Gå til innhold

Hvorfor så sure svar?


Caylee

Anbefalte innlegg

Det kan være at du legger mest merke til de negative tilbakemeldingene du får, mens du legger mest merke til de positive tilbakemeldingene andre får. Men det er et generelt problem at folk misforstår og skal tolke ihjel ting, og tror mer på sin egen tolkning enn på vedkommende som faktisk kom med uttalelsen. Den saken om avlyst time forstår jeg ikke. Du lar deg fyre opp endel og skriver ting som det virker som du ikke husker at du har skrevet, men alikevel så prøvde du der å forklare deg mange ganger uten at andre hørte. Så hva skal man si, velkommen i klubben ;) du er ikke alene om det. Jeg får ikke svi så mye her inne, men det tas igjen alle andre steder.

Jeg fikk mye mer nwgativt i den tråden enn positivt. Men selvfølgelig betyr mye at noen skrev positvt:)

Fyre opp? hvordan da? hvis du mener etter psykiateren prøvde drite meg ut 3 ganger så var jeg "fyrt" opp ja. Før det derimot var jeg ikke slik.

Merkelig folk ikke hørte selvom jeg forklarte hva jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Caylee

    50

  • Toga

    20

  • Madelenemie

    15

  • Trine

    12

Mest aktive i denne tråden

Jeg fikk mange gode svar fra noen brukere ja. Det betydde mye.

Men andre brukere prøvde å drite meg ut og beskylde meg for å være sur og at jeg tåler lite, lager drama angående den avlyste timen når jeg ikke gjorde det engang

De fikk til det de ville. De fikk meg sur tilslutt. I starten av tråden derimot var jeg ikke sur

 

I den tråden var det ikke bare noe jeg trodde, det var faktum at noen brukere prøvde drite meg ut. Det ser man enkelt på noen av svarene

 

Jeg ser at du forsøker å forklare og at ting kommer skjevt ut, men du slenger da vitterlig med leppa selv og. Hvorfor gidde. Hvorfor skulle noen gidde ha som mål å fyre deg opp? Vi blir misforstått hele tiden når vi skriver, og på DOL må man ta høyde for alt, for absolutt alt kan misforståes og vris på i det uendelige, dol i et nøtteskall. 

 

Det kan godt være du blir misforstått, det virker slik, men det er rart at du legger ansvaret for ditt helt unødvendige utbrudd over på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så tror jeg det handler om alderen din... du er ung og "yppig"... men når noen har sittet her siden 98, da er man umulig 20 lenger. Det skal være sikkert og visst. :)

 

Teoretisk sett kan man ha begynt som 3 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så tror jeg det handler om alderen din... du er ung og "yppig"... men når noen har sittet her siden 98, da er man umulig 20 lenger. Det skal være sikkert og visst. :)

Ja, de forskjellsbehandler folk etter alderen

Trodde man ble klokere med alderen jeg. Tydeligvis ikke,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk sett kan man ha begynt som 3 åring.

Hehe, tror ikke en 3-åring klarer å formulere dogme #1 (som er: "det er ikke meg, det er deg")... det kreves tross alt litt "livserfaring" å anta slike posisjoner. Sier ikke at det er uintelligent, altså, sier bare at strukturene er modne for revisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de forskjellsbehandler folk etter alderen

Trodde man ble klokere med alderen jeg. Tydeligvis ikke,

Man blir jo såklart klokere med alderen, eller dvs: man får mer kunnskap. Men så kan det jo hende man heller skulle ønske man var 20, selv om det ville bety å miste lærdom... er det ikke "ung, naiv; dum og deilig" alle ønsker at de var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at du forsøker å forklare og at ting kommer skjevt ut, men du slenger da vitterlig med leppa selv og. Hvorfor gidde. Hvorfor skulle noen gidde ha som mål å fyre deg opp? Vi blir misforstått hele tiden når vi skriver, og på DOL må man ta høyde for alt, for absolutt alt kan misforståes og vris på i det uendelige, dol i et nøtteskall. 

 

Det kan godt være du blir misforstått, det virker slik, men det er rart at du legger ansvaret for ditt helt unødvendige utbrudd over på dem. 

Jeg slang med leppa etter flere hadde angrepet, latterligjort meg ja. Før det derimot, absolutt ikke.

 

Alle ser at psykiateren prøvde være frekk. Svarene var både sarakstiske, dømmende og frekke fra han i samme slengen. Det var ingen misforståelse. De fleste ville tolket de svarene frekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo såklart klokere med alderen, eller dvs: man får mer kunnskap. Men så kan det jo hende man heller skulle ønske man var 20, selv om det ville bety å miste lærdom... er det ikke "ung, naiv; dum og deilig" alle ønsker at de var?

Jeg syns ikke noen av de eldste her er så smarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slang med leppa etter flere hadde angrepet, latterligjort meg ja. Før det derimot, absolutt ikke.

 

Alle ser at psykiateren prøvde være frekk. Svarene var både sarakstiske, dømmende og frekke fra han i samme slengen. Det var ingen misforståelse. De fleste ville tolket de svarene frekt

 

Du overtolker ingenting? Alt du sier er fakta, ingen synsing eller antakelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overtolker ingenting? Alt du sier er fakta, ingen synsing eller antakelser?

Der starter det igjen.. Jeg overtolker ting, jeg lager drama.

Jeg har ingen rett til å noengang være lei meg fordi alt er bare min feil uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke noen av de eldste her er så smarte.

Der peker du på "the great divide"... som går ut på følgende:

1. de unge og naive, er uenige med de eldre, og mener de ikke er kloke

2. er eldre med mye kunnskap, er misunnelige på de unges former, og lager et nummer ut av at de ikke er kloke

Dette er et gjentagende fenomen i menneskehetes historie, og har vært til stede fra Tidenes Morgen; faktisk er jeg tilbøyelig til å tenke at menneskets forste konseptualiserte tanke var skillet mellom ung og gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mye mer nwgativt i den tråden enn positivt. Men selvfølgelig betyr mye at noen skrev positvt:)

Fyre opp? hvordan da? hvis du mener etter psykiateren prøvde drite meg ut 3 ganger så var jeg "fyrt" opp ja. Før det derimot var jeg ikke slik.

Merkelig folk ikke hørte selvom jeg forklarte hva jeg mente.

 

Jeg skrev ikke noe om hvor mye negativt og positivt du fikk i den tråden. Men at du fokuserer på de negative innleggene, mens du fokuserer på de positive svarene andre får i sine tråder. På den måten ser det ut, for deg, som at du får mye mer negativt enn andre.

Jeg mener at du er så rask med å svare "Det har jeg ikke sagt" om ting som du faktisk har skrevet, men som jeg tror du har vært så frustrert når du har skrevet det at du ikke husker det selv.

Du kan nok med fordel lese innleggene dine og se om det er noe som kanskje kan misforstås og så ta deg tid til å omformulere før du poster. Så unngår du endel misforståelser. I og med at du tar slike ting veldig innover deg så tror jeg det beste for deg er å prøve å hindre at det skjer. Selv om det beste er om du lærer deg å gi faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der starter det igjen.. Jeg overtolker ting, jeg lager drama.

Jeg har ingen rett til å noengang være lei meg fordi alt er bare min feil uansett

 

Jeg spør deg. Jeg spør om du ikke overtolker noe, jeg spør om du forholder deg til det som står der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der peker du på "the great divide"... som går ut på følgende:

1. de unge og naive, er uenige med de eldre, og mener de ikke er kloke

2. er eldre med mye kunnskap, er misunnelige på de unges former, og lager et nummer ut av at de ikke er kloke

Dette er et gjentagende fenomen i menneskehetes historie, og har vært til stede fra Tidenes Morgen; faktisk er jeg tilbøyelig til å tenke at menneskets forste konseptualiserte tanke var skillet mellom ung og gammel.

Er mye sant i det. Tidene er nok ganske like som mange år siden på det området

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ikke noe om hvor mye negativt og positivt du fikk i den tråden. Men at du fokuserer på de negative innleggene, mens du fokuserer på de positive svarene andre får i sine tråder. På den måten ser det ut, for deg, som at du får mye mer negativt enn andre.

Jeg mener at du er så rask med å svare "Det har jeg ikke sagt" om ting som du faktisk har skrevet, men som jeg tror du har vært så frustrert når du har skrevet det at du ikke husker det selv.

Du kan nok med fordel lese innleggene dine og se om det er noe som kanskje kan misforstås og så ta deg tid til å omformulere før du poster. Så unngår du endel misforståelser. I og med at du tar slike ting veldig innover deg så tror jeg det beste for deg er å prøve å hindre at det skjer. Selv om det beste er om du lærer deg å gi faen.

Jeg viste godt hva jeg hadde skrevet i den tråden. Jeg viste jeg hadde skrevet noe som noen misforsto. Jeg så selv den siste setningen kunne misforstås. Jeg prøvde mange ganger å forklare hva jeg faktisk mente i tråden uten noen som helst nytte. De ville ikke høre selvom jeg prøvde forklare at de hadde tolket feil. Det virker som de ikke stolte på meg som faktisk er trådens starter. Noe som vil si jeg er eneste som viste hva jeg egentlig mente.. noe som er helt utrolig at de ikke gadd høre på..

Endret av Caylee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye sant i det. Tidene er nok ganske like som mange år siden på det området

Det ryktes at Sokrates sa følgende (jeg er ikke sikker på om det stemmer, men det er uansett en vittig tekst):

"Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ryktes at Sokrates sa følgende (jeg er ikke sikker på om det stemmer, men det er uansett en vittig tekst):

"Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere."

Høres prikk likt ut som det de eldre klager over i år 2015 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ryktes at Sokrates sa følgende (jeg er ikke sikker på om det stemmer, men det er uansett en vittig tekst):

"Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere."

 

Nei, ikke et sitat fra Sokrates, men skrevet av en viss Kenneth John Freeman i 1907.

 

http://quoteinvestigator.com/2010/05/01/misbehaving-children-in-ancient-times/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke et sitat fra Sokrates, men skrevet av en viss Kenneth John Freeman i 1907.

 

http://quoteinvestigator.com/2010/05/01/misbehaving-children-in-ancient-times/

Dumt sokrates for æren av en setning en annen mann har skrevet. Høres ganske kjipt ut for Kenneth

Det morsomme er at de som var unge i 1907 sa akuratt det samme da de ble eldre, og slik forsetter det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viste godt hva jeg hadde skrevet i den tråden. Jeg viste jeg hadde skrevet noe som noen misforsto. Jeg så selv den siste setningen kunne misforstås. Jeg prøvde mange ganger å forklare hva jeg faktisk mente i tråden uten noen som helst nytte. De ville ikke høre selvom jeg prøvde forklare at de hadde tolket feil. Det virker som de ikke stolte på meg som faktisk er trådens starter. Noe som vil si jeg er eneste som viste hva jeg egentlig mente.. noe som er helt utrolig at de ikke gadd høre på..

 

Du trenger ikke forklare, jeg var med i diskusjonen og jeg støttet deg hele veien. Men istedefor å skriv "nei, det har jeg ikke sagt" når noen har ordrett sitert deg så bør du puste dypt, ta deg tid til å grundig sjekke om du faktisk har skrevet det og om du har skrevet det svare "Beklager, det kom ut litt feil, jeg mente....." Da får folk med engang mer respekt. Blir som vi snakket om ang situasjonen din hjemme. Vær den fornuftige, ikke la deg knekke av barnslige kommentarer. Jeg kan love deg at det tidvis er veldig moro å holde hodet kaldt når noen prøver å drite deg ut for da er det de som blir sure :P Som da ei i går tror jeg det var, skrev "Du høres dum ut" fordi jeg mente noe annet enn henne og jeg har jo generelt sære meninger. Jeg kom ikke med noe dritt tilbake. Hun hadde nok håpet å fyre meg opp, men jeg svarte fornuftig på alle utsagnene hennes. Hun ga opp til slutt.

 

Jeg tror at for din del bør du endre din måte å kommunisere på eller gå et kurs hos Toga og lære deg å ikke bry deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...