Gå til innhold

Er det så ille da?


Gjest Masi

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er ganske ille å gå ut av bygningen og inn på et utested, med et lite barn liggende hjemme. Det hadde jeg aldri gjort.

Det er greit at vi ikke bør være overbeskyttende, men å befinne seg i hørbar avstand fra sitt sovende barn er ikke urimelig.

Det lengste vi har gått fra våre sovende barn, er ut i hagen om sommeren. Soveromsvinduene har stått åpne, og vi har hørt ungene like godt som når vi sitter i stuen.

Hadde jeg hatt mistanke om at besteforeldre el.l. som barna mine skulle sove hos forsvant ut av huset i mer enn noen minutter, hadde de ikke fått ligge der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lionn

    28

  • Vincent

    9

  • Jane

    8

  • yellow

    8

Mest aktive i denne tråden

Aner ikke hvor mange, men de finnes. Da vi begynte å la dattera vår være alene hjemme, var det ikke fordi vi absolutt ville ut. Hun spurte om å få prøve, og det gikk vi med på.

Om man går på pub eller bedehus er irrelevant.

Er man på bedhus kan jo Gud passe ungen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søtnoss

Jeg synes det er ganske ille å gå ut av bygningen og inn på et utested, med et lite barn liggende hjemme. Det hadde jeg aldri gjort.

Det er greit at vi ikke bør være overbeskyttende, men å befinne seg i hørbar avstand fra sitt sovende barn er ikke urimelig.

Det lengste vi har gått fra våre sovende barn, er ut i hagen om sommeren. Soveromsvinduene har stått åpne, og vi har hørt ungene like godt som når vi sitter i stuen.

Hadde jeg hatt mistanke om at besteforeldre el.l. som barna mine skulle sove hos forsvant ut av huset i mer enn noen minutter, hadde de ikke fått ligge der igjen.

det er akkurat det jeg mener også. men det er tydligvis få med den samme oppfatningen her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er akkurat det jeg mener også. men det er tydligvis få med den samme oppfatningen her

Nei, er ikke alle bortsett fra de her grinete kjerringene og den barske ungkaren enige da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søtnoss

Jeg syns ikke det er dramatisk, kun vanlige sikkerhetsforanstaltninger på linje med å bruke bilstol eller røykvarsler, fordi noe KAN skje.

tror de er i overkant av oss. men uansett er det egentlig skummelt og se at mange mener det er ufarlig og gå fra barna.stakkars små

mitt morshjerte gråter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er uansvarlig.....og ville aldri gjort det.

Og syns du er ufair mot mamman din ... Jeg vil anta at hun etter dette kommer til å stille opp for barnebarnet sitt...om hun kan eller ikke.....Hun er tydeligvis opptatt av guttens vee og vell...kanskje du kunne prøve å "adoptere" noe av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Novembermom

Å gå fra barnet i en liten stund ( se: 10 min f eks ) er ikke farlig, men utover det ville jeg skaffet barnevakt eller vært hjemme.

Jeg lar min sønn på 8 uker ligge hjemme i sengen sin når jeg skal hente datteren min i dagparken, men det er bare hvis han sover.

Dagparken er rett utenfor blokken jeg bor i.

Det tar meg 5 minutter å hente henne.

Men jeg vil aldri la barna mine være hjemme alene lengre enn det uansett hvor gamle de er.

Har man ikke barnevakt, så har man ikke barnevakt og da blir man hjemme.

Det et mange ganger vi har hatt lyst til å gå ut, men har vi ikke barnevakt, ja så kan vi ikke.

Og hva som helst kan skje uansett hvor stor/liten den sjansen er.

Det spiller absolutt ingen rolle.

Det er bedre at din sønn våkner opp med deg tilstede enn fullstendig alene.

Ser du har fått mange krasse svar, og jeg må si meg enig med dem som mener at dette gjør man ikke.

Et barn kommer faktisk i førsterekke og har rett til å bli førsteprioritert framfor en date.

Det er det som følger med å bli mamma. Barna skal komme i førsterekke og deres behov skal dekkes ( se: barnevakt ).

Det er greit nok at vi voksne har behov som skal dekkes og, men da må vi legge det til rette sånn at det passer med alt det andre, som f eks barn og barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skriver du på tull, ikke sant? Bare for å få noen til å reagere?

Ingen lar vel en femåring være alene hjemme mens man koser seg på kafe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

men da var dattra de våken og visste a dere gikk

Til og begynne med var hun våken. Etterhvert som vi utvida fraværet, gikk hun og la seg før vi kom hjem. Kom overraskende hjem et par ganger, for å sjekke om hun la seg i rimelig tid, og da lå hun under dyna og sov.

Det hendte også at vi ikke gikk ut før hun var sovna, men da visste hun om det på forhånd. Hun har alltid fått tilbud om enten barnevakt eller ligge over hos kjente når vi skal ut, men som regel foretrekker hun å være hjemme alene.

Regner også med at Masi kjenner ungen sin såpass godt at hun er i stand til å vurdere om han "tåler" det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søtnoss

Til og begynne med var hun våken. Etterhvert som vi utvida fraværet, gikk hun og la seg før vi kom hjem. Kom overraskende hjem et par ganger, for å sjekke om hun la seg i rimelig tid, og da lå hun under dyna og sov.

Det hendte også at vi ikke gikk ut før hun var sovna, men da visste hun om det på forhånd. Hun har alltid fått tilbud om enten barnevakt eller ligge over hos kjente når vi skal ut, men som regel foretrekker hun å være hjemme alene.

Regner også med at Masi kjenner ungen sin såpass godt at hun er i stand til å vurdere om han "tåler" det.

uansett hva du mener så er det galt ett barn i en alder av fem burde aldri få spørsmål om og være alene eller og ha barnevakt uansett. hvor gammel er du egentlig 15?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett barn er ett barn uansett og må behandles der etter og. gutten her er tross alt fem år. si meg hvor mange på den alderen liker å ligge alene mens mamma er ute på pub?

Siden du har jobbet i barnevernet.

Når er barn gammle nok til å være alene hjemme i noen timer?

Hvor går grensene til barnevernet?

Hva hvis det er flere søsken?

Jeg har tre barn, og kunne jeg latt barna på 10, 8 og 6 år være allene hjemme en til to timer på dagen i ny og ne synes du?

Hvor går grensen?

Nå snakker jeg kun om dagen.

Når vet du og barnevernet hvor grensen går?

Før hadde jeg en nabo som hadde to barn, den ene var en 14-15 år og den andre en 6-9 år. Mora val alene med omsorgen og i full jobb på sykehjemmet. Minsten kunne komme tidlig på morran før vi hadde fått av oss pysjen og banke på. Der stod han mitt på vinteren i bare en tynn genser og så veldig stusselig ut. Moren var på vakt og den elste var opptatt med helt andre ting.

Dette er skrekk eksemplet, det vet man. Men hvordan kan barnevernet sette aldersgrenser? ikke alle 14 åringer ville ha brydd seg så lite om lille broren sin. Og lille broeren var jo ikke så liten heller, ikke alle 9 åringer ville ha gått ut mitt på vinteren bare i ført en tynn genser.

ikke sant?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søtnoss

Siden du har jobbet i barnevernet.

Når er barn gammle nok til å være alene hjemme i noen timer?

Hvor går grensene til barnevernet?

Hva hvis det er flere søsken?

Jeg har tre barn, og kunne jeg latt barna på 10, 8 og 6 år være allene hjemme en til to timer på dagen i ny og ne synes du?

Hvor går grensen?

Nå snakker jeg kun om dagen.

Når vet du og barnevernet hvor grensen går?

Før hadde jeg en nabo som hadde to barn, den ene var en 14-15 år og den andre en 6-9 år. Mora val alene med omsorgen og i full jobb på sykehjemmet. Minsten kunne komme tidlig på morran før vi hadde fått av oss pysjen og banke på. Der stod han mitt på vinteren i bare en tynn genser og så veldig stusselig ut. Moren var på vakt og den elste var opptatt med helt andre ting.

Dette er skrekk eksemplet, det vet man. Men hvordan kan barnevernet sette aldersgrenser? ikke alle 14 åringer ville ha brydd seg så lite om lille broren sin. Og lille broeren var jo ikke så liten heller, ikke alle 9 åringer ville ha gått ut mitt på vinteren bare i ført en tynn genser.

ikke sant?!

det er forskjell på dag og natt tenk deg om da.barna skal komme først uansett sunn fornuft er til for og brukes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

uansett hva du mener så er det galt ett barn i en alder av fem burde aldri få spørsmål om og være alene eller og ha barnevakt uansett. hvor gammel er du egentlig 15?

Du misforsto litt; det jeg mente var at til tross for at hun vant til å være alene hjemme, så får hun, som 12-åring, fremdeles velge om hun vil ha barnevakt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søtnoss

Du misforsto litt; det jeg mente var at til tross for at hun vant til å være alene hjemme, så får hun, som 12-åring, fremdeles velge om hun vil ha barnevakt eller ikke.

forskjell på fem og tolv hvor gammel var hun da hun var alene første ganga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forskjell på dag og natt tenk deg om da.barna skal komme først uansett sunn fornuft er til for og brukes

Jeg har ingen problemer med å se forskjellen på dag og natt. Men jeg lurer gangske enkelt på om det er noen fazit barnevernet går etter.

Jeg har vanskelig med å la min eldste sønn være hjemme alene etter skoletid i 4-5 timer. Han selv har spurt om han ikke kan få slippe å gå på sfo skjønner du.

Hva ville barnevernet synes om det tror du? er det uansvarlig?

Egentlig så synes jeg selv at det ikke er uansvarlig, da jeg kjenner min snusfornuftige sønn såpass godt at jeg vet han hadde klart det fint og kost seg med å være litt alene.

Jeg lurer rett og slett på hva barnevernet synes er på grensen.

Mine tre barn er alene noen ganger på dagen når jeg går å handler. De vil ikke bli med. Men hvordan hadde barnevernet reagert om de visste det?

hvor går aldersgrensen? eller vet de fleste oppegående mennesker selv hva barna klarer tror du? da det er de som kjenner barna best selv

Kunne jeg latt alle mine tre barn være hjemme alene i tre-fire timer hver dag etter skolen ?

hvor går grensa, det er det jeg så gjerne ville like å vite. Da ingen vil gjøre noe som ikke er bra for barna sine. men det er ikke alltid lett å vite heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søtnoss

Jeg har ingen problemer med å se forskjellen på dag og natt. Men jeg lurer gangske enkelt på om det er noen fazit barnevernet går etter.

Jeg har vanskelig med å la min eldste sønn være hjemme alene etter skoletid i 4-5 timer. Han selv har spurt om han ikke kan få slippe å gå på sfo skjønner du.

Hva ville barnevernet synes om det tror du? er det uansvarlig?

Egentlig så synes jeg selv at det ikke er uansvarlig, da jeg kjenner min snusfornuftige sønn såpass godt at jeg vet han hadde klart det fint og kost seg med å være litt alene.

Jeg lurer rett og slett på hva barnevernet synes er på grensen.

Mine tre barn er alene noen ganger på dagen når jeg går å handler. De vil ikke bli med. Men hvordan hadde barnevernet reagert om de visste det?

hvor går aldersgrensen? eller vet de fleste oppegående mennesker selv hva barna klarer tror du? da det er de som kjenner barna best selv

Kunne jeg latt alle mine tre barn være hjemme alene i tre-fire timer hver dag etter skolen ?

hvor går grensa, det er det jeg så gjerne ville like å vite. Da ingen vil gjøre noe som ikke er bra for barna sine. men det er ikke alltid lett å vite heller...

det er ingen fasit svar.

du har tross alt tre barn og det er på dagen nei de hadde nok ikke grepet inn men det er anderledes med en på fem og la den gutten være alene.men jeg hadde nok ikke hatt en god følelse inni meg hvis mine barn var alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ingen fasit svar.

du har tross alt tre barn og det er på dagen nei de hadde nok ikke grepet inn men det er anderledes med en på fem og la den gutten være alene.men jeg hadde nok ikke hatt en god følelse inni meg hvis mine barn var alene

Nei det er akkuratt det som er så flott,at man har denne automatiske varsel- følelsen *s*

De fleste da i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe rart norge har så mange ungdommer som ruser seg.når slike som dere oppdrar barna deres slik

Hva mener du egentlig med det? "Oppdrar barna deres slik..." Hvordan slik? Og hva har det med rus å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...