Gå til innhold

Ulven som ble skutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
13 minutes ago, Trine said:

Mener du innlegget du siterte eller tråden generelt?

Tråden generelt, vel.

Anonymkode: 02126...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Får nesten inntrykk av at det er like ille fatt med visse bønder i denne tråden her, som med bonden Duggurd oppi Trøndelag, som skylder alt på ulven: "Nei! Det e så håplaust å driv landbruk oppi her, med all dæm rovdyran som driv og kvesser rundt i skauen her. Dem ødeleggj for fleirfoldig hundre krona i året. Sjå bare her: Eg gjekk fra traktor'n i fæm minutt, så var ulven der og ramponerte. Dem eie itj respækt for privat eiendom!"

Anonymkode: 30bf3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne bare må jeg kommentere. De mener altså at man skal kaste mat. Elgkjøtt er priset desidert høyere enn lam, og det er mer ettertraktet i utlandet enn lam (som man har de fleste steder på kloden) (...)

Anonymkode: 7a111...a94

Kaller du det å "kaste kjøtt" når et vilt dyr spiser et annet vilt dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 8/5/2016 at 9:27 PM, Gargamel said:

Kaller du det å "kaste kjøtt" når et vilt dyr spiser et annet vilt dyr?

Ja, hvis ikke elven tar elgen blir det mer på jegeren. Du bør kjøpe deg mer IQ...

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sikkert tegn på at man har gått tom for argumenter i en diskusjon er kommentarer som:

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør kjøpe deg mer IQ

eller mener du at alle kjøttetende dyr bør utryddes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutes ago, Trine said:

mener du at alle kjøttetende dyr bør utryddes?

Nei, ikke grevling. Ikke mennesket heller, selv om du kanskje ikke liker menneskeheten, dyre-prektig som du er.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke grevling. Ikke mennesket heller, selv om du kanskje ikke liker menneskeheten, dyre-prektig som du er.

Anonymkode: 7a111...a94

Ja, da forstår jeg hvorfor det er uaktuelt for deg å bruke hund til å vokte saueflokken, du ønsker jo hunden utryddet. Men grevlingen spiser jo meitemarken som fiskeren kunne brukt som agn for å få fisk. Så da kaster vi jo mat om vi ikke utrydder grevlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, Trine said:

Ja, da forstår jeg hvorfor det er uaktuelt for deg å bruke hund til å vokte saueflokken, du ønsker jo hunden utryddet. Men grevlingen spiser jo meitemarken som fiskeren kunne brukt som agn for å få fisk. Så da kaster vi jo mat om vi ikke utrydder grevlingen.

Dette er sort hvitt tankegang...

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sort hvitt tankegang...

Anonymkode: 7a111...a94

Nei, nå hadde du virkelig mye konstruktivt å komme med. Det er ikke sort hvitt tankegang. Det er du som mener at å ikke utrydde dyr som spiser andre dyr er det samme som å kaste mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, Trine said:

Nei, nå hadde du virkelig mye konstruktivt å komme med. Det er ikke sort hvitt tankegang. Det er du som mener at å ikke utrydde dyr som spiser andre dyr er det samme som å kaste mat.

Man utrydder ikke ulv ved å skyte de innvandrer-ulvene vi lar leve på goodwill fra by-sosser, hipstere og andre virkelighetsfjerne nek.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Her var det mye kveming, vel. 

Anonymkode: 4be4a...811

Høres ut som et fullverdig liv.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man utrydder ikke ulv ved å skyte de innvandrer-ulvene vi lar leve på goodwill fra by-sosser, hipstere og andre virkelighetsfjerne nek.

Anonymkode: 7a111...a94

Det var da voldsomt til oppgulp. Og det er herved klart at sauebonden ikke har noen gode argumenter for hvorfor vi ikke skal ha ulv i Norge. Vet du forresten at sauebonden overlever av nøyaktig de samme årsakene som du nevner her? Goodwill fra by-sossene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutes ago, Trine said:

Det var da voldsomt til oppgulp. Og det er herved klart at sauebonden ikke har noen gode argumenter for hvorfor vi ikke skal ha ulv i Norge. Vet du forresten at sauebonden overlever av nøyaktig de samme årsakene som du nevner her? Goodwill fra by-sossene ;)

Hadde ikke noen skaffet mat til bordet deres hadde de ikke levd den dag i dag.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke noen skaffet mat til bordet deres hadde de ikke levd den dag i dag.

Anonymkode: 7a111...a94

Dems heter det, ikke deres ;) Og, tja, det finns mange land som er langt bedre egnet for landbruk enn Norge. I tillegg er det mye fisk i havet og vilt i skogen. Så vi hadde nok ikke sultet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Trine said:

Dems heter det, ikke deres ;) Og, tja, det finns mange land som er langt bedre egnet for landbruk enn Norge. I tillegg er det mye fisk i havet og vilt i skogen. Så vi hadde nok ikke sultet.

Jeg tenker på alle som produserer eller på annet vis frembringer mat til samfunnet. Såklart ikke EN bonde, eller "norsk sau" er nok til å utrydde menneskeheten, men mange bekker små gjør en stor å. Nei, det heter deres, fordi jeg inkluderer deg.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på alle som produserer eller på annet vis frembringer mat til samfunnet. Såklart ikke EN bonde, eller "norsk sau" er nok til å utrydde menneskeheten, men mange bekker små gjør en stor å. Nei, det heter deres, fordi jeg inkluderer deg.

Anonymkode: 7a111...a94

Jeg er ikke en by-soss ;) Jeg er ikke engang fra en by og jeg er absolutt ingen soss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som et fullverdig liv.

Anonymkode: 7a111...a94

:blink:

Anonymkode: 58d69...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, Trine said:

Jeg er ikke en by-soss ;) Jeg er ikke engang fra en by og jeg er absolutt ingen soss.

By eller ingen by, soss er du. Det er eneste som kan forklare ulve-fetisjen. Alle som er oppvokst på bygda skjønner hvor groteske og lite beundringsverdige disse gråbente djevlene er.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...