Gå til innhold

Hvorfor så sure svar?


Caylee

Anbefalte innlegg

@eller: Det er leit å høre at du har det så vanskelig for tiden og at du ikke liker måten du blir møtt på her inne. Jeg synes allikevel at du i en del av de kommentarene du får, blir tatt veldig på alvor, selv om du kanskje ikke får svar på akkurat det konkrete spørsmålet du stiller (de spørsmålene er for øvrig av og til umulig å besvare konkret).  En del av de som svarer deg prøver å møte deg på et mer grunnleggende plan, og selv om det ikke alltid er vellykket, så synes jeg det er leit at du for tiden ikke ser ut til å verdsette forsøkene på å nå deg bortenfor grublingen din.

 

Jeg synes imidlertid at det er greit at du tydelig uttrykker din frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Caylee

    50

  • Toga

    20

  • Madelenemie

    15

  • Trine

    12

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie

@Madelenemie: Jeg er ikke enig med deg i at folk på dol opptrer uproft og uekte, jeg mener de fleste viser seg som ekte medmennesker. Det finnes ulike måter å være nær andre mennesker på, du velger en måte, jeg velger en annen.

Hei!

 

Jeg skrev ikke folk på dol, men en ukultur på dol, den ukulturen kan ganske få stå for.

 

Hvilken måte velger du å være nær/ansvarlig ovenfor mennesker som strever på dol?

 

Svarer du på deres spørsmål, eller svarer du ved å stille nye spørsmål? 

 

Vet du hva nye spørsmål kan medføre at ny ukonstruktiv grubling, bekymring fortvilelse?

( sett i en kontekst av at man ikke følger videre opp)

 

Tror du det å dele personlige erfaringer kan hjelpe mennesker til å kjenne at det fins svar, ro, hvile og håp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Mest sannsynlig fordi han liker deg og kanskje fantaserer om deg,

 

Er ikke det litt rart da? Han kjenner meg jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hater alle meg ikkesant? :-(

Nå begyner jeg huske hvorfor jeg ikke må si hva jeg mener. Starter jeg å krangle med folk ender det bare at de slutter å svare meg noengang igjen.

Skulle aldri sagt noen imot.

Jeg er en idiotisk person.

 

Alle hater deg ikke, jeg hater deg ikke :)

Du har sagt hva du mener mange ganger, folk svarer deg fortsatt :)

Jo du skal si andre imot, dersom du ikke er enig med dem

Nei, du er ikke en idiotisk person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Toga: Ser ut som om du har rett i dine dystre spådommer. Dette forumet bør legges ned.

Hvorfor ikke bare sette inn nådestøtet først som siste, i stedet for denne seigpiningen?

Så kan alle kose seg i "etterlivet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Madelenemie: Jeg velger ulike måter å være nærværende i forhold til mennesker på dol. Noen ganger ved å svare veldig konkret på spørsmål, andre ganger ved å kommentere på det de skriver. Som regel følger jeg også opp videre, så fremt ikke det utvikler seg til meningsløs kverulering.

 

Noen ganger tror jeg det er viktig å dele personlige erfaringer, andre ganger kan man gjøre like mye bra for en annen person gjennom å bruke sine personlige erfaringer på en måte som gjør at andre opplever nærhet. Jeg mener også at det ikke kun er personlige erfaringer som kan gjøre en i stand til å bidra i forhold til andre mennesker, og  kontakt kan oppnås selv om man ikke har så mange svar å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@eller: Det er leit å høre at du har det så vanskelig for tiden og at du ikke liker måten du blir møtt på her inne. Jeg synes allikevel at du i en del av de kommentarene du får, blir tatt veldig på alvor, selv om du kanskje ikke får svar på akkurat det konkrete spørsmålet du stiller (de spørsmålene er for øvrig av og til umulig å besvare konkret).  En del av de som svarer deg prøver å møte deg på et mer grunnleggende plan, og selv om det ikke alltid er vellykket, så synes jeg det er leit at du for tiden ikke ser ut til å verdsette forsøkene på å nå deg bortenfor grublingen din.

 

Jeg synes imidlertid at det er greit at du tydelig uttrykker din frustrasjon.

Jeg har verdsatt mye av svarene jeg har fått. Men jeg merker at mer og mer av de svar som gir meg dårlig samvittighet for ikke å gjøre nok. Ting jeg lurer på som bare blir lange diskusjoner om hvorfor jeg spør og diverse gjør meg bare frustrert og enda dårligere. Alt som har med terapi orker jeg ikke tanken på lenge, hvis det er slik det fungerer.

I RL kunne jeg tidligere dele vanskelige ting. Vi kunne ha både selvironi og galgenhumor. Spesielt sammem med søsken der vi fant mange likhetstrekk. Vi kunne dele, vi kunne trøste og vi kunne oppmuntre.vi kunne akseptere at vi bare var vanlige mennesker med mange feil og mangler.

Her blir det å jobbe med seg selv. Holde ut psykisk smerte osv. Uoverkommelig for meg. Selv om det jeg sliter med nå er verre enn de problemer vi hadde før, så savner jeg et sted jeg bare kan få det vonde ut, uten å få dårlig samvittighet for alt jeg ikke mestrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer litt på en del ting du skriver i denne tråden, jeg synes det virker som du nærmest etablerer et skille mellom folk du mener er "for og mot" f.eks. caylee. Plutselig blir det liksom litt som at dersom man skriver noe til caylee som hun ikke liker, så mener du at man ikke forsøker å være hjelpsom i forhold til henne eller ikke forstår henne. Jeg er svært uenig i en slik forståelse av det som foregår. Noe av det beste med dol mener jeg alltid har vært at det i liten grad har blitt gitt støtte til regressive eller destruktive måter å forholde seg til andre på. Dette har skilt dol som nettforum fra mange andre. Jeg tror at en av grunnene til at mange er forsiktige med å støtte opp om destruktive tendenser, er den historien som dols psykiatriforum har. Det er fortsatt en del av oss som husker hva som kan bli konsekvensene av destruktive allianser. Jeg mener det er svært viktig at unge mennesker som caylee, både møtes med forståelse _og_ ikke gis støtte til destruktiv atferd.

 

Verste manipuleringen jeg har hørt på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Er ikke det litt rart da? Han kjenner meg jo ikke.

Hei!

 

Nei det er ikke rart, det er vanlig.

 

Men det er jo ikke sikkert det er sånn, jeg bare tenker siden han spør om du er ubunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Toga: Hvorfor mener du at mitt synspunkt er manipulering? Jeg mener akkurat det jeg skriver. Destruktive allianser i ulike varianter er et kjent fenomen på mange nettforum, og jeg mener at dol har hatt lite av dette - sannsynligvis delvis fordi en del av oss har vært redd for destruktive konsekvenser.  Den andre grunnen er selvfølgelig at NHD har vært overtydelig når det gjelder dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har Caylee fått høre/lese mange direkte ytringer av meg, det har hun tålt godt, jeg tror det er lettere med ærlige tilbakemedlnger, enn ubrukelige nye spørsmål, når man rett og slett selv trenger svar.

Det bør dere gamle travere tenke på ;)

Vel, min direkte ytring i den tråden (som av alle ting handlet om mangel på høflighet...) førte i hvert fall ikke til noe positivt.

Ja, jeg hører til dem som vært her siden 1998, men jeg visste ikke før nå at jeg / vi oppfører oss allmektig, tror vi har et meningsmonopol og "er på vei ned". Jeg har trodd det var best for forumet at ikke alle de gamle, faste brukerne stakk, men jeg gidder ikke være på et diskusjonsforum der man blir fortalt hvilke meninger man må ha.

Siden jeg var den som svarte mest i den tråden, skjønner jeg at svarene mine var så sure at det ble en helt ny tråd av det. Det kan jeg selvsagt bli lei meg for, men jeg tror nesten jeg heller velger å føle meg beæret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Toga: Hvorfor mener du at mitt synspunkt er manipulering? Jeg mener akkurat det jeg skriver. Destruktive allianser i ulike varianter er et kjent fenomen på mange nettforum, og jeg mener at dol har hatt lite av dette - sannsynligvis delvis fordi en del av oss har vært redd for destruktive konsekvenser.  Den andre grunnen er selvfølgelig at NHD har vært overtydelig når det gjelder dette.

 

Det er manipulering fordi det forsøkes å "skremmes" med selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke rart jeg reagerer, når dere tilber "kongen" som bruker sin fagekspertise til å presse folk som sliter til å reagere slik at vedkommende dummer seg ut.

 

Det er helt meningsløst! Og jeg blir glad den dagen det er kroken på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caylee: ikke bry deg om NHD sine manipuleringen av folk som sliter, han gjør det bare fordi han morer seg med å bevege mennesker rundt som brikkene på et sjakkbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Vel, min direkte ytring i den tråden (som av alle ting handlet om mangel på høflighet...) førte i hvert fall ikke til noe positivt.

Ja, jeg hører til dem som vært her siden 1998, men jeg visste ikke før nå at jeg / vi oppfører oss allmektig, tror vi har et meningsmonopol og "er på vei ned". Jeg har trodd det var best for forumet at ikke alle de gamle, faste brukerne stakk, men jeg gidder ikke være på et diskusjonsforum der man blir fortalt hvilke meninger man må ha.

Siden jeg var den som svarte mest i den tråden, skjønner jeg at svarene mine var så sure at det ble en helt ny tråd av det. Det kan jeg selvsagt bli lei meg for, men jeg tror nesten jeg heller velger å føle meg beæret ;)

Hei!

 

Jeg vet ikke hvilken tråd du viser til?

 

Jeg vet heller ikke hva du mener med, oppføre seg allmektig, ha menings-monopol, på vei ned?

jeg vet ikke hvilken tråd dette startet fra, siden du mener det er en ny tråd her nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet ikke hvilken tråd du viser til?

Jeg vet heller ikke hva du mener med, oppføre seg allmektig, ha menings-monopol, på vei ned?

jeg vet ikke hvilken tråd dette startet fra, siden du mener det er en ny tråd her nå?

Det er denne tråden som er "den nye". Hvis du leser hele første side, ser du at Caylee henviser til en tråd der hun ble angrepet og fikk sure svar. Jeg var ganske aktiv i den.

Det med å være allmektig osv. står i DENNE tråden. Flere av de tingene ble sagt til meg direkte, andre til hele gruppa med "gamle travere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å være allmektig osv. står i DENNE tråden. Flere av de tingene ble sagt til meg direkte, andre til hele gruppa med "gamle travere".

Kvinner over 50 er allmektige skapninger, siden de har sanket så mye visdom. Menn klarer ikke ta til seg slikt; snarere tvert imot mister de mer og mer av det de fikk fra mor - jo mer de drikker og herjer.

Så sånn er det nok med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei caylee :)

Har du tenkt på om det kan være at du feiltolker svarene du får?

Jeg har en fortid på dol der jeg feiltolket veldig mye og følte sterkt at andre ikke forsto meg og var "ute etter meg" osv. Jeg var veldig utagerende og ble til slutt utestengt i ett år.

I ettertid har jeg skjønt at dette lå hos meg og ikke hos andre. Jeg var en mester i å feiltolke, og jeg opplever at du er litt der du også..

Tror det er mange her som vil deg vel, caylee..

Bare noen tanker, det kan være jeg er helt på jorde her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner over 50 er allmektige skapninger, siden de har sanket så mye visdom.

Forveksler du altvitende med allmektig nå?

 

Jeg går ikke rundt og tror jeg er noen av delene.  Men over 50 har jeg dessverre blitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...