Gå til innhold

Nick på gamle innlegg


Gjest jhkl

Anbefalte innlegg

Gjest Hvordan blir det da?

Antagelig etter omleggingen, men... Hvor sikre er det på at det vil funke egentlig? Det har jo vært mye tøys her ved mindre oppgraderinger/endringer tidligere så denne enorme omleggingen kan vel medføre diverse... Men det får vi ikke svar på før om et døgn eller flere.

Takk for svaret.

Jeg synes at det er leit at Webmaster ikke kan komme med et klart svar til de som fremdeles er usikre.

Hvis det er en usikkerehet blant de som jobber med omleggingen, og de ikke vet 100% sikkert hvordan det blir, bør det bestemmes at alle gamle innlegg slettes, i steden for å risikere at folk outes ved at signaturen på innlegg som er forsøkt anonymisert ved å bytte registrert nick , plutselig blir endret til signaturen på siste registrerte nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 158
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    12

  • Mary Poppins

    11

  • EnolaGay

    4

Mest aktive i denne tråden

LOL!

Nei, jeg var ikke Amber Sun, jeg bare valgte et gammelt nick jeg kom på i farten for å illustrere eksempelet ;-)

Men ja, jeg har hatt andre faste nick her tidligere, noe som antagelig vil komme frem etter omleggingen. Men folk skal få jobbe og søke det frem, jeg oppgir det ikke på eget initiativ.

Ja, men eksempelet du ga var godt.

Mange startet sin DOL "karriere" tidlig, før de hadde lært riktig nettbruk og skrev under med nick1. De var fersk i nettbruk, og la ut mange opplysninger om seg selv, sin omgangskrets og nabolag osv. Så ble det fokus på nettopp dette med gjenkjenning og at innleggene faktisk ikke blir slettet. Mange valgte da skifte til nick2, og starte på nytt med mer anonymisering etc.

Dersom nick2, nå også får med seg alle nick1 innleggene, så er dette meget uheldig og DOL vil komme veldig uheldig ut med det. Mange har hatt tillit til at DOL sikrer deres anonymitet. Å koble nick2 med nick1 er det motsatte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Takk for svaret.

Jeg synes at det er leit at Webmaster ikke kan komme med et klart svar til de som fremdeles er usikre.

Hvis det er en usikkerehet blant de som jobber med omleggingen, og de ikke vet 100% sikkert hvordan det blir, bør det bestemmes at alle gamle innlegg slettes, i steden for å risikere at folk outes ved at signaturen på innlegg som er forsøkt anonymisert ved å bytte registrert nick , plutselig blir endret til signaturen på siste registrerte nick.

Jeg vil tippe at webmasterne ikke helt vet hvordan det blir. De skal overføre data fra en database til en ny, der den nye applikasjonen skal hente ut informasjon fra data som har vært tilpasset en annen applikasjon. Slikt er alltid vanskelig. I den nye applikasjonen skal for eksempel alle svar i en tråd komme lineært, mens den i den gamle var forgrenet. Hvordan skal de løse det? Antagelig vil svarene komme hulter til bulter, slik at det ikke lenger vil fremgå hva som svarer hvem, med mindre det har vært quoting.

Det skulle ikke forundre meg om de får så store problemer at de blir nødt til å gi opp og begynne på scratch.

Jeg tipper en del programmerere sitter og drar seg fortvilt i håret over pålegg fra en ledelse med manglende teknisk kompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Det er to forhold her. De "tilfeldige" nickene som ikke har vært registrert på en bruker, vil bli forandret til Anonym. Men så har vi de faste nickene. Jeg har for eksempel tidligere brukt Amber Sun som fast nick. Så byttet jeg til Hulderen for å sikre min anonymitet. Etter overføringen vil tilfeldige nick bli Anonym. Mens alt jeg skrev som Amber Sun vil stå som Hulderen, og dermed avsløre at Amber Sun og Huledern faktisk er samme person.

Bare se spørsmålet til jhkl:

''Men når du har endret fast nick tidligere. Vil de beholde de forskjellige nickene?''

og svaret på dette fra Webmaster:

''Nei, de vil ikke beholde de gamle nickene.''

Vi vil nok få en del spennende avsløringer fremover angående hvem som var hvem tidligere. :P

For meg vil det bare bli passe pinlig. Værre for de som har byttet fast nick for å skjule seg for stalkere. Vi har tilfeller her som har byttet nick for at ikke sjalu eksmenn skulle finne dem.

Nå skjønte jeg ingenting her.. for jeg vet jo at du ikke er Amber Sun hehe..

Men jeg tror altså at dersom du tidligere var Amber Sun så vil også dette endre seg til anonym. Altså at det kun er siste faste nick som gjelder mens alt annet blir anonym..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Ja, men eksempelet du ga var godt.

Mange startet sin DOL "karriere" tidlig, før de hadde lært riktig nettbruk og skrev under med nick1. De var fersk i nettbruk, og la ut mange opplysninger om seg selv, sin omgangskrets og nabolag osv. Så ble det fokus på nettopp dette med gjenkjenning og at innleggene faktisk ikke blir slettet. Mange valgte da skifte til nick2, og starte på nytt med mer anonymisering etc.

Dersom nick2, nå også får med seg alle nick1 innleggene, så er dette meget uheldig og DOL vil komme veldig uheldig ut med det. Mange har hatt tillit til at DOL sikrer deres anonymitet. Å koble nick2 med nick1 er det motsatte...

Enig, det var akkurat dette jeg også ønsket å få frem, og tenkte at det ville bli tydligere når jeg valgte å illustrere med et virkelig nick som ikke lenger er i bruk.

Godt at noen skjønte hva jeg mente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Nå skjønte jeg ingenting her.. for jeg vet jo at du ikke er Amber Sun hehe..

Men jeg tror altså at dersom du tidligere var Amber Sun så vil også dette endre seg til anonym. Altså at det kun er siste faste nick som gjelder mens alt annet blir anonym..

Jeg visste at du visste at jeg ikke var Amber Sun, så derfor valgte jeg det som illustrasjon ;-)

Men jeg håper at du har rett, at mine tidligere innlegg som den faste brukeren jeg da var, ikke etter omleggingen vil stå som Hulderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Hvis det er slik, vil jeg hive meg rundt og kalle meg "prusten" fra i dag av, så er alle mine tidligere innlegg signert Anonym.

Men jeg venter til webmaster har avklart dette.

''Hvis det er slik, vil jeg hive meg rundt og kalle meg "prusten" fra i dag av, så er alle mine tidligere innlegg signert Anonym''

Det var min første tanke også - ligger litt flere innlegg der ute enn jeg liker. Vet du om det er slik det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forskjellige faste nick

Jeg vil tippe at webmasterne ikke helt vet hvordan det blir. De skal overføre data fra en database til en ny, der den nye applikasjonen skal hente ut informasjon fra data som har vært tilpasset en annen applikasjon. Slikt er alltid vanskelig. I den nye applikasjonen skal for eksempel alle svar i en tråd komme lineært, mens den i den gamle var forgrenet. Hvordan skal de løse det? Antagelig vil svarene komme hulter til bulter, slik at det ikke lenger vil fremgå hva som svarer hvem, med mindre det har vært quoting.

Det skulle ikke forundre meg om de får så store problemer at de blir nødt til å gi opp og begynne på scratch.

Jeg tipper en del programmerere sitter og drar seg fortvilt i håret over pålegg fra en ledelse med manglende teknisk kompetanse.

''Det skulle ikke forundre meg om de får så store problemer at de blir nødt til å gi opp og begynne på scratch.''

Håper virkelig det!

Det med forgrening ja. Det hadde jeg glemt. Kommer nok til å slutte med hele Dol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

''Hvis det er slik, vil jeg hive meg rundt og kalle meg "prusten" fra i dag av, så er alle mine tidligere innlegg signert Anonym''

Det var min første tanke også - ligger litt flere innlegg der ute enn jeg liker. Vet du om det er slik det er?

Jeg er ikke sikker. Webbis var på tidlig i dag, men har ikke svart noe de siste timene. Venter et par timer, og så tror jeg at jeg bytter fastnick.

Kom på en scary tanke her i stad: Tenk om de gjør en teknisk feil ved omleggingen og outer mailadressene våre og kopler dem til fastnickene. Altså slik at dersom jeg googler mitt ordentlige navn så kommer prust sine innlegg frem...

Men jeg håper de er såpass proffe at de unngår det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker. Webbis var på tidlig i dag, men har ikke svart noe de siste timene. Venter et par timer, og så tror jeg at jeg bytter fastnick.

Kom på en scary tanke her i stad: Tenk om de gjør en teknisk feil ved omleggingen og outer mailadressene våre og kopler dem til fastnickene. Altså slik at dersom jeg googler mitt ordentlige navn så kommer prust sine innlegg frem...

Men jeg håper de er såpass proffe at de unngår det!

Ja, det var en scary tanke. Tror heller ikke det skjer, men om det hadde skjedd hadde sikkert det blitt endel søksmål mot DOL. Personvern og garanti mot anonymitet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker. Webbis var på tidlig i dag, men har ikke svart noe de siste timene. Venter et par timer, og så tror jeg at jeg bytter fastnick.

Kom på en scary tanke her i stad: Tenk om de gjør en teknisk feil ved omleggingen og outer mailadressene våre og kopler dem til fastnickene. Altså slik at dersom jeg googler mitt ordentlige navn så kommer prust sine innlegg frem...

Men jeg håper de er såpass proffe at de unngår det!

Mon om noen kjenner meg igjen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis jeg har skjønt dette riktig så blir det følgende:

Jeg har hatt kanskje 4-5 faste nick på dol siden jeg registrert meg første gang. Alle mine innlegg skrevet med de forskjellige faste nickene vil bli samlet til mitt nåværende faste nick. Altså vil man kunne søke opp alt jeg har skrevet med mine 4-5 faste nick ved å søke på "hww".''

Det er slik jeg også har forstått at det kommer til å være i fremtiden, etter omleggingen. Men det har ikke kommet klart frem fra Webmaster om også gamle signaturer registrert på samme e-posadresse vil byttes om til siste registrerte signatur for innlegg som er gjort i årene før omleggingen

''

Jeg er ikke redd for det for min egen del - men det hadde bare vært fint å bare fått avklart det hele. Her råder jo endel usikkerhet fra flere brukere.. – hww''

Jeg håper at de kommer med et oppklarende svar på dette, da det er flere som blir rammet av dette om forskjellige signaturer plutselig blir endret til en og samme signatur.

Da må de heller slette alle gamle tråder.

Jeg vil tro at det er vanskelig å søke frem alle innlegg fra tidenes morgen. En god del av dem har nok gått ut i intet.

Uansett så kan de ikke begynne å signere og oute brukere i forhold til det som ble skrevet for ti år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvordan blir det da?

Jeg er ikke sikker. Webbis var på tidlig i dag, men har ikke svart noe de siste timene. Venter et par timer, og så tror jeg at jeg bytter fastnick.

Kom på en scary tanke her i stad: Tenk om de gjør en teknisk feil ved omleggingen og outer mailadressene våre og kopler dem til fastnickene. Altså slik at dersom jeg googler mitt ordentlige navn så kommer prust sine innlegg frem...

Men jeg håper de er såpass proffe at de unngår det!

''Jeg er ikke sikker. Webbis var på tidlig i dag, men har ikke svart noe de siste timene. Venter et par timer, og så tror jeg at jeg bytter fastnick.''

Jeg tror at det ikke går an å drive et slikt nettforum uten at en (dvs de er flere som deler på jobben) Webmaster er på vakt 24 timer i døgnet.

''Kom på en scary tanke her i stad: Tenk om de gjør en teknisk feil ved omleggingen og outer mailadressene våre og kopler dem til fastnickene. Altså slik at dersom jeg googler mitt ordentlige navn så kommer prust sine innlegg frem...''

*Grøss*

''Men jeg håper de er såpass proffe at de unngår det! – prust''

Ja, jeg tror det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvordan blir det da?

Jeg er ikke sikker. Webbis var på tidlig i dag, men har ikke svart noe de siste timene. Venter et par timer, og så tror jeg at jeg bytter fastnick.

Kom på en scary tanke her i stad: Tenk om de gjør en teknisk feil ved omleggingen og outer mailadressene våre og kopler dem til fastnickene. Altså slik at dersom jeg googler mitt ordentlige navn så kommer prust sine innlegg frem...

Men jeg håper de er såpass proffe at de unngår det!

Hele tråden med noens 200 kg ble også slettet for et par timer siden, da må web ha vært på vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Ah slik.. nei det gjelder fra omleggingen. Det er ikke slik at nick du brukte i 2003 kan knyttes til deg i dag. ;0)

''Ah slik.. nei det gjelder fra omleggingen. Det er ikke slik at nick du brukte i 2003 kan knyttes til deg i dag. ;0)''

Det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Hvis det er slik du sier nå, så er jo dette kjempefint. Akkurat denne varianten har jeg hatt i noen få dager bare. Så da mener du at alt tidligere blir endret til anonym? Forstår jeg deg riktig?

''Hvis det er slik du sier nå, så er jo dette kjempefint. Akkurat denne varianten har jeg hatt i noen få dager bare. Så da mener du at alt tidligere blir endret til anonym? Forstår jeg deg riktig?''

Du har forstått det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvordan blir det da?

''Hvis det er slik du sier nå, så er jo dette kjempefint. Akkurat denne varianten har jeg hatt i noen få dager bare. Så da mener du at alt tidligere blir endret til anonym? Forstår jeg deg riktig?''

Du har forstått det riktig.

Hvis det er slik du sier nå, så er jo dette kjempefint. Akkurat denne varianten har jeg hatt i noen få dager bare. Så da mener du at alt tidligere blir endret til anonym? Forstår jeg deg riktig?

''Du har forstått det riktig. – Webmaster, tilsyn''

Vil det si at det blir endret til anonym uten noen slags nummerering foran, og at innlegg fra mange brukere da vil ha samme nick "anonym" slik at det ikke kan søkes i disse innleggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Jeg håper at du har rett.

Men:

''I fremtiden vil det bli slik at dersom man skifter nick på en bruker, så vil også innnlegg postet tidligere bli undertegnet med det nye nicket. Dersom man ønsker "å starte på nytt", så må man registrere seg på nytt som bruker fra en annen mailadresse enn den man hittil har brukt. ''

Hva betyr: "i fremtiden"? I dag, i morgen, eller etter omleggingen???

''Hva betyr: "i fremtiden"? I dag, i morgen, eller etter omleggingen???''

Etter omleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Hvis det er slik du sier nå, så er jo dette kjempefint. Akkurat denne varianten har jeg hatt i noen få dager bare. Så da mener du at alt tidligere blir endret til anonym? Forstår jeg deg riktig?

''Du har forstått det riktig. – Webmaster, tilsyn''

Vil det si at det blir endret til anonym uten noen slags nummerering foran, og at innlegg fra mange brukere da vil ha samme nick "anonym" slik at det ikke kan søkes i disse innleggene?

''Vil det si at det blir endret til anonym uten noen slags nummerering foran, og at innlegg fra mange brukere da vil ha samme nick "anonym" slik at det ikke kan søkes i disse innleggene?''

Det kan søkes i innleggene med søkeord som går på innhold, men innleggene kan ikke søkes opp via nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvordan blir det da?

''Vil det si at det blir endret til anonym uten noen slags nummerering foran, og at innlegg fra mange brukere da vil ha samme nick "anonym" slik at det ikke kan søkes i disse innleggene?''

Det kan søkes i innleggene med søkeord som går på innhold, men innleggene kan ikke søkes opp via nick.

Vil det si at det blir endret til anonym uten noen slags nummerering foran, og at innlegg fra mange brukere da vil ha samme nick "anonym" slik at det ikke kan søkes i disse innleggene?

''Det kan søkes i innleggene med søkeord som går på innhold, men innleggene kan ikke søkes opp via nick.

– Webmaster, tilsyn''

Tusen takk for dette og de andre svarene som er betryggende for mange av oss som har vært usikker!

Jeg håper at du får en fin ettermiddag!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...