Gå til innhold

Tråden for oss som vil gå ned resten av sommeren


 cilie

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, stjernestøv skrev:

Må bare si du er kjempetøff og flink som har gått ned så mye :) Lykke til videre ❤️ 

Takk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 17.7.2019 den 11.01, stjernestøv skrev:

Ja det er jo så mye som er godt som en vil spise,men det er jo ikke bra for vekta. Jeg kommer til å drikke mye brus uten sukker, det får meg til å føle meg mett. Masse lykke til :) 

hva skulle man gjort uten cola uten sukker og pepsi max 😉

Anonymkode: b918f...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, cilie skrev:

Vi kan jo ev. lage tilsvarende ukas trening- tråden for kostholdet m mål osv hver uke framover? 

Jeg henger meg gjerne på. Er med på alt som kan motivere meg til videre innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På 17.7.2019 den 10.56, cilie skrev:

Lykke til med vekta og nyt resten av ferien! Jeg tåler litt vin og lever ganske sunt, bortsett fra disse fråtse dagene, som ødelegger for resten. Så nå tør jeg ikke veie meg på en stund, i frykt for å ødelegge resten av ferien, hehe... 

Det er merkelig hvor avhengig jeg blir av sukker. I går kveld var jeg helt «ødelagt» og orket ikke tanken på mer usunt. Vel - den tanken er nå helt borte, og jeg drømmer om all softis, solboller og smågodt jeg IKKE skal spise mer av... 

 

Ikke noe "2 kilo ned" - men heller ikke noe opp. Status quo altså, her i gården...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2019 den 16.09, påskelilje skrev:

Ikke noe "2 kilo ned" - men heller ikke noe opp. Status quo altså, her i gården...

Det er vel kanskje innafor nå i ferien da👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må jo bare stå fram med at jeg i dag allerede gikk på en is-smell(er)... Ble helt 17.mai 😖 Uff... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2019 den 21.28, emilie321 skrev:

Jeg henger meg gjerne på. Er med på alt som kan motivere meg til videre innsats.

Du er jo allerede skikkelig flink! 

Det går verre her😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, cilie skrev:

Jeg må jo bare stå fram med at jeg i dag allerede gikk på en is-smell(er)... Ble helt 17.mai 😖 Uff... 

Hvor mange kalorier er dine is-smell(er) på? Har du oppdaget den sjokoladeisen fra Hennig Olsen som bare har 120 kcal? https://www.hennig-olsen.no/produkter/nyt-dobbelsjoko/?proff=1

Anonymkode: cfe5d...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kalorier er dine is-smell(er) på? Har du oppdaget den sjokoladeisen fra Hennig Olsen som bare har 120 kcal? https://www.hennig-olsen.no/produkter/nyt-dobbelsjoko/?proff=1

Anonymkode: cfe5d...6d2

Takk for tips! Den ser god ut. 

Kalorismellen i dag overgår glatt ukens hittil to treninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg veid meg. 800 g mindre enn før ferien, så det blir vel det same shit, som for så vidt mtp kostholdet er greit nok. 

Klarer ikke å bestemme meg for hvordan jeg gjør det nå siste ferieuke.... 

Vurderer å starte med skikkelig lavkarbo, men frykter alle bivirkningene (alt egentlig, bortsett fra vektnedgang da)

Ev smart karbo?

Slutte med lettbrus for å minske søtsug? (Det gir også sinnsykt mye hodepine) 

Periodisk faste?

Fortsette som nå, men med «full godtestopp.?»

Jeg vil ned 10 kg så fort som mulig og bli der for godt. De 10 kg til jeg gjerne skulle gått ned, har jeg gitt opp. 

Uff, det er så vanskelig!! 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, cilie skrev:

Nå har jeg veid meg. 800 g mindre enn før ferien, så det blir vel det same shit, som for så vidt mtp kostholdet er greit nok. 

Klarer ikke å bestemme meg for hvordan jeg gjør det nå siste ferieuke.... 

Vurderer å starte med skikkelig lavkarbo, men frykter alle bivirkningene (alt egentlig, bortsett fra vektnedgang da)

Ev smart karbo?

Slutte med lettbrus for å minske søtsug? (Det gir også sinnsykt mye hodepine) 

Periodisk faste?

Fortsette som nå, men med «full godtestopp.?»

Jeg vil ned 10 kg så fort som mulig og bli der for godt. De 10 kg til jeg gjerne skulle gått ned, har jeg gitt opp. 

Uff, det er så vanskelig!! 

Hvordan går det med dere andre?

Status quo her. Jobber denne uka, men skal ha ferie neste uke, og da blir det nok en god del vin.... 😉

Jeg logget kaloriforbruket mitt daglig i 2,5 uke i begynnelsen av sommeren. Da hadde jeg gjennomsnitt på 1800 kcal per dag. Så ble jeg litt lei, og droppet loggingen i tre uker (mens jeg hadde ferie). Nå har jeg startet opp igjen, og har nå et gjennomsnitt på 1500 kcal per døgn. Så jeg har jo strammet litt inn, men ikke nok. Ser at dersom jeg kutter helt ut snacks/mellommåltider, så vil jeg spare 300-500 kcal per dag, og det er vel sikkert det som skal til for å gå ned. Synes ellers (altså til måltidene) at jeg spiser mye grønnsaker, passelige porsjoner (i det daglige - det hender jo at jeg skeiser ut med ekstra mye mat hvis det er noe spesielt). 

Jeg drikker omtrent ikke brus. Det jeg drikker utenom vann/Farris, er svart kaffe, te uten sukker, vin, øl, hjemmelaget hylleblomstsaft og skummet melk. En sjelden gang juice.

Det er overraskende mye kalorier i müsli/frokostblandinger 😮 - selv i de som er nøkkelhullmerket.

Jeg merker at jeg sliter med viljestyrken. I går hadde jeg SÅ lyst på en is da jeg var på hagesenteret, og hadde gitt etter inni meg selv da jeg hadde funnet plantene, og skulle betale. Men merkelig nok så så jeg ikke noen fryser der, så det ble ikke is 😄 Jeg lo litt av meg selv da jeg skuffet tuslet ut i bilen med plantene... Men - da jeg var på butikken, kjøpte jeg en ørliten hvit sjokolade med lakris (maks 100 g)…, nøyt den, og førte den opp på "snack" lista - og vips var det 200 unødvendige kalorier med der....

Jeg aner ikke hva som funker for deg. Jeg har aldri prøvd faste. Synes det er vanskelig å gjøre noe ekstremt spesielt når jeg har ungdommer i huset. Full godtestopp er kanskje det mest effektive, fordi du da kutter ut unødvendige kalorier, samtidig som du tilfører kroppen nødvendige næringsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Det er overraskende mye kalorier i müsli/frokostblandinger 😮 - selv i de som er nøkkelhullmerket.

Nøkkelhullmerking er bare tull. Det den sier er at "denne varen er av de sunneste i sin varegruppe", men det betyr ikke varen er sunn! Grandiosa fikk vel i sin tid nøkkelhullmerking også... Jeg mener at nøkkelhullmerking bare lurer folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lillemus skrev:

Nøkkelhullmerking er bare tull. Det den sier er at "denne varen er av de sunneste i sin varegruppe", men det betyr ikke varen er sunn! Grandiosa fikk vel i sin tid nøkkelhullmerking også... Jeg mener at nøkkelhullmerking bare lurer folk.

Jeg er klar over det. Hvis jeg uansett skal ha en bestemt var, prøver jeg å velge en variant som er nøkkelhullmerket, fordi den da er i det minste litt sunnere enn sine konkurrenter. Så det er jo ikke bare tull da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 timer siden, cilie skrev:

Nå har jeg veid meg. 800 g mindre enn før ferien, så det blir vel det same shit, som for så vidt mtp kostholdet er greit nok. 

Klarer ikke å bestemme meg for hvordan jeg gjør det nå siste ferieuke.... 

Vurderer å starte med skikkelig lavkarbo, men frykter alle bivirkningene (alt egentlig, bortsett fra vektnedgang da)

Ev smart karbo?

Slutte med lettbrus for å minske søtsug? (Det gir også sinnsykt mye hodepine) 

Periodisk faste?

Fortsette som nå, men med «full godtestopp.?»

Jeg vil ned 10 kg så fort som mulig og bli der for godt. De 10 kg til jeg gjerne skulle gått ned, har jeg gitt opp. 

Uff, det er så vanskelig!! 

Hvordan går det med dere andre?

Jeg begynte i går,og jeg skal ha full godtestopp frem til jul...jeg er så avhengig av sjokolade at jeg må holde meg unna. Men det er jo litt sjokolade på de mellombarene,de spiser jeg endel av. Spise lite og ofte går jeg inn for,det har fungert før. Jeg har gått opp mer enn jeg gikk ned i fjor, så kommer nok til å bruke masse tid på dette. Får bare ha tålmodighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg begynte i går,og jeg skal ha full godtestopp frem til jul...jeg er så avhengig av sjokolade at jeg må holde meg unna. Men det er jo litt sjokolade på de mellombarene,de spiser jeg endel av. Spise lite og ofte går jeg inn for,det har fungert før. Jeg har gått opp mer enn jeg gikk ned i fjor, så kommer nok til å bruke masse tid på dette. Får bare ha tålmodighet. 

Har du sjekket kaloriinnholdet på slike mellombarer? De er ofte temmelig kaloririke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 minutter siden, Lillemus skrev:

Har du sjekket kaloriinnholdet på slike mellombarer? De er ofte temmelig kaloririke.

Ligger på under 100 kalorier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Status quo her. Jobber denne uka, men skal ha ferie neste uke, og da blir det nok en god del vin.... 😉

Da synes jeg du skal nyte det med god samvittighet! 

Jeg tenker litt slik om min egen siste ferieuke, men tror at det for min del blir mindre horribelt å starte om jeg ikke har godis ut ørene liksom😬

Akkurat nå ligger jeg på svaberg i bikini og spiser Gjende-kjeks😬😂 Har gitt opp denne sommeren, gitt.... Men snart... hehe🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg begynte i går,og jeg skal ha full godtestopp frem til jul...jeg er så avhengig av sjokolade at jeg må holde meg unna. Men det er jo litt sjokolade på de mellombarene,de spiser jeg endel av. Spise lite og ofte går jeg inn for,det har fungert før. Jeg har gått opp mer enn jeg gikk ned i fjor, så kommer nok til å bruke masse tid på dette. Får bare ha tålmodighet. 

Høres lurt ut - og leeenge... Lurer på å ha en stopp-dag i høstferien om jeg joiner i så fall. 

Herlighet - jeg hører hvordan jeg styrer... Som en PT sa til meg: Vær fornøyd  ELLER gå ned. - Men da var jeg litt tynnere... Motivasjon kom til meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ligger på under 100 kalorier. 

Det er ikke mye. Jeg får imidlertid ofte vond mage av alt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...