Gå til innhold

Er det så ille da?


Gjest Masi

Anbefalte innlegg

Da jeg leste inlegget lurte jeg på om det var alvorlig ment. Men det er det visst. Og en del av de andre inleggene har sjokkert meg like mye. La det være helt klart: Barn på 5 år bør IKKE sove hjemme alene om natten. De som anser det som forsvarlig, skjønner lite av hva et barn på den alderen kan mestre. Dersom det skjer noe uforutsett, er det helt urimelig å forvente at en femåring handler rasjonelt. Og uforutsette ting skjer stadig vekk. I den forbindelse er det verdt å minne om at Norge ligger på verdenstoppen i husbranner. At barn sover alene om natten, slik som du beskriver, er et forhold som barenevernet vil komme til å gripe fatt i, dersom de blir kjent med det.

Jeg vil derfor absolutt oppfordre deg til å slutte med det, først og fremst av hensyn til barnet, men også av hensyn til deg selv.

Med vennlig hilsen

Dette svaret ditt viser at du er minst like kjerring, som størstedelen av denne tråden. Om dette skulle være en sak for barnevernet, ja, så er barnevernet hysterisk.

Hun sier jo ikke at hun er borte hele natten uten å sjekke gutten. Hun er like i nærheten og sjekker han med jevne mellomrom i løpet av natten. Bryr barnevernet seg om dette, har de faen ikke mye å ta seg til.

Mener du som fagperson at man ikke kan forlate barna i det hele tatt? Hvis man er rett inne hos naboen? Hva om man stikker rett ned i kiosken i 10 minutter? Eller henter posten?

Det er ikk rart at den oppvoksende slekt ser ut til å bli noen pingler, når fagpersonell ser slik på sånne saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lionn

    28

  • Vincent

    9

  • Jane

    8

  • yellow

    8

Mest aktive i denne tråden

Gjest Novembermom

Overbeskytta unger er og blir pingler og tapere.

Vel, ikke mine. Barnas behov kommer foran og skal dekkes først uansett.

Og dessuten så er barna mine langt under 5 år, men å si at de vil bli overbeksyttet fordi jeg velger trygghet og deres behov først, det er bare tull fra ende til anne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Dette svaret ditt viser at du er minst like kjerring, som størstedelen av denne tråden. Om dette skulle være en sak for barnevernet, ja, så er barnevernet hysterisk.

Hun sier jo ikke at hun er borte hele natten uten å sjekke gutten. Hun er like i nærheten og sjekker han med jevne mellomrom i løpet av natten. Bryr barnevernet seg om dette, har de faen ikke mye å ta seg til.

Mener du som fagperson at man ikke kan forlate barna i det hele tatt? Hvis man er rett inne hos naboen? Hva om man stikker rett ned i kiosken i 10 minutter? Eller henter posten?

Det er ikk rart at den oppvoksende slekt ser ut til å bli noen pingler, når fagpersonell ser slik på sånne saker.

Det er forskjell på 10 min og en time. Skjønner du ikke det, så.......

Det han sier er helt rett. Et barn skal ikke være alene hjemme uten tilsyn for lenge.

Skal denne moren ut, så får hun ligge forholdene til rette.

Sånn er det å være forelder.

Jeg er ikke overbeskyttet eller en av de kjerringene som du skriver om.

Men jeg er en av de mødrene som tenker på barnas ve og vel, enn å tenke på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Som 5-åring stakk eg titt og ofte av frå barnehagen der eg var - eg ville heller klare meg sjølv, og frå eg byrja på skulen var eg heime aleina heile dagen etter skulen til foreldra mine kom heim. Det er klart at ungar er ulik i modning og mange klarer seg fint aleina og veks med ansvaret. Eg er 100% sikker på at det har gått meg så bra i livet fordi eg fekk ansvar for meg sjølv allereie som barn.

Overbeskytta ungar blir taparar....

Overbeskytta unger blir ditt, overbeskytta unger blir datt........

What a load of crap!

Så vi som tenker på barnet og setter det først i rekken, er udugelige altså?

Folk som går fra barna sine til tross for at de ikke har barnevakt, er udugelige.

Her er jo en tur på puben viktigere enn å skaffe barnevakt til sønnen. Det spiller ingen rolle hvor mange ganger hun kikker innom sønnen i løpet av 1 time.

Det spiller ingen rolle om puben er rett nedenfor hjemmet hennes.

Hun har et ansvar og det kan hun ikke stikke fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på 10 min og en time. Skjønner du ikke det, så.......

Det han sier er helt rett. Et barn skal ikke være alene hjemme uten tilsyn for lenge.

Skal denne moren ut, så får hun ligge forholdene til rette.

Sånn er det å være forelder.

Jeg er ikke overbeskyttet eller en av de kjerringene som du skriver om.

Men jeg er en av de mødrene som tenker på barnas ve og vel, enn å tenke på meg selv.

Nå skal du høre her: Ingen kan bestemme hva som er rett for andre foreldre å gjøre. Det som er rett for meg, trenger ikke å være rett for deg.

Jeg synes ikke at det er hårreisende det Masi gjør.

Snakk om å være hysterisk og lage storm i et vannglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bøllefrø

Nå skal du høre her: Ingen kan bestemme hva som er rett for andre foreldre å gjøre. Det som er rett for meg, trenger ikke å være rett for deg.

Jeg synes ikke at det er hårreisende det Masi gjør.

Snakk om å være hysterisk og lage storm i et vannglass.

"Ingen kan bestemme hva som er rett for andre foreldre å gjøre."

Så om jeg velger å bruke bjørkeris som oppdragelsesmetode er det altså min private sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, ikke mine. Barnas behov kommer foran og skal dekkes først uansett.

Og dessuten så er barna mine langt under 5 år, men å si at de vil bli overbeksyttet fordi jeg velger trygghet og deres behov først, det er bare tull fra ende til anne.

Helt klart politisk korrekt.

Litt for korrekt og prektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overbeskytta unger er og blir pingler og tapere.

Kan du forklare hva dette har med overbeskyttelse å gjøre?

Her er min mening:

Overbeskyttelse er det om man aldri lar barna få falle å slå seg, ikke lar det få brenne seg litt på varmt vann, og ikke la de få prøve seg på noe som kan være litt skadelig fordi en bare passer på. Det er også overbeskyttende og si pass deg hele tiden til et barn, da det selv da ikke lærer seg å passe på på egen hånd.

MEN, det er ikke overbeskyttende i å følge med på hva et barn holder på, bare man lar det få utfordre seg..

Det er ikke overbeskyttelse i å være til stede for å passe på at et barn ikke drar en vannkoker på seg, så derofor bør en aldri ha på en vannkoker uten en passer nøye på at banet ikke tar den (det er ikke nok å bare stole på barnet ikke tar den for det vet man aldri når de er små), det er ikke overbeskyttelse å være hjemme med en femåring fordi barnet kan komme i livsfarlige situasjoner om det f.eks blir brann og det er heller ikke overbeskyttende og ikke la et barn leke nær en farlig vei, men en beskyttelse som er helt nødvendig for å sikre barnets liv og helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overbeskytta unger blir ditt, overbeskytta unger blir datt........

What a load of crap!

Så vi som tenker på barnet og setter det først i rekken, er udugelige altså?

Folk som går fra barna sine til tross for at de ikke har barnevakt, er udugelige.

Her er jo en tur på puben viktigere enn å skaffe barnevakt til sønnen. Det spiller ingen rolle hvor mange ganger hun kikker innom sønnen i løpet av 1 time.

Det spiller ingen rolle om puben er rett nedenfor hjemmet hennes.

Hun har et ansvar og det kan hun ikke stikke fra.

Ring politiet, du. Her er det tydelegvis alvorlege forbrytelser på gang...

Geeezz....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ingen kan bestemme hva som er rett for andre foreldre å gjøre."

Så om jeg velger å bruke bjørkeris som oppdragelsesmetode er det altså min private sak?

Her kommer det vel inn at det ble forbudt ved lov en gang på 70-tallet å slå barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bøllefrø

Her kommer det vel inn at det ble forbudt ved lov en gang på 70-tallet å slå barn.

Men alt som ikke er forbudt ved lov kan jeg altså gjøre? Låse 2 åringen inne på rommet sitt hele dagen om han ikke spiser frokosten sin, la være å skifte bleie på noen dager fordi jeg ikke gidder, gå fra dem i badekaret og gå på besøk til naboen for å ta en kaffekopp fra de kan sitte selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alt som ikke er forbudt ved lov kan jeg altså gjøre? Låse 2 åringen inne på rommet sitt hele dagen om han ikke spiser frokosten sin, la være å skifte bleie på noen dager fordi jeg ikke gidder, gå fra dem i badekaret og gå på besøk til naboen for å ta en kaffekopp fra de kan sitte selv?

I flere av disse tilfellene må du regne med å få barnevernet på nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svaret ditt viser at du er minst like kjerring, som størstedelen av denne tråden. Om dette skulle være en sak for barnevernet, ja, så er barnevernet hysterisk.

Hun sier jo ikke at hun er borte hele natten uten å sjekke gutten. Hun er like i nærheten og sjekker han med jevne mellomrom i løpet av natten. Bryr barnevernet seg om dette, har de faen ikke mye å ta seg til.

Mener du som fagperson at man ikke kan forlate barna i det hele tatt? Hvis man er rett inne hos naboen? Hva om man stikker rett ned i kiosken i 10 minutter? Eller henter posten?

Det er ikk rart at den oppvoksende slekt ser ut til å bli noen pingler, når fagpersonell ser slik på sånne saker.

Noe annet er det ikke å vente fra en fagmann, Lion....selv om han er mann. ;-)

Jeg har forresten vært ute og måkt snø i dag (også). Etterhvert fikk unga nok av snø, og tusla inn...._aleine_. *iiiik* En sak for barnevernet altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Novembermom

Nå skal du høre her: Ingen kan bestemme hva som er rett for andre foreldre å gjøre. Det som er rett for meg, trenger ikke å være rett for deg.

Jeg synes ikke at det er hårreisende det Masi gjør.

Snakk om å være hysterisk og lage storm i et vannglass.

Det er kanskje ikke hårreisende, men jeg synes likevel at barn ikke skal være alene om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet er det ikke å vente fra en fagmann, Lion....selv om han er mann. ;-)

Jeg har forresten vært ute og måkt snø i dag (også). Etterhvert fikk unga nok av snø, og tusla inn...._aleine_. *iiiik* En sak for barnevernet altså.

Djæin da. Det kunne jo begynt å brenne. Er du splitter, pine gal????? Ja, nå kommer nok Herr Thuen med bjørkeriset sitt og gir deg en lærepenge du sent vil glemme, Djæin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke hårreisende, men jeg synes likevel at barn ikke skal være alene om natten.

Det der får gjelde for dine barn og ikke for mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bøllefrø

I flere av disse tilfellene må du regne med å få barnevernet på nakken.

Men når Frode Thuen sier at det som Masi tar opp er noe Barnevernet ville gripe fatt i får du tilnærmet hysterisk anfall og sier deretter at ingen kan bestemme hva som er rett for foreldre.

Så konklusjonen må bli at det som Lionn synes er greit er greit, mens det Lionn ikke synes er greit er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svaret ditt viser at du er minst like kjerring, som størstedelen av denne tråden. Om dette skulle være en sak for barnevernet, ja, så er barnevernet hysterisk.

Hun sier jo ikke at hun er borte hele natten uten å sjekke gutten. Hun er like i nærheten og sjekker han med jevne mellomrom i løpet av natten. Bryr barnevernet seg om dette, har de faen ikke mye å ta seg til.

Mener du som fagperson at man ikke kan forlate barna i det hele tatt? Hvis man er rett inne hos naboen? Hva om man stikker rett ned i kiosken i 10 minutter? Eller henter posten?

Det er ikk rart at den oppvoksende slekt ser ut til å bli noen pingler, når fagpersonell ser slik på sånne saker.

Hva om det begynner å brenne 5 min etter at hun sjekket han da?

Hva om han ble syk 5 min etter at hun var der?

Jeg skjønner ikke hvorfor dere skal "skjelle" ut de som føler at dette er uansvarlig...

...og barn blir ikke pingler av at foreldrene dems er der for dem. Det blir de snarere trygge av.

Toppen syns jeg er å kalle en fagperson kjerring bare fordi han ikke er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svaret ditt viser at du er minst like kjerring, som størstedelen av denne tråden. Om dette skulle være en sak for barnevernet, ja, så er barnevernet hysterisk.

Hun sier jo ikke at hun er borte hele natten uten å sjekke gutten. Hun er like i nærheten og sjekker han med jevne mellomrom i løpet av natten. Bryr barnevernet seg om dette, har de faen ikke mye å ta seg til.

Mener du som fagperson at man ikke kan forlate barna i det hele tatt? Hvis man er rett inne hos naboen? Hva om man stikker rett ned i kiosken i 10 minutter? Eller henter posten?

Det er ikk rart at den oppvoksende slekt ser ut til å bli noen pingler, når fagpersonell ser slik på sånne saker.

Hva om det begynner å brenne 5 min etter at hun sjekket han da?

Hva om han ble syk 5 min etter at hun var der?

Jeg skjønner ikke hvorfor dere skal "skjelle" ut de som føler at dette er uansvarlig...

...og barn blir ikke pingler av at foreldrene dems er der for dem. Det blir de snarere trygge av.

Toppen syns jeg er å kalle en fagperson kjerring bare fordi han ikke er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...