Gå til innhold

Nick på gamle innlegg


Gjest jhkl

Anbefalte innlegg

Nei, de vil ikke beholde de gamle nickene.

Nå er jeg redd for at noen kan søke på nicket mitt og finne ut hvem jeg er. Jeg visste ikke at det var forskjell på om du endret nicket på signatur eller om du endret det faste nicket når jeg skrev noe som kan knyttes til hvem jeg er. Følte meg trygg når jeg hadde et annet nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 158
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    12

  • Mary Poppins

    11

  • EnolaGay

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Et under

Det er jeg HELT enig med deg i! Synes alle gamle innlegg skulle vært sletta! Det har skjedd enormt mye med oss de siste ti-femten årene.... Ting vi skrev den gangen ville vi kanskje aldri ha outa på nett idag..... Vi har blitt langt mer erfarne nettbrukere....

Hjemmet Mortensen som driver denne siden er et kommersielt selskap. De vil nok beholde alle innlegg, selv om de var skrevet for 100 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hjemmet Mortensen som driver denne siden er et kommersielt selskap. De vil nok beholde alle innlegg, selv om de var skrevet for 100 år siden.

Ser den.... men dumt allikavel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis jeg forstår dette riktig så skal dere altså oute brukerne ved å endre anonymiserte nick til brukernes faste nick!?? ''

Nei, alle nick som ikke er identisk med brukerens faste nick vil bli endret til "anonym". I fremtiden blir det slik at man har to alternativer; enten bruker man sitt faste nick eller man velger "anonym denne gangen".

Når jeg spør om noe som *anonym denne gang* og får svar av en som også vil være anonym, vil det jo se ut som om jeg svarer meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Nei, de vil ikke beholde de gamle nickene.

''Nei, de vil ikke beholde de gamle nickene.

''

Det betyr altså at dersom jeg, prust, f.eks. hadde fast nick som "lavendel" fra 2001-2005, og byttet til fast nick som "ingefær" fra 2006-2009, og deretter kalte meg "prust" som fast nick - så vil fra mandag av alle de innleggene jeg har skrevet som "lavendel", "ingefær" og "prust" være signert "prust"?

Har jeg forstått riktig?

Det med at gamle innlegge med ikke-faste nick fremover vil bli hetende "Anonym" er jo greit nok (selv om dialogene i tråden vil bli seende rare ut dersom det er flere i tråden som har svart med ikke-fast-nick) - men det jeg nevnte først her, er jo en klar svakhet ved omleggingen vel?

Har dere vurdert dette og funnet at dette er en akseptabel løsning? Tenker på folk her som i perioder har skrevet om vanskelige ting, og som har tatt en ny start her på DOL med å registrere seg på nytt med nytt nick...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de vil ikke beholde de gamle nickene.

Er ikke sikker på om jeg skjønner dette.. vil alle innlegg jeg (feks) har skrevet hittil være signert "hww"?

Hvilke av våre innlegg vil være signert "anonym" - er det når vi har brukt engangsnick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Er ikke sikker på om jeg skjønner dette.. vil alle innlegg jeg (feks) har skrevet hittil være signert "hww"?

Hvilke av våre innlegg vil være signert "anonym" - er det når vi har brukt engangsnick?

Hvis jeg forstår dette rett, så vil innlegg du har skrevet tidligere under et annet FAST nick, nå være signert hww. De innleggene du har skrevet med anonyme, tilfeldige nick, vil bli signert Anonym.

Synes ikke dette høres ut til å være noen god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Hvis du har endret på signaturen så får det anonym. Men jeg har endret det faste nicket mitt når jeg har skrevet noe jeg vil ha anonymt, og endret det tilbake igjen etterpå.

Jeg tror kanskje de nå gjør noe dumt her. Hvis jeg forstår det rett, så vil tidligere faste nick nå være signert med det nye faste nicket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oppysningstjenesten

Er ikke sikker på om jeg skjønner dette.. vil alle innlegg jeg (feks) har skrevet hittil være signert "hww"?

Hvilke av våre innlegg vil være signert "anonym" - er det når vi har brukt engangsnick?

Har du brukt andre nick enn det du har registert deg med, vil det/de bli forandret til anonymt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt andre nick enn det du har registert deg med, vil det/de bli forandret til anonymt.

Siden du kaller deg opplysningstjenesten, har du fått mer opplysninger enn det som kommer frem her?

De faste nickene vi har brukt vil få det nicket vi bruker nå, og dermed vil alle innlegg vi har brukt forskjellige faste nick på komme frem når de søker på oss, mens de engangsnickene som vi har skrevet på signatur vil få anonym. Slik har jeg forstått det. Håper de kan gi oss en skikkelig avklaring på det i morgen. Jeg håper inderlig at det er du har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvordan blir det da?

Det vil bli en del endringer mht nick i forbindelse med omleggingen.

I fremtiden vil det bli slik at dersom man skifter nick på en bruker, så vil også innnlegg postet tidligere bli undertegnet med det nye nicket. Dersom man ønsker "å starte på nytt", så må man registrere seg på nytt som bruker fra en annen mailadresse enn den man hittil har brukt.

Det vil ikke bli mulig å signere med forskjellige nick, enten må man signere med sitt faste nick eller så velger man at innlegget undertegnes med "anonym".

Når det gjelder gamle innlegg som overføres til den nye løsningen, så vil innlegg undertegnet med fast nick beholde nicket. Alle andre signaturer som brukeren har benyttet, vil bli endret til "anonym".

''Når det gjelder gamle innlegg som overføres til den nye løsningen, så vil innlegg undertegnet med fast nick beholde nicket. Alle andre signaturer som brukeren har benyttet, vil bli endret til "anonym".''

Hva med de som har byttet fast nick inne på min side, og har hatt 2 forskjellige faste nick i løpet av 1 mnd, og har skrevet innlegg som "sol" i 14 dg og som *måne" i 14 dg? Vil innleggene skrevet av "sol" plutselig endre signatur til "måne" etter omleggingen?

Når jeg har lagret tråder i bokmerker på PCn, som denne: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4028731

vil disse trådene ha samme www-adresse også etter omleggingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickløsheletida

Det vil bli en del endringer mht nick i forbindelse med omleggingen.

I fremtiden vil det bli slik at dersom man skifter nick på en bruker, så vil også innnlegg postet tidligere bli undertegnet med det nye nicket. Dersom man ønsker "å starte på nytt", så må man registrere seg på nytt som bruker fra en annen mailadresse enn den man hittil har brukt.

Det vil ikke bli mulig å signere med forskjellige nick, enten må man signere med sitt faste nick eller så velger man at innlegget undertegnes med "anonym".

Når det gjelder gamle innlegg som overføres til den nye løsningen, så vil innlegg undertegnet med fast nick beholde nicket. Alle andre signaturer som brukeren har benyttet, vil bli endret til "anonym".

''I fremtiden vil det bli slik at dersom man skifter nick på en bruker, så vil også innnlegg postet tidligere bli undertegnet med det nye nicket''

Hæ? Nå kjenner jeg at jeg blir så hissig som jeg ikke har vært på lenge. Farvel dol :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Når jeg spør om noe som *anonym denne gang* og får svar av en som også vil være anonym, vil det jo se ut som om jeg svarer meg selv!

''Når jeg spør om noe som *anonym denne gang* og får svar av en som også vil være anonym, vil det jo se ut som om jeg svarer meg selv!''

Dersom man ser godt etter, så vil man se at de anonyme kommentarene har en tallkode nederst. Den samme tallkoden følger alle kommentarene en enkelt bruker poster i en tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moderator

''I fremtiden vil det bli slik at dersom man skifter nick på en bruker, så vil også innnlegg postet tidligere bli undertegnet med det nye nicket''

Hæ? Nå kjenner jeg at jeg blir så hissig som jeg ikke har vært på lenge. Farvel dol :-(

Dette innebærer at dersom man i fremtiden ønsker å skifte nick, så bør man helst opprette en ny bruker med en annen mailadresse enn den man tidligere har benyttet. Da unngår man at gamle innlegg skifter signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstår dette rett, så vil innlegg du har skrevet tidligere under et annet FAST nick, nå være signert hww. De innleggene du har skrevet med anonyme, tilfeldige nick, vil bli signert Anonym.

Synes ikke dette høres ut til å være noen god løsning.

Vi fikk ikke svar på det, dumt :(

men slik jeg forstår det da, så må vi velge nye nick (ny mailadr) for at det ikke skal skje. Det er synd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvordan blir det da?

Dette innebærer at dersom man i fremtiden ønsker å skifte nick, så bør man helst opprette en ny bruker med en annen mailadresse enn den man tidligere har benyttet. Da unngår man at gamle innlegg skifter signatur.

Det er flere som er usikre på hva som skjer i forhold til det jeg beskriver i det første spørsmålet her. Jeg greier ikke å forstå det ut i fra de svar som er kommet.

Hva med de som i tiden _før_ omleggingen har byttet fast nick inne på min side, og har hatt 2 forskjellige faste nick i løpet av 1 mnd, og har skrevet innlegg som "sol" i 14 dg og som *måne" i 14 dg? Vil innleggene skrevet av "sol" plutselig endre signatur til "måne" etter omleggingen?

Når jeg har lagret tråder i bokmerker på PCn, som denne: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4028731 vil disse trådene ha samme www-adresse også etter omleggingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke svar på det, dumt :(

men slik jeg forstår det da, så må vi velge nye nick (ny mailadr) for at det ikke skal skje. Det er synd..

Jeg har forstått det slik at uansett så får alle innlegg vi har skrevet tidlligere med FAST nick, samme nicket som vi bruker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det slik at uansett så får alle innlegg vi har skrevet tidlligere med FAST nick, samme nicket som vi bruker nå.

Jeg har forstått det slik at det blir uforandret dersom vi registrerer oss på nytt og får nytt nick.

Synd at vi ikke får noe ordentlig svar på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som er usikre på hva som skjer i forhold til det jeg beskriver i det første spørsmålet her. Jeg greier ikke å forstå det ut i fra de svar som er kommet.

Hva med de som i tiden _før_ omleggingen har byttet fast nick inne på min side, og har hatt 2 forskjellige faste nick i løpet av 1 mnd, og har skrevet innlegg som "sol" i 14 dg og som *måne" i 14 dg? Vil innleggene skrevet av "sol" plutselig endre signatur til "måne" etter omleggingen?

Når jeg har lagret tråder i bokmerker på PCn, som denne: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4028731 vil disse trådene ha samme www-adresse også etter omleggingen?

Prøv å start en ny tråd med ditt spm - kanskje og forhåpentligvis vil du få svar da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvordan blir det da?

Prøv å start en ny tråd med ditt spm - kanskje og forhåpentligvis vil du få svar da.

Takk for råd!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...