AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 Skrevet 3. juli 2013 Jeg lurte på hva som skjer hvis du vil prøve deg i mer arbeid etter at du har fått utbetalt engangsbeløp på uføreforsikring. Må du betale alt tilbake? I tilfelle når? Når du prøver deg i arbeid eller hvis du går helt tilbake i full jobb? Er det mulig å være i mer enn 50 % stilling samtidig som du er gradert uføretrygdet? Hvis det ser ut til å gå bra en stund med økt stilling, men det ikke går etter en stund. Må du begynne med avklaringspenger og hele søknadsprosessen på ny? Anonymous poster hash: 34f36...cd5 0 Siter
Løvemamma Skrevet 3. juli 2013 Skrevet 3. juli 2013 Jeg lurte på hva som skjer hvis du vil prøve deg i mer arbeid etter at du har fått utbetalt engangsbeløp på uføreforsikring. Må du betale alt tilbake? I tilfelle når? Når du prøver deg i arbeid eller hvis du går helt tilbake i full jobb? Er det mulig å være i mer enn 50 % stilling samtidig som du er gradert uføretrygdet? Hvis det ser ut til å gå bra en stund med økt stilling, men det ikke går etter en stund. Må du begynne med avklaringspenger og hele søknadsprosessen på ny? Anonymous poster hash: 34f36...cd5 Det er mulig å jobbe 50% eller mer etter når man har en uføretrygd, etter ett års "karantene"etter innvilget uføre. Beklageligvis er det ikke mulig å jobbe mindre enn 50%. Tror dette hindrer mange som har litt restarbeidsevne i å komme i aktivitet. Jeg vil tro at du du kan variere stillingsprosenten, du vil jo ha en 100% uføre i bunn, hva du får utbetalt vil bare variere i forhold til hvor mye du jobber. Hele poenget med systemet slik det er lagt opp nå er jo å få flest mulig til å ta u bruk sin restarbeidsevne, selv om den kan variere i forhold til helsen. Hva reglene ang. uføreforsikring er, så aner jeg ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.