sagt, manglende utdanning er et kjempeproblem blant romfolk / sigøynere.

''Antallet med utdanning er høyere (jeg sier ikke skyhøyt), men disse flagger ikke bakgrunnen sin, og enkelte har brutt med familien sin - de holder sitt "rom-/sigøyneropphav''

Dette finnes det ingen annen dokumentasjon på enn din nokså unike påstand, men er i så fall bare enda en grunn til å stemple argumentet om at sigøynere ikke får jobb selv om de vil er dikt og løgn.

''I likhet med en del voksne 'tatere' som holder opphav / bakgrunn skjult pga redsel''

En av mine nærmeste og beste kollegaer er tater. Han er bofast og lever helt normalt noe de aller fleste av de gjør idag.

Desverre er det fortsatt noen av dem som insisterer på å leve på gamlemåten som omflakkende villmenn, med trygdesvindel og svartarbeide som livsbasis, og dermed ødelegger for alles rykte.

''Det sagt, manglende utdanning er et kjempeproblem blant romfolk / sigøynere.''

Yes, og det er derfor irrelevant og avsporende for poenget om også et par andre har fullført videregånde siden 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

I norsk tegnspråk bruker man munnstillinger som ligner norske ord, så sånn sett tenker nok døve en slags kombinasjon av ord/tegn? Talespråklige tenker jo egentlig ikke bare i ord, men også i bilder/situasjoner? Her forleden oppdaga jeg en døv jeg kjenner som er en snåling ;) Jeg så ham på shoppingsenteret der han så ned i bakken og liksom snakka med seg selv (kun med munnen og uten stemme). Jeg så hva han snakka om, og han er 100 % tegnspråklig... Om han ta tenkte i tegn i tillegg vet jeg dog ikke..

Jeg er muligens ikke den rette å spørre siden jeg ikke lærte tegn før jeg var voksen... Det jeg har bitt meg merke i er imidlertid at min eldste datter snakker tegnspråk i søvne..Hun bruker sjelden tegnspråk i våken tilstand, men tegnspråk var hennes førstespråk. Selv snakker jeg talespråk i søvne, mens min eksmann snakka tegnspråk når han sov.... Han var ellers meget talespråklig, men førstespråket hans var tegnspråk. Jeg har derfor en mulig teori om at man snakker førstespråket sitt i søvne? ;) (sånn litt på siden, men allikevel interessant :))

Ha- ha - nå måtte jeg bare le her jeg sitter. Har aldri tenkt på at det går an å snakke tegnspråk i søvne :-DDD

Morsomt! Forøvrig høres det logisk ut det at en snakker sitt førstesprøk i søvne.

Hvordan snakker du i drømmene dine? Jeg vet at da jeg bodde i Frankrike, drømte jeg ofte på fransk, og også nå i Norge, så hender det at jeg drømmer om personer og situasjoner i Frankrike, og da snakker jeg fransk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha- ha - nå måtte jeg bare le her jeg sitter. Har aldri tenkt på at det går an å snakke tegnspråk i søvne :-DDD

Morsomt! Forøvrig høres det logisk ut det at en snakker sitt førstesprøk i søvne.

Hvordan snakker du i drømmene dine? Jeg vet at da jeg bodde i Frankrike, drømte jeg ofte på fransk, og også nå i Norge, så hender det at jeg drømmer om personer og situasjoner i Frankrike, og da snakker jeg fransk.

Hehe, jeg snakker norsk (dessverre) - tror jeg må skaffe meg en døv mann, så slipper jeg pinlige episoder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett sett filmen om den norske sigøynerfamilen Jansen forresten? http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/449515/

I følge seg selv er Jan Jansen en så god teppeselger at han kan finanisere gedigne campingvogner og luksusmercedeser med teppesalg alene.

En så dyktig selger ville blitt headhuntet av det som finnes av selskaper i landet....hvis det hadde vært sant.

Det er nok et godt eksempel på en slik småkonge...

Godt er det at noen klarer å komme seg ut av det miljøet, for det viser at det er mulig.

Skal man virkelig få gjort noe, så må de som bedriver organisert kriminalitet bli overvåket vesentlig nøyere, og tatt mye hardere.

Men da skriker venstresiden i kor med romfolket selv om "trakasering og forfølgelse av en hel "uskyldig" folkegruppe".

Og de som taper mest på det er barna, og de av dem som virkelig ønsker å leve et annet og ikke kriminelt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et godt eksempel på en slik småkonge...

Godt er det at noen klarer å komme seg ut av det miljøet, for det viser at det er mulig.

Skal man virkelig få gjort noe, så må de som bedriver organisert kriminalitet bli overvåket vesentlig nøyere, og tatt mye hardere.

Men da skriker venstresiden i kor med romfolket selv om "trakasering og forfølgelse av en hel "uskyldig" folkegruppe".

Og de som taper mest på det er barna, og de av dem som virkelig ønsker å leve et annet og ikke kriminelt liv.

''Det er nok et godt eksempel på en slik småkonge...''

Ja, men først og fremst er det et ekesempel på hvor utrolig godt de norske sigøynere lever på en blanding av trygdemisbruk og fjusk og fanteri. (Det sier seg jo selv at ingen kjøper tepper av denne svindleren slik han hevder å leve av).

Og det er jo nettopp fra dette miljøet de 75 barna som ikke finnes kommer fra, og i likhet med sine rumenske artsfrender sier han jo rett ut i programet at barna hans ikke skal gå på skole å ta seg utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett sett filmen om den norske sigøynerfamilen Jansen forresten? http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/449515/

I følge seg selv er Jan Jansen en så god teppeselger at han kan finanisere gedigne campingvogner og luksusmercedeser med teppesalg alene.

En så dyktig selger ville blitt headhuntet av det som finnes av selskaper i landet....hvis det hadde vært sant.

''I følge seg selv er Jan Jansen en så god teppeselger at han kan finanisere gedigne campingvogner og luksusmercedeser med teppesalg alene.''

Regner med at skattelistene kan bekrefte dette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er nok et godt eksempel på en slik småkonge...''

Ja, men først og fremst er det et ekesempel på hvor utrolig godt de norske sigøynere lever på en blanding av trygdemisbruk og fjusk og fanteri. (Det sier seg jo selv at ingen kjøper tepper av denne svindleren slik han hevder å leve av).

Og det er jo nettopp fra dette miljøet de 75 barna som ikke finnes kommer fra, og i likhet med sine rumenske artsfrender sier han jo rett ut i programet at barna hans ikke skal gå på skole å ta seg utdannelse.

Det er fullstendig håpløst og det reneste idioti (iblandet en kjempeporsjon med ubegrenset naivitet) at slike som han kan / får fortsette som han gjør.

Han har vel r*va full av såkalte "rettigheter" han blir dyttet full av i Norge som beskytter han og hans kriminelle handlinger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...