Gå til innhold

Så lei


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Hvis du får i deg for lite kalorier, settes forbrenningen ned, og kroppen reagerer med å hamstre fettreserver i kroppen og begynne å tære på muskelmassen.

Dette er ikke sunt.

Ok. Får bare drikke noen dager å se på det som en renselse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    44

  • GodHatesUsAll

    16

  • Tusen takk for hjelp

    9

  • frosken

    5

Har gammel mobil. Det var bare 17 mai jeg skjeiet ut, da åt jeg rømmegrøt, kake og is + likør på kvelden, så da gikk jeg opp en kilo :(

 

Ellers spiser jeg to knekkbrød uten smør til frokost, kanskje youghurt til lunsj, så passelig posjon middag og  to knekkebrød til kvelds igjen. Forstår ikke at dette er så mye?

Er du sikker på at det ikke sniker seg noen kalorier inn i tillegg som du ikke regner med? Drikker du f.eks.juice eller cider? Hva slags pålegg bruker du? Hva slags middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GodHatesUsAll

Hvis du slutter å spise (eller spiser for lite) vil kroppen din begynne å lagre fett. Det du går ned i vekt er ikke fettvekt, men muskelvekt. Du mister altså muskler mens fettnivået holder seg konstant (eller kanskje til og med går opp) - noe som betyr en høyere fettprosent, selv om vekta går ned. 

 

Dette er det siste du ønsker.

Det er også vekt du fryktelig raskt vil legge på deg når du begynner å spise igjen. I tillegg kan du skade kroppens forbrenning, noe som ikke er spesielt klokt hvis du vil ned i vekt. Muskler er også bra for forbrenninga, så det er ikke vettugt å ødelegge dem med salatdietter og annet tull (sorry, dette finnes ingen penere ord enn tull for dette tullet).

 

Hva med trening? Raske gåturer? Jogging? Sykling? Aerobic? 

Ikke bare fungerer det, men du vil sannsynligvis føle deg ganske godt etter en joggetur. Kanskje ikke de første gangene, men go'følelsen kommer.

Endret av GodHatesUsAll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Er du sikker på at det ikke sniker seg noen kalorier inn i tillegg som du ikke regner med? Drikker du f.eks.juice eller cider? Hva slags pålegg bruker du? Hva slags middag?

Det er jeg ganske sikker på, drikker ikke juice eller cider. Pålegg er som regel prim og philadelphia, middag er variert. Kanskje det er middagen som er feil, i går hadde vi kyllingfilet med salat og cottege chees. Ellers vanlige middager, kotelletter, kjøttkaker, laks osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hvis du slutter å spise (eller spiser for lite) vil kroppen din begynne å lagre fett. Det du går ned i vekt er ikke fettvekt, men muskelvekt. Du mister altså muskler mens fettnivået holder seg konstant (eller kanskje til og med går opp) - noe som betyr en høyere fettprosent, selv om vekta går ned. 

 

Dette er det siste du ønsker.

Det er også vekt du fryktelig raskt vil legge på deg når du begynner å spise igjen. I tillegg kan du skade kroppens forbrenning, noe som ikke er spesielt klokt hvis du vil ned i vekt. Muskler er også bra for forbrenninga, så det er ikke vettugt å ødelegge dem med salatdietter og annet tull (sorry, dette finnes ingen penere ord enn tull for dette tullet).

 

Hva med trening? Raske gåturer? Jogging? Sykling? Aerobic? 

Ikke bare fungerer det, men du vil sannsynligvis føle deg ganske godt etter en joggetur. Kanskje ikke de første gangene, men go'følelsen kommer.

 

Er nok ikke flink nok til å bevege meg :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GodHatesUsAll

Er nok ikke flink nok til å bevege meg :mellow:

 

Da vil jeg anbefale deg å begynne der. Ja, det er litt tøft i starten (men begynn i et behagelig tempo, og så øker du heller etter hvert - du trenger ikke slite deg dønn ut hver gang), men det går seg til - og dette fungerer.

Når du etter relativt kort tid ikke bare vil se resultater, men ganske sikkert føle deg bedre både fordi fysisk aktivitet har den egenskapen på psyken din - men også som et resultat av (etter hvert) synlige resultater, vil du sannsynligvis bli desto mer motivert også, og du havner i en god sirkel.

 

Nå er du i en ond sirkel. Når du begynner å vurdere salatdietter er det tross alt på tide å sette seg ned og lukte på kaffen. Eller hvordan de nå bruker det ordtaket der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Da vil jeg anbefale deg å begynne der. Ja, det er litt tøft i starten (men begynn i et behagelig tempo, og så øker du heller etter hvert - du trenger ikke slite deg dønn ut hver gang), men det går seg til - og dette fungerer.

Når du etter relativt kort tid ikke bare vil se resultater, men ganske sikkert føle deg bedre både fordi fysisk aktivitet har den egenskapen på psyken din - men også som et resultat av (etter hvert) synlige resultater, vil du sannsynligvis bli desto mer motivert også, og du havner i en god sirkel.

 

Nå er du i en ond sirkel. Når du begynner å vurdere salatdietter er det tross alt på tide å sette seg ned og lukte på kaffen. Eller hvordan de nå bruker det ordtaket der. ;)

 

Du har rett :)

 

Gikk en tur nå med musikk i ørene, ble andpusten og svett på ryggen. Røyker gjør jeg og, hmf gjør det tungt å gå det og. Lyst å slutte med det og, får ta det etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GodHatesUsAll

Musikk er et must på treninga!

 

For øvrig er jo dette en gyllen mulighet til å stumpe røyken. Du kommer til å kjenne det på formen nesten umiddelbart. Om en uke eller to vil bakkene du nå synes er tunge gå betydelig lettere dersom du stumper røyken. Sparer penger gjør du også, for den har blitt latterlig dyr. Jeg festrøyker litt ennå og kjøpte en pakke for en drøy uke siden, og den kosta meg 105 kroner. Det er nesten så jeg får lyst til å stumpe festrøyken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Musikk er et must på treninga!

 

For øvrig er jo dette en gyllen mulighet til å stumpe røyken. Du kommer til å kjenne det på formen nesten umiddelbart. Om en uke eller to vil bakkene du nå synes er tunge gå betydelig lettere dersom du stumper røyken. Sparer penger gjør du også, for den har blitt latterlig dyr. Jeg festrøyker litt ennå og kjøpte en pakke for en drøy uke siden, og den kosta meg 105 kroner. Det er nesten så jeg får lyst til å stumpe festrøyken også.

 

Ja, røyk er noe dritt og dyrt er det og. Jeg skulle hatt noe å fylle tiden min med, blir til at jeg kjederøyker. Hadde vært godt å sluppet den røyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flink du er :) Er jo best å ta det over tid. Jeg har gått ned 13 kilo nå men så stopper det opp, og da blir jeg lei meg og litt sur. Men får stå på videre, men kommer til å ta noen dager med kun drikke. Tror jeg gjør det neste helg, da får jeg resultater til mandagen.

Jeg har også opplevd at vektnedgangen stopper opp i perioder, det virker som om kroppen bruker litt tid på å venne seg til den nye statusen, det er bare å stå på og holde stø kurs mht matinntak, så vil vekten fortsette å gå nedover etter en liten periode.

Dessuten går vekten som regel litt opp rett før en skal ha mensen, det må en ta i betraktning og ikke miste motet.

Stå på, dette klarer du!

Vennlig hilsen

Liselotte

Anonymous poster hash: f4b36...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GodHatesUsAll

Det orker jeg dessverre ikke, tror medisinene mine gjør meg slapp/energiløs :mellow:

 

Ok, det kan selvsagt være. Jeg vet lite om medisinene dine, og hadde jeg visst det hadde det uansett ikke sagt meg noe som helst. 

Men medisiner eller ikke: Prøv å finn en form for mosjon du orker. Noe av årsaken til at de færreste lykkes med sine livsstilsprosjekter, er at de tar seg vann over hodet. De går inn i det med full innsats, gjør om på kosten til noe helt nytt, og trener 5 dager i uka. Etter en måned er de fleste drittlei. 

Da har jeg langt mer tro på å unngå de helt store forandringene. Istedet for å gå for et av disse vanvittige lavkarboprosjektene, kan du f.eks. kutte ned på søtsaker (eventuelt annet du vet du spiser mye av og som ikke er sunt), men ikke kutt det helt ut. Det er for de fleste umulig. Begrens det f.eks. til lørdager. Og er du hos noen som serverer kake, så spiser du selvsagt.

Poenget er at du må finne noe du kan trives med. Gjør du ikke det blir prosjektet nærmest umulig, for de færreste har viljestyrke (eller lyst) til å gå for noe som er ufattelig kjedelig (eller som sørger for at de må kutte ut god mat og god drikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Ok, det kan selvsagt være. Jeg vet lite om medisinene dine, og hadde jeg visst det hadde det uansett ikke sagt meg noe som helst. 

Men medisiner eller ikke: Prøv å finn en form for mosjon du orker. Noe av årsaken til at de færreste lykkes med sine livsstilsprosjekter, er at de tar seg vann over hodet. De går inn i det med full innsats, gjør om på kosten til noe helt nytt, og trener 5 dager i uka. Etter en måned er de fleste drittlei. 

Da har jeg langt mer tro på å unngå de helt store forandringene. Istedet for å gå for et av disse vanvittige lavkarboprosjektene, kan du f.eks. kutte ned på søtsaker (eventuelt annet du vet du spiser mye av og som ikke er sunt), men ikke kutt det helt ut. Det er for de fleste umulig. Begrens det f.eks. til lørdager. Og er du hos noen som serverer kake, så spiser du selvsagt.

Poenget er at du må finne noe du kan trives med. Gjør du ikke det blir prosjektet nærmest umulig, for de færreste har viljestyrke (eller lyst) til å gå for noe som er ufattelig kjedelig (eller som sørger for at de må kutte ut god mat og god drikke).

Takk :)

 

Har gått ned 13 kilo med å holde på slik jeg gjør, har kuttet ut godteri helt og spiser ikke kake i selskaper. Var kun 17 mai jeg skjeiet ut. Håper denne slitenheten går over snart for det går meg på nervene, enten det er pga medisin, sykdommen eller det er normalt. Det er som en tung sky henger over meg, og den gjør meg tung i sinn og kropp. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp

Takk :)

 

Har gått ned 13 kilo med å holde på slik jeg gjør, har kuttet ut godteri helt og spiser ikke kake i selskaper. Var kun 17 mai jeg skjeiet ut. Håper denne slitenheten går over snart for det går meg på nervene, enten det er pga medisin, sykdommen eller det er normalt. Det er som en tung sky henger over meg, og den gjør meg tung i sinn og kropp. :unsure:

Hvor lenge har vekten evt stått stille?

Det er forresten svært bra å ha en stabiliseringsperiode der vekten står stille en eller 2 mnder, før man fortsetter slankingen.

Mer aktivitet vil gi mer forbrenning slik at man går ned. Og spise lite og ofte. Men husk å spise nok!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hvor lenge har vekten evt stått stille?

Det er forresten svært bra å ha en stabiliseringsperiode der vekten står stille en eller 2 mnder, før man fortsetter slankingen.

Mer aktivitet vil gi mer forbrenning slik at man går ned. Og spise lite og ofte. Men husk å spise nok!

Lykke til! :)

Takk :)

 

Har vel stått stille noen uker, i dag hadde jeg i tilegg gått ned 700 gram så håper det løsner. Synes det går opp og ned...og opp igjen. Får prøve å være mer aktiv, selv om jeg føler jeg vandrer i sirup om dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp

Takk :)

 

Har vel stått stille noen uker, i dag hadde jeg i tilegg gått ned 700 gram så håper det løsner. Synes det går opp og ned...og opp igjen. Får prøve å være mer aktiv, selv om jeg føler jeg vandrer i sirup om dagene.

 

Jeg har også hørt at vekten kan variere med inntil 2 kg uten at man har lagt på seg eller slanket seg.

Variasjoner i vekten ut i fra når på døgnet man veier seg, er naturlig, pga bla. vekta av det man har drukket/ spist/ ikke drukket spist, om man har svettet mye, om man har treg/løs mage, om det er mye ufordøyd mat i tarmene, om du har spist salt mat (salt binder vann i kroppen).

 

Lurt å ikke veie seg for ofte, synes jeg.

Håper at du får mer energi snart igjen!

Det finnes jo teer som skal gi eneri også, og fargen orange skal gi energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg har også hørt at vekten kan variere med inntil 2 kg uten at man har lagt på seg eller slanket seg.

Variasjoner i vekten ut i fra når på døgnet man veier seg, er naturlig, pga bla. vekta av det man har drukket/ spist/ ikke drukket spist, om man har svettet mye, om man har treg/løs mage, om det er mye ufordøyd mat i tarmene, om du har spist salt mat (salt binder vann i kroppen).

 

Lurt å ikke veie seg for ofte, synes jeg.

Håper at du får mer energi snart igjen!

Det finnes jo teer som skal gi eneri også, og fargen orange skal gi energi.

 

Har nok mye mat inni meg jeg, lider jo av konstandt forsoppelse :huh: Det veier vel endel. Jeg burde bare veie meg en gang i uka. Ellers drikker jeg mye grønn te, og har på meg en aprikos bluse i dag...kanskje det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp

Har nok mye mat inni meg jeg, lider jo av konstandt forsoppelse :huh: Det veier vel endel. Jeg burde bare veie meg en gang i uka. Ellers drikker jeg mye grønn te, og har på meg en aprikos bluse i dag...kanskje det hjelper :)

 

Fint om du veier deg sjeldnere.

Fint at du drikker grønn te. Det skal jo være sunt. Te øker også forbrenningen :)

Jo, aprikos er jo en oransje.farge :)

 

Ta god vare på deg selv og gjør noe som du trives med å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Fint om du veier deg sjeldnere.

Fint at du drikker grønn te. Det skal jo være sunt. Te øker også forbrenningen :)

Jo, aprikos er jo en oransje.farge :)

 

Ta god vare på deg selv og gjør noe som du trives med å gjøre :)

 Takk for gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...