Gå til innhold

Hvor har det blitt av alle folka?


BrukerErAnonym

Anbefalte innlegg

Omleggingen resulterte i meget redusert interesse for forumet. scrolling, visuelt støy, uoversiktlig- you name it.

 

Jeg går fremdeles innom DOL i blant- og har redusert min lesetid her med 98%. Svarer omtrent bare på innlegg som dette. 

Hmm... jeg har ikke vært her inne på evigheter, men dette er visst en av alle de omleggingene som har vært på Dol gjennom de 17 årene det har eksistert. Ikke alle har vært like populære. Folk har falt fra, men kommet tilbake igjen etter hvert. Må si det virker mye mer amatørmessig igjen nå, enn det har gjort tidligere. Ser ut som det er et html-grensesnitt, og det er vel det man snakket om for flere år siden at ikke kom til å bli her inne. Dette fordi det ble misbrukt av opptil flere brukere den gangen de prøvde det ut. Ser ut til at de har glemt det. Nye eiere, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 196
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    27

  • Kayia

    17

  • påskelilje

    14

  • slabbedask

    14

Jeg pleier igrunnen å være optimist og prøve å tenke positivt - også mht endringer både her og der ;) Må allikevel innrømme at det ville vært som julekvelden og 17.mai på en gang om vi fikk tilbake gamle DOL ;) Er her mye sjeldnere enn før og gidder aldri å lese mer enn noen få innlegg da det er så uoversiktlig her inne nå - uoversiktlig og travelt med all scrollingen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser lenger oppe så står det der. Når du skiftet nick på gamle dol, så beholdt de gamle innleggene det gamle nicket, men hvis du skifter nå så vil også de gamle innleggene få det nye nicket. Søker du da på nick så får du alt opp. Du har ikke lenger anledning til å skifte identitet uten å registrere deg med ny adresse. Derfor ønsker jeg nå å begrense hva jeg skriver med fast nick.Anonymous poster hash: 668d8...aff

Hmm, da skjønner jeg poenget ditt. Men jeg tror man er ganske paranoid om man år og tror at "alle" er interessert i å gjøre slike ganskinger av en selv. Så interessante er det nok ganske få som er.

Og det er ingenting som hindrer dere som stadig velger å være anonyme å bruke engangsnick i trådene. Hadde alle anonyme signert men et engangsnick hadde vi hvertfall klart å skille de ulike anonyme fra hverandre i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier igrunnen å være optimist og prøve å tenke positivt - også mht endringer både her og der ;) Må allikevel innrømme at det ville vært som julekvelden og 17.mai på en gang om vi fikk tilbake gamle DOL ;) Er her mye sjeldnere enn før og gidder aldri å lese mer enn noen få innlegg da det er så uoversiktlig her inne nå - uoversiktlig og travelt med all scrollingen....

 

Nøyaktig samme tenker jeg.

 

Men litt vemodig å tenke på at nye som klikker innom er mer "verd" enn oss gamle travere - antar noen må ha funnet ut at de får flere klikk og derved annonsekroner med et grensesnitt som gjør forumet mer likt alt mulig annet :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte bare hvorfor jeg ikke ønsker å bli gjenkjent, og har begrenset bruken av fast nick. Vi kan ikke bruke et nick på psykiatri og et annet på åpent.

Du kan vel bruke ditt faste nick på alt utenom psykiatri vel? På psykiatri kan du jo bare hake av for "poste anonymt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

christensen1365381166

Jeg svarte bare hvorfor jeg ikke ønsker å bli gjenkjent, og har begrenset bruken av fast nick. Vi kan ikke bruke et nick på psykiatri og et annet på åpent.

Anonymous poster hash: 668d8...aff

 

Jo, du kan ha to kontoer, eller poste anonymt på psyk og med vanlig nick ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del synes jeg dette fungerer mye bedre enn det gamle. Det er lenge siden jeg var aktiv og skrev noe særlig på det gamle, var bare innom i ny og ne og leste litt. Jeg synes det var håpløst å få oversikt over linnleggene i trådene med greiner både her og der som man kunne trenge en linjal for å finne igjen i nålevende som ble svart på.

Jeg bruker bare " vis nytt innhold", da er det lett og få oversikt over alt. Ikke skjønner jeg at det skal være så mye scrolling heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig samme tenker jeg.

 

Men litt vemodig å tenke på at nye som klikker innom er mer "verd" enn oss gamle travere - antar noen må ha funnet ut at de får flere klikk og derved annonsekroner med et grensesnitt som gjør forumet mer likt alt mulig annet :/.

Det er mulig du har rett i at det handler om annonsekroner ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da skjønner jeg poenget ditt. Men jeg tror man er ganske paranoid om man år og tror at "alle" er interessert i å gjøre slike ganskinger av en selv. Så interessante er det nok ganske få som er.

Og det er ingenting som hindrer dere som stadig velger å være anonyme å bruke engangsnick i trådene. Hadde alle anonyme signert men et engangsnick hadde vi hvertfall klart å skille de ulike anonyme fra hverandre i tråden.

Jeg er blitt paranoid etter å ha sett at link til innleggene blir lagt ut flere steder på internett, og det gjør muligheten mye større for at noen som kjenner meg leser det.

 

Jeg tror ikke alle er interessert i å gjøre slike granskinger, men hvis noen som kjenner meg får mistanke om hvem jeg er så er det stor mulighet for at de vil gjøre det.  

 

Det er sant som du skriver at vi kan skrive et engangsnick i innleggene, men det er lett å glemme.  De burde laget forumet slik at det kom opp et nick istedefor anonym. 

 

Jeg liker det nye forumet, men det er mye som kan forbedres.

Anonymous poster hash: 668d8...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare " vis nytt innhold", da er det lett og få oversikt over alt. Ikke skjønner jeg at det skal være så mye scrolling heller....

Det er nok mange (inkludert meg selv) som bare bruker "vis nytt innhold".  En ulempe ved det, er at trådene forsvinner bakover veldig raskt, slik at de aller fleste diskusjoner opphører av seg selv etter maks. to dager.  Da står de ikke på forsiden av nytt innhold lenger og "dør".  Jeg savner ikke endeløse krangletråder, men synes ulempene ved det nye oppsettet er større enn fordelene.

 

Den automatiske sitatfunksjonen fører til at mange svar inneholder hele startinnlegget, og trådene blir kjempelange pga. all kopieringen. Det kan jeg for så vidt leve med, men jeg synes det er upraktisk.  Jeg pleier å kutte litt i innlegget jeg svarer på (slik jeg gjorde med ditt nå), men mange siterer alltid alt, og da blir det fort mange sider av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser lenger oppe så står det der. Når du skiftet nick på gamle dol, så beholdt de gamle innleggene det gamle nicket, men hvis du skifter nå så vil også de gamle innleggene få det nye nicket. Søker du da på nick så får du alt opp. Du har ikke lenger anledning til å skifte identitet uten å registrere deg med ny adresse. Derfor ønsker jeg nå å begrense hva jeg skriver med fast nick.

Anonymous poster hash: 668d8...aff

Godt poeng!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser lenger oppe så står det der. Når du skiftet nick på gamle dol, så beholdt de gamle innleggene det gamle nicket, men hvis du skifter nå så vil også de gamle innleggene få det nye nicket. Søker du da på nick så får du alt opp. Du har ikke lenger anledning til å skifte identitet uten å registrere deg med ny adresse. Derfor ønsker jeg nå å begrense hva jeg skriver med fast nick.

 

Godt poeng!!

Hvorfor ikke bare begynne ny tid på nye dol med å opprette ny brukerkonto og få nytt nick da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare begynne ny tid på nye dol med å opprette ny brukerkonto og få nytt nick da? ;)

 

Det blir nok for slitsomt, det er enklere å klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke bare begynne ny tid på nye dol med å opprette ny brukerkonto og få nytt nick da? ;)

 

Da må du vel også ha en annen mailkonto enn den man nå har sin Dol-bruker registrert på. 

 

Det er ikke alle som har flere mailkontoer heller

Anonymous poster hash: 2132b...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da må du vel også ha en annen mailkonto enn den man nå har sin Dol-bruker registrert på. 

 

Det er ikke alle som har flere mailkontoer heller

Anonymous poster hash: 2132b...a87

 

 

Å opprette en hotmail-, live-, google-, yahoo-konto (eller annen webmail) tar maks. fem minutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du vel også ha en annen mailkonto enn den man nå har sin Dol-bruker registrert på. 

 

Det er ikke alle som har flere mailkontoer heller

Anonymous poster hash: 2132b...a87

Akkurat det er jo også enkelt å ordne, hvis man VIL ordne det. Det er ikke så dumt å ha en "ekstra" mailkonto til DOL, nyhetsbrev og andre mer reklameorienterte ting. Mange liker å ha én mailadresse som inneholder (nesten) fullt navn (til seriøse / personlige saker) og én som er helt anonym.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange (inkludert meg selv) som bare bruker "vis nytt innhold".  En ulempe ved det, er at trådene forsvinner bakover veldig raskt, slik at de aller fleste diskusjoner opphører av seg selv etter maks. to dager.  Da står de ikke på forsiden av nytt innhold lenger og "dør".  Jeg savner ikke endeløse krangletråder, men synes ulempene ved det nye oppsettet er større enn fordelene.

 

Likevel er det ikke vanskeligere å gå rett inn på feks. åpent for å sjekke alle trådene der enn det var før. Og "vis nytt innhold" viser mye mer og mye mer, oversiktlig enn de siste 100 innlegg som det var før. 

 

Den automatiske sitatfunksjonen fører til at mange svar inneholder hele startinnlegget, og trådene blir kjempelange pga. all kopieringen. Det kan jeg for så vidt leve med, men jeg synes det er upraktisk.  Jeg pleier å kutte litt i innlegget jeg svarer på (slik jeg gjorde med ditt nå), men mange siterer alltid alt, og da blir det fort mange sider av det. 

 

Jeg er enig i at de fleste kunne bli flinkere til å klippe vekk det av innlegget som de ikke svarer på. 

Men tenk tilbake på hvor tungvindt det var  når du ville sitere noe fra andres innlegg før da....

 

 

 

Da må du vel også ha en annen mailkonto enn den man nå har sin Dol-bruker registrert på. 

 

Det er ikke alle som har flere mailkontoer heller

Anonymous poster hash: 2132b...a87

 

Det er ikke akkurat en kjempebragd å registrere en ny mailadresse da. Dessuten er det veldig praktisk å ha en mailadresse bare til registreringer og nyhets brev av ulike slag, så slipper den seriøse mailadressa å bli oversvømt av "spam". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du vel også ha en annen mailkonto enn den man nå har sin Dol-bruker registrert på. 

 

Det er ikke alle som har flere mailkontoer heller

Lag deg en ny på gmail el. annet. Fem minutters jobb - om du er langsom - tre-fire om du er kjapp... ;) Jeg har en egen Kayia- konto - greit å være anonym også i brukerkontoøyemed....

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker absolutt det nye oppsettet. I gamle dager var det bare mulig å se de 100 siste innleggene, og det var hektisk i perioder det var intense diskusjoner, for det var altså de siste 100 innleggene som ble vist, ikke trådene, og en eller to tråder fikk ofte 100 innlegg tilsammen i løpet av en natt. Da måtte jeg inn på hver enkelt kategori og prøve lykken der.

 

Sitatfunksjonen er mye bedre, men den krever også nå at folk er flinke og bare siterer det de vil kommentere.

 

Ønsker at folk bruker nick, ihvertfall i nøytrale diskusjoner. Er det noe spesielt sensitivt, så for all del, post som anonym, men det virker så paranoid å være anonym hele tiden. Jeg har ikke mistanke til at jeg kjenner noen som helst bortsett fra de to som jeg vet om. De skriver på en særegen måte. Skrivestilen er ofte mer avslørende enn det man forteller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok for slitsomt, det er enklere å klage.

Er det det samme som å klage når vi skriver grunnen til at vi bruker mindre fast nick. Det er begrenset hvor mange mailkontoer jeg ønsker å ha. For meg har det blitt en vurdering om jeg skal fortsette å bruke dol eller være anonym.

Anonymous poster hash: 668d8...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...