Gå til innhold

Hva er meningen -solveig

Anbefalte innlegg

Gjest Ensom og ulykkelig

Jeg tar meg selv i å

dikte egne triste sanger

skrive tomme dikt

søkende mailer til venner

Siden jeg var barn har jeg vært mye for meg selv. Tenkt mye. Hva i huleste er poenget med livet, hvorfor er det ikke noe poeng, liksom? Jeg har nå barn, mann, og i alle år har jeg brukt timer alene hver bidige dag på å føre tanker ned i dagbøker. Tanker som tilsier at jeg kveles. At jeg trenger pusterom, luft, frihet. Han har vært kontrollerende siden vi ble sammen.

Er det mulig at jeg bare er psyk og dum i hodet som alltid sitter her med tankene og føler meg ulykkelig, eller er det rett og slett vårt stormfulle forhold som gjør meg slik? Jeg tenner ikke lengre på ham, vi har ikke sex, vi krangler mye, deler lite, og han kontrollerer hver bit av meg. Vi har forsøkt hjelp og diskutert utallige ganger, uten å bli enige. Vi er vel for forskjellige, noe jeg skjønte med en gang vi ble sammen, for nesten ti år siden...

Jeg vet ikke hva som plager meg. Har en indre uro i meg, KONSTANT. Jeg er sliten, snarsint og drømmer om ALT MULIG annet enn hverdagen. Jeg drømmer om reiser, om karriere, eller skole, det å komme BORT, fram, og ut! Han mener kvinnens plass er i hjemmet, og vi er lite enige der.

Er det mulig at det er forholdet som gjør meg slik....?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42470-hva-er-meningen-solveig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye mulig det er forholdet som får fram følelser om at du vil være fri. Hvis han er veldig kontrollerende og dere krangler mye, er det ikke rart at du vil vekk.

Eller det kan være at du bare vil vekk og ut og ha luft uavhengig av forholdet ditt. Jeg er alene med 2 barn, og jeg også føler at jeg vil ut og fram, vil puste alene.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er sannsynlig at ditt stormfulle parforhold forsterker din indre plager som savn og skuffelser og lengsel etter frihet.

Jeg vil råde deg til å oppsøke en terapeut for hjelp. Du fortjener ikke å ha det så slitsomt og vondt lenger. Jeg håper du orker å ta det første skrittet. Ikke forvent at din partner skal støtte deg. Prøv å reis deg opp selv for hjelp. Bruk gule sider i tlf.katalogen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...