Gå til innhold

Nick på gamle innlegg


Gjest jhkl

Anbefalte innlegg

Gjest fintværidag

''Så merkelig at det ikke blir svart på akkurat dette.''

Det kan nesten virke som om dette er noe de ikke har tenkt på og derfor må gå i tenkeboksen en stund og derfor unnlater å svare (før det er for sent?)....

''Det kan nesten virke som om dette er noe de ikke har tenkt på og derfor må gå i tenkeboksen en stund og derfor unnlater å svare (før det er for sent?)....''

Eller unnlater de å svare med vilje fordi de er redd alle da hiver seg rundt og skifter nick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 158
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    12

  • Mary Poppins

    11

  • EnolaGay

    4

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins

Slik trodde jeg først det var, men så sier mariaflyfly noe annet. Ikke godt å vite hva som er riktig og webmaster unnlater å svare på det

Jeg synes da Webbis svarer ganske klart på det:

''Når det gjelder gamle innlegg som overføres til den nye løsningen, så vil innlegg undertegnet med fast nick beholde nicket. Alle andre signaturer som brukeren har benyttet, vil bli endret til "anonym". – Webmaster, tilsyn''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fintværidag

''Jeg har hatt kanskje 4-5 faste nick på dol siden jeg registrert meg første gang. Alle mine innlegg skrevet med de forskjellige faste nickene vil bli samlet til mitt nåværende faste nick. Altså vil man kunne søke opp alt jeg har skrevet med mine 4-5 faste nick ved å søke på "hww".''

Nei du har ikke forstått det.

Si at du har brukt 4 nick, og nå er på nick5, da vil de 4 nickene bli endret til anonym mens det du har skrevet som nick5 blir stående med det nicket (med mindre du endrer nick igjen idag).

Det er veldig betryggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fintværidag

Jeg synes da Webbis svarer ganske klart på det:

''Når det gjelder gamle innlegg som overføres til den nye løsningen, så vil innlegg undertegnet med fast nick beholde nicket. Alle andre signaturer som brukeren har benyttet, vil bli endret til "anonym". – Webmaster, tilsyn''

Kjempefint:-) Jeg har ikke fått med meg dette svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har hatt kanskje 4-5 faste nick på dol siden jeg registrert meg første gang. Alle mine innlegg skrevet med de forskjellige faste nickene vil bli samlet til mitt nåværende faste nick. Altså vil man kunne søke opp alt jeg har skrevet med mine 4-5 faste nick ved å søke på "hww".''

Nei du har ikke forstått det.

Si at du har brukt 4 nick, og nå er på nick5, da vil de 4 nickene bli endret til anonym mens det du har skrevet som nick5 blir stående med det nicket (med mindre du endrer nick igjen idag).

''Si at du har brukt 4 nick, og nå er på nick5, da vil de 4 nickene bli endret til anonym mens det du har skrevet som nick5 blir stående med det nicket (med mindre du endrer nick igjen idag).''

Er du sikker på det? Jeg er på et par andre fora på nettet og der er det sånn at om man får endret nicket (som en moderator må gjøre for deg!) så endres _samtlige_ innlegg man har skrevet tidligere til samme nick - man kan altså ikke ha nick1 fra 2002-2006, nick2 fra 2007-2009 og nick3 fra 2010-2013.

Jeg er kjempeskeptisk til dette og skjønner ikke hvorfor de absolutt må dra med seg alle de gamle innleggene videre - spesielt når det er stadig flere som er i mot akkurat det. Det virker litt som at de har bestemt seg og nekter å snu fordi det er et nederlag, litt barnehagementalitet på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvordan blir det da?

Hvis jeg har skjønt dette riktig så blir det følgende:

Jeg har hatt kanskje 4-5 faste nick på dol siden jeg registrert meg første gang. Alle mine innlegg skrevet med de forskjellige faste nickene vil bli samlet til mitt nåværende faste nick. Altså vil man kunne søke opp alt jeg har skrevet med mine 4-5 faste nick ved å søke på "hww".

Jeg er ikke redd for det for min egen del - men det hadde bare vært fint å bare fått avklart det hele. Her råder jo endel usikkerhet fra flere brukere..

''Hvis jeg har skjønt dette riktig så blir det følgende:

Jeg har hatt kanskje 4-5 faste nick på dol siden jeg registrert meg første gang. Alle mine innlegg skrevet med de forskjellige faste nickene vil bli samlet til mitt nåværende faste nick. Altså vil man kunne søke opp alt jeg har skrevet med mine 4-5 faste nick ved å søke på "hww".''

Det er slik jeg også har forstått at det kommer til å være i fremtiden, etter omleggingen. Men det har ikke kommet klart frem fra Webmaster om også gamle signaturer registrert på samme e-posadresse vil byttes om til siste registrerte signatur for innlegg som er gjort i årene før omleggingen

''

Jeg er ikke redd for det for min egen del - men det hadde bare vært fint å bare fått avklart det hele. Her råder jo endel usikkerhet fra flere brukere.. – hww''

Jeg håper at de kommer med et oppklarende svar på dette, da det er flere som blir rammet av dette om forskjellige signaturer plutselig blir endret til en og samme signatur.

Da må de heller slette alle gamle tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins

''Si at du har brukt 4 nick, og nå er på nick5, da vil de 4 nickene bli endret til anonym mens det du har skrevet som nick5 blir stående med det nicket (med mindre du endrer nick igjen idag).''

Er du sikker på det? Jeg er på et par andre fora på nettet og der er det sånn at om man får endret nicket (som en moderator må gjøre for deg!) så endres _samtlige_ innlegg man har skrevet tidligere til samme nick - man kan altså ikke ha nick1 fra 2002-2006, nick2 fra 2007-2009 og nick3 fra 2010-2013.

Jeg er kjempeskeptisk til dette og skjønner ikke hvorfor de absolutt må dra med seg alle de gamle innleggene videre - spesielt når det er stadig flere som er i mot akkurat det. Det virker litt som at de har bestemt seg og nekter å snu fordi det er et nederlag, litt barnehagementalitet på en måte.

Men les en gang til hva webbis skriver:

''Når det gjelder gamle innlegg som overføres til den nye løsningen, så vil innlegg undertegnet med fast nick beholde nicket. Alle andre signaturer som brukeren har benyttet, vil bli endret til "anonym". – Webmaster, tilsyn''

Jeg kan ikke skjønne at man kan forstå det annerledes. Så ja jeg føler meg ganske sikker på at det er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvordan blir det da?

Men les en gang til hva webbis skriver:

''Når det gjelder gamle innlegg som overføres til den nye løsningen, så vil innlegg undertegnet med fast nick beholde nicket. Alle andre signaturer som brukeren har benyttet, vil bli endret til "anonym". – Webmaster, tilsyn''

Jeg kan ikke skjønne at man kan forstå det annerledes. Så ja jeg føler meg ganske sikker på at det er sånn.

Jeg håper at du har rett.

Men:

''I fremtiden vil det bli slik at dersom man skifter nick på en bruker, så vil også innnlegg postet tidligere bli undertegnet med det nye nicket. Dersom man ønsker "å starte på nytt", så må man registrere seg på nytt som bruker fra en annen mailadresse enn den man hittil har brukt. ''

Hva betyr: "i fremtiden"? I dag, i morgen, eller etter omleggingen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg håper at du har rett.

Men:

''I fremtiden vil det bli slik at dersom man skifter nick på en bruker, så vil også innnlegg postet tidligere bli undertegnet med det nye nicket. Dersom man ønsker "å starte på nytt", så må man registrere seg på nytt som bruker fra en annen mailadresse enn den man hittil har brukt. ''

Hva betyr: "i fremtiden"? I dag, i morgen, eller etter omleggingen???

Selvfølgelig etter omleggingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at du har rett.

Men:

''I fremtiden vil det bli slik at dersom man skifter nick på en bruker, så vil også innnlegg postet tidligere bli undertegnet med det nye nicket. Dersom man ønsker "å starte på nytt", så må man registrere seg på nytt som bruker fra en annen mailadresse enn den man hittil har brukt. ''

Hva betyr: "i fremtiden"? I dag, i morgen, eller etter omleggingen???

Antagelig etter omleggingen, men... Hvor sikre er det på at det vil funke egentlig? Det har jo vært mye tøys her ved mindre oppgraderinger/endringer tidligere så denne enorme omleggingen kan vel medføre diverse... Men det får vi ikke svar på før om et døgn eller flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forskjellige faste nick

Jeg synes da Webbis svarer ganske klart på det:

''Når det gjelder gamle innlegg som overføres til den nye løsningen, så vil innlegg undertegnet med fast nick beholde nicket. Alle andre signaturer som brukeren har benyttet, vil bli endret til "anonym". – Webmaster, tilsyn''

Er ikke enig i at dette kommer klart fram.

Alle innlegg undertegnet med fast nick - jeg har vært på Dol i mange år og har i denne perioden byttet nettopp fast nick noen ganger.

Spørsmålet jeg mener vi ikke har fått svar på er hva slags nick mine gamle faste nick vil stå med. Blir det mitt nåværende faste nick mener jeg Dol gjør noe ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Er ikke enig i at dette kommer klart fram.

Alle innlegg undertegnet med fast nick - jeg har vært på Dol i mange år og har i denne perioden byttet nettopp fast nick noen ganger.

Spørsmålet jeg mener vi ikke har fått svar på er hva slags nick mine gamle faste nick vil stå med. Blir det mitt nåværende faste nick mener jeg Dol gjør noe ulovlig.

''Spørsmålet jeg mener vi ikke har fått svar på er hva slags nick mine gamle faste nick vil stå med. Blir det mitt nåværende faste nick mener jeg Dol gjør noe ulovlig.''

Jeg er helt sikker på at de vil stå som anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderen

Men les en gang til hva webbis skriver:

''Når det gjelder gamle innlegg som overføres til den nye løsningen, så vil innlegg undertegnet med fast nick beholde nicket. Alle andre signaturer som brukeren har benyttet, vil bli endret til "anonym". – Webmaster, tilsyn''

Jeg kan ikke skjønne at man kan forstå det annerledes. Så ja jeg føler meg ganske sikker på at det er sånn.

Det er to forhold her. De "tilfeldige" nickene som ikke har vært registrert på en bruker, vil bli forandret til Anonym. Men så har vi de faste nickene. Jeg har for eksempel tidligere brukt Amber Sun som fast nick. Så byttet jeg til Hulderen for å sikre min anonymitet. Etter overføringen vil tilfeldige nick bli Anonym. Mens alt jeg skrev som Amber Sun vil stå som Hulderen, og dermed avsløre at Amber Sun og Huledern faktisk er samme person.

Bare se spørsmålet til jhkl:

''Men når du har endret fast nick tidligere. Vil de beholde de forskjellige nickene?''

og svaret på dette fra Webmaster:

''Nei, de vil ikke beholde de gamle nickene.''

Vi vil nok få en del spennende avsløringer fremover angående hvem som var hvem tidligere. :P

For meg vil det bare bli passe pinlig. Værre for de som har byttet fast nick for å skjule seg for stalkere. Vi har tilfeller her som har byttet nick for at ikke sjalu eksmenn skulle finne dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvordan blir det da?

Er ikke enig i at dette kommer klart fram.

Alle innlegg undertegnet med fast nick - jeg har vært på Dol i mange år og har i denne perioden byttet nettopp fast nick noen ganger.

Spørsmålet jeg mener vi ikke har fått svar på er hva slags nick mine gamle faste nick vil stå med. Blir det mitt nåværende faste nick mener jeg Dol gjør noe ulovlig.

''Spørsmålet jeg mener vi ikke har fått svar på er hva slags nick mine gamle faste nick vil stå med. Blir det mitt nåværende faste nick mener jeg Dol gjør noe ulovlig.''

Noen synes at ting kommer klart frem, men jeg er også usikker på dette og jeg håper at Webmaster komme med et oppklarende svar på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig i at dette kommer klart fram.

Alle innlegg undertegnet med fast nick - jeg har vært på Dol i mange år og har i denne perioden byttet nettopp fast nick noen ganger.

Spørsmålet jeg mener vi ikke har fått svar på er hva slags nick mine gamle faste nick vil stå med. Blir det mitt nåværende faste nick mener jeg Dol gjør noe ulovlig.

''Spørsmålet jeg mener vi ikke har fått svar på er hva slags nick mine gamle faste nick vil stå med. Blir det mitt nåværende faste nick mener jeg Dol gjør noe ulovlig.''

Det lurer jeg også på for jeg er slett ikke overbevist om at dette går så smertefritt som ledelsen her ser for seg. Men dersom alle de gamle innleggene beholder sine nick og man kun begynner med denne nye praksisen (som er vanlige på andre fora!) etter omleggingen er jo saken grei. Men hvorfor kan det ikke opplyses om dette i _klartekst_?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to forhold her. De "tilfeldige" nickene som ikke har vært registrert på en bruker, vil bli forandret til Anonym. Men så har vi de faste nickene. Jeg har for eksempel tidligere brukt Amber Sun som fast nick. Så byttet jeg til Hulderen for å sikre min anonymitet. Etter overføringen vil tilfeldige nick bli Anonym. Mens alt jeg skrev som Amber Sun vil stå som Hulderen, og dermed avsløre at Amber Sun og Huledern faktisk er samme person.

Bare se spørsmålet til jhkl:

''Men når du har endret fast nick tidligere. Vil de beholde de forskjellige nickene?''

og svaret på dette fra Webmaster:

''Nei, de vil ikke beholde de gamle nickene.''

Vi vil nok få en del spennende avsløringer fremover angående hvem som var hvem tidligere. :P

For meg vil det bare bli passe pinlig. Værre for de som har byttet fast nick for å skjule seg for stalkere. Vi har tilfeller her som har byttet nick for at ikke sjalu eksmenn skulle finne dem.

''Mens alt jeg skrev som Amber Sun vil stå som Hulderen, og dermed avsløre at Amber Sun og Huledern faktisk er samme person.''

Det er jo dette webbis ikke vil svare på i dag og som vi lurer på.

Var du Amber Sun? *hehe* Jeg husker det nicket, men ikke mer enn det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo det er mange som er urolige her.

Vil også anta at om man outes, så kan DOL få bråk. Det går jo på personvern og anonymitet.

''Det går jo på personvern og anonymitet.''

Forstår frustrasjonen, men jeg tror ikke personvernloven dekker anonyme nick på et nettforum. Da antar jeg at også "faste nick" regnes som anonyme.

Jeg tror at Personvernloven dekker alle opplysninger som kan knyttes opp mot en person ved hjelp av navn, personnummer, adresse etc.

Ser at flere her tviler på Doktor Onlines juridisk hjemmel for å oppbevare opplysninger under anonyme nick - jeg tror altså de har lov til det, men kan selvsagt ta feil og synes det ville være interessant om en jurist ville uttale seg. Er det noen slike her tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så merkelig at det ikke blir svart på akkurat dette.''

Det kan nesten virke som om dette er noe de ikke har tenkt på og derfor må gå i tenkeboksen en stund og derfor unnlater å svare (før det er for sent?)....

Eventuelt har de søndagsfri ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

''Mens alt jeg skrev som Amber Sun vil stå som Hulderen, og dermed avsløre at Amber Sun og Huledern faktisk er samme person.''

Det er jo dette webbis ikke vil svare på i dag og som vi lurer på.

Var du Amber Sun? *hehe* Jeg husker det nicket, men ikke mer enn det. :o)

LOL!

Nei, jeg var ikke Amber Sun, jeg bare valgte et gammelt nick jeg kom på i farten for å illustrere eksempelet ;-)

Men ja, jeg har hatt andre faste nick her tidligere, noe som antagelig vil komme frem etter omleggingen. Men folk skal få jobbe og søke det frem, jeg oppgir det ikke på eget initiativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...