Gå til innhold

Hvorfor så sure svar?


Caylee

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke forklare, jeg var med i diskusjonen og jeg støttet deg hele veien. Men istedefor å skriv "nei, det har jeg ikke sagt" når noen har ordrett sitert deg så bør du puste dypt, ta deg tid til å grundig sjekke om du faktisk har skrevet det og om du har skrevet det svare "Beklager, det kom ut litt feil, jeg mente....." Da får folk med engang mer respekt. Blir som vi snakket om ang situasjonen din hjemme. Vær den fornuftige, ikke la deg knekke av barnslige kommentarer. Jeg kan love deg at det tidvis er veldig moro å holde hodet kaldt når noen prøver å drite deg ut for da er det de som blir sure :P Som da ei i går tror jeg det var, skrev "Du høres dum ut" fordi jeg mente noe annet enn henne og jeg har jo generelt sære meninger. Jeg kom ikke med noe dritt tilbake. Hun hadde nok håpet å fyre meg opp, men jeg svarte fornuftig på alle utsagnene hennes. Hun ga opp til slutt.

 

Jeg tror at for din del bør du endre din måte å kommunisere på eller gå et kurs hos Toga og lære deg å ikke bry deg :)

Skal jeg beklage for at noen misforsto? Da burde isåfall de som misforsto beklage når de innså at de misforsto (om de noengang hadde klart å innrømme å ta feil)

Hm. Kurs ja. Hva med kurs i denne tråden? Jeg er ung og må lære meg manerer B)

 

Bra forresten du klarte holde holdet kaldt angående kommentaren du fikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Caylee

    50

  • Toga

    20

  • Madelenemie

    15

  • Trine

    12

Mest aktive i denne tråden

Nei, du vet... de som begynte her i 98... det var riktignok glansdagene, men det er nye tider nå. Jeg mener den eldre garde må slippe litt taket i det "meningsmonopolet" de har, og akseptere at de kanskje, som DOL i seg selv, er på vei nedover.

Meningsmonopol? I et diskusjonsforum får man svar fra dem som mener noe om trådens tema. Vil man bare ha svar fra folk under en viss alder eller fra de som er enige med trådstarter, får man presisere det.

Verken 20- eller 50-åringer har vondt av å få noen motforestillinger.

Hvis DOL er "på vei nedover", er det vel dumt å innføre aldersgrenser? Hvem skal få bli igjen mener du - alle under 35 med en diagnose som kvalifiserer for trygd? RL består av mange forskjellige typer, er det ikke greit at et nettforum også gjør det?

Jeg kan gjerne sjekke ut, jeg har vært inne på tanken selv mange ganger det siste året. Men årsaken er ikke at jeg "aksepterer at jeg er på vei nedover". Det er ikke bare alder som avgjør om man er oppegående ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningsmonopol? I et diskusjonsforum får man svar fra dem som mener noe om trådens tema. Vil man bare ha svar fra folk under en viss alder eller fra de som er enige med trådstarter, får man presisere det.

Verken 20- eller 50-åringer har vondt av å få noen motforestillinger.

Hvis DOL er "på vei nedover", er det vel dumt å innføre aldersgrenser? Hvem skal få bli igjen mener du - alle under 35 med en diagnose som kvalifiserer for trygd? RL består av mange forskjellige typer, er det ikke greit at et nettforum også gjør det?

Jeg kan gjerne sjekke ut, jeg har vært inne på tanken selv mange ganger det siste året. Men årsaken er ikke at jeg "aksepterer at jeg er på vei nedover". Det er ikke bare alder som avgjør om man er oppegående ;)

Problemet er, og har alltid vært, dette:

Erfaringer, og bare erfaringer, bygger opp livsvisdom og sjelelig tyngde. Å "leve livet", i denne sammenhengen, handler ikke om fest, fyll og annet fanteri. Det er snarere tvert imot kvinnen som utvikler seg. For hver smertefulle fødsel, for hver sine barns kjærlighetessorg; for hver utro mann, og for hver døende forelder: så vokser kvinnen eksponensielt.

Men alle vet vel hva dette betyr. Dere blir livsfjerne og fremmedgjorte: for ER ikke livet bare fest, fyll og fanteri for alle de andre?

Så hva kan dere, i alle deres allmektighet, bidra med i slik en situasjon?

En kan lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt, Caylee; klarer du ikke å forstå hvorfor du blir sett på som umoden og vrang når du svarer på helt saklige innlegg med "BULLSHIT!!!"?

 

Det er helt greit at du følte deg misforstått og at du tolket svarene du fikk som frekke osv, men da er du jo like gale selv? Likevel er det urettferdig og gale om de gjør det (svarer deg frekt), men helt greit at du gjør det?

 

Kanskje det er en grunn for at du blir sett på som du gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror du gjør lurest i å ikke poste så mange svar i tråder som tydeligvis går andre veier enn du selv vil - det er litt selvoppfyllende profeti her. De sier du er en "dramaqueen" og du oppfører deg til slutt som en, fordi du blir så sint og lei. Litt det samme fenomene vi alle opplever når noen siner "Du ser då sur ut". Selv om vi opprinnelig ikke var sure, blir vi lett både oppgira og sura når folk gjentar slike utsagn.

 

Ellers synes jeg NDH kunne ha kommet med en liten beklagelse til deg i tråden, men jeg har aldri sett ham gjøre noe slikt. Jeg skrev et innlegg som fikk ham til å svare ganske rett etter i en litt annen tone, så jeg tror han selv forso han hadde svart litt feil, men enda voksnere hadde det vært å faktisk si at svaret han ført gav var litt uheldig. Han - og flere - mener nok det han da, men jeg synes han bør ta selvkritikk på måten det ble sagt på. Det kunne også vært mye god læring for alle på DOL å se at det går an å angre noe man har skrevet og at man ikke anser seg som ufeilbarlig, selv om man er psykiater.



Anonymous poster hash: eb28a...253
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er, og har alltid vært, dette:

Erfaringer, og bare erfaringer, bygger opp livsvisdom og sjelelig tyngde. Å "leve livet", i denne sammenhengen, handler ikke om fest, fyll og annet fanteri. Det er snarere tvert imot kvinnen som utvikler seg. For hver smertefulle fødsel, for hver sine barns kjærlighetessorg; for hver utro mann, og for hver døende forelder: så vokser kvinnen eksponensielt.

Men alle vet vel hva dette betyr. Dere blir livsfjerne og fremmedgjorte: for ER ikke livet bare fest, fyll og fanteri for alle de andre?

Så hva kan dere, i alle deres allmektighet, bidra med i slik en situasjon?

En kan lure.

Nå virker det som om Caylee hadde en tråd om kjærlighetssorg der vi gamle kjerringene svarte "det går over, bare glem det". Da hadde jeg bedre forstått at man kan ruge over svarene i dagevis.

Når temaet er høflighet, er det vanligvis ikke de yngste som stiller de strengeste kravene, i hvert fall ikke hvis de skal gjelde alle, dem selv inkludert.

Jeg føler meg verken livsfjern, fremmedgjort eller allmektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg beklage for at noen misforsto? Da burde isåfall de som misforsto beklage når de innså at de misforsto (om de noengang hadde klart å innrømme å ta feil)

Hm. Kurs ja. Hva med kurs i denne tråden? Jeg er ung og må lære meg manerer B)

 

Bra forresten du klarte holde holdet kaldt angående kommentaren du fikk:)

 

Kjære Caylee. Kan du ikke bare legge til side egoismen et øyeblikk. Du vet at alt jeg skriver til deg skriver jeg for å hjelpe deg. Ikke for å mobbe eller være slem. Nei, du skal ikke beklage at noen misforsto. Men når noen siterer deg ordrett og du påstår du aldri har skrevet det, da skal du heller sjekke om du har skrevet det og så beklage at du skrev noe du ikke mente. Jeg har ikke tid nå, men jeg skal prøve å finne et eksempel når jeg kommer hjem i kveld.

 

Også er det ikke snakk om manerer, du er helt ekstrem i dag. Du er ikke akkurat dårlig på å misforstå selv i dag, og i grunnen burde jeg blitt fly forbanna på deg nå fordi du misforstår alt jeg skriver. Og du, så det er klart, jeg er ikke sint på deg ;) Bare litt irritert fordi du nekter å høre. Jeg skrev ingenting om manerer, jeg skrev du burde lære deg kommunikasjon. Ikke for manerene sin skyld, men for din egen. For å lettere unngå misforståelser og for å kunne reagere rasjonelt. Lære deg å spørre hva folk mener. Du skyter først og spør etterpå. Mine råd gir jeg fordi jeg mener de kan lette din hverdag, ikke alle andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som lagde tråden. Jeg spurte bare av nysgjerrighet om det var vanlig å ikke få en beklagelse ELLER begrunnelse når timen blir avlyst samme dag hos psykolog. Lurte bare fordi jeg syns det er interresant å vite.

Og da ble det drama. Jeg var sur, lagde bråk ut av ingenting og masse rare beskyldninger. Om det var noen som tolket feil var det ikke meg.

Til og med når jeg fortalte hva jeg mente så ville de ikke høre

Hva hadde du egentlig ventet deg at folk skulle svare? At det er 93% sjanse for å få beskjed med beklagelse fra et legekontor, 91% fra en tannlege, men bare 87% fra psykiatrien?

Det var flere i den tråden som ga svar av typen "sånt legger jeg ikke merke til". Det er normalt i slike sammenhenger og har ingenting med deg å gjøre. Selv når det kommer spørsmål om helt konkrete problemer, er det ofte noen som svarer "det har jeg aldri opplevd". Man er nødt til å være litt tolerant for misforståelser og motforestillinger her, uansett alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at hver gang jeg lager en tråd der jeg lurer på eller et problem får jeg mye spydige svar. Det virker som mange prøver å tolke innleggene mine verst mulig.

 

Svarene er alltid de samme uansett problemstilling:

Jeg er umoden, sutrer, alt er min feil uansett, sutteklut, nærtagende, vrang, bare ta seg isammen

 

Jeg kan ikke stille et vanlig spørsmål engang uten å få sure svar.

 

Mange her stiller mange like spørsmål og problemstillinger som meg men får vennlige, fornuftige svar. Ikke svar der de prøver drite ut trådstarter

 

Du spør i overskriften om hvorfor du får så sure svar. Jeg vet ikke helt om jeg synes du får sure svar, men du får en del konfronterende svar, og årsaken til det mener jeg er måten du selv kommuniserer med andre på. Du har postet flere innlegg hvor du beskylder andre forumbrukere for å svart deg dårlig eller sårende. Du tillegger andre negative holdninger til deg, og selv om folk forsøker å forklare deg at de ikke har ment å være negative, så fastholder du din negative tolkning. Du er omtrent som en negativ Askeladd som går rundt å samler på mulige negative kommentarer til å ha i skattkista di til senere anledninger.

 

På en tråd som den du har startet i dag, så legger du opp til en ny runde med svar hvor du får påpekt at du er urimelig, umoden, nærtagende, dramaqueen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er en spydig kommentar.. igjen..

 

Plutselig "terper" jeg på ting også

 

Se der ja; nå fikk du et nytt ord til å putte i skattekista di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du vet... de som begynte her i 98... det var riktignok glansdagene, men det er nye tider nå. Jeg mener den eldre garde må slippe litt taket i det "meningsmonopolet" de har, og akseptere at de kanskje, som DOL i seg selv, er på vei nedover.

 

Ingenting er lettere enn å kritisere alt. Mye vanskeligere å bidra med noe konstruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man blir jo såklart klokere med alderen, eller dvs: man får mer kunnskap. Men så kan det jo hende man heller skulle ønske man var 20, selv om det ville bety å miste lærdom... er det ikke "ung, naiv; dum og deilig" alle ønsker at de var?

 

Tror du selv på det du sier her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg føler at hver gang jeg lager en tråd der jeg lurer på eller et problem får jeg mye spydige svar. Det virker som mange prøver å tolke innleggene mine verst mulig.

 

Svarene er alltid de samme uansett problemstilling:

Jeg er umoden, sutrer, alt er min feil uansett, sutteklut, nærtagende, vrang, bare ta seg isammen

 

Jeg kan ikke stille et vanlig spørsmål engang uten å få sure svar.

 

Mange her stiller mange like spørsmål og problemstillinger som meg men får vennlige, fornuftige svar. Ikke svar der de prøver drite ut trådstarter

Hei!

 

Jeg har ikke oppfattet det.

 

Men det jeg har merket er at når du stiller spørsmål, får du ikke svar, men nye spørsmål,

 

da har jeg tenkt, "æsj så frustrerende"

 

Jeg fikk i begynnelsen gode svar her på dol, jeg hadde ikke orket få spørsmål tilbake :o

 

Kan det være at dette frustrerer deg? stille et spørsmål, og få svar i form av et nytt spørsmål?

 

Jeg tror dette er en "terapimetode", jeg syns ikke det hører hjemme når man bare stiller spørsmål i en mer vanlig sammenheng.

 

Tenk om jeg neste gang naboen klagde på sitt strev med sitt eget barn, skulle stilt spørsmål tilbake ala;

 

"hva tenker du selv kan være grunnen til dette?"

 

da VET jeg naboen aldri ville henvendt seg mer til meg,

 

det sier mine dårlige intuisjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er en "terapimetode", jeg syns ikke det hører hjemme når man bare stiller spørsmål i en mer vanlig sammenheng.

 

Tenk om jeg neste gang naboen klagde på sitt strev med sitt eget barn, skulle stilt spørsmål tilbake ala;

"hva tenker du selv kan være grunnen til dette?"

da VET jeg naboen aldri ville henvendt seg mer til meg,

det sier mine dårlige intuisjon ;)

Denne tendensen har jeg også lagt merke til, og som deg tror jeg ikke den er like hensiktsmessig alltid. Virker som mange pluselig vil være "terapauter" - også ikke-psykologene/ psykiaterne - og det har gått litt inflasjon i å spørre "hva vil du egentlig med dette innlegget?" også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja; nå fikk du et nytt ord til å putte i skattekista di!

Hvorfor må du si sånt til meg hele tiden?

 

Ja nå er jeg plutselig askeladd og har skattekiste. Forrige gang hadde jeg sutteklutt. Hva blir det neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningsmonopol? I et diskusjonsforum får man svar fra dem som mener noe om trådens tema. Vil man bare ha svar fra folk under en viss alder eller fra de som er enige med trådstarter, får man presisere det.

Verken 20- eller 50-åringer har vondt av å få noen motforestillinger.

Hvis DOL er "på vei nedover", er det vel dumt å innføre aldersgrenser? Hvem skal få bli igjen mener du - alle under 35 med en diagnose som kvalifiserer for trygd? RL består av mange forskjellige typer, er det ikke greit at et nettforum også gjør det?

Jeg kan gjerne sjekke ut, jeg har vært inne på tanken selv mange ganger det siste året. Men årsaken er ikke at jeg "aksepterer at jeg er på vei nedover". Det er ikke bare alder som avgjør om man er oppegående ;)

Problemet er at de som er 30+ får bedre svar enn de som er yngre av de eldre brukerne

Det blir nesten som "De unge burde bare tåle dritt. De som er litt eldre kan vi snakke likeverdig til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...