Gå til innhold

Realistisk plan for vektnedgang?


påskelilje

Anbefalte innlegg

De justeringene jeg gjorde etter innspill i denne tråden, som jeg har holdt fast på, var dette:

  • slutte med juice
  • drikke skummet melk i stedet for ekstra lett melk
  • slutte å bruke dressing på salaten på jobb
  • bruke Brelett i stedet for Bremykt hjemme + at de to skivene jeg har sammen med salaten på jobb, er uten smør.
  • øke antall treninger per uke

I tillegg har jeg nå den siste måneden ikke spist godteri eller drukket brus.

Jeg har altså ikke kuttet ut øl og vin :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, påskelilje skrev:

Vil bare rapportere mine bittesmå skritt nedover på vekta!

Nå veier jeg 73,3 kilo - 2,5 kilo mindre enn i april da tråden ble startet. Det går himla seint, men riktig vei. Jeg er mye mer aktiv nå enn tidligere, og spiser mindre usunn/unødvendig mat/godterier (har ikke spist vanlig godteri i det hele tatt den siste måneden). Kroppen er strammere, jeg har bedre kondis og mer styrke, og føler meg mer vel :)

Du har vært kjempeflink!

 

Selv er jeg akkurat der jeg var i våres :/. Men innrømmer glatt at jeg ikke har gjort noe særlig for å gå ned, utover å trene, men det er jo (tydeligvis) svært begrenset treningen har å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, påskelilje skrev:

Vil bare rapportere mine bittesmå skritt nedover på vekta!

Nå veier jeg 73,3 kilo - 2,5 kilo mindre enn i april da tråden ble startet. Det går himla seint, men riktig vei. Jeg er mye mer aktiv nå enn tidligere, og spiser mindre usunn/unødvendig mat/godterier (har ikke spist vanlig godteri i det hele tatt den siste måneden). Kroppen er strammere, jeg har bedre kondis og mer styrke, og føler meg mer vel :)

Så flink du er 👏 Nyt følelsen og fortsett den gode jobben! Håper jeg snart følger samme sti ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Juhuu! Planen virker :P

Jeg veier nå 72,8 kilo - altså 3 kilo mindre enn i april :lol:

Selv med 2,5 uke uten trening pga sykdom gikk jeg ikke opp igjen, så jeg har nok fått en større forbrenning (økt muskelmasse?)

Neste delmål er å komme ned på 72 blank. Klarer jeg før jul, tro?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, April 28, 2016 den 14.40, Trine skrev:

. Om man går ned et par kg ved å redusere inntaket en liten periode, for så å spise normalt igjen. Går amn opp de 2 kg da. Man bruker jo like mye energi som tidligere så i mitt hode burde man da holde stabil vekt på 2 kg mindre enn før. Er jeg helt på jordet?

 

 

Tror en lettere kropp forbruker mindre energi enn en tung..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 21.11.2016 den 9.07, påskelilje skrev:

Juhuu! Planen virker :P

Jeg veier nå 72,8 kilo - altså 3 kilo mindre enn i april :lol:

Selv med 2,5 uke uten trening pga sykdom gikk jeg ikke opp igjen, så jeg har nok fått en større forbrenning (økt muskelmasse?)

Neste delmål er å komme ned på 72 blank. Klarer jeg før jul, tro?

 

Trodde aldri jeg skulle melde meg på her på vektforumet, men nå er det på tide å følge sine egne råd, hehe. 

Jeg har kost meg alt for mye i høst. Gikk på vekta i dag og jeg ble ikke veldig overrasket over tallet, men om dette ikke skal skli helt ut, skal jeg ned 2 kilo før jul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Trodde aldri jeg skulle melde meg på her på vektforumet, men nå er det på tide å følge sine egne råd, hehe. 

Jeg har kost meg alt for mye i høst. Gikk på vekta i dag og jeg ble ikke veldig overrasket over tallet, men om dette ikke skal skli helt ut, skal jeg ned 2 kilo før jul. :)

Og jeg setter veiedagen til fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 26.11.2016 den 11.58, Nicklusheletida skrev:

Og jeg setter veiedagen til fredag. 

Ned 1,3 kilo på ei uke. Det er ikkecså imponerende som det høres ut for. Det finnes en naturlig forklaring. Det meste er vesketap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...