Gå til innhold

Så lei


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Er så oppgitt av at jeg ikke går fortere nedover, er det noe jeg kan gjøre...en bra diett eller noe?

 

Spise salat til middag hver dag og eller knekkebrød til frokost, lunsj og kvelds?

 

Tips?

 

Har så lyst ned mer til sommeren :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    44

  • GodHatesUsAll

    16

  • Tusen takk for hjelp

    9

  • frosken

    5

IngridSletten

Gå tur:-)

Så i en annen tråd at du satt mye på sofaen. Hvis du ikke jobber kan du ta en times tur på formiddagen og en times tur på kvelden. Da forbrenner du mange kalorier ekstra og du skal i teorien gå mer ned.

I tillegg virker dette positivt inn på det generelle humøret. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så oppgitt av at jeg ikke går fortere nedover, er det noe jeg kan gjøre...en bra diett eller noe?

 

Spise salat til middag hver dag og eller knekkebrød til frokost, lunsj og kvelds?

 

Tips?

 

Har så lyst ned mer til sommeren :mellow:

Kanskje du vil ha nytte av å melde deg inn i VGs vektklubb eller lignende. Da får du litt mer struktur på det du holder på med. Gjennom å registrere hva du spiser hver dag, så vil du fort set hva du evt. kan gjøre annerledes.

 

I tillegg vil det være fornuftig om du går en lang tur hver dag. Bruk en skritt-teller og se om du kan komme opp i 10 000 skritt daglig.

 

Generelt sett så synes jeg det er viktig å minne deg på at du har hatt en kjapp vektnedgang, så det gjelder å ikke gi opp selv om det går langsommere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Gå tur:-)

Så i en annen tråd at du satt mye på sofaen. Hvis du ikke jobber kan du ta en times tur på formiddagen og en times tur på kvelden. Da forbrenner du mange kalorier ekstra og du skal i teorien gå mer ned.

I tillegg virker dette positivt inn på det generelle humøret. Lykke til:-)

 Takk :) Får prøve på å gå mer tur, er rimelig lei av å være feit nå :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Kanskje du vil ha nytte av å melde deg inn i VGs vektklubb eller lignende. Da får du litt mer struktur på det du holder på med. Gjennom å registrere hva du spiser hver dag, så vil du fort set hva du evt. kan gjøre annerledes.

 

I tillegg vil det være fornuftig om du går en lang tur hver dag. Bruk en skritt-teller og se om du kan komme opp i 10 000 skritt daglig.

 

Generelt sett så synes jeg det er viktig å minne deg på at du har hatt en kjapp vektnedgang, så det gjelder å ikke gi opp selv om det går langsommere nå.

 

Takk :) Tror ikke jeg orker å telle kalorier heller, må det i vg's vektklubb...var med der før. Lurer på om det kan være lurt å bare drikke vann, te og kaffi noen dager for å ikke miste motet. Men så tar jeg noen medisiner jeg må spise til, det irriterer meg. Sommeren nærmer seg og jeg er fremdeles feit, føler meg som en bolledeig. Får kjøpe meg en skritt teller da. Sitter nok for mye i ro :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå. Mye. Hver dag. Funket for meg da jeg var feit.

Unn deg noe mat, aktivitet er viktigere enn kjempestreng diett.

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øy, se å last ned litt bra 90-tallsmusikk - techno- og gå raskt 30-60 min!!! Etter hvert kan du sikkert jogge litt på slutten av turen feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Gå. Mye. Hver dag. Funket for meg da jeg var feit.

Unn deg noe mat, aktivitet er viktigere enn kjempestreng diett.

Phu, ja får ta meg sammen og gå mer, er bare så lat :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Øy, se å last ned litt bra 90-tallsmusikk - techno- og gå raskt 30-60 min!!! Etter hvert kan du sikkert jogge litt på slutten av turen feks.

 

Har tenkt på det, skulle jogget men "bom bom" føler meg så tung i bena. Men kan jo prøve med rask gange med ipoden min med, istedenfor å sitte å glo om formiddagen. Ja, jeg må ta meg sammen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

You go girl!

Takk :)

 

Får gjøre så godt jeg kan, vil rase nedover..........snart sommer :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det, skulle jogget men "bom bom" føler meg så tung i bena. Men kan jo prøve med rask gange med ipoden min med, istedenfor å sitte å glo om formiddagen. Ja, jeg må ta meg sammen nå.

Det holder å gå, så lenge du får opp pulsen. Bare ikke begynn for hardt- da blir det fort skader.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det holder å gå, så lenge du får opp pulsen. Bare ikke begynn for hardt- da blir det fort skader.

Lykke til!!

Takk, får prøve å gå med litt tempo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :) Tror ikke jeg orker å telle kalorier heller, må det i vg's vektklubb...var med der før. Lurer på om det kan være lurt å bare drikke vann, te og kaffi noen dager for å ikke miste motet. Men så tar jeg noen medisiner jeg må spise til, det irriterer meg. Sommeren nærmer seg og jeg er fremdeles feit, føler meg som en bolledeig. Får kjøpe meg en skritt teller da. Sitter nok for mye i ro :unsure:

 

Du må vel ikke akkurat _telle_ kalorier, men dersom du registrerer alt du spiser så vil du jo fort se hvor mye du får i deg pr døgn.  Dersom vektnedgangen går svært langsomt, så får du sannsynligvis i deg litt for mange kalorier pr døgn. Kanskje er det altfor mange "unntak" for tiden siden det er mange helligdager i mai. Muffins ol er jo ikke akkurat det som fungerer best dersom du skal ned i vekt;-)

 

De fleste mobiltelefoner kan fungere som skritt-teller, så du trenger neppe å kjøpe en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Du må vel ikke akkurat _telle_ kalorier, men dersom du registrerer alt du spiser så vil du jo fort se hvor mye du får i deg pr døgn.  Dersom vektnedgangen går svært langsomt, så får du sannsynligvis i deg litt for mange kalorier pr døgn. Kanskje er det altfor mange "unntak" for tiden siden det er mange helligdager i mai. Muffins ol er jo ikke akkurat det som fungerer best dersom du skal ned i vekt;-)

 

De fleste mobiltelefoner kan fungere som skritt-teller, så du trenger neppe å kjøpe en ny.

Har gammel mobil. Det var bare 17 mai jeg skjeiet ut, da åt jeg rømmegrøt, kake og is + likør på kvelden, så da gikk jeg opp en kilo :(

 

Ellers spiser jeg to knekkbrød uten smør til frokost, kanskje youghurt til lunsj, så passelig posjon middag og  to knekkebrød til kvelds igjen. Forstår ikke at dette er så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er så oppgitt av at jeg ikke går fortere nedover, er det noe jeg kan gjøre...en bra diett eller noe?

 

Spise salat til middag hver dag og eller knekkebrød til frokost, lunsj og kvelds?

 

Tips?

 

Har så lyst ned mer til sommeren :mellow:

Har du gått ned mye?

 

Jeg har slanket meg i en tre-årsperiode og gått ned nesten 30 kilo.

Dvs. omtrent en kilo i måneden.

Jeg er veldig fornøyd med det.

Når vekten har stått stille har det hjulpet meg å sette fokus på hvor mange kalorier maten som jeg spiser inneholder, slik jeg vet hvilken mat jeg kan spise mye av og hva jeg skall unngå.

Jeg tror ikke at det å føle seg sulten er veien å gå i det lange løp, det er bedre å spise seg mett på mat som inneholder mye fiber og lite kalorier.

Vennlig hilsen

Liselotte

Anonymous poster hash: f4b36...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp

Har gammel mobil. Det var bare 17 mai jeg skjeiet ut, da åt jeg rømmegrøt, kake og is + likør på kvelden, så da gikk jeg opp en kilo :(

 

Ellers spiser jeg to knekkbrød uten smør til frokost, kanskje youghurt til lunsj, så passelig posjon middag og  to knekkebrød til kvelds igjen. Forstår ikke at dette er så mye?

Kanskje du får i deg for lite kalorier, slik at forbrenningen settes ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Har du gått ned mye?

 

Jeg har slanket meg i en tre-årsperiode og gått ned nesten 30 kilo.

Dvs. omtrent en kilo i måneden.

Jeg er veldig fornøyd med det.

Når vekten har stått stille har det hjulpet meg å sette fokus på hvor mange kalorier maten som jeg spiser inneholder, slik jeg vet hvilken mat jeg kan spise mye av og hva jeg skall unngå.

Jeg tror ikke at det å føle seg sulten er veien å gå i det lange løp, det er bedre å spise seg mett på mat som inneholder mye fiber og lite kalorier.

Vennlig hilsen

Liselotte

Anonymous poster hash: f4b36...d54

 

 

Flink du er :) Er jo best å ta det over tid. Jeg har gått ned 13 kilo nå men så stopper det opp, og da blir jeg lei meg og litt sur. Men får stå på videre, men kommer til å ta noen dager med kun drikke. Tror jeg gjør det neste helg, da får jeg resultater til mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Kanskje du får i deg for lite kalorier, slik at forbrenningen settes ned?

Men burde jeg ikke gå ned kilo uansett? Folk som slutter å spise går jo ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp

Men burde jeg ikke gå ned kilo uansett? Folk som slutter å spise går jo ned.

Hvis du får i deg for lite kalorier, settes forbrenningen ned, og kroppen reagerer med å hamstre fettreserver i kroppen og begynne å tære på muskelmassen.

Dette er ikke sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...