Gå til innhold

Hvorfor så sure svar?


Caylee

Anbefalte innlegg

Jeg har verdsatt mye av svarene jeg har fått. Men jeg merker at mer og mer av de svar som gir meg dårlig samvittighet for ikke å gjøre nok. Ting jeg lurer på som bare blir lange diskusjoner om hvorfor jeg spør og diverse gjør meg bare frustrert og enda dårligere. Alt som har med terapi orker jeg ikke tanken på lenge, hvis det er slik det fungerer.

I RL kunne jeg tidligere dele vanskelige ting. Vi kunne ha både selvironi og galgenhumor. Spesielt sammem med søsken der vi fant mange likhetstrekk. Vi kunne dele, vi kunne trøste og vi kunne oppmuntre.vi kunne akseptere at vi bare var vanlige mennesker med mange feil og mangler.

Her blir det å jobbe med seg selv. Holde ut psykisk smerte osv. Uoverkommelig for meg. Selv om det jeg sliter med nå er verre enn de problemer vi hadde før, så savner jeg et sted jeg bare kan få det vonde ut, uten å få dårlig samvittighet for alt jeg ikke mestrer.

Har du forsøkt kommunens psykiatritjeneste? Det er gratis og du trenger ingen henvisning dit. Tror de kunne hjulpet deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Caylee

    50

  • Toga

    20

  • Madelenemie

    15

  • Trine

    12

Mest aktive i denne tråden

Kan det ha en sammenheng med Matteus 7:3?

3Hvorfor ser du splinten i din brors øie, men bjelken i ditt eget øie blir du ikke var?

 

Akuratt den setningen burde du lære av. Jeg har innrømmet at jeg var frekk og gjorde en feil. Du derimot, klarer aldri innrømme noenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er den.

Nhd har tydeligvis ikke lært mye av den selv. Jeg innrømmer jeg har sagt masse frekt og det unnskylder jeg. Nhd derimot har ikke sagt noenting

Jeg klarer ikke å forstå hva han har sagt som er så ille - jeg klarer faktsik ikke å se at han har sagt noe feil i hele tatt..

Anbefaler deg å prøve å tolke svar på andre måter enn du gjør nå. Da skal du se at svar får en helt annen betydning også.

Jeg sliter selv med dette, og må jobbe mye med det. Men du verden så godt det er å se at det ikke er slik jeg tror når jeg tolker det på samme måte som din - da får jeg det så mye bedre.

Prøv du også: legg godviljen til og se på svaret hans (og andres) som et velment råd til deg.

Endret av hww
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å forstå hva han har sagt som er så ille - jeg klarer faktsik ikke å se at han har sagt noe feil i hele tatt..

Anbefaler deg å prøve å tolke svar på andre måter enn du gjør nå. Da skal du se at svar får en helt annen betydning også.

Jeg sliter selv med dette, og må jobbe mye med det. Men du verden så godt det er å se at det ikke er slik jeg tror når jeg tolker det på samme måte som din - da får jeg det så mye bedre.

Han motsier seg selv. Noe jeg selv også gjorde nå. Jeg skal innrømme jeg dømte han nå, men han dømte meg også.

 

Han og jeg glemte starten av verset:

 

Døm ikke, for at dere ikke skal bli dømt!  2 Etter dommen dere dømmer med, skal dere selv få dom, og i samme mål som dere selv måler opp med, skal det også måles opp til dere.

Endret av Caylee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å forstå hva han har sagt som er så ille - jeg klarer faktsik ikke å se at han har sagt noe feil i hele tatt..

Anbefaler deg å prøve å tolke svar på andre måter enn du gjør nå. Da skal du se at svar får en helt annen betydning også.

Jeg sliter selv med dette, og må jobbe mye med det. Men du verden så godt det er å se at det ikke er slik jeg tror når jeg tolker det på samme måte som din - da får jeg det så mye bedre.

Prøv du også: legg godviljen til og se på svaret hans (og andres) som et velment råd til deg.

Jeg innrømmer jeg sa mye frekt og burde oppført meg mer hyggelig. Men det betyr ikke at også nhd burde sagt ting på en hyggeligere måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Link til 1 eksempel der dette har skjedd. ?

Anonymous poster hash: 2052b...c4a

 

Ja det kan jeg.

 

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/404254-avlyst-time-normalt/

 

I hovedinnleget skrev jeg:

 

Fikk en telefon fra dps idag. Hun i resepsjonen sa psykologen min hadde avlyst timen. Jeg fikk ingen begrunnelse eller noe som helst. Hvor vanlig er det å få avlyst time uten begrunnelse eller noen som helst beklagelse?

 

Fortalte det til mamma. Hun fortalte at hos fastlegen (mer somatisk) så er det slik at blir timen avlyst så gir de en beklagelse. Som "Legen kan dessverre ikke idag. Vi beklager dette"

 

Skal pasienter i psykiatrien tåle mer?

 

 

Så svarte nhd etter en stund:

 

Det er ikke unormalt at også behandlere kan bli syke.

 

Så svarte jeg:

 

Eh.. Det var ikke det jeg skrev.

Jeg spurte om det var normalt i psykiatrien at timer blir avlyst uten begrunnelse eller beklagelse. Såklart vet jeg at psykologer kan bli syke, har jeg skrevet noe annet kanskje??

 

(Jeg ser nå jeg svarte unødvendig frekt forresten)

 

Så skrev han et svar viser godt at han ikke hørte på meg da jeg forklarte han hadde misforstått hovedinnlegget mitt.

Han skrev:

 

Kanskje de tenker at årsaken er såpass privat at de ikke vil opplyse om det.

 

"Vi beklager at timen din må avlyses i deg, men psykologen din har hatt en spontanabort og er såpass lei seg at hun ikke kan komme på jobb"

 

Men du er inne på noe viktig: En skal ikke la en mulighet til å bli forurettet gå fra seg :-)

 

Da prøvde jeg på nytt forklare han hva jeg mente og sa ifra at han svarte frekt:

 

Hvorfor prøver du få det til å virke som jeg er dramaqueen?

 

Det eneste jeg lurte på var om det var normalt å ikke få en begrunnelse ELLER beklagelse når timer blir avlyst samme dag.

Og den setningen du skriver her er idiotisk. Jeg hadde vært fornøyd bare de hadde sagt "Hun er syk". Jeg trenger ikke vite detaljer, hvorfor prøver du drite meg ut?

 

Ja, jeg er så rar jeg. Prøver å finne ting å være trist over. Det morsomme er at jeg er ikke "forurtettet/trist" over det engang, jeg bare er nysjerrig

 

Så svarer nhd enda frekkere og det virker ikke som han leste det jeg skrev engang:

 

Selvsagt burde sekretæren sagt beklager.

 

Men å henge seg opp i det i en slik grad at det blir en tråd på DOL, og i tillegg generalisere ut fra det til at psykisk syke skal tåle mer, det er å gå langt over streken. Det er "Storm i et vannglass".

 

En lager seg et vanskelig liv om en ikke har evne til å overse bagateller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Madelenemie: Jeg vet ikke om andre brukere ble fornærmet på deg eller ikke, men vet at jeg selv sa til deg en gang at jeg syntes dine kommentarer var sårende. Det er noe annet enn å bli fornærmet, men det er muligens ikke meg du tenker på når du snakker om alle som ble så fornærmet.

 

Jeg reagerer litt på en del ting du skriver i denne tråden, jeg synes det virker som du nærmest etablerer et skille mellom folk du mener er "for og mot" f.eks. caylee. Plutselig blir det liksom litt som at dersom man skriver noe til caylee som hun ikke liker, så mener du at man ikke forsøker å være hjelpsom i forhold til henne eller ikke forstår henne. Jeg er svært uenig i en slik forståelse av det som foregår. Noe av det beste med dol mener jeg alltid har vært at det i liten grad har blitt gitt støtte til regressive eller destruktive måter å forholde seg til andre på. Dette har skilt dol som nettforum fra mange andre. Jeg tror at en av grunnene til at mange er forsiktige med å støtte opp om destruktive tendenser, er den historien som dols psykiatriforum har. Det er fortsatt en del av oss som husker hva som kan bli konsekvensene av destruktive allianser. Jeg mener det er svært viktig at unge mennesker som caylee, både møtes med forståelse _og_ ikke gis støtte til destruktiv atferd.

 

@caylee: Håper du synes det er greit at jeg bruker deg som eksempel i denne diskusjonen med Madelenemie.

Madelenemie må få lov være enig med meg uten at du skal syns det er dumt. Alle har forskjellige meninger. Ikke alle mener det samme.

Dette handler ingenting om destruktiv adferd å gjøre, jeg må få lov til å reagere på ting og bli lei meg uten at det alltid er at jeg er "destruktiv"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer jeg sa mye frekt og burde oppført meg mer hyggelig. Men det betyr ikke at også nhd burde sagt ting på en hyggeligere måte.

Nå tror jeg at du har fått budskapet ditt frem på en klar og tydelig måte, dermed ikke sagt at jeg er enig med deg.

Det var i en tråd hvor du selv etterlyste mer høflighet at du svarte på en frekk og lite hyggelig måte.

Tenk over hvordan du selv oppfører deg på nettstedet, før du begynner å ville oppdra andre.

Din oppførsel er et dårlig eksempel til etterfølgelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at du har fått budskapet ditt frem på en klar og tydelig måte, dermed ikke sagt at jeg er enig med deg.

Det var i en tråd hvor du selv etterlyste mer høflighet at du svarte på en frekk og lite hyggelig måte.

Tenk over hvordan du selv oppfører deg på nettstedet, før du begynner å ville oppdra andre.

Din oppførsel er et dårlig eksempel til etterfølgelse.

Ja, samme til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle har forskjellige meninger. Ikke alle mener det samme.

Akkurat.  Og på et diskusjonsforum bør alle utvise et minimum av respekt for andres meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at du har fått budskapet ditt frem på en klar og tydelig måte, dermed ikke sagt at jeg er enig med deg.

Det var i en tråd hvor du selv etterlyste mer høflighet at du svarte på en frekk og lite hyggelig måte.

Tenk over hvordan du selv oppfører deg på nettstedet, før du begynner å ville oppdra andre.

Din oppførsel er et dårlig eksempel til etterfølgelse.

Og en ting til.

Jeg innrømmer jeg har sagt stygge ting

Og angående de bibelversene ista. Det var NHD som tok det opp først. Han prøvde bruke det mot meg.

Hvorfor mener du han da er noe bedre? Fordi han er psykiarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida :) Jeg vet at du ikke klarer være sur på noen, ihvertfall ikke særlig lenge :) Jeg sitter bare og leser det andre har skrevet, men det er så mye så jeg orker ikke lese alt :P Også prøver jeg å tenke ut noe fornuftig å skrive, samtidig som jeg har en hund her som driver og vifter med lekene mens han hyler "dra i den da mutte'n, lek med meg, haaaaaaaaaaaaaallo ser du meg eller, jeg kjeder meg, jeg husker ikke at vi har trent i hele dag" Så måtte jeg dra litt da. Men nå må han nok tvinges til å slappe av litt. Ikke så lett når han ser på meg med dådyrøyne "Er du ikke glad i meg mamma?" Som du kanskje forstår, hunden min prater mye :P

 

Jeg syns dette ble litt vanskelig. På en måte så tenker jeg at du bare burde la ting ligge for det kommer ikke til å bli bedre. Samtidig så ser jeg ikke noe feil i å sette spørsmål til ting som blir sagt. I den andre tråden din som det skrives litt om her så var det noen innlegg fra andre som jeg syns var totalt unødvendig. Noen ting som skrives burde du ta til deg, mens andre ting syns jeg bare er tull at andre skriver.

 

Men vit ihvertfall, uansett hva jeg skriver, at jeg virkelig vil at du skal ha det bra.

Høres ut som en søt hund:)

Bra du ikke er sint:)

Jeg så over den forrige tråden nå. Jeg ser nå jeg var litt for frekk innimellom i starten. Og alt for frekk på slutten. Men mener også at mange andre skrev mye frekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caylee: ikke bry deg om NHD sine manipuleringen av folk som sliter, han gjør det bare fordi han morer seg med å bevege mennesker rundt som brikkene på et sjakkbrett.

Skal prøve overse det ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei caylee :)

Har du tenkt på om det kan være at du feiltolker svarene du får?

Jeg har en fortid på dol der jeg feiltolket veldig mye og følte sterkt at andre ikke forsto meg og var "ute etter meg" osv. Jeg var veldig utagerende og ble til slutt utestengt i ett år.

I ettertid har jeg skjønt at dette lå hos meg og ikke hos andre. Jeg var en mester i å feiltolke, og jeg opplever at du er litt der du også..

Tror det er mange her som vil deg vel, caylee..

Bare noen tanker, det kan være jeg er helt på jorde her.

Jeg innrømmer jeg noenganger kan misforstå. Men i den tråden er jeg sikker på jeg ikke gjorde det. Ser jeg var litt skarp og småfrekk i svarene i starten, det burde jeg ikke vært. Men syns samtidig det var flere frekke enn meg i tråden. Men virker ikke som noen vil innrømme det.

 

Bra du klarer å forholde deg annerledes til det nå. Da blir det bedre for en selv også:)

Å være utstengt er ikke gøy.

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til.

Jeg innrømmer jeg har sagt stygge ting

Og angående de bibelversene ista. Det var NHD som tok det opp først. Han prøvde bruke det mot meg.

Hvorfor mener du han da er noe bedre? Fordi han er psykiarer?

Jeg mener ikke noe om konflikten du legger opp til med psykiateren, utover at det er "en storm i et vannglass". NHD har alltid et budskap innbakt i svarene sine, det krever noen ganger litt tankevirksomhet for å forstå hva han vil frem til, men det er kloke råd å ta med seg videre i livet.

Det jeg påpeker er at du først må se på dine egne lite hyggelige og frekke kommentarer før du påstår at andre kommer med sure svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke noe om konflikten du legger opp til med psykiateren, utover at det er "en storm i et vannglass". NHD har alltid et budskap innbakt i svarene sine, det krever noen ganger litt tankevirksomhet for å forstå hva han vil frem til, men det er kloke råd å ta med seg videre i livet.

Det jeg påpeker er at du først må se på dine egne lite hyggelige og frekke kommentarer før du påstår at andre kommer med sure svar.

Jeg har innrømmet at jeg har svart frekt over 10 ganger nå. Unnskyldt meg flere ganger også. Hvor mange fler ganger må jeg gjøre det mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...