Gå til innhold

ekteskapsrådgivning

Anbefalte innlegg

Gjest tips mottas

Jeg er i et ekteskap som står for fall, desverre. Hadde aldri tenkt at jeg skulle havne i denne situasjonen, men slik er det blitt.

Samlivet er dødt, det er ikke mer og hente, men vi er enda gode venner. Jeg er den som vil ut, den andre parten ønsker ikke dette, og akkurat nå er det meste ganske fælt.

Jeg har sagt ja til å være med på familie rådgivning, vet ikke om det kan hjelpe, men skal heller ikke la det være uprøvd.

Hvordan går man fram for å få slik rådgivning, og om noen her har vært til sånn, hva snakkes om? Sitter man alltid sammen og prater?

Koster slik rådgivning noe? Ikke at det betyr så mye, men greit å vite..

Og dere som eventuelt har prøvd dette..hjalp det?

Mange spørsmål, i en vanskelig situasjon..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41378-ekteskapsr%C3%A5dgivning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært der i forbidelse med skilsmissen min ja. Vi bare ringte og bestilte time på familievernkontoret. Der satt vi med to stykker, en dame og en mann som spurte om forskjellige ting, styrte ordet, sa mye sånt som :tror du, vil du, kan dere, kunne dere tenke dere, hvordan tror du osv.

I og for seg greit, vi fikk snakke ferdig begge to uten at den ene avbrøt den andre. Og så fikk vi en tilbakemelding fra de to som hørte på, de var forøvrig helt nøytrale til problemene våre.

Når vi gikk fikk vi gode råd å prøve ut i forhold til kommunikasjonen på hjemmebane til neste møte noen uker etterpå.

Egentlig bare bullshit hele greia ettersom exn hadde ei på si og jugde så det rant av ham i samtalene....lol...vi ble skilt ja!

En forutsetning for å gå dit er at begge er oppriktig og ærlig interessert i å få forholdet på beina. Det nytter lite hvis den ene bare blir med uten å egentlig bry seg, eller ikke er interessert i å gå i seg selv.

Et annet problem er at meglerne er pokka nødt til å være nøytrale, noen ganger kan det være smart å ta parti evnt veksle på å ta parti. Ikke til å komme fra at mange går dit i håp om at noen endelig skal sitte å være enig i hvor DUM partneren er, og at enkelte kunne trenge noen solide lusinger...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Familierådgivning på et offentlig godtkjent Familiekontor er gratis. Par-og familierådgivning tilbys også av private firmaer. De er ikke gratis.

Familierådgivning går i korthet ut på, gjennom samtaler, å hjelpe partene til å få en oversikt over problemene de kommer med. Bidra til oppklaring av misforståelser. Forsøke å få begge to til å forklare hva de er misfornøyd og hva de vil videre. Hjelpe frem en avklaring, slik at partene kan avgjøre hva de vil gjøre videre, avslutte samlivet eller fortsette sammen.

Vanligvis går par 3 ganger til en familierådgiver, i snitt for familiekontorene i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...