Gå til innhold

Stemme som kommanderer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, kupton skrev:

Kommanderende stemmer er et klart tegn på psykose. Ta kontakt med fastlegen din allerede i dag. Du kommer til å få rask time i psykiatrien.

Stemmene er nesten bare tilstede når jeg er deprimert, men er så kontrollerende. De gjentar ting, f.eks. heng deg, flere ganger og jeg blir påvirket av de.

Anonymkode: bda01...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, issomethingwrong skrev:

Viktig å skille mellom to begreper.

En kommanderende stemme, som du føler at du hører med ørene dine, er en hallusinasjon. Det er vanligst ved psykoselidelser.

En kommanderende «indre stemme» er en tanke, og slike har man mye av både ved angst og depresjon. 

Hvilken av disse er det du har?

Det er jeg faktisk ikke helt sikker på. Jeg hører en mannsstemme.

Anonymkode: bda01...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2018 den 11.49, issomethingwrong skrev:

Viktig å skille mellom to begreper.

En kommanderende stemme, som du føler at du hører med ørene dine, er en hallusinasjon. Det er vanligst ved psykoselidelser.

En kommanderende «indre stemme» er en tanke, og slike har man mye av både ved angst og depresjon. 

Hvilken av disse er det du har?

Ikke nødvendigvis. Dette har jeg spurt mange psykiatere om, og jeg hører kun indre stemmer. En stemme som jeg kaller tvangstankestemmen. Den følte jeg var implantert av Satan da jeg var syk. Denne stemmen høres helt ut som min egen, men da jeg var psykotisk så kranglet jeg høylytt med den. Det er en myte att man må høre stemme utenfra for att det skal telles som å høre stemmer. Dette har jeg også spurt NHD om her på f´orumet før, og fått til svar att det også teller som å høre stemmer.

Anonymkode: d9317...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Dette har jeg spurt mange psykiatere om, og jeg hører kun indre stemmer. En stemme som jeg kaller tvangstankestemmen. Den følte jeg var implantert av Satan da jeg var syk. Denne stemmen høres helt ut som min egen, men da jeg var psykotisk så kranglet jeg høylytt med den. Det er en myte att man må høre stemme utenfra for att det skal telles som å høre stemmer. Dette har jeg også spurt NHD om her på f´orumet før, og fått til svar att det også teller som å høre stemmer.

Anonymkode: d9317...d6f

Å høre stemmer er å faktisk høre stemmer.

Skillet mellom tvangstanker og psykose er å forstå at de indre stemmene er egne tanker og ikke f.eks et resultat av Satan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Å høre stemmer er å faktisk høre stemmer.

Skillet mellom tvangstanker og psykose er å forstå at de indre stemmene er egne tanker og ikke f.eks et resultat av Satan

Ja, jeg forstod ikke at det var egne tanker. Men jeg vil si det var å høre stemmer, og det synes også alle psykiaterne som har utredet meg. Selv om det var min egen indre stemme. men jeg hørte den jo i den grad at jeg slo meg selv for å få den til å holde kjeft, kranglet høylydt med den osv.

Anonymkode: d9317...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Hos meg var stemmen i hodet pga manisk psykose, hørte min gamle psykiater kommandere meg til å bevise at jeg kunne sove ellers ville jeg bli straffet for å ha gitt venninna mi kreft 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...