Gå til innhold
laban

Er "sludder" et stygt ord?

Anbefalte innlegg

Xtra
1 minutt siden, Kayia skrev:

Ja! «Saft suse» skal jeg gjeninnføre :) 

Donald er en utømmelig kilde. Jeg husker «O milde matrosdress», «Splitte mine bramseil» og «Du store alpakka» også! :D 

"O milde matrosdress" kan godt være en Donald-oppfinnelse, men "splitte mine bramseil" og "du store alpakka" har vel annen opprinnelse. "Du store alpakka" forbinder jeg mest med Lektor Tørrdal i Stompa 🙂 .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kayia
21 minutter siden, Xtra skrev:

"O milde matrosdress" kan godt være en Donald-oppfinnelse, men "splitte mine bramseil" og "du store alpakka" har vel annen opprinnelse. "Du store alpakka" forbinder jeg mest med Lektor Tørrdal i Stompa 🙂 .

Naturlig at mange av uttrykkene har annet opphav, alt er neppe påfunn fra kreative norske oversettere/Donaldforfattere som feks Knut Nærum og hans like :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HanneMari Egmont
3 timer siden, laban skrev:

Jeg regnet vel egentlig med at det hang slik sammen. Jeg var likevel overrasket over at det er regelbrudd å skrive noe som logisk sett betyr "ja, sånn er det nok" som kommentar til en paranoid teori. Men det er sannsynligvis ikke noen regel jeg står i fare for å synde mot.

Jeg anså det som regelbrud i form av trolling/tull, og at det kunne være skadelig for TS i den sårbare situasjonen han/hun var i. 

Du kan gjerne fortsette å kalle ting for sludder! :)

Hanne Mari, forumansvarlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her