Gå til innhold

Ulven som ble skutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke båndtvang bare på grunn av sau. Det er også for å beskytte vilt i skogen, som er utsatte på denne tiden. Dette handler om at grunneier har visse rettigheter i forhold til ville dyr på ens eiendom. Ulv slakter ikke bare sau, men også annen eiendom bonden har, så igrunn går ulvejakt og båndtvang mye ut på akkurat det samme.

Anonymkode: 7a111...a94

Fram t.o.m 20 august ja, etter det er det pga sau.

" Ulv slakter ikke bare sau, men også annen eiendom bonden har, så igrunn går ulvejakt og båndtvang mye ut på akkurat det samme. " Dette tror jeg topper lista over tåpelige ting jeg har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
12 minutes ago, AnonymBruker said:

Bra sagt, kunne ikke forumlert det bedre selv.

Anonymkode: 7a111...a94

"Av en eller annen sørgelig grunn" tror jeg at du har rett i det.

Anonymkode: 30bf3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutes ago, Gargamel said:

I Minnesota alene har de 2900 ulv. De har lykkes med å bygge opp bestanden til 9000 dyr, slik at de kunne stryke ulven fra lista over truede arter. Jeg vet ikke hva konteksten til bildet er, men jeg ser ikke nødvendigvis noe problem med å ta ut noen dyr av en så stor bestand. Hvis du mener vi skal lære av USA bør du stålsette deg. Da blir det mye ulv.

Å drive jordbruk i USA og i norske fjellbygder kan ikke sammenlignes for alt i verden. Det er en helt annen geografi. De klarer å produsere kjøtt mye billigere over dammen, men jeg mener vi må utnytte de ressursene vi har på best mulig måte, for å dekke fremtidig kjøttbehov for en stadig voksende befolkning! Det handler ikke bare om utnyttelse av ressurser heller, men om hva som er sunt mat, og økologisk bærekraftig. I USA er det ikke bondegårder, men fabrikker! Med sprøyter og medisiner. Det er ikke bærekraftig. Og det er slettes ikke bra for helsa.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er "in" nå, men ikke neste år, toppen 2 år. Jeg kan ikke snakke for alle verdens bønder, men jeg og alle jeg kjenner elsker naturen.

Anonymkode: 7a111...a94

Det har vært in i ganske mange år allerede. Det er forskjell på å elske naturen og å være i naturen. Å supe kaffe utenfor huset er ikke det samme som å være i naturen. Men uansett, hadde du elsket naturen så hadde du ikke hatet ulven. Ulven er nemlig en del av naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutes ago, Trine said:

Fram t.o.m 20 august ja, etter det er det pga sau.

" Ulv slakter ikke bare sau, men også annen eiendom bonden har, så igrunn går ulvejakt og båndtvang mye ut på akkurat det samme. " Dette tror jeg topper lista over tåpelige ting jeg har lest.

Nei, det er feil, fordi det handler bare om jakt. Men du vet kanskje at våren er fødselstid for ville dyr også? Unger og slikt.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er min grunn! Det er min sau! Hadde det ikke vært for at Tinget hadde lovsatt "fri ferdsel i utmark", skulle jeg jaget dere på stedet.

Anonymkode: 7a111...a94

Godt det er Tinget som bestemmer, og ikke rabiate bønder. Kan du ikke heller jage ulven? ;)

Anonymkode: 30bf3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minute ago, Trine said:

Det har vært in i ganske mange år allerede. Det er forskjell på å elske naturen og å være i naturen. Å supe kaffe utenfor huset er ikke det samme som å være i naturen. Men uansett, hadde du elsket naturen så hadde du ikke hatet ulven. Ulven er nemlig en del av naturen.

Hva med giftslanger da? Elsker du dem, når du elsker naturen? De finnes også i naturen. Samme med fluesopp. En gang fantes også Tyrannosaurus Rex, og Velociraptor.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Godt det er Tinget som bestemmer, og ikke rabiate bønder. Kan du ikke heller jage ulven? ;)

Anonymkode: 30bf3...afb

Jeg følger lov og rett, men jaggu kan det kjennes vanskelig ut til tider.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er feil, fordi det handler bare om jakt. Men du vet kanskje at våren er fødselstid for ville dyr også? Unger og slikt.

Anonymkode: 7a111...a94

Hæ, jeg skjønner ikke sammenhengen i halvparten av hva du babler om. Hva er det som er feil? Hva har fødetid for ville dyr med utvidet båndtvang å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, Trine said:

Det har vært in i ganske mange år allerede. Det er forskjell på å elske naturen og å være i naturen. Å supe kaffe utenfor huset er ikke det samme som å være i naturen. Men uansett, hadde du elsket naturen så hadde du ikke hatet ulven. Ulven er nemlig en del av naturen.

Lurte også litt på denne. "Naturelsker" og ulvehater på en gang....

Anonymkode: 30bf3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Trine said:

Hæ, jeg skjønner ikke sammenhengen i halvparten av hva du babler om. Hva er det som er feil? Hva har fødetid for ville dyr med utvidet båndtvang å gjøre?

Det er båndtvang fordi hunden ikke skal forstyrre tilførsel av nytt liv blant dyrene i skogen. Dyr som er fredelige, og koselige, ikke de satantiske beistene som ikke hører mer hjemme enn Velociraptor.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Jeg følger lov og rett, men jaggu kan det kjennes vanskelig ut til tider.

Anonymkode: 7a111...a94

Hvem har sagt at alt skal være lett?

Anonymkode: 30bf3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med giftslanger da? Elsker du dem, når du elsker naturen? De finnes også i naturen. Samme med fluesopp. En gang fantes også Tyrannosaurus Rex, og Velociraptor.

Anonymkode: 7a111...a94

Hva er poenget ditt? Jeg syns ikke vi skal utrydde huggormen om det er det du tenker på. Fluesoppen har i grunn aldri plaget meg, den er fin å se på og gjør seg godt som objekt når man tar bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Hvem har sagt at alt skal være lett?

Anonymkode: 30bf3...afb

Noen har det lettere enn andre. Det er bare å være i samme "liga" eller "klubb" eller hva man skal kalle det, som de som får lov til å bestemme.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurte også litt på denne. "Naturelsker" og ulvehater på en gang....

Anonymkode: 30bf3...afb

Ja, det skurrer litt der syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Trine said:

Hva er poenget ditt? Jeg syns ikke vi skal utrydde huggormen om det er det du tenker på. Fluesoppen har i grunn aldri plaget meg, den er fin å se på og gjør seg godt som objekt når man tar bilder.

Hvis det hadde vært noe i skogen som plaget deg i tilstrekkelig stor grad, så hadde du ønsket å gjøre noe med problemet, du som elsker å være i naturen. Så det at fluesopp og hoggorm ikke er noe problem for deg mer enn bekregter poenget mitt, takk takk.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er båndtvang fordi hunden ikke skal forstyrre tilførsel av nytt liv blant dyrene i skogen. Dyr som er fredelige, og koselige, ikke de satantiske beistene som ikke hører mer hjemme enn Velociraptor.

Anonymkode: 7a111...a94

Denne fluesoppen, har du smakt på den eller? Det virker ihvertfall sånn ut ifra hva du skriver. Jeg var i det minste ærlig og sa jeg ikke klarte henge med i hva du skriver, men du henger jo virkelig ikke med i det hele tatt. Etter 20. august er det kun båndtvang pga husdyr på beite. Ikke pga ville dyr. Båndtvang pga ville dyr er fra 1. april t.o.m 20 august. Og den ordinære båndtvangen er like mye for å beskytte "sataniske beist" som koselige koseklumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva med giftslanger da? Elsker du dem, når du elsker naturen? De finnes også i naturen. Samme med fluesopp. En gang fantes også Tyrannosaurus Rex, og Velociraptor.

Anonymkode: 7a111...a94

Jeg dreper ikke huggorm når jeg ser dem. At jeg er redd for å bli bitt, kan fint løses på andre måter, og det vil være min egen feil om jeg blir bitt. Hater ikke fluesopp. Flyr ikke løs og tramper dem ned, pga. at de er giftige. Å spise fluesopp er en annen sak, men det velger jeg av en eller annen grunn å ikke gjøre. Om "Rex" og "Raptor" hadde levd nå, så hadde vel "naturelskende" bønder villet utrydde dem fort som f... også.

Anonymkode: 30bf3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Noen har det lettere enn andre. Det er bare å være i samme "liga" eller "klubb" eller hva man skal kalle det, som de som får lov til å bestemme.

Anonymkode: 7a111...a94

Vi har jo et demokrati, så du bestemmer vel i praksis like mye som andre.

Anonymkode: 30bf3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det hadde vært noe i skogen som plaget deg i tilstrekkelig stor grad, så hadde du ønsket å gjøre noe med problemet, du som elsker å være i naturen. Så det at fluesopp og hoggorm ikke er noe problem for deg mer enn bekregter poenget mitt, takk takk.

Anonymkode: 7a111...a94

Hæ? Den der må du forklare. Hvilket poeng ble bekreftet av at jeg ikke syns huggorm og fluesopp er et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...