Gå til innhold

Er det så ille da?


Gjest Masi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lionn

    28

  • Vincent

    9

  • Jane

    8

  • yellow

    8

Mest aktive i denne tråden

Herregud og fader som dere overdramatiserer.

Jeg syns ikke det er dramatisk, kun vanlige sikkerhetsforanstaltninger på linje med å bruke bilstol eller røykvarsler, fordi noe KAN skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er dramatisk, kun vanlige sikkerhetsforanstaltninger på linje med å bruke bilstol eller røykvarsler, fordi noe KAN skje.

Husk hjelm hvis du har barn som ligger i overkøya da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søtnoss

Husk hjelm hvis du har barn som ligger i overkøya da.

er det noe rart norge har så mange ungdommer som ruser seg.når slike som dere oppdrar barna deres slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sikret meg 24 timer i døgnet for mitt barn, ja jeg har gså barn.Fordi et barns verdi er større enn mine sosiale behov på kveldstid.

Og med din omsorg, din bedrevitenhet og din fortreffelige tilnærming til barneoppdragelse føler jeg meg rimelig sikker på at dine barn blir noen overbeskytta, blekfeite psykoskaller som ikke blir bukanes til hverken rått eller røti.

Dette innlegget har i prinsippet det samme innhold som dine innlegg i denne tråden - er like fordømmende og selvopphøyende, men altså bare med en litt annen form. Bitch!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unger kan faktisk våkne av mareritt ol. Da er det ILLE, virkelig ille om ikke noen er der.

Sjansene for brann, innbrudd ol. er kanskje ike så store, men sjansen for at unger kan våkne er store. Selv om de ikke gjør det vanligvis.

Hver time, hvert minutt og hvert sekund er forbundet med fare - heldigvis!

Retorikken til mødrefittene i denne tråden kan strekkes til det uendelige. Det er nesten så det er rart man ikke klandrer foreldrene til syvåringen som forulykket i dag fordi han gikk alene hjem fra skolen.

Jeg liker ikke denne fordømmende tonen- den unge moren ba i anstendighetens navn bare om noen synspunkter.

Det som er interessant, sett fra en sosiologisk synsvinkel (herunder sosialiseringsteori og kjønnssosiologi) er at svarene i denne tråden etter mitt skjønn er typiske i forhold til det reaksjonsmønster den vanlige kvinne utøver i kontroversielle spørsmål. Takk gud for at jeg slipper å omgås slike megger til daglig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortell meg da smartass hvordan man skal oppdra et barn? hva er det viktigste for dem?

I motsetning til deg og de andre bedreviterne her, erkjenner jeg at det ikke finnes et universelt svar på det spørmålet.

les. megge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver time, hvert minutt og hvert sekund er forbundet med fare - heldigvis!

Retorikken til mødrefittene i denne tråden kan strekkes til det uendelige. Det er nesten så det er rart man ikke klandrer foreldrene til syvåringen som forulykket i dag fordi han gikk alene hjem fra skolen.

Jeg liker ikke denne fordømmende tonen- den unge moren ba i anstendighetens navn bare om noen synspunkter.

Det som er interessant, sett fra en sosiologisk synsvinkel (herunder sosialiseringsteori og kjønnssosiologi) er at svarene i denne tråden etter mitt skjønn er typiske i forhold til det reaksjonsmønster den vanlige kvinne utøver i kontroversielle spørsmål. Takk gud for at jeg slipper å omgås slike megger til daglig!

*Smask* Der fikk du sagt det jeg ville si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til deg og de andre bedreviterne her, erkjenner jeg at det ikke finnes et universelt svar på det spørmålet.

les. megge

Søtnoss er ikke søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søtnoss

Hver time, hvert minutt og hvert sekund er forbundet med fare - heldigvis!

Retorikken til mødrefittene i denne tråden kan strekkes til det uendelige. Det er nesten så det er rart man ikke klandrer foreldrene til syvåringen som forulykket i dag fordi han gikk alene hjem fra skolen.

Jeg liker ikke denne fordømmende tonen- den unge moren ba i anstendighetens navn bare om noen synspunkter.

Det som er interessant, sett fra en sosiologisk synsvinkel (herunder sosialiseringsteori og kjønnssosiologi) er at svarene i denne tråden etter mitt skjønn er typiske i forhold til det reaksjonsmønster den vanlige kvinne utøver i kontroversielle spørsmål. Takk gud for at jeg slipper å omgås slike megger til daglig!

vet du hva? det er faktisk forskjell på å la barna prøve seg ut i trygge forhold.men av erfaring vet jeg dessverre at foreldre venter for mye av sine barn.kan fortelle en historie som jeg kom ut for på jobb .da jeg jobba innen barnevernet. prata med en mor som hadde en sønn på tre år,da jeg spurte henne hvordan det gikk med sønnen hennes sa hun.joda det går bra om morgenen kommer han inn med frokost på senga til meg,smeiger meg på kinnet og sier "slapp av mamma jeg setter meg i stua og ser på en film jeg så kan du sove litt"

så jacob hva mener du? er det slik det skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva? det er faktisk forskjell på å la barna prøve seg ut i trygge forhold.men av erfaring vet jeg dessverre at foreldre venter for mye av sine barn.kan fortelle en historie som jeg kom ut for på jobb .da jeg jobba innen barnevernet. prata med en mor som hadde en sønn på tre år,da jeg spurte henne hvordan det gikk med sønnen hennes sa hun.joda det går bra om morgenen kommer han inn med frokost på senga til meg,smeiger meg på kinnet og sier "slapp av mamma jeg setter meg i stua og ser på en film jeg så kan du sove litt"

så jacob hva mener du? er det slik det skal være?

Vel- selv hadde jeg glede av å koke kaffe til faren min fra jeg var 5-6 år om morgenen. Det har jeg aldri tatt skade av - slik jeg ser det vel og merke.

Historien klarer jeg ikkke å forholde meg til, først og fremst fordi jeg ikke tror på den, dernest fordi det er ikke skadelig å lage frokost i seg selv -og endelig fordi den er irrelevant. Jeg vil ikke mene noe om hva som er riktig oppdragelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest søtnoss

Vel- selv hadde jeg glede av å koke kaffe til faren min fra jeg var 5-6 år om morgenen. Det har jeg aldri tatt skade av - slik jeg ser det vel og merke.

Historien klarer jeg ikkke å forholde meg til, først og fremst fordi jeg ikke tror på den, dernest fordi det er ikke skadelig å lage frokost i seg selv -og endelig fordi den er irrelevant. Jeg vil ikke mene noe om hva som er riktig oppdragelse.

tror ikke eller tør ikke tro fakta er at slik er det noen tror at barna er små voksne og det er feil.det er urimelig og gå fra et barn som sover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

tror ikke eller tør ikke tro fakta er at slik er det noen tror at barna er små voksne og det er feil.det er urimelig og gå fra et barn som sover

Det kommer da helt an på ungen. Noen føler seg såpass trygge at de ikke har noe imot å være alene hjemme. Andre må ha barnevakt til de er 15. Unger er forskjellige og må behandles deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søtnoss

Det kommer da helt an på ungen. Noen føler seg såpass trygge at de ikke har noe imot å være alene hjemme. Andre må ha barnevakt til de er 15. Unger er forskjellige og må behandles deretter.

ett barn er ett barn uansett og må behandles der etter og. gutten her er tross alt fem år. si meg hvor mange på den alderen liker å ligge alene mens mamma er ute på pub?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke eller tør ikke tro fakta er at slik er det noen tror at barna er små voksne og det er feil.det er urimelig og gå fra et barn som sover

Vel søtnoss, fortell meg da du som vet - og som er opptatt av dette med grensesetting; skal man sitte ved senga, kan man sitte i stua, kan man grille ute, kan man gå etter posten, kan man lufte bikkja, kan man stikke på kiosken å kjøpe røyk eller kan man besøke nærmeste nabo?

Dere mødrene får bli enige om en felles grense - jeg har sagt mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

ett barn er ett barn uansett og må behandles der etter og. gutten her er tross alt fem år. si meg hvor mange på den alderen liker å ligge alene mens mamma er ute på pub?

Aner ikke hvor mange, men de finnes. Da vi begynte å la dattera vår være alene hjemme, var det ikke fordi vi absolutt ville ut. Hun spurte om å få prøve, og det gikk vi med på.

Om man går på pub eller bedehus er irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søtnoss

Vel søtnoss, fortell meg da du som vet - og som er opptatt av dette med grensesetting; skal man sitte ved senga, kan man sitte i stua, kan man grille ute, kan man gå etter posten, kan man lufte bikkja, kan man stikke på kiosken å kjøpe røyk eller kan man besøke nærmeste nabo?

Dere mødrene får bli enige om en felles grense - jeg har sagt mitt.

alt det du sa var korte turer men her var det prat om at mor sjekka barnet etter en time og gikk tilbake igjen. jeg mener det er uansvarlig og vet at barnevern slår ned på akkurat det (har jobba der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søtnoss

Aner ikke hvor mange, men de finnes. Da vi begynte å la dattera vår være alene hjemme, var det ikke fordi vi absolutt ville ut. Hun spurte om å få prøve, og det gikk vi med på.

Om man går på pub eller bedehus er irrelevant.

men da var dattra de våken og visste a dere gikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...