Gå til innhold

Håper ikke dere blir lei meg nå da...


Millee89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker at nå gjøres også dette til en stor og viktig sak som fortjener timer med bekymring, og det etterspørres meninger fra alle. Etter min mening er det komplett ett fett om du tar disse undersøkelsene eller ikke.

Hadde en kunnet spole tiden tilbake, skulle du ikke gått til legen, og du skulle ikke vært henvist. Men nå er du henvist, og uansett om du velger å dra eller ikke, så spiller det ingen rolle.

Av hensyn til lege/pasientforholdet råder jeg deg til å kontakte fastlegen på forhånd dersom du velger å ikke dra. Si at du har valgt å tenke på en annen måte heretter, og at du ikke skal la angsten styre deg. Derfor velger du å avstå fra undersøkelsene, og du håper at fastlegen synes det er en moden avgjørelse.

Lykke til :-)

PS: Så håper jeg at du nå tar avgjørelsen selv og står for den. Ikke flere spørsmål og svar om dette her på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om dette.

Fra et samfunnsperspektiv synes jeg du skal la noen som reelt har bruk for denne utredningen få lov til å ta den. 

På en annen side tenker jeg at det viktigste nå er at du unngår enhver form for legebesøk i tiden framover, og at det kan ha en hensikt å få satt en strek over dette kapittelet. Slik sett kan det være greit at du tar utredningen mot at du lover både deg selv og helsevesenet at det nå er siste gang og at du tenker mer hensiktsmessig i framtiden. 

For min egen del måler jeg blodtrykket selv hver tredje måned og tar et EKG annethvert år, samt en årlig helsesjekk. Det får holde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fortalte mannen min hvor lei han er av å høre om angsten min. 😶 😪 jeg forstår han.... Men samtidig ble jeg så sur...
Alle mine vondter, nummenhet, prikking, leamus osv. Nå var han lei å høre om det.... Han er verdens snilleste altså. Men idag måtte han bare fortelle at NÅ begynte det å bli nok. Han skjønte jeg ikke gjorde det med vilje. Men nå var han også veldig sliten....
Og det skjønner jeg faktisk.... vi har brukt masse penger på Volvat. (Der legen sier dette er angst og ikke henviser videre) 
Så vil den nye fast legen takle angsten min annerledes ved å sende meg til MR og nevrolog for å utelukke. 
Det syns mannen min absolutt ikke at jeg skal dra på. Fordi det er ikke medisinsk grunnlag og da føler han jeg aldri blir bedre av angsten. 
Og jeg forstår så godt hva han og alle andre mener. Men angsten i meg sier: "du er jo så nummen. Tenk om det er svulst i hjernen?" Eller annet som bør oppdages. Men er jo sånn helseangst er.....Jeg syns iallfall det er så fælt å kjenne foten og hånda er nummen.... at det liksom skal kunne tilskrives angsten. Og det er der hele tiden. Men som mannen min sier: angsten din er jo også der hele tiden.... 

 

Skikkelig lei meg idag... Så leit å høre hvor sliten han var av dette nå... lei for hvor mye jeg har plaget han med dette. Han er jo så tålmodig. Men sier seg selv det går en stund og så blir han sliten...

 

Skjønner dere at han sa det?

Endret av Millee89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Millee89 skrev:

Idag fortalte mannen min hvor lei han er av å høre om angsten min. 😶 😪 jeg forstår han.... Men samtidig ble jeg så sur...
Alle mine vondter, nummenhet, prikking, leamus osv. Nå var han lei å høre om det.... Han er verdens snilleste altså. Men idag måtte han bare fortelle at NÅ begynte det å bli nok. Han skjønte jeg ikke gjorde det med vilje. Men nå var han også veldig sliten....
Og det skjønner jeg faktisk.... vi har brukt masse penger på Volvat. (Der legen sier dette er angst og ikke henviser videre) 
Så vil den nye fast legen takle angsten min annerledes ved å sende meg til MR og nevrolog for å utelukke. 
Det syns mannen min absolutt ikke at jeg skal dra på. Fordi det er ikke medisinsk grunnlag og da føler han jeg aldri blir bedre av angsten. 
Og jeg forstår så godt hva han og alle andre mener. Men angsten i meg sier: "du er jo så nummen. Tenk om det er svulst i hjernen?" Eller annet som bør oppdages. Men er jo sånn helseangst er.....Jeg syns iallfall det er så fælt å kjenne foten og hånda er nummen.... at det liksom skal kunne tilskrives angsten. Og det er der hele tiden. Men som mannen min sier: angsten din er jo også der hele tiden.... 

 

Skikkelig lei meg idag... Så leit å høre hvor sliten han var av dette nå... lei for hvor mye jeg har plaget han med dette. Han er jo så tålmodig. Men sier seg selv det går en stund og så blir han sliten...

 

Skjønner dere at han sa det?

Jeg skjønner at han sa det, og tenker at du må begynne å nekte deg selv å snakke så mye om dette. 

Du må ta ditt eget valg når det gjelder dette med MR og nevrolog, og uansett valg så trenger du ikke å la angsten din "tyte ut" i alle sammenhenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Jeg skjønner at han sa det, og tenker at du må begynne å nekte deg selv å snakke så mye om dette. 

Du må ta ditt eget valg når det gjelder dette med MR og nevrolog, og uansett valg så trenger du ikke å la angsten din "tyte ut" i alle sammenhenger. 

Ja fikk meg en skikkelig oppvekker....... 

Syns nesten synd på han med tanke på hvor lenge jeg har vært redd for masse ulike sykdommer. Hva han har måtte høre på daglig.

Vet tydeligvis ikke hvor mye jeg klager når angsten står på som verst   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i nær familie men en som hadde helseangst en lang periode. Var på mange tester og undersøkelser, brukte mye penger. Snakket i timesvis med meg om sin frykt, jeg var den som lyttet og det tror jeg er veldig viktig for en med helseangst. Det var selvsagt trøttende til tider, men veldig viktig for henne å få det ut. Det er en prosess. Jeg var faktisk for at hun skulle ta de testene hun fikk for å utelukke.  Jeg tror ikke en MR undersøkelse vil gjøre deg noe verre enn hva du er, helt ærlig, jeg tror kanskje det kan være en del av veien du må gå for å bli bedre faktisk. Det er jo som sagt en prosess dette. Tar du MR undersøkelsen så får du en ting mindre å "henge deg opp i", for det vil jo henge over deg en stund. Min slektning ble uansett bedre etterhvert og har lite av det nå. Hun gikk ikke i noe terapi, men hadde selvfølgelig mye kontakt med legen som hjalp henne mye. Ønsker deg all lykke til på veien mot å bli kvitt angsten.

Anonymkode: b5fc4...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Millee89 skrev:

Skikkelig lei meg idag... Så leit å høre hvor sliten han var av dette nå... lei for hvor mye jeg har plaget han med dette. Han er jo så tålmodig. Men sier seg selv det går en stund og så blir han sliten...

Skjønner dere at han sa det?

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Millee89 skrev:

Ja fikk meg en skikkelig oppvekker....... 

Syns nesten synd på han med tanke på hvor lenge jeg har vært redd for masse ulike sykdommer. Hva han har måtte høre på daglig.

Vet tydeligvis ikke hvor mye jeg klager når angsten står på som verst   

Jeg skjønner han, og jeg skjønner deg. Jeg synes derfor du bør ta et valg om å gjøre alt du kan for å få det bedre. Benytt all hjelp du kan få asap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, cilie skrev:

Jeg skjønner han, og jeg skjønner deg. Jeg synes derfor du bør ta et valg om å gjøre alt du kan for å få det bedre. Benytt all hjelp du kan få asap. 

Eneste hjelp jeg får er jo dps...det er jo forøvrig god hjelp. Men syns det er litt sjelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Millee89 skrev:

Eneste hjelp jeg får er jo dps...det er jo forøvrig god hjelp. Men syns det er litt sjelden. 

Hva med en privatpraktiserende? Ev med refusjonsavtale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Millee89 skrev:

Ja det kunne vært fint for meg. 

 

Kanskje du kunne fått litt intensiv oppfølging. Det fins også ulike kurs mot helseangst, sjekk feks Raskere tilbake på Lovisenberg om du bor i Oslo-området. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, cilie skrev:

Kanskje du kunne fått litt intensiv oppfølging. Det fins også ulike kurs mot helseangst, sjekk feks Raskere tilbake på Lovisenberg om du bor i Oslo-området. 

Jeg bor utenfor Oslo. Men ikke noe problem å dra dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Millee89 skrev:

Jeg bor utenfor Oslo. Men ikke noe problem å dra dit. 

Det ser ut som det starter et kurs både i november og desember. Be om å bli henvist dit da vel? Da får du intensiv hjelp en uke av behandlere som jobber masse med din problemstilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cilie skrev:

Det ser ut som det starter et kurs både i november og desember. Be om å bli henvist dit da vel? Da får du intensiv hjelp en uke av behandlere som jobber masse med din problemstilling. 

Tusen takk! 

Ja jeg skal be min fastlege om henvisning. 

Det ser ut som et bra opplegg for meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Millee89 skrev:

Tusen takk! 

Ja jeg skal be min fastlege om henvisning. 

Det ser ut som et bra opplegg for meg! 

Lykke til :) 

Det varer en uke, så bor du litt unna kan du kanskje koste på deg et par netter på hotell. Det går buss dit ofte fra sentrum, ellers er det enkelt å kjøre og parkere der. Reiseutgifter kan søkes om å få delvis dekket, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...