Gå til innhold

Spørsmål til Sexperten...

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg har lyst til å øve meg opp til å bli "kåtere", har en samboer som helst vil ha sex 40 ganger daglig, og min lyst opptrer atskillig sjeldnere enn det!

Det jeg lurer på er: Hvis man onanerer mye, får man da MER/oftere sexlyst, eller er det slik at hvis man onanerer så "dreper" man sexlysten.

M.a.o.: Kan jeg begynne å onanere oftere, og dermed stimulere mitt seksualliv, eller vil jeg bare gjøre vondt verre????

Teit spørsmål, men kanskje det finnes svar likevel???

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41716-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-sexperten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Det var ikke et teit spørsmål i det hele tatt. Måtte faktisk tenke litt og hente fra egne erfaringer, og fra all teori jeg har tilegnet meg opp igjennom årene. Men har kommet fra til at: Når vi kvinner har sex enten det er alene eller sammen med partner trener vi bekkenbunnsmusklene. Det øker blodtilførselen til kjønnet og gir enklere og sterkere orgasmer – treningen fungerer også til senere anledninger. Samtidig flyter det rundt flere kjønnshormoner i blodet og hjernen blir overrislet av blant annet dopamin. Det gjør at svært mange kvinner føler at de kommer inn i en god sirkel. Når de har alenesex ofte – får de mer lyst – også til partnersex.

Psykisk sett dukker det kanskje opp nye fantasier og gjør at det blir enklere å finne nye vinklinger til sexleker – også sammen med partner.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...