Gå til innhold

Hvorfor så sure svar?


Caylee

Anbefalte innlegg

Såklart setter man pris på støtte, men jeg synes ikke man skal gi uforbeholden støtte hvis man ikke mener det. I et diskusjonsforum bør det være rom for saklig uenighet.

 

Jeg har flere ganger merket meg at du tar ting personlig som jeg ikke tolker som angrep på deg. For eksempel det innlegget til NHD der han skrev:

"Kanskje de tenker at årsaken er såpass privat at de ikke vil opplyse om det. "Vi beklager at timen din må avlyses i deg, men psykologen din har hatt en spontanabort og er såpass lei seg at hun ikke kan komme på jobb." Men du er inne på noe viktig: En skal ikke la en mulighet til å bli forurettet gå fra seg :-)".

 

Min oppfatning var at han satt ting på spissen for at det skulle få deg til å tenke deg om, selv om det du satt igjen med sikkert var at du følte deg krenket og latterliggjort. Jeg ville heller hatt en ærlig og direkte psykolog/psykiater enn en som bare jattet med og alltid var enig med meg (selv om det h*n var enig i at jeg gjorde/tenkte var ting som førte til at jeg ble sittende fast i en vanskelig livssituasjon).

 

Selv har jeg fått beskjed her flere ganger om at jeg burde justere tankegangen/oppførselen min, blant annet en gang jeg skrev om konflikthåndtering i forholdet til min samboer, hvor jeg mente at min måte var den beste/riktige. Tilbakemeldingene jeg fikk da var nesten utelukket at jeg burde oppføre meg annerledes, det var ikke noe kjekt. Likevel tok jeg til meg rådene og testet de ut, og etter det ble forholdet faktisk mye bedre.

Problemet var ikke bare selve svaret som nhd skrev.

Problemet var også at før han skrev det svaret du viser til nå så prøvde jeg forklare han hva jeg egentlig mente. Men neida.. Det ville han ikke høre på. Han valgte tro han var sjefen og alle sjefer og gikk på personangrep istedenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Caylee

    50

  • Toga

    20

  • Madelenemie

    15

  • Trine

    12

Mest aktive i denne tråden

Om du er en fri kvinne.

 

Ja, jeg er vel det, eller ihvertfall så fri som man får vært i dette samfunnet. Er noen egentlig frie? Tror ikke det. Men hvorfor lurer du på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg tror du er inne på noe vesentlig her. Jeg tenker også at ved terapi ønsker vi å kjenne til utdanning til terapaut, samtidig som det krever en helt annen oppfølging.

Jeg opplever også å bli veldig frustrert når jeg ender opp med lange tråder der ingen har svart på det jeg spør om. Der jeg heller får til svar om hvorfor jeg spør.

Hei!

 

mm. jeg har opplevd og lest det samme i mange av dine tråder, jeg har da fått sånt fjes :o

 

Så har jeg tenkt, at du, "eller", takler det, for man vet jo bare hva man selv leser, føler og kjenner,

 

derfor fint at du og Caylee skriver det så tydelig nå.

 

Jeg har svart deg sjelden og inni mellom,

 

jeg vet jeg har autisme og kan svare litt på siden...

 

Men jeg bryr meg om deg, i din streven, jeg ser jo dvs leser, :mellow:

 

Som jeg skrev til caylee, om dere er helt alene og fortvilt, så kan dere alltid kontakte meg, jeg kan ved enhver anledning komme,

 

jeg er jo fullstendig sosial analfabet, jeg har bare et veldig stort hjerte for andre, bryr meg oppriktig,

 

om det er noe, send meg en pm,

 

jeg er det motsatte av overfladisk., jeg er stappfull av ansvar og forpliktelse,

og jeg tenker ikke en eneste tanke om å få noe tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ja, jeg er vel det, eller ihvertfall så fri som man får vært i dette samfunnet. Er noen egentlig frie? Tror ikke det. Men hvorfor lurer du på det?

Hei!

 

Du har kjæreste, det er det han lurer på,

 

det er et mulig sjekketriks,

 

På den måte bør du skrive som det er at du har kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

(beklager at jeg skriver hei, jeg skulle slutte, fordi andre her skrev det, men så fant jeg ut at , hei ,og nei, det er jo meg:-)

 

Jeg er 40 år, noe de fleste vet, jeg har barn som nesten er på din alder:-) 

 

De svarer ikke meg mer høflig, tror det er andre mekanismer inne her:-)

 

Det beste rådet jeg har fått på dol skrev ei autistdame til meg, hun skrev;

 

dol er useriøst, husk det,

 

Og det er bra å huske på,

 

derfor lær deg å ta det gode, bli ikke avhengig av svar, en del vil bare ubevisst mest sannsynlig gjør deg avhengig, 

du skal vokse, få det bra, bli uavhengig m.m.

 

kanskje strever du fortsatt med depresjoner etc... ?

 

Du kan få gode svar, men du MÅ lære deg å skille det gode fra det dårlige,

 

her er jeg, en autistmamma:-)

 

her er en annen skilsmissemamme:-)

 

en annen ensom:-)

 

En fjerde barnløs,:-)

 

en femte bitter,

 

en sjette psykisk syk og ustabil...

 

osv...

 

og ut i fra en salig mix av friskhet, menneskelighet, sykdom, misunnelse, løgn, svik, dagsform, gir vi svar,

 

ta de svarene som kun svar fra en gruppe mennesker med mange begrensinger og gode svar og erfaringer.

 

jo mindre du vet om mennesker, jo mindre bør du stole på dem,,

 

de som holder kortene tett, de som ikke tørr være nære eller personlige, har sjelden noe du trenger å høre for mye på/ta til etterretning.

 

Jeg er voksen nok til å kjenne meg litt mamma for deg ;) ta det positivt, det er bare godt ment,

 

Uavhengig av alder erfarer jeg at vi mennesker har mye å lære hverandre, for tiden er det min søte nevø på 2 1/2 år som lærer meg mest, han minner meg om katten min og får meg til å le, det er jammen noe å merke seg!

Det gjør ingenting for meg at du sier hei :)

Syns det er litt hyggelig også. Men du bestemmer helt selv hva du syns er best:)

Det var et godt råd hun ga deg. Er sant. Dol er bare et nettforum.

Og man blir avhengig av svar hvis man henger seg formye opp i det. Bra du minte meg på det.

Gode råd du har, du er veldig klok:)

Hehe, det gjør jeg:)

Åhh så koslig. Små barn kan spre glede. Bra du får mye glede av han. Sånt er viktig ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er vel det, eller ihvertfall så fri som man får vært i dette samfunnet. Er noen egentlig frie? Tror ikke det. Men hvorfor lurer du på det?

Trine jeg håper ikke du tror jeg er sint på deg.

Det er jeg ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Til Madelenemie: Det du fikk mest kjeft for i fjor sommer var at du kjørte bil langt over fartsgrensa samtidig som du tok amfetamin. Det var vel bra at folk sa hva de mente til deg om det.

 

Til Caylee: Hvis du bare vil ha svar fra folk som alltid er enig med deg, så kan du jo bare si fra om det.

 

Til Toga: Ser ut som om du har rett i dine dystre spådommer. Dette forumet bør legges ned.



Anonymous poster hash: 8405f...345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Til Madelenemie: Det du fikk mest kjeft for i fjor sommer var at du kjørte bil langt over fartsgrensa samtidig som du tok amfetamin. Det var vel bra at folk sa hva de mente til deg om det.

 

Til Caylee: Hvis du bare vil ha svar fra folk som alltid er enig med deg, så kan du jo bare si fra om det.

 

Til Toga: Ser ut som om du har rett i dine dystre spådommer. Dette forumet bør legges ned.

Anonymous poster hash: 8405f...345

 

Hei!

 

Ok ;)

 

Men det kunne vært mer ok med ansvarlige svar, istedet for tullesvarene.

 

Og Nei, det som gjorde at jeg kom dårlig ut av det med resten av dol, dvs de gamle traverne, tror det er det dere blir kalt, var at jeg var sint på NT mennesker, noe jeg var på generelt grunnlag, men at majoriteten skulle bli sååå fornærmet hadde jeg aldri forestilt meg.

 

Det syns jeg er kritikkverdig,

 

Ellers har Caylee fått høre/lese mange direkte yttringer av meg, det har hun tålt godt, jeg tror det er lettere med ærlige tilbakemedlnger, enn ubrukelige nye spørsmål, når man rett og slett selv trenger svar.

 

Det bør dere gamle travere tenke på ;)

 

Til amfetaminen, så var den utskrevet av en psykiater som var helt sikker på at jeg har adhd og ikke noe autisme!:-)

i følge han var jeg alt for søt, for å ha autisme ;)

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hater alle meg ikkesant? :-(

Nå begyner jeg huske hvorfor jeg ikke må si hva jeg mener. Starter jeg å krangle med folk ender det bare at de slutter å svare meg noengang igjen.

Skulle aldri sagt noen imot.

Jeg er en idiotisk person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg føler at hver gang jeg lager en tråd der jeg lurer på eller et problem får jeg mye spydige svar. Det virker som mange prøver å tolke innleggene mine verst mulig.

 

Svarene er alltid de samme uansett problemstilling:

Jeg er umoden, sutrer, alt er min feil uansett, sutteklut, nærtagende, vrang, bare ta seg isammen

 

Jeg kan ikke stille et vanlig spørsmål engang uten å få sure svar.

 

Mange her stiller mange like spørsmål og problemstillinger som meg men får vennlige, fornuftige svar. Ikke svar der de prøver drite ut trådstarter

Link til 1 eksempel der dette har skjedd. ?

Anonymous poster hash: 2052b...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Madelenemie: Jeg vet ikke om andre brukere ble fornærmet på deg eller ikke, men vet at jeg selv sa til deg en gang at jeg syntes dine kommentarer var sårende. Det er noe annet enn å bli fornærmet, men det er muligens ikke meg du tenker på når du snakker om alle som ble så fornærmet.

 

Jeg reagerer litt på en del ting du skriver i denne tråden, jeg synes det virker som du nærmest etablerer et skille mellom folk du mener er "for og mot" f.eks. caylee. Plutselig blir det liksom litt som at dersom man skriver noe til caylee som hun ikke liker, så mener du at man ikke forsøker å være hjelpsom i forhold til henne eller ikke forstår henne. Jeg er svært uenig i en slik forståelse av det som foregår. Noe av det beste med dol mener jeg alltid har vært at det i liten grad har blitt gitt støtte til regressive eller destruktive måter å forholde seg til andre på. Dette har skilt dol som nettforum fra mange andre. Jeg tror at en av grunnene til at mange er forsiktige med å støtte opp om destruktive tendenser, er den historien som dols psykiatriforum har. Det er fortsatt en del av oss som husker hva som kan bli konsekvensene av destruktive allianser. Jeg mener det er svært viktig at unge mennesker som caylee, både møtes med forståelse _og_ ikke gis støtte til destruktiv atferd.

 

@caylee: Håper du synes det er greit at jeg bruker deg som eksempel i denne diskusjonen med Madelenemie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Anonymbruker i innlegg nr. 87 :

 

Jeg håper verken du eller Toga har rett i deres "dystre spådommer", jeg håper dette forumet fortsatt kan være et konstruktivt sted for folk å diskutere både alvorlige temaer og hverdagens banaliteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

@Anonymbruker i innlegg nr. 87 :

 

Jeg håper verken du eller Toga har rett i deres "dystre spådommer", jeg håper dette forumet fortsatt kan være et konstruktivt sted for folk å diskutere både alvorlige temaer og hverdagens banaliteter.

Hverdagslige banaliteter?  :lol:

Anonymous poster hash: 2052b...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trine jeg håper ikke du tror jeg er sint på deg.

Det er jeg ikke:)

 

Neida :) Jeg vet at du ikke klarer være sur på noen, ihvertfall ikke særlig lenge :) Jeg sitter bare og leser det andre har skrevet, men det er så mye så jeg orker ikke lese alt :P Også prøver jeg å tenke ut noe fornuftig å skrive, samtidig som jeg har en hund her som driver og vifter med lekene mens han hyler "dra i den da mutte'n, lek med meg, haaaaaaaaaaaaaallo ser du meg eller, jeg kjeder meg, jeg husker ikke at vi har trent i hele dag" Så måtte jeg dra litt da. Men nå må han nok tvinges til å slappe av litt. Ikke så lett når han ser på meg med dådyrøyne "Er du ikke glad i meg mamma?" Som du kanskje forstår, hunden min prater mye :P

 

Jeg syns dette ble litt vanskelig. På en måte så tenker jeg at du bare burde la ting ligge for det kommer ikke til å bli bedre. Samtidig så ser jeg ikke noe feil i å sette spørsmål til ting som blir sagt. I den andre tråden din som det skrives litt om her så var det noen innlegg fra andre som jeg syns var totalt unødvendig. Noen ting som skrives burde du ta til deg, mens andre ting syns jeg bare er tull at andre skriver.

 

Men vit ihvertfall, uansett hva jeg skriver, at jeg virkelig vil at du skal ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du har kjæreste, det er det han lurer på,

 

det er et mulig sjekketriks,

 

På den måte bør du skrive som det er at du har kjæreste.

 

Å, ja da så. Vel, nå har vi konkludert med at vi er veldig gode venner. Det er fordi jeg ikke klarer å ha kjæreste, selv om han betyr veldig mye for meg så klarer jeg ikke sånne kjæresteting. Men hvorfor skulle han spørre om noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

mm. jeg har opplevd og lest det samme i mange av dine tråder, jeg har da fått sånt fjes :o

 

Så har jeg tenkt, at du, "eller", takler det, for man vet jo bare hva man selv leser, føler og kjenner,

 

derfor fint at du og Caylee skriver det så tydelig nå.

 

Jeg har svart deg sjelden og inni mellom,

 

jeg vet jeg har autisme og kan svare litt på siden...

 

Men jeg bryr meg om deg, i din streven, jeg ser jo dvs leser, :mellow:

 

Som jeg skrev til caylee, om dere er helt alene og fortvilt, så kan dere alltid kontakte meg, jeg kan ved enhver anledning komme,

 

jeg er jo fullstendig sosial analfabet, jeg har bare et veldig stort hjerte for andre, bryr meg oppriktig,

 

om det er noe, send meg en pm,

 

jeg er det motsatte av overfladisk., jeg er stappfull av ansvar og forpliktelse,

og jeg tenker ikke en eneste tanke om å få noe tilbake.

Jeg takler det nok ikke. Spesielt ikke nå når nesten hvert spørsmål ender med alt annet enn det jeg lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg takler det nok ikke. Spesielt ikke nå når nesten hvert spørsmål ender med alt annet enn det jeg lurer på.

Hm,

 

akkurat,

 

da forstår jeg,

 

Derfor bør vi nok være tydeligere på at nå vil vi ha svar, ikke nye spørsmål,!

 

Jeg syns spørsmål til spørsmålsstillere er en uting!

 

Har man ikke noe som helst svar, mener jeg man bør overlate det til de som har noen tanker, noen erfaringer de kan dele, noe med innhold i ordene de skriver. Hvem kan ikke finne på et spørsmål? men hvem tørr være ærlig? Vise sin egen usikkerhet?

dele sin egen erfaring? det er noe som krever både mot og modenhet!

 

Terapi skal man overlate til terapeutene.

 

Selv om jeg har gått til en terapeut, fikk jeg heldigvis gode svar, ikke nødvendigvis var jeg enig alltid, men jeg fikk noe å tenke på, noe med innhold, noen meninger, noe å ta tak i, det var for meg viktig.

 

Krev svar, "eller" si i fra at du har nok å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Å, ja da så. Vel, nå har vi konkludert med at vi er veldig gode venner. Det er fordi jeg ikke klarer å ha kjæreste, selv om han betyr veldig mye for meg så klarer jeg ikke sånne kjæresteting. Men hvorfor skulle han spørre om noe sånt?

Hei!

 

Mest sannsynlig fordi han liker deg og kanskje fantaserer om deg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

@Madelenemie: Jeg vet ikke om andre brukere ble fornærmet på deg eller ikke, men vet at jeg selv sa til deg en gang at jeg syntes dine kommentarer var sårende. Det er noe annet enn å bli fornærmet, men det er muligens ikke meg du tenker på når du snakker om alle som ble så fornærmet.

 

Jeg reagerer litt på en del ting du skriver i denne tråden, jeg synes det virker som du nærmest etablerer et skille mellom folk du mener er "for og mot" f.eks. caylee. Plutselig blir det liksom litt som at dersom man skriver noe til caylee som hun ikke liker, så mener du at man ikke forsøker å være hjelpsom i forhold til henne eller ikke forstår henne. Jeg er svært uenig i en slik forståelse av det som foregår. Noe av det beste med dol mener jeg alltid har vært at det i liten grad har blitt gitt støtte til regressive eller destruktive måter å forholde seg til andre på. Dette har skilt dol som nettforum fra mange andre. Jeg tror at en av grunnene til at mange er forsiktige med å støtte opp om destruktive tendenser, er den historien som dols psykiatriforum har. Det er fortsatt en del av oss som husker hva som kan bli konsekvensene av destruktive allianser. Jeg mener det er svært viktig at unge mennesker som caylee, både møtes med forståelse _og_ ikke gis støtte til destruktiv atferd.

 

@caylee: Håper du synes det er greit at jeg bruker deg som eksempel i denne diskusjonen med Madelenemie.

Hei!

 

Hvem som ble fornærmet over meg? er uvesentlig og tenker jeg ikke "navngi", de vet det selv.

 

Jeg etablerer ikke noe skille mellom hvem som er for og imot caylee, jeg prøver nøste opp i en ukultur på dol,

 

der alt for mange ikke deler av sine egne erfaringer, men opptrer uproft og uekte som noe de ikke er: terapeuter.

 

Det som hjelper mennesker, også meg, er nærhet og ekthet, også i terapi.

 

Jeg har skrevet det mange ganger og jeg skriver det igjen:

 

En psykiater som turte komme meg så nær, at hun var den hun var, mor, bestemor, terapeut, venn, kjæreste, kone, medmenneske, nabo, kunde, en strever, en som lykkes, osv.. hele dette menneske var min psykiater, og nettopp der ligger løsningen ofte:

 

hel og ærlig, sann og nær, med feil og fortrinn.

 

Det er kun det ekte, som egentlig kan formidle og hjelpe oss i det vi strever med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Madelenemie: Jeg er ikke enig med deg i at folk på dol opptrer uproft og uekte, jeg mener de fleste viser seg som ekte medmennesker. Det finnes ulike måter å være nær andre mennesker på, du velger en måte, jeg velger en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...