Gå til innhold

Ulven som ble skutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 hours ago, Gargamel said:

Alle som driver næringsvirksomhet må ta hensyn til miljøet selv om det går ut over lønnsomheten.

Man kan ikke kalle det et overtramp eller "tap av eiendom" at man ikke kan herje fritt. Sånn er det for alle.

Det beste for miljøet er at sauen holder kulturlandskapet ved like. Og det er faktisk ulven som får herje fritt, det er ikke matprodusenter og fredelige dyr.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er virkelig ikke ignorante, tilkortkomne, gretne rednecks av noen bondetamper - opptanket på surmelk og konstant fikserte på sin egen navle -, med sugerøret limt fast i innerst i subsidiekassa etc. etc, som skal bestemme om ulv skal få leve i norsk natur.

Anonymkode: 30bf3...afb

Dere by-hipstere skjønner seg ikke på at man må utbytte de ressursene som er her i verden (nemlig norsk skog og mark som ikke brukes til dyrking). Dere har vel i overflod, og forventer at fattigfolk i andre skal gjete sau for luselønn. Hva med å bruke litt av kunstnerlønna på spanske sauegjetere?

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutes ago, Gargamel said:

Nei, det skulle tatt seg ut. Det er vel best å la stortinget bestemme sånt. 

Det er ingen her som bryter loven. Demokratiet fungerer slik at borgere sier hva de mener. Maken til kunnskapsløse og stråmannsargumentasjon.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen her som bryter loven. Demokratiet fungerer slik at borgere sier hva de mener. Maken til kunnskapsløse og stråmannsargumentasjon.

Anonymkode: 7a111...a94

Siterte du feil innlegg? Det du skriver her henger ikke sammen med det jeg skrev i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dere by-hipstere skjønner seg ikke på at man må utbytte de ressursene som er her i verden (nemlig norsk skog og mark som ikke brukes til dyrking). Dere har vel i overflod, og forventer at fattigfolk i andre skal gjete sau for luselønn. Hva med å bruke litt av kunstnerlønna på spanske sauegjetere?

Anonymkode: 7a111...a94

Igjen: Jeg er langtfra noen hipster, og jeg bor langt fra byen. ;) Ingen som har sagt at du ikke får "utbytte ressurser". Stor forskjell på dette og å mene å ha rett til å utrydde en art fordi man ikke vil/evner å gjøre ting annerledes. Dere kan jo selv bruke noen skarve prosent av subsidiene deres på sauegjetere eller andre forebyggende formål.

Anonymkode: 30bf3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

I uniten gjør de kort prosess.

wolves+killed+wisconsin_change+dot+org.j

Anonymkode: 856e3...fa6

Tøffe karer! ;)

Anonymkode: 30bf3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, Gargamel said:

Siterte du feil innlegg? Det du skriver her henger ikke sammen med det jeg skrev i det hele tatt.

Man må såklart følge det Tinget bestemmer (dvs. lovene), men vi mener de har bestemt feil, og da ønsker vi å si vår mening ang. det, som er tanken bak demokrati og ytringsfrihet - dette er ikke goder ved demokratiet, det er forutsetningen!

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Igjen: Jeg er langtfra noen hipster, og jeg bor langt fra byen. ;) Ingen som har sagt at du ikke får "utbytte ressurser". Stor forskjell på dette og å mene å ha rett til å utrydde en art fordi man ikke vil/evner å gjøre ting annerledes. Dere kan jo selv bruke noen skarve prosent av subsidiene deres på sauegjetere eller andre forebyggende formål.

Anonymkode: 30bf3...afb

Vi har bare så vi klarer oss. Det kan kanskje se flott ut med maskinparken, men dette er nødvendigheter. En "gjeter" måtte ha samme lønn som vi selv tar oss som eiere, med mindre du ønsker sosial dumping, altså ansette asylanter svart, for å ste på sosialpenga. Du tror det kanskje ikke, men vi på bygda er ikke mer rasister enn dere fisefine, urbane hipstere.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må såklart følge det Tinget bestemmer (dvs. lovene), men vi mener de har bestemt feil, og da ønsker vi å si vår mening ang. det, som er tanken bak demokrati og ytringsfrihet - dette er ikke goder ved demokratiet, det er forutsetningen!

Anonymkode: 7a111...a94

Hmm. Gir fortsatt ikke noen mening. Jeg sa bare at Stortinget bestemmer, (og ikke hipstere med puddel). Ingen kaller deg lovbryter eller nekter deg å si hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Gargamel said:

Hmm. Gir fortsatt ikke noen mening. Jeg sa bare at Stortinget bestemmer, (og ikke hipstere med puddel). Ingen kaller deg lovbryter eller nekter deg å si hva du mener.

Ok, kanskje ikke direkte hipstere da, bare fisefine bypamper. Kristin Halvorsen bodde også på Grünerløkka, som er alestedet for hipstere. Eneste jeg kan komme på med freskt blod er Per Sandberg, men ingen liker ham.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I uniten gjør de kort prosess.

wolves+killed+wisconsin_change+dot+org.j

Anonymkode: 856e3...fa6

I Minnesota alene har de 2900 ulv. De har lykkes med å bygge opp bestanden til 9000 dyr, slik at de kunne stryke ulven fra lista over truede arter. Jeg vet ikke hva konteksten til bildet er, men jeg ser ikke nødvendigvis noe problem med å ta ut noen dyr av en så stor bestand. Hvis du mener vi skal lære av USA bør du stålsette deg. Da blir det mye ulv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er virkelig ikke hipstere som går helgetur med pipe i munnen og puddel i bånd som skal bestemme hvordan bøndene skal drive husdyrholdet sitt. Makan!

Anonymkode: 58d69...f66

Grunnen til at puddelen må gå i bånd er jo fordi skog og fjell er fulle av sau. Skulle tatt seg ut å slippe bikkja da, da hadde den blitt skutt av en gal sauebonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, Trine skrev:

Grunnen til at puddelen må gå i bånd er jo fordi skog og fjell er fulle av sau. Skulle tatt seg ut å slippe bikkja da, da hadde den blitt skutt av en gal sauebonde.

Hipsterne med pipe og puddel holder seg nok rundt kaffebarene og bokkaféene på Grünerløkka. Skog og fjell setter de aldri sine ben i, men likevel skal de fortelle skikkelige arbeidsfolk på landet hvordan de skal drive landbruk!

Anonymkode: 58d69...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hipsterne med pipe og puddel holder seg nok rundt kaffebarene og bokkaféene på Grünerløkka. Skog og fjell setter de aldri sine ben i, men likevel skal de fortelle skikkelige arbeidsfolk på landet hvordan de skal drive landbruk!

Anonymkode: 58d69...f66

Jaha, men jeg tror faktisk ingen av de her, som mener ulven fortjener å få leve, bor på Grünerløkka. Så du burde nok slutte å beskylde oss for å være Løkka-hipstere. Men uansett så er det faktisk in å gå i skog og fjell for tiden så man finner mange Oslo-hipstere ute i naturen ;) Hvor mange bønder finner man langt ute i naturen? Jeg er veldig mye ute der sauen også vanker, jeg har enda til gode å se en bonde der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Hipsterne med pipe og puddel holder seg nok rundt kaffebarene og bokkaféene på Grünerløkka. Skog og fjell setter de aldri sine ben i, men likevel skal de fortelle skikkelige arbeidsfolk på landet hvordan de skal drive landbruk!

Anonymkode: 58d69...f66

Bra sagt, kunne ikke forumlert det bedre selv.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutes ago, Trine said:

Grunnen til at puddelen må gå i bånd er jo fordi skog og fjell er fulle av sau. Skulle tatt seg ut å slippe bikkja da, da hadde den blitt skutt av en gal sauebonde.

Det er nok ikke båndtvang bare på grunn av sau. Det er også for å beskytte vilt i skogen, som er utsatte på denne tiden. Dette handler om at grunneier har visse rettigheter i forhold til ville dyr på ens eiendom. Ulv slakter ikke bare sau, men også annen eiendom bonden har, så igrunn går ulvejakt og båndtvang mye ut på akkurat det samme.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutes ago, AnonymBruker said:

Vi har bare så vi klarer oss. Det kan kanskje se flott ut med maskinparken, men dette er nødvendigheter. En "gjeter" måtte ha samme lønn som vi selv tar oss som eiere, med mindre du ønsker sosial dumping, altså ansette asylanter svart, for å ste på sosialpenga. Du tror det kanskje ikke, men vi på bygda er ikke mer rasister enn dere fisefine, urbane hipstere.

Anonymkode: 7a111...a94

Og du tror det tydeligvis ikke, men du treffer fremdeles veldig dårlig med å kalle meg for "fisefin, urban hipster".:D Jeg kjenner bønder som klarer å ta vare på sauene sine med gjetere, inngjerding osv. Og det går tydeligvis an. Slett ikke alle bønder som skriker hele tiden om at de må utrydde ulven.

Anonymkode: 30bf3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Og du tror det tydeligvis ikke, men du treffer fremdeles veldig dårlig med å kalle meg for "fisefin, urban hipster".:D Jeg kjenner bønder som klarer å ta vare på sauene sine med gjetere, inngjerding osv. Og det går tydeligvis an. Slett ikke alle bønder som skriker hele tiden om at de må utrydde ulven.

Anonymkode: 30bf3...afb

Det er min grunn! Det er min sau! Hadde det ikke vært for at Tinget hadde lovsatt "fri ferdsel i utmark", skulle jeg jaget dere på stedet.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutes ago, Trine said:

Jaha, men jeg tror faktisk ingen av de her, som mener ulven fortjener å få leve, bor på Grünerløkka. Så du burde nok slutte å beskylde oss for å være Løkka-hipstere. Men uansett så er det faktisk in å gå i skog og fjell for tiden så man finner mange Oslo-hipstere ute i naturen ;) Hvor mange bønder finner man langt ute i naturen? Jeg er veldig mye ute der sauen også vanker, jeg har enda til gode å se en bonde der.

Ja, det er "in" nå, men ikke neste år, toppen 2 år. Jeg kan ikke snakke for alle verdens bønder, men jeg og alle jeg kjenner elsker naturen.

Anonymkode: 7a111...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...