Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva i all verden har amerikanerne med hva hva jeg skriver til venninna mi?  Skal de sitte og gasse seg i intime detaljer om oss som bor i et annet land.  De er helt på trynet.  Jeg vet de overvåker det amerikanske forumet jeg er på, men jeg ser ingen grunn til at de skal overvåke dette eller facebook.

Nei, jeg tror ikke på dem i det hele tatt. Det føles betryggende at de følger med enkelte grupper som kan bli farlige, men jeg lurer jo litt på hvor stor utstrekning overvåkingen har, og hva disse opplysningene etter hvert kan bli brukt til. Hvis det er for å forhindre terrorangrep og alvorlig kriminalitet er det helt greit for meg, men hvis det kan være snakk om, eller utvikle seg til overvåking av småfolk for å samle bevis for småtteri, liker jeg det dårlig. Jeg synes terskelen for å overvåke vanlige lovlydige menneskers nettliv, og gå inn og sjekke noen i det hele tatt, bør være høy.

motorPrøysen

Nei, jeg tror ikke på dem. Men det store problemet her er jo det amerikanske myndigheter har gjort. Hadde Norge hatt litt baller utenrikspolitisk ville dette fått konsekvenser for forholdet vårt til USA, men det får det selvsagt ikke.

Vi trenger ikke flere bevis nå på at Obama har ikke ført til noen reel endring av amerikansk politikk, forskjellen ville ikke vært stor om Bush fortsatt var president. Change, my ass.

Annonse

la cerveza mas fina

Hele saken dreier seg utelukkende om økonomi, det er jeg helt sikker på.

Hvor lang tid tror dere det tar før potensielle terrorister lærer å unngå dette? Hvis det er overvåkningen av facebook etc, så er det jo bare å kommunisere på andre medier enn dette...

Hvordan tror dere personer i undertrykkende regimer som Kina klarer å styre unna regimets kontroll her? Det er egentlig temmelig enkelt, man trenger ikke være noen "hacker" for å klare det. Det gjelder bare å sette seg litt inn i basic internett, og ta sine forholdsregler. Poenget er, hvorfor skal ikke terrorisert i la oss si USA eller Frankrike klare dette, når hvem som helst kan klare det i Kina?

Samme greia med DLD (Datalagringsdirektivet). Det er veldig lett for lyssky personer å lure seg unna dette. De eneste det går ut over, er vanlige, lovlydige personer som mister mye av borgerrettighetene sine.

Den nye "piratloven", la oss ikke begynne med den. Du kan kjøpe en VPN-plass i utlandet, og dirigere trafikken om denne - problem solved! Koster kanskje 50 kr/mnd.

Alt dette snakket om å stoppe kriminelle og terrorister er bare et spill for galleriet. Det er _penger_ som ligger bak det meste som skjer her i verden.

Det eneste som betrygger meg midt oppe i alt dette, er at de nye "verdensherrene" ikke er ute etter ekspansjon av landegrenser eller redusering av etniske grupper. Det de er ute etter er å holde oss, forbrukerne, dumme nok til at de fortsatt kan tjene til "smør på brødet". På den måten kan man være trygg så lenge man ikke gjennomskuer dette og forsøker å gjøre noe med det. I det siste har vi dog sett det fortsatt finnes helter her i verden.

Den nye "piratloven", la oss ikke begynne med den.

Slik går det når de reguleringskåte rødgrønne får styre i flertall. Forhåpentligvis stemmer folk fornuftig til høsten, fortrinnsvis på Venstre (som er 100% imot både "piratloven" og Datalagringsdirektivet).

AnonymBruker

Slik går det når de reguleringskåte rødgrønne får styre i flertall. Forhåpentligvis stemmer folk fornuftig til høsten, fortrinnsvis på Venstre (som er 100% imot både "piratloven" og Datalagringsdirektivet).

Venstre? Hva slags innflytelse tror du de får? Skulle gjerne sett en Venstre-kandidat som statsminister jeg, men det skjer jo ikke med det første.

Tror ikke Høyre er noe bedre mtp. denne utviklingen.

Anonymous poster hash: 5dcb0...776

Klart Google og Facebook har solgt privat informasjon til RSA og sikkert til mange private aktører også. De vil jo tjene mest mulig penger. Nå har de fått et veldig tillitstap og er redd for å miste brukere og dermed  også annonseinntektene. Ønsket om å forklare seg, er for å gjenvinne tillit.

AnonymBruker

Klart Google og Facebook har solgt privat informasjon til RSA og sikkert til mange private aktører også. De vil jo tjene mest mulig penger. Nå har de fått et veldig tillitstap og er redd for å miste brukere og dermed  også annonseinntektene. Ønsket om å forklare seg, er for å gjenvinne tillit.

Jeg har plutselig fått div tilbud (lotteri o.l) (adressert reklame) i posten uten at jeg forstår hvorfor.

Det sto opplyst kilde (hvem de hadde fått min adresse av) men denne kilden var ukjent for meg...

Har dessverre kastet brevet og får ikke mulighet til å sjekke dette.

Kanskje dette er pga google. Ellers er det flere firma som selger navn og adresselister videre til andre firma, harjeg hørt

Anonymous poster hash: 56d89...643

serenity777

Synes bare det er fint att Eldens kommunikasjon med islamistene blir overvåket. Arfan Bhatti og de andre har bare godt av det. Tviler på att noen sitter å personlig leser normale folk sin aktivitet. De er ikke ute etter meldinger om vanlige folk, men mot svin som Bhatti og hans forsvarere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...