Gå til innhold

Herregud!, hva skal jeg gjøre?


Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke du skjønner helt, for hvis jeg skal spise ett stykke brød ved siden av, vil jeg ikke greie mye av varmmaten nei. Tror ikke du helt forstår problemet.

''Jeg tror ikke du skjønner helt, for hvis jeg skal spise ett stykke brød ved siden av, vil jeg ikke greie mye av varmmaten nei. Tror ikke du helt forstår problemet.''

Nei tydeligvis ikke. Jeg skjønner at du blir fort mett, men for en overvektig person er det pyton å ikke kunne spise seg mett, akkurat som det er pyton for deg å spise for mye.

Og når jeg foreslår å drikke en drikk som er kaloririk og du sier du heller vil prøve med vanlig mat (som du også sier du ikke klarer spise for mye av), så forstår jeg det virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mary Poppins

    7

  • laban

    4

  • Sør

    3

  • frosken

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror ikke du skjønner helt, for hvis jeg skal spise ett stykke brød ved siden av, vil jeg ikke greie mye av varmmaten nei. Tror ikke du helt forstår problemet.

Hvis en som ville ned i vekt hadde svart omtrent det motsatte her, altså at h*n måtte ha både brød og varmmat til lunsj for å overleve til middag - da hadde du svart at man ikke kan forvente å bli slank uten å jobbe for det, eller hva?

(Akkurat nå ser jeg bort fra brødforbudet som har blitt innført de siste årene, det var bare et eksempel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Jeg tror ikke du skjønner helt, for hvis jeg skal spise ett stykke brød ved siden av, vil jeg ikke greie mye av varmmaten nei. Tror ikke du helt forstår problemet.''

Nei tydeligvis ikke. Jeg skjønner at du blir fort mett, men for en overvektig person er det pyton å ikke kunne spise seg mett, akkurat som det er pyton for deg å spise for mye.

Og når jeg foreslår å drikke en drikk som er kaloririk og du sier du heller vil prøve med vanlig mat (som du også sier du ikke klarer spise for mye av), så forstår jeg det virkelig ikke.

''Og når jeg foreslår å drikke en drikk som er kaloririk og du sier du heller vil prøve med vanlig mat (som du også sier du ikke klarer spise for mye av), så forstår jeg det virkelig ikke''

Selvsagt vil jeg det hvis dette blir veldig alvorlig. Jeg må jo sørge for at det ikke blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Og når jeg foreslår å drikke en drikk som er kaloririk og du sier du heller vil prøve med vanlig mat (som du også sier du ikke klarer spise for mye av), så forstår jeg det virkelig ikke''

Selvsagt vil jeg det hvis dette blir veldig alvorlig. Jeg må jo sørge for at det ikke blir det.

Jeg vil også anbefale næringsdrikkene fra apoteket. En stor fordel med disse er ikke bare at de inneholder kalorier, de inneholder også diverse proteiner, vitaminer og mineraler du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg vil også anbefale næringsdrikkene fra apoteket. En stor fordel med disse er ikke bare at de inneholder kalorier, de inneholder også diverse proteiner, vitaminer og mineraler du trenger.

''Jeg vil også anbefale næringsdrikkene fra apoteket. En stor fordel med disse er ikke bare at de inneholder kalorier, de inneholder også diverse proteiner, vitaminer og mineraler du trenger''

Jeg tenker slik: Disse vil gjøre meg mett og det vil føre til at jeg vil greie og spise enda mindre av det som smaker godt. Så da skjønner jeg ikke helt vitsen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en som ville ned i vekt hadde svart omtrent det motsatte her, altså at h*n måtte ha både brød og varmmat til lunsj for å overleve til middag - da hadde du svart at man ikke kan forvente å bli slank uten å jobbe for det, eller hva?

(Akkurat nå ser jeg bort fra brødforbudet som har blitt innført de siste årene, det var bare et eksempel.)

''Hvis en som ville ned i vekt hadde svart omtrent det motsatte her, altså at h*n måtte ha både brød og varmmat til lunsj for å overleve til middag - da hadde du svart at man ikke kan forvente å bli slank uten å jobbe for det, eller hva? ''

Jepp det var akkurat poenget mitt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg vil også anbefale næringsdrikkene fra apoteket. En stor fordel med disse er ikke bare at de inneholder kalorier, de inneholder også diverse proteiner, vitaminer og mineraler du trenger''

Jeg tenker slik: Disse vil gjøre meg mett og det vil føre til at jeg vil greie og spise enda mindre av det som smaker godt. Så da skjønner jeg ikke helt vitsen ?

''Jeg tenker slik: Disse vil gjøre meg mett og det vil føre til at jeg vil greie og spise enda mindre av det som smaker godt. Så da skjønner jeg ikke helt vitsen ?''

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke er villig til å bare å prøve det en dag, og blir du veldig mett og det går utover vanlig matlyst så kutter du det ut.

Jeg har prøvd disse drikkene og ble ikke spesielt mett av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg vil også anbefale næringsdrikkene fra apoteket. En stor fordel med disse er ikke bare at de inneholder kalorier, de inneholder også diverse proteiner, vitaminer og mineraler du trenger''

Jeg tenker slik: Disse vil gjøre meg mett og det vil føre til at jeg vil greie og spise enda mindre av det som smaker godt. Så da skjønner jeg ikke helt vitsen ?

Du skal ikke drikke dem i stedet for (som Nutrilett), men i tillegg. Enten til slutt i et måltid, eller mellom to - det siste er kanskje enklest.

Det er lettere å få i seg drikke (prøv med sugerør) når du egentlig er mett, enn mer mat. Og de inneholder såpass at det kan gjøre utslag på vekten, selv om det ikke er så store mengder at det blir veldig ubehagelig.

Du må selvfølgelig ikke hoppe over neste måltid fordi du har drukket dette, da er vitsen borte. Men hvor mett du vil bli av disse drikkene, vet du ikke før du har prøve - og med litt viljestyrke klarer du sikkert å undertrykke evt. følelse av metthet når du egentlig burde spise ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Jeg vil også anbefale næringsdrikkene fra apoteket. En stor fordel med disse er ikke bare at de inneholder kalorier, de inneholder også diverse proteiner, vitaminer og mineraler du trenger''

Jeg tenker slik: Disse vil gjøre meg mett og det vil føre til at jeg vil greie og spise enda mindre av det som smaker godt. Så da skjønner jeg ikke helt vitsen ?

''Jeg tenker slik: Disse vil gjøre meg mett og det vil føre til at jeg vil greie og spise enda mindre av det som smaker godt. Så da skjønner jeg ikke helt vitsen ?''

Jeg trodde vitsen var at du skulle legge på deg, og det helst på en sunn måte, men jeg tok kanskje feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Du skal ikke drikke dem i stedet for (som Nutrilett), men i tillegg. Enten til slutt i et måltid, eller mellom to - det siste er kanskje enklest.

Det er lettere å få i seg drikke (prøv med sugerør) når du egentlig er mett, enn mer mat. Og de inneholder såpass at det kan gjøre utslag på vekten, selv om det ikke er så store mengder at det blir veldig ubehagelig.

Du må selvfølgelig ikke hoppe over neste måltid fordi du har drukket dette, da er vitsen borte. Men hvor mett du vil bli av disse drikkene, vet du ikke før du har prøve - og med litt viljestyrke klarer du sikkert å undertrykke evt. følelse av metthet når du egentlig burde spise ;-)

Ok, takk for svar. Da skal jeg prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Da skal jeg prøve.

En ting til: Næringsdrikkene er utviklet for at man skal få i seg næring på en enkel måte. Så de er ikke nødvendigvis mettende (som "slankedrikker" muligens er?). De har helt sikkert forsøkt å unngå den effekten du beskriver - at man ender opp med ytterligere reduksjon av apetitten.

Det finnes forskjellige typer med forskjellig smak. Jeg har ingen erfaringer å komme med der. Grunnen til at jeg vet litt om dette, er at en jeg kjenner godt måtte bruke ernæringsdrikk en periode for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

En ting til: Næringsdrikkene er utviklet for at man skal få i seg næring på en enkel måte. Så de er ikke nødvendigvis mettende (som "slankedrikker" muligens er?). De har helt sikkert forsøkt å unngå den effekten du beskriver - at man ender opp med ytterligere reduksjon av apetitten.

Det finnes forskjellige typer med forskjellig smak. Jeg har ingen erfaringer å komme med der. Grunnen til at jeg vet litt om dette, er at en jeg kjenner godt måtte bruke ernæringsdrikk en periode for mange år siden.

Ja, jeg var redd for det du sier i første avsnittet. Det du skriver i det andre avsnittet, gjør at jeg vil prøve det.

Takk for råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en flaske Floradix, det har jeg selv gjort i perioder hvor vekten har gåttfor mye ned. Ikke bare får du nødvendige vitaminer og mineraler, men den øker matlysten også. http://www.alternativ.no/helsekost/floradix.html

I tillegg anbefaler jeg å økepå med det slanker'ne fjerner i kosten, dvs juice istedefor vann, poteter - gjerne moste med fløte til middagen, brødmat med næringsrikt pålegg som leverpostei og ost etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg vil også anbefale næringsdrikkene fra apoteket. En stor fordel med disse er ikke bare at de inneholder kalorier, de inneholder også diverse proteiner, vitaminer og mineraler du trenger''

Jeg tenker slik: Disse vil gjøre meg mett og det vil føre til at jeg vil greie og spise enda mindre av det som smaker godt. Så da skjønner jeg ikke helt vitsen ?

Du skal spise mat først og så drikke en næringsdrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Kjøp en flaske Floradix, det har jeg selv gjort i perioder hvor vekten har gåttfor mye ned. Ikke bare får du nødvendige vitaminer og mineraler, men den øker matlysten også. http://www.alternativ.no/helsekost/floradix.html

I tillegg anbefaler jeg å økepå med det slanker'ne fjerner i kosten, dvs juice istedefor vann, poteter - gjerne moste med fløte til middagen, brødmat med næringsrikt pålegg som leverpostei og ost etc. :)

''Kjøp en flaske Floradix, det har jeg selv gjort i perioder hvor vekten har gåttfor mye ned. Ikke bare får du nødvendige vitaminer og mineraler, men den øker matlysten også.''

Hjelp. Kanskje jeg bør droppe denne likevel ;/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de her som sier at du kanskje må jobbe litt for dette. Altså gjøre noen grep, selv om det ikke frister så innmari.

Kjør på med næringsdrikk etter et måltid, legg inn noen never med nøtter, en halv avokado med salt og pepper, en banan, og en liten smoothie som mellommåltider.

Lag potetmos med en skvett fløte i til middag, spis feit fisk på brødskiva, ta omega 3 tilskudd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stilken dessverre

Har det som deg og er drit lei av kommentarer om vekta. Spiser næringsrikt og som en "hest", men helper ingenting, sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

''Har du prøvd de måltidserstattningene de selger på apoteket? Det er en drikke og veldig kaloririk. Prøv å drikk 2 sånne ekstra per dag i tillegg til det du spiser''

Tror jeg vil prøve det jeg kan med vanlig mat før det blir aktuelt.

Hvorfor vil du ikke prøve å drikke energidrikk i tillegg til vanlige måltider? Det er faktisk et veldig godt råd.

Jeg har god erfaring med å bruke energidrikkene til XXL. De har en med sjokoladesmak som er ganske god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...