Gå til innhold

Er det så ille da?


Gjest Masi

Anbefalte innlegg

Gjest bøllefrø

Nå er vel ikke snakk om en hel natt her? Det går rimelig klart fram av innlegget.

Eller mener du at en 5 åring ikke skal sove på eget rom?

Det virket jo som om det var snakk om ganske langt tid da siden hun gikk hjemom en gang i timen for å sjekke. Gutten ville jo da i kunne risikere å sitte alene våken i en time på kveld/natt om han f.eks våknet da hun lukket døra etter seg etter en av sine "sjekkerunder"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lionn

    28

  • Vincent

    9

  • Jane

    8

  • yellow

    8

Mest aktive i denne tråden

Men når Frode Thuen sier at det som Masi tar opp er noe Barnevernet ville gripe fatt i får du tilnærmet hysterisk anfall og sier deretter at ingen kan bestemme hva som er rett for foreldre.

Så konklusjonen må bli at det som Lionn synes er greit er greit, mens det Lionn ikke synes er greit er det ikke?

Faen som du vrir og vender på ting.

Slike små bagateller som det å la en unge sove i sengen sin på natten, mens mor er i etasjen under og tar seg et par øl, mens hun sjekker han flere ganger i løpet av natten, er ikke en sak for barnevernet. Selv om Herr Thuen så hårdnakket påstår det, så er jaggu forfallet i dette landet kommet langt, om barnevernet skulle bry seg med slikt noe.

De eksemplene du lister opp blir en annen greie, fordi de setter barnet direkte i fare. Om du setter fra deg en unge som knapt kan sitte i badekaret og går ut et par timer er oddsene for at han er druknet når du kommer inn svært høye. Oddsene for at noe skal tilstøte en 5-åring, som ligger og sover, er svært lave.

Jeg synes ikke barnevernet skal bry seg med slike filleting. De burde heller konsentrere seg om saker av mer alvorlig art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det begynner å brenne 5 min etter at hun sjekket han da?

Hva om han ble syk 5 min etter at hun var der?

Jeg skjønner ikke hvorfor dere skal "skjelle" ut de som føler at dette er uansvarlig...

...og barn blir ikke pingler av at foreldrene dems er der for dem. Det blir de snarere trygge av.

Toppen syns jeg er å kalle en fagperson kjerring bare fordi han ikke er enig med deg.

Javel.

Det kan da for faen begynne å brenne om vedkommende er borte en liten stund på dagtid også. Er det det at det foregår om natten, som er så ille?

Er det verre å kalle en fagperson enn kjerring enn å kalle deg en kjerring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Det virket jo som om det var snakk om ganske langt tid da siden hun gikk hjemom en gang i timen for å sjekke. Gutten ville jo da i kunne risikere å sitte alene våken i en time på kveld/natt om han f.eks våknet da hun lukket døra etter seg etter en av sine "sjekkerunder"

Hadde han våknet hadde han selvsagt ringte etter mamma'n sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel.

Det kan da for faen begynne å brenne om vedkommende er borte en liten stund på dagtid også. Er det det at det foregår om natten, som er så ille?

Er det verre å kalle en fagperson enn kjerring enn å kalle deg en kjerring?

Du bør få betaling pr. spaltemeter...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel.

Det kan da for faen begynne å brenne om vedkommende er borte en liten stund på dagtid også. Er det det at det foregår om natten, som er så ille?

Er det verre å kalle en fagperson enn kjerring enn å kalle deg en kjerring?

De aller fleste barn syns natten er skummlere enn dagen.....det å i tillegg våkne, og så finne ut at man er alene gjør de aller fleste barn redde.

Husker jeg var 9 år og våkna...og mamma og pappa ikke var der...Ble drittredd...

Syns generelt at en 5 åring ikke har noe å gjøre hjemme alene...hverken på dag, kveld eller natterstid.

Nja...kall meg gjerne kjerring....men hvis du gjør det...så tar du feil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bøllefrø

Faen som du vrir og vender på ting.

Slike små bagateller som det å la en unge sove i sengen sin på natten, mens mor er i etasjen under og tar seg et par øl, mens hun sjekker han flere ganger i løpet av natten, er ikke en sak for barnevernet. Selv om Herr Thuen så hårdnakket påstår det, så er jaggu forfallet i dette landet kommet langt, om barnevernet skulle bry seg med slikt noe.

De eksemplene du lister opp blir en annen greie, fordi de setter barnet direkte i fare. Om du setter fra deg en unge som knapt kan sitte i badekaret og går ut et par timer er oddsene for at han er druknet når du kommer inn svært høye. Oddsene for at noe skal tilstøte en 5-åring, som ligger og sover, er svært lave.

Jeg synes ikke barnevernet skal bry seg med slike filleting. De burde heller konsentrere seg om saker av mer alvorlig art.

" rett her nede hvor jeg bor" tolker ikke jeg som i etasjen under altså. Tviler sterkt på at det var det Masi mente. Hadde hun ment i etasjen under hadde hun nok sagt det, og hadde det vært så nært kunne hun enten tatt med en babycall eller gått oftere for å sjekke ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en VISS forskjell - dersom man har med en baby-sitter, og dermed kan høre om barnet våkner eller noe skjer...!!

Men hvorfor ikke gjøre som andre her har foreslått, ta med barnet inni dyna og la det sove i naboens seng til man går hjem igjen?

Ja, jeg er enig med deg i at det er en forskjell om man har med seg en babysitter eller ikke!

Ville bare nyansere litt.... Jeg tror ikke at denne moren er helt "sprengt" i og med at hun faktisk stiller dette spørsmålet her inne. Men hvorfor kunne hun ikke investert i en babysitter da?!!

Det synes jeg hun burde.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bøllefrø

Hadde han våknet hadde han selvsagt ringte etter mamma'n sin.

For at en 5. åring skulle greie tenke så logisk at han ringte mobilen hennes når han våknet på natta uten å vite hvor moren var, måtte han være veldig vant med at mor var borte på denne måten. Synes ikke det gjør saken bedre akkurat hvis det var tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du om svarene du har fått? Vil du fremdeles gå ut om kvelden og ta en øl?

Ble du helt stum?

Eg ville også blitt stum dersom eg fekk heile kjerringkorpset på nakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste barn syns natten er skummlere enn dagen.....det å i tillegg våkne, og så finne ut at man er alene gjør de aller fleste barn redde.

Husker jeg var 9 år og våkna...og mamma og pappa ikke var der...Ble drittredd...

Syns generelt at en 5 åring ikke har noe å gjøre hjemme alene...hverken på dag, kveld eller natterstid.

Nja...kall meg gjerne kjerring....men hvis du gjør det...så tar du feil:-)

Dette er svært individuelt. Det kommer selvsagt an på 5-åringen. Jeg går utifra at dette er noe som har blitt snakket om og at det er greit for gutten.

Jeg var alene hjemme hele natten iblant da jeg var 6 år, og det var aldri noe problem for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

" rett her nede hvor jeg bor" tolker ikke jeg som i etasjen under altså. Tviler sterkt på at det var det Masi mente. Hadde hun ment i etasjen under hadde hun nok sagt det, og hadde det vært så nært kunne hun enten tatt med en babycall eller gått oftere for å sjekke ikke sant?

Så om det var i etasjen under ville det vært greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kjøpe eller låne en babysitter sånn at du hører sønnen din hvis han våkner eller noe skjer? Også stikker du hjemom med jevne mellomrom i tillegg for å sjekke at alt er ok?

Dette har jeg tenkt på i hele dag.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville også blitt stum dersom eg fekk heile kjerringkorpset på nakken...

Så en mor som tar seg av ungen og tenker over ungens vee og vell ..og tar seg av dens behov før sine egne er en kjærring?

jaja..har aldri sett på meg selv som en men siden jeg har 2 unger så er jeg vell dobbeltkjærring da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er svært individuelt. Det kommer selvsagt an på 5-åringen. Jeg går utifra at dette er noe som har blitt snakket om og at det er greit for gutten.

Jeg var alene hjemme hele natten iblant da jeg var 6 år, og det var aldri noe problem for meg.

En ting er hva gutten sier er greit på dagtid...noe helt annet er det hvis han brå våkner til knitrene lyder og et røykfult rom.....

Skjønner ikke helt jeg...hvis de aller fleste 5 åringene klarer seg så sinnsykt bra alene...hvorfor er det da umulig for oss som ikke har fult så tøffe unger å få plass på feks SEFO...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste barn syns natten er skummlere enn dagen.....det å i tillegg våkne, og så finne ut at man er alene gjør de aller fleste barn redde.

Husker jeg var 9 år og våkna...og mamma og pappa ikke var der...Ble drittredd...

Syns generelt at en 5 åring ikke har noe å gjøre hjemme alene...hverken på dag, kveld eller natterstid.

Nja...kall meg gjerne kjerring....men hvis du gjør det...så tar du feil:-)

"De aller fleste barn syns natten er skummlere enn dagen.....det å i tillegg våkne, og så finne ut at man er alene gjør de aller fleste barn redde."

Men jeg har forstått det slik at Masis gutt ikke er redd for for natten? Hvis han ikke blir redd av å våkne når mora ikke er der, så er det vel ikke noe problem? Og våkner han så ringer han vel bare etter mora si hvis han føler for det.

"Husker jeg var 9 år og våkna...og mamma og pappa ikke var der...Ble drittredd... "

Vel, min mor og hennes samboer var også ute om kvelden og natten da jeg og broren min var barn. De var enten hos nabo, av og til var de ute på fest også faktisk. Vi fikk beskjed om å gå over til naboen hvis det var noe, og hun (naboen) skulle se litt til oss utover kvelden. På natten var vi aleine. Det var helt greit for oss. Hadde det derimot _ikke_ vært greit for oss, hadde saken vært en helt annen. Jeg var aldri redd de gangene vi ungene var aleine hjemme på kvelden og natten.

Alle er vi forskjellige, og vi får "handle" deretter. Man går selvfølgelig ikke i fra en unge som man vet er redd for å være aleine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en mor som tar seg av ungen og tenker over ungens vee og vell ..og tar seg av dens behov før sine egne er en kjærring?

jaja..har aldri sett på meg selv som en men siden jeg har 2 unger så er jeg vell dobbeltkjærring da:-)

Neida, yellow. Dette tilfellet er ikkje så gæernt, men det er så symptomatisk at det er RAMASKRIK... Skulle tru Masi hadde banka ungane.

Eg meiner at det ho gjorde (dersom dette ikkje er fake) er akseptabelt. Eg ville nok foretrukke at guten visste om at mamma kanskje var borte dersom han skulle vakne.

Men men... Det er ikkje saka som provoserer mest, men lynsjekorpset i seg sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kjøpe eller låne en babysitter sånn at du hører sønnen din hvis han våkner eller noe skjer? Også stikker du hjemom med jevne mellomrom i tillegg for å sjekke at alt er ok?

Dette har jeg tenkt på i hele dag.

Vennlig hilsen

Enig med rubi. Skaff deg en babysitter, Masi. Så blir vi fornøyde alle sammen....eller...kanskje ikke alle da. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...