Gå til innhold

Så lei


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Det sto da slett ikke at "melk og mel lager psykisk sykdom", da hadde vel store deler av Skandinavia (eller i hvert fall Norge) vært befolket av psykisk syke allerede i bondesamfunnets tid?

 

Forskeren hevder at alvorlig psykisk syke pasienter som har fått påvist for høyt innhold av proteiner i urinen, kan bli friske hvis de kutter ut melk og mel.  Det er noe helt annet enn at melk og mel skaper psykisk sykdom for folk flest.

 

Jeg har spist brød og pasta og drukket melk siden jeg sluttet med tåteflaske, og jeg har en sykejournal som ville fått enhver helseminister til å bryte ut i gledestårer. 

 

Ok, jeg tolket det feil :) . Folk som sliter psykisk fra før blir frisk av å endre kosthold, kutte ut mel og melk. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    44

  • GodHatesUsAll

    16

  • Tusen takk for hjelp

    9

  • frosken

    5

Ok, jeg tolket det feil :) . Folk som sliter psykisk fra før blir frisk av å endre kosthold, kutte ut mel og melk. Beklager.

Forutsatt at de har for mye proteiner i urinen, noe som slett ikke gjelder alle som sliter psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva tenker dere om dette? Har kjøpt så mye rart før på nett, og det var bare lureri. Men hva med dette?

 

http://www.spissunt.com/

Bare lureri dette også. Den siden er reklame, som alle andre. "Helsenyheter" finnes ikke. Overalt man trykker kommer man til "Bestill Supra green coffe". De kommentarene under er oppkonstruerte. Det står ingen steder hva dette er, hvem som står bak, ingen objektive vurderinger overhodet. Ikke la deg lure igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så oppgitt av at jeg ikke går fortere nedover, er det noe jeg kan gjøre...en bra diett eller noe?

 

Spise salat til middag hver dag og eller knekkebrød til frokost, lunsj og kvelds?

 

Tips?

 

Har så lyst ned mer til sommeren :mellow:

Drikk mye vann, gjerne med sitron i eller noe annet. Gjør styrketrening. Det øker hvileforbrenningen!

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Bare lureri dette også. Den siden er reklame, som alle andre. "Helsenyheter" finnes ikke. Overalt man trykker kommer man til "Bestill Supra green coffe". De kommentarene under er oppkonstruerte. Det står ingen steder hva dette er, hvem som står bak, ingen objektive vurderinger overhodet. Ikke la deg lure igjen.

Nei, da skal jeg ikke la meg lure. Godt jeg kan spør her inne, takk :) Virket jo litt for lett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Drikk mye vann, gjerne med sitron i eller noe annet. Gjør styrketrening. Det øker hvileforbrenningen!

Skal bli flinkere til å drikke vann, viktig det har jeg forstått :)

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GodHatesUsAll

Hva med knekkebrød med f.eks. hardkokt egg? Prim er definitivt ikke den næringen du er ute etter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hva med knekkebrød med f.eks. hardkokt egg? Prim er definitivt ikke den næringen du er ute etter! :)

Egg er jo godt, skal lage meg egg nå :) Lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut Yoghurten til lunsj med et eple og et grovt knekkebrød.  

Slankepsykologen og ernæringsfysiologen til venninnen min som gikk på langvarig kostholds- kurs, kalte yoghurt for "oppfetingsmiddel som de gav til pasienter etter operasjoner for å dytte i dem kalorier og næring som var enkelt fordøyelig". Den dagen sluttet hun å spise yoghurt til lunsj. men tok en til dessert i helgen.

 

Lykke til med slankeprosjektet.

 

Har ikke lest hele tråden din, men kan anbefale deg å skrive opp absolutt alt du putter i munnen i en uke. (Hvert glass vann, tyggis, knekkebrød, middag osv.) Kanskje du spiser noen småting som du ikke tenker på innimellom? Lettere å få oversikten hvis du har skrevet opp alt over en periode.

 

Og, gå tur!!!!

 

Kan anbefale en app som heter cyclemeter. Der kan du legge inn alder, vekt osv. Så går du tur, får opp hastighet, lengde på turen, kart, stigning osv. Og ca. kaloriforbruk. Kan kanskje være motiverende? Tror den koster ca. 30 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 Takk :) Får kutte ut youghurten og da, jeg som er så glad i det :o

 

Apper og slike ting er jeg lite god på, og har en gammel mobil. Vil ikke ha ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Takk :) Får kutte ut youghurten og da, jeg som er så glad i det :o

 

Apper og slike ting er jeg lite god på, og har en gammel mobil. Vil ikke ha ny :)

Det er stor forskjell på yoghurt-typene når det gjelder sukker og kalorier.  Se nederst her:

http://www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article736091.ece

 

Jeg bruker en av de to øverste på havregrøt eller kalorifattig frokostblanding.  Det finnes mange smaksvarianter å velge mellom, jeg har funnet flere jeg synes er kjempegode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut Yoghurten til lunsj med et eple og et grovt knekkebrød.  

Slankepsykologen og ernæringsfysiologen til venninnen min som gikk på langvarig kostholds- kurs, kalte yoghurt for "oppfetingsmiddel som de gav til pasienter etter operasjoner for å dytte i dem kalorier og næring som var enkelt fordøyelig". Den dagen sluttet hun å spise yoghurt til lunsj. men tok en til dessert i helgen.

 

Man er jo ikke nødt til å spise de som inneholder masse kalorier?  Det finnes alternativer: 

http://www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article736091.ece

 

Jeg har funnet smaksvarianter av de to øverste som jeg synes smaker fortreffelig på havregrøt eller kalorifattig frokostblanding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GodHatesUsAll

Det MHC skriver om å skrive opp alt du spiser en uke kan være klokt. Du gjør også lurt i å finne ut hva det du har dyttet i deg denne uka inneholder. Det høres kanskje fanatisk ut, og det er ikke meningen at du skal drive med sånt over tid, men sannsynligvis har du liten ide om hva det du f.eks. dytter i deg til lunsj inneholder av proteiner, karbohydrater og fett (og i kalorier) - og uten å ha en ide om dette blir det mye prøving og feiling. 

 

Du må huske på at en årsak til at du stagnerer (eller ikke får det til i det hele tatt) kan være at du spiser for lite - ikke for mye. 

Derfor er det greit å vite hva det du spiser inneholder.

Du må også finne ut hva en kvinne med din vekt trenger av næring i døgnet. En 150 cm høy kvinne på 40 kg har et helt annet dagsbehov enn en kvinne på 170 cm og 80 kilo.

Endret av GodHatesUsAll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Kan sikkert være lurt det med telling av mat og kalorier, men det er så mye styr :o

 

Burde kanskje melde meg inn i vektklubben igjen hvis jeg skal skrive ned alt jeg spiser, men får se...orket jo ikke skrive det inn der heller på slutten. Bare veide meg en gang i uka, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er stor forskjell på yoghurt-typene når det gjelder sukker og kalorier.  Se nederst her:

http://www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article736091.ece

 

Jeg bruker en av de to øverste på havregrøt eller kalorifattig frokostblanding.  Det finnes mange smaksvarianter å velge mellom, jeg har funnet flere jeg synes er kjempegode. 

Klarer ikke de lett variantene, smaker jo ekkelt. Men har spist "sprett" for den er visst lite sukker i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GodHatesUsAll

Har ikke peiling på vektklubben eller lignende klubber, men jeg vil tro enkelte av dem er seriøse (kanskje spesielt vektklubben, som er så stor). 

Så det hadde nok jeg gjort hvis jeg var deg. 

 

Og jeg er helt enig i at dette med å telle kalorier er ufattelig kjedelig. Gjorde det selv en gang i tiden, men aldri i verden om jeg ville gjort det igjen. Mottoet mitt er at jeg spiser det jeg vil spise, men at jeg tar en joggeøkt ekstra i ny og ned når jeg blir i overkant dvask. Jeg er for glad i mat til å gjøre det på noen annen måte. :)

Det er snakk om å finne en måte som passer en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Ja en må vel finne det som passer en, flink du som jogger da :)

 

Nei...tror ikke jeg orker å telle kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg er ikke så flink som jeg høres ut, men jeg forsøker. ;)

Men det er jo bra det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...