Gå til innhold

Realistisk plan for vektnedgang?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
1 minutt siden, påskelilje skrev:

Det var matnyttig (!) kopling :-)

Så når skrittelleren min etter en jobbdag med bittelitt mer bevegelse enn vanlig, viser 3000 skritt, så er det ikke så mange kalorier å skryte av egentlig?! Men jeg skal gå tur i kveld :-)

Det er jo sunt for kroppen/ formen din uansett da, men ja du ser jo nå hvor mye du må gå for å forbrenne 100 kalorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiller jo badminton en gang i uka, som regel i 1 time og 45 minutter. Det er visst sånn ca 700-850 kcal, fant jeg ut nå. Det hjelper jo litt :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Høstløv skrev:

148 kalorier på en halvtimes rask svømming.

Dessverre ikke ofte jeg svømmer, men når jeg gjør det, svømmer jeg som regel i en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

For meg er det en mindre livsstilsendring å ta en liten ekstra joggetur på 30 min uken enn å kutte ut all snop og bare drikke vann.

En joggetur utgjør nøyaktig en helflaske tørr hvitvin for meg. Så mye drikker jeg uansett ikke, så det blir rom for litt pottis og smågodt også. Det er altså bare pga den ene turen. Jeg synes trening monner mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Høstløv skrev:

Takk!

Noen av disse må jeg nok passe meg for:

  • Energidrikker - drikker aldri dette
  • Tørket frukt - tja, veldig sjelden jeg spiser det, men det hender
  • Frokostblanding med mye sukker - veldig sjelden vi har det, men det hender
  • Proteinsjokolader - spiser aldri
  • Salatdressinger - kremt, her synder jeg nesten hver dag. Spiser som regel salat med rømmedressing + to skiver brød til lunsj....
  • Fruktjuice - dette drikker jeg flere ganger i uka, men ikke hver dag. Helt klart forbedringspotensiale.
  • Nøtter - vi har gått over til å ha mer nøtter og mindre godteri som lørdagskos, men jeg må helt klart passe på! det står at 8 paranøtter inneholder 200 kcal!!! Nå er det ikke ofte vi har det, men cashewnøtter, pistasjenøtter og yoghurtnøtter neder det vi kjøper....
  • Mørk sjokolade - liker jeg ikke, og spiser nesten aldri. Lys derimot....
  • Tofu - aner ikke hva det er
  • Vegetarburger - har ikke spist
  • Chips av rotfrukter - kremt, holder meg til vanlig chips en gang innimellom :-P
  • Suppe - spiser av og til både på jobb og hjemme. Tror de er ganske sunne.
  • Te på flaske - drikker jeg aldri. Men jeg har fått dilla på aloeveradrikk...
  • Riskaker - spiser aldri
  • Sushi - spiser ca en gang i året
  • Wraps - spiser sjelden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Gargamel skrev:

For meg er det en mindre livsstilsendring å ta en liten ekstra joggetur på 30 min uken enn å kutte ut all snop og bare drikke vann.

En joggetur utgjør nøyaktig en helflaske tørr hvitvin for meg. Så mye drikker jeg uansett ikke, så det blir rom for litt pottis og smågodt også. Det er altså bare pga den ene turen. Jeg synes trening monner mye.

Det er sånn jeg også har tenkt, men når jeg nå har økt treningsmengden og fremdeles ikke går ned i vekt, så må jeg vel gjøre noe med maten?

Jeg synes trening er gøy - både gå tur i skogen, løpe, spille badminton, styrketrening., svømme, gå på ski etc, men hverdagen er så hektisk at jeg ikke får tid til å gjøre så mye som jeg burde. Men styrketrening kan jo gjøres hjemme i stua mens jeg ser på TV da, så der har jeg ingen unnskyldning.

Hvis jeg klarer å legge inn en ekstra skikkelig økt, og det er nok til at jeg går ned, vil jeg jo helst beholde litt øl og vin innimellom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, påskelilje skrev:

Takk!

Noen av disse må jeg nok passe meg for:

  • Energidrikker - drikker aldri dette
  • Tørket frukt - tja, veldig sjelden jeg spiser det, men det hender
  • Frokostblanding med mye sukker - veldig sjelden vi har det, men det hender
  • Proteinsjokolader - spiser aldri
  • Salatdressinger - kremt, her synder jeg nesten hver dag. Spiser som regel salat med rømmedressing + to skiver brød til lunsj....
  • Fruktjuice - dette drikker jeg flere ganger i uka, men ikke hver dag. Helt klart forbedringspotensiale.
  • Nøtter - vi har gått over til å ha mer nøtter og mindre godteri som lørdagskos, men jeg må helt klart passe på! det står at 8 paranøtter inneholder 200 kcal!!! Nå er det ikke ofte vi har det, men cashewnøtter, pistasjenøtter og yoghurtnøtter neder det vi kjøper....
  • Mørk sjokolade - liker jeg ikke, og spiser nesten aldri. Lys derimot....
  • Tofu - aner ikke hva det er
  • Vegetarburger - har ikke spist
  • Chips av rotfrukter - kremt, holder meg til vanlig chips en gang innimellom :-P
  • Suppe - spiser av og til både på jobb og hjemme. Tror de er ganske sunne.
  • Te på flaske - drikker jeg aldri. Men jeg har fått dilla på aloeveradrikk...
  • Riskaker - spiser aldri
  • Sushi - spiser ca en gang i året
  • Wraps - spiser sjelden.

Juice flere ganger i uka? Da kan du hente mye her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Annkarin skrev:

Jeg har ca samme vekt, men nå er jeg steinhard! Ingen snop, ingen iskrem, ingen kaffe mocca. Skal ned nærmere 70 til 28.mai, da reiser jeg en uke til syden. 

Heia deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Nicklusheletida skrev:

Juice flere ganger i uka? Da kan du hente mye her :)

Ja, det inneholder kanskje mer kalorier enn jeg tror. VI har det ikke hver dag, men når jeg kjøper det, kjøper jeg som regel en eplejuice og en appelsinjuice, og noen ganger en rød juice (1,5 liters kartonger). Og de varer noen dager. Muligens så er det jeg i familien som er mest glad i det - ungene har blitt veldig obs på at syren i juicen ikke er bra for tennene... så her må kanskje mor skjerpe seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja, det inneholder kanskje mer kalorier enn jeg tror. VI har det ikke hver dag, men når jeg kjøper det, kjøper jeg som regel en eplejuice og en appelsinjuice, og noen ganger en rød juice (1,5 liters kartonger). Og de varer noen dager. Muligens så er det jeg i familien som er mest glad i det - ungene har blitt veldig obs på at syren i juicen ikke er bra for tennene... så her må kanskje mor skjerpe seg!

Det er mer kalorier i juice enn i øl :) Bare å google :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er mer kalorier i juice enn i øl :) Bare å google :)

Ja... gjorde det nå :-(

Her er den aloeveradrikken jeg akkurat har oppdaget:

http://nobealoevera.com/

Har kjøpt den noen få ganger fra påske til nå (sist i går). Det blir jo når jeg er på farten og ikke får spist skikkelig, når jeg trenger litt energi, så tenker jeg at det er bedre enn både brus og sjokomelk (som får blodsukkeret opp når jeg ikke har spist). Men jeg ser at det er 33 kcal pr 100 g, så det er mer enn vann, men faktisk mindre enn den melka jeg drikker (ekstra lett melk - 38 kcal pr 100 g).

Her fant jeg en annen artikkel om diverse drikker:

http://www.vg.no/forbruker/mat-og-drikke/mat/verre-enn-oel-og-cola/a/10053923/

Helt vilt med den shaken med Litagomelk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
9 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja... gjorde det nå :-(

Her er den aloeveradrikken jeg akkurat har oppdaget:

http://nobealoevera.com/

Har kjøpt den noen få ganger fra påske til nå (sist i går). Det blir jo når jeg er på farten og ikke får spist skikkelig, når jeg trenger litt energi, så tenker jeg at det er bedre enn både brus og sjokomelk (som får blodsukkeret opp når jeg ikke har spist). Men jeg ser at det er 33 kcal pr 100 g, så det er mer enn vann, men faktisk mindre enn den melka jeg drikker (ekstra lett melk - 38 kcal pr 100 g).

Her fant jeg en annen artikkel om diverse drikker:

http://www.vg.no/forbruker/mat-og-drikke/mat/verre-enn-oel-og-cola/a/10053923/

Helt vilt med den shaken med Litagomelk!

Du har kanskje noen vaner som ikke virker så ille hver for seg, men som i sum gir det mange ekstra kalorier ? Hvis du skal gå ned, tror du har en del å hente på å tenke skikkelig gjennom hva du kan spare inn av kalorier og endre på en del ting. Hva med te med sukketter til brødmåltidene ? Hva,med skummet melk ? Det er hva jeg holder meg til. Jeg klarer ikke å kutte ut Pepsi Max og det er ikke sunt, men jeg legger ikke på meg av det. Nå drikker jeg nesten aldri vin eller øl heller da og det er litt spesielt har jeg skjønt. ;)

Det er fordi jeg ikke tenker på det og liker det spesielt godt. Sist jeg drakk det var i påsken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Du har kanskje noen vaner som ikke virker så ille hver for seg, men som i sum gir det mange ekstra kalorier ? Hvis du skal gå ned, tror du har en del å hente på å tenke skikkelig gjennom hva du kan spare inn av kalorier og endre på en del ting. Hva med te med sukketter til brødmåltidene ? Hva,med skummet melk ? Det er hva jeg holder meg til. Jeg klarer ikke å kutte ut Pepsi Max og det er ikke sunt, men jeg legger ikke på meg av det. Nå drikker jeg nesten aldri vin eller øl heller da og det er litt spesielt har jeg skjønt. ;)

Det er fordi jeg ikke tenker på det og liker det spesielt godt. Sist jeg drakk det var i påsken :)

Jeg drikker te uten te (altså uten teplanten, men med andre urter), uten sukker, på jobb. Så det er godt. Men jeg elsker melk! Vil jo egentlig ha H-melk, men har vendt meg til ekstra lettmelk nå. Skummet høres kjipt ut...

Men jeg skal slutte å drikke juice og kutte ned på rømme.

Jeg kjøpte en tube med remulade her en dag - har ikke hatt det på maaaaange år (ungene visste ikke hva det var en gang), men den var jo kjempefeit :-( Så det ikke før jeg kom hjem. Men fantastisk godt med en bitteliten klatt sammen med stekt fisk :-)

Her øsregner det i dag, så jeg tror det blir styrketrening på meg i dag, og ikke tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg drikker te uten te (altså uten teplanten, men med andre urter), uten sukker, på jobb. Så det er godt. Men jeg elsker melk! Vil jo egentlig ha H-melk, men har vendt meg til ekstra lettmelk nå. Skummet høres kjipt ut...

Men jeg skal slutte å drikke juice og kutte ned på rømme.

Jeg kjøpte en tube med remulade her en dag - har ikke hatt det på maaaaange år (ungene visste ikke hva det var en gang), men den var jo kjempefeit :-( Så det ikke før jeg kom hjem. Men fantastisk godt med en bitteliten klatt sammen med stekt fisk :-)

Her øsregner det i dag, så jeg tror det blir styrketrening på meg i dag, og ikke tur!

Pst, da jeg var på treningssenteret i går "sa" elipsemaskinen at jeg forbrukte ca. 400 kcal - og det bare på oppvarmingen! Da holdt jeg på ca. en halvtime med relativt harde intervaller.  En halv times ganske har styrketrening etterpå, så totalen må jo ha blitt ganske bra. Så ingen skal si det ikke monner ;). Og jeg trener ikke primært for å slanke meg, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
45 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg drikker te uten te (altså uten teplanten, men med andre urter), uten sukker, på jobb. Så det er godt. Men jeg elsker melk! Vil jo egentlig ha H-melk, men har vendt meg til ekstra lettmelk nå. Skummet høres kjipt ut...

Men jeg skal slutte å drikke juice og kutte ned på rømme.

Jeg kjøpte en tube med remulade her en dag - har ikke hatt det på maaaaange år (ungene visste ikke hva det var en gang), men den var jo kjempefeit :-( Så det ikke før jeg kom hjem. Men fantastisk godt med en bitteliten klatt sammen med stekt fisk :-)

Her øsregner det i dag, så jeg tror det blir styrketrening på meg i dag, og ikke tur!

Remulade er godt ja, både på fisk og fiskekaker :-) Brødskive med fiskekake, masse stekt løk og remulade. Nam nam :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg! Og vil ned selv. Som deg, synes jeg det ikke går noen vei, og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke går ned. Men det er vel summen av all "kos" som blir for mye; vin, spise ute osv. Det kan jo også tenkes at du har din normalvekt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg kjøpte skummet melk i går. Det var faktisk ikke så voldsom forskjell fra ekstra lett melk. Så da tror jeg at vi voksne kan bytte til den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...