Gå til innhold

Ulven som ble skutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutes ago, Trine said:

Denne fluesoppen, har du smakt på den eller? Det virker ihvertfall sånn ut ifra hva du skriver. Jeg var i det minste ærlig og sa jeg ikke klarte henge med i hva du skriver, men du henger jo virkelig ikke med i det hele tatt. Etter 20. august er det kun båndtvang pga husdyr på beite. Ikke pga ville dyr. Båndtvang pga ville dyr er fra 1. april t.o.m 20 august. Og den ordinære båndtvangen er like mye for å beskytte "sataniske beist" som koselige koseklumper.

Ja, beklager at det gikk litt fort i svingene, men det er så provorserende hele saken. Men nei, det er nok domestisert hund som er offer for rabiate forfedre. Poenget  er at man har båndtvang for å beskytte bondens eiendom. Det er det samme som å skyte ulv, for å beskytte eiendom.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutes ago, Trine said:

Hæ? Den der må du forklare. Hvilket poeng ble bekreftet av at jeg ikke syns huggorm og fluesopp er et problem?

Tror det var et slags svar til meg. :huh:

Anonymkode: 30bf3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg dreper ikke huggorm når jeg ser dem. At jeg er redd for å bli bitt, kan fint løses på andre måter, og det vil være min egen feil om jeg blir bitt. Hater ikke fluesopp. Flyr ikke løs og tramper dem ned, pga. at de er giftige. Å spise fluesopp er en annen sak, men det velger jeg av en eller annen grunn å ikke gjøre. Om "Rex" og "Raptor" hadde levd nå, så hadde vel "naturelskende" bønder villet utrydde dem fort som f... også.

Anonymkode: 30bf3...afb

Ja, du løser problemet ved andre måter, men når det gjelder å beskytte buskapen mot morderiske ulver, så er det bare en medisin.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Vi har jo et demokrati, så du bestemmer vel i praksis like mye som andre.

Anonymkode: 30bf3...afb

Du vet vel hvordan det er. Politikere smigrer og lurer til seg makt, fordi de er flinke til å snakke rundt ting, og narre til seg stemmer. Men den faktsikse politikken er det bare et mindretall som liker, i alle fall med tanke på arealet de besitter, i oslo får du vel knapt en hybel for en traktor.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutes ago, Trine said:

Hæ? Den der må du forklare. Hvilket poeng ble bekreftet av at jeg ikke syns huggorm og fluesopp er et problem?

Du dreper ikke hyggorm og fluesopp fordi det ikek er noe problem. Men ulv er et problem, og da dreper man ulv. For å løse problemet med nedslaktede bølinger. hittil er det bare tatt ut en og annen, for å holde bestanden i sjakk... men vi snakker om en mer endelig løsning, og vi har grupper på facebook.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, du løser problemet ved andre måter, men når det gjelder å beskytte buskapen mot morderiske ulver, så er det bare en medisin.

Anonymkode: 7a111...a94

Du er veldig fiksert på at det finnes bare denne ene medisinen ja. Du må jo overgå ulven flere ganger mht mordlyst.

Anonymkode: 30bf3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, beklager at det gikk litt fort i svingene, men det er så provorserende hele saken. Men nei, det er nok domestisert hund som er offer for rabiate forfedre. Poenget  er at man har båndtvang for å beskytte bondens eiendom. Det er det samme som å skyte ulv, for å beskytte eiendom.

Anonymkode: 7a111...a94

Er vel litt forskjell på ville dyr og hunder vel? Og hva med sau som invaderer hyttetomter, kan de skytes for å beskytte egen eiendom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det var et slags svar til meg. :huh:

Anonymkode: 30bf3...afb

Men var innlegget mitt som ble sitert. Uansett, ser fortsatt ikke poenget jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Du dreper ikke hyggorm og fluesopp fordi det ikek er noe problem. Men ulv er et problem, og da dreper man ulv. For å løse problemet med nedslaktede bølinger. hittil er det bare tatt ut en og annen, for å holde bestanden i sjakk... men vi snakker om en mer endelig løsning, og vi har grupper på facebook.

Anonymkode: 7a111...a94

Endelig løsning (høres ut som du har lest for mye i Mein Kampf), eller elendig løsning?

Anonymkode: 30bf3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du løser problemet ved andre måter, men når det gjelder å beskytte buskapen mot morderiske ulver, så er det bare en medisin.

Anonymkode: 7a111...a94

Det er feil. Det finnes bønder som har gjort tiltak og dermed ikke har mistet noen sauer til rovdyr. De tiltakene involverer ikke rifle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutes ago, Trine said:

Er vel litt forskjell på ville dyr og hunder vel? Og hva med sau som invaderer hyttetomter, kan de skytes for å beskytte egen eiendom?

Si meg, har sauen og lammene en vane for å drepe alle som er på tomten, og spise brystfiletene, og gå videre til neste tomt?

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Trine said:

Men var innlegget mitt som ble sitert. Uansett, ser fortsatt ikke poenget jeg ;)

Ja, beklager, så det i ettertid. Hørtes umiddelbart ut som det var et svar på innlegg jeg skrev. Ikke jeg heller. ;)

Anonymkode: 30bf3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, Trine said:

Det er feil. Det finnes bønder som har gjort tiltak og dermed ikke har mistet noen sauer til rovdyr. De tiltakene involverer ikke rifle.

Det er gress i utmarken. Masse gress. Man kan ikke gjerde inn hele kommuner for å beskytte alle overflater fra ulv, spesielt ikke når ulven befinner seg i midten. Det er viktig å utnytte det man har av ressurser. Om noen bønder klarer å overleve på å ha en liten flik de gjerder inn, så er jo det flott for dem, men man klarer aldri i verden å utnytte det som er av ressurser på denne måten - med mindre man fjerner det som er problemet i utgangspunktet.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du dreper ikke hyggorm og fluesopp fordi det ikek er noe problem. Men ulv er et problem, og da dreper man ulv. For å løse problemet med nedslaktede bølinger. hittil er det bare tatt ut en og annen, for å holde bestanden i sjakk... men vi snakker om en mer endelig løsning, og vi har grupper på facebook.

Anonymkode: 7a111...a94

Jeg holder hunden min unna huggorm. Fordi hundeeiere, i motsetning til saueeiere (tydeligvis) passer på dyra våre.

Vet du hva dere oppnår ved å holde bestanden i "sjakk"? Det blir innavl som fører til at ulven får en mindre og mindre typisk ulve-atferd som igjen fører til at de blir mer pågående og ikke sky som de egentlig skal være. Så det er vel det man kan kalle ris til egen bak. Også en facebook-gruppe da, det vil nok løse alle problemer. Kan lure på hvem som er de faktisk morderistiske beista her, det virker som det er sauebonden og ikke ulven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, Trine said:

Jeg holder hunden min unna huggorm. Fordi hundeeiere, i motsetning til saueeiere (tydeligvis) passer på dyra våre.

hvis det hadde vært mulig å overvåke sauen hadde det vært mulig å oppdrive døde kropper (som du selv har dokumentert at man ikke klarer) - sjakk matt!

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si meg, har sauen og lammene en vane for å drepe alle som er på tomten, og spise brystfiletene, og gå videre til neste tomt?

Anonymkode: 7a111...a94

Nei, men de er mer plagsomme enn ulven fordet. Og de sprer smitte. nettopp hørt om en hund som døde av hjernhinnebetennelse, smittet av sau. Var visst helt vanlig sykdom på sauen. Har også hørt om sau som har stanget hund. Det er ikke noe en hundeeier ønsker seg på sin egen tomt. Sauer er ikke så uskyldige som du skal ha det til. De har en ganske ufin oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutes ago, Trine said:

Vet du hva dere oppnår ved å holde bestanden i "sjakk"? Det blir innavl som fører til at ulven får en mindre og mindre typisk ulve-atferd som igjen fører til at de blir mer pågående og ikke sky som de egentlig skal være. Så det er vel det man kan kalle ris til egen bak. Også en facebook-gruppe da, det vil nok løse alle problemer. Kan lure på hvem som er de faktisk morderistiske beista her, det virker som det er sauebonden og ikke ulven.

Du fyller tråden med mest anekdotisk innhold. Ulv dreper sau, uansett. Uansett ulv, uansett sau.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, Trine said:

Nei, men de er mer plagsomme enn ulven fordet. Og de sprer smitte. nettopp hørt om en hund som døde av hjernhinnebetennelse, smittet av sau. Var visst helt vanlig sykdom på sauen. Har også hørt om sau som har stanget hund. Det er ikke noe en hundeeier ønsker seg på sin egen tomt. Sauer er ikke så uskyldige som du skal ha det til. De har en ganske ufin oppførsel.

Ja, jeg har ofte blitt "stanget" (som du kaller det)... det er ikke alltid de gjør som jeg vil.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Det er gress i utmarken. Masse gress. Man kan ikke gjerde inn hele kommuner for å beskytte alle overflater fra ulv, spesielt ikke når ulven befinner seg i midten. Det er viktig å utnytte det man har av ressurser. Om noen bønder klarer å overleve på å ha en liten flik de gjerder inn, så er jo det flott for dem, men man klarer aldri i verden å utnytte det som er av ressurser på denne måten - med mindre man fjerner det som er problemet i utgangspunktet.

Anonymkode: 7a111...a94

Man kan ha mange større eller mindre fliker som sauer beiter på. Man får også tak i flyttbare gjerder. Selvsagt ikke snakk om å gjerde inn hele kommuner. Bonden jeg kjenner best har gjerder, og på visse områder gjetere og hunder. Og det fungerer visstnok bra, selv om det er en del rovdyr også her.

Anonymkode: 30bf3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Man kan ha mange større eller mindre fliker som sauer beiter på. Man får også tak i flyttbare gjerder. Selvsagt ikke snakk om å gjerde inn hele kommuner. Bonden jeg kjenner best har gjerder, og på visse områder gjetere og hunder. Og det fungerer visstnok bra, selv om det er en del rovdyr også her.

Anonymkode: 30bf3...afb

Han utnytter ikke det han har av mark og ressurser. Jeg begynner å bli trøtt.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...