Gå til innhold

Har du fått skattemeldingen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk for noen timer siden. Får igjen litt over 5k. Det er ganske bra. 

Anonymkode: 719d6...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.3.2020 den 11.59, Nicklusheletida skrev:

Er spent på sommerferien i år og håper det blir lov å dra til lofoten. Har bestilt og betalt 60-årsgave til sambo 😢

Heldigvis rakk vi ikke å bestille utenlandstur før dette startet. 

 

På 27.3.2020 den 12.09, Xtra skrev:

Ja, lurer på når reiseforbudet og hytteforbudet blir opphevet. En ting at påskeferien går fløyten, men sommerferien har jeg et visst håp om.

Jeg håper også på litt mer bevegelsesfrihet til sommerferien, men tar for gitt at det da vil være i Norge. 
 

Forøvrig har ingen her i huset fått skattemeldingen ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei har ikke fått noen melding, men pleier å få et par tusenlapper så regner med at det skjer i år også

Anonymkode: b597b...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, morsan skrev:

 

Jeg håper også på litt mer bevegelsesfrihet til sommerferien, men tar for gitt at det da vil være i Norge. 

Ja, det gjør jeg og, pleier dessuten ha sommerferie i Norge, men håper virkelig vi da kan reise ut av kommunen 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, det gjør jeg og, pleier dessuten ha sommerferie i Norge, men håper virkelig vi da kan reise ut av kommunen 😬

Ja, det hadde vært det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 27.3.2020 den 13.02, Shira! skrev:

Håper dere får dratt til Lofoten!

Vi var der sommeren for noen år siden. Vi kjørte ned hele Lofoten, startet i Moskenes, kom med ferja fra Bodø.

Hadde overnatting 2 steder, så kjørte vi rundt. Utrolig flott ferie! Vi opplevde både nydelig vær og dårlig vær, begge deler var en opplevelse. 
 

Vi skulle gi utenlandstur i gave til noen i familien, men heldigvis hadde vi ikke bestilt noe. Nå får vi bare avvente. 
 

Ja, håper det. Jeg har vært rundt omkring i lofoten et par ganger før sammen med x- mannen og ungene, men ikke med nåværende samboer.

Han har ikke vært på Norgesferie siden han var liten ( han og x dro bare på sydentur ) og var på ferie med foreldrene sine. Første gangen på Norgesferie i voksen alder var i fjorsommer til vestlandet sammen med meg. Han kaldte det århundrets ferie, så jeg gleder meg veldig til å dra til Lofoten sammen med han nå 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 time siden, morsan skrev:

 

Jeg håper også på litt mer bevegelsesfrihet til sommerferien, men tar for gitt at det da vil være i Norge. 
 

Forøvrig har ingen her i huset fått skattemeldingen ennå. 

Ja, vi har også fått beskjed om at vi som tidlig fikk innvilget ferie på vårt ønske, ikke kan endre den og at alle må sette opp ferieønske før 1. April. Blir et kjipt år dette om vi fortsatt skal sitte slik i sommerferien også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, vi har også fått beskjed om at vi som tidlig fikk innvilget ferie på vårt ønske, ikke kan endre den og at alle må sette opp ferieønske før 1. April. Blir et kjipt år dette om vi fortsatt skal sitte slik i sommerferien også. 

 

Jeg håper sommer(ferien) iallfall bringer mulighet for å kunne treffe flere folk. Jeg håper virkelig det er trygt å besøke moren min. Samle alle våre barn med kjærester til middag på én gang, istf å «utporsjonere» slik vi gjør nå og kun treffe en om gangen med flere dager imellom. Kunne grille i hagen med venner eller familie på besøk, gjerne invitere søsken og øvrig storfamilie på middag på hytta som bare ligger 30 minutter hjemmefra, men altså i annen kommune. 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, morsan skrev:

Jeg håper sommer(ferien) iallfall bringer mulighet for å kunne treffe flere folk. Jeg håper virkelig det er trygt å besøke moren min. Samle alle våre barn med kjærester til middag på én gang, istf å «utporsjonere» slik vi gjør nå og kun treffe en om gangen med flere dager imellom. Kunne grille i hagen med venner eller familie på besøk, gjerne invitere søsken og øvrig storfamilie på middag på hytta som bare ligger 30 minutter hjemmefra, men altså i annen kommune. 😎

Vi lar det stå til og inviterer alle ungene på grilling i dag. Hun eldste er høyst sannsynlig ferdig med Corona og mener at hele avdelingen hennes har hatt det. Hun er sammen med søskene sine nå og jeg og samboer mener vi har hatt symptomer vi også. 

Vi er ikke sikker på hva det var, men vi blir jo aldri sikker heller. Hun yngste er forresten den som har vært aller sykest. Hun lå strøken i over ei uke med feber og hoste etter en tur til Danmark, men det var rett før Coronaen kom til Norge. Vi vet ikke hva det var heller. 

Så nå lar vi det stå til og har kontakt med ungene våre, så skåner vi heller de eldre i familien.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg har ikke fått for jeg må legge til listepris på diverse kjøretøy jeg har.

Det måtte jeg også, har hatt bilen i 8 år og nå kom det plutselig beskjed om å oppgi verdi. Men jeg fikk vite skatteoppgjøret med en gang etter at jeg hadde fylt ut det skjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lillemus skrev:

Det måtte jeg også, har hatt bilen i 8 år og nå kom det plutselig beskjed om å oppgi verdi. Men jeg fikk vite skatteoppgjøret med en gang etter at jeg hadde fylt ut det skjemaet.

Fikk fylt det ut nå og fikk skatteoppgjøret med en gang etter det og er fornøyd med å få litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, håper det. Jeg har vært rundt omkring i lofoten et par ganger før sammen med x- mannen og ungene, men ikke med nåværende samboer.

Han har ikke vært på Norgesferie siden han var liten ( han og x dro bare på sydentur ) og var på ferie med foreldrene sine. Første gangen på Norgesferie i voksen alder var i fjorsommer til vestlandet sammen med meg. Han kaldte det århundrets ferie, så jeg gleder meg veldig til å dra til Lofoten sammen med han nå 🙂

 

Vi har mye fine plasser å feriere i her i landet.

Vestlandet er fint, spesielt når været er bra. Jeg bor ikke der jeg kommer fra, har familie spredt litt rundt, så vi heldige som kan ha ferie hos familie på mange flotte steder på Vestlandet. 

Vi har deltatt på landsskytterstevnet i mange år, på den måten har vi fått reist endel rundt i landet, sett mange fine plasser. 
Vi får tro at vi kan få flotte opplevelser i sommer. 

Jeg ruslet en tur ute i sted, da var det så sur vind og snøflukser i lufta, så akkurat da virket sommeren ufattelig lang unna 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lillemus skrev:

Det måtte jeg også, har hatt bilen i 8 år og nå kom det plutselig beskjed om å oppgi verdi. Men jeg fikk vite skatteoppgjøret med en gang etter at jeg hadde fylt ut det skjemaet.

Det har også på den gamle skattemeldingen stått en ledig strek der du skulle ført opp verdi av bilen ;) Men det har vært lite oppfølging av manglende utfylling. Nå blir man jo «dytta i ryggen» for å opplyse om det, ettersom du ellers ikke får se skatteberegningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Vi lar det stå til og inviterer alle ungene på grilling i dag. Hun eldste er høyst sannsynlig ferdig med Corona og mener at hele avdelingen hennes har hatt det. Hun er sammen med søskene sine nå og jeg og samboer mener vi har hatt symptomer vi også. 

Vi er ikke sikker på hva det var, men vi blir jo aldri sikker heller. Hun yngste er forresten den som har vært aller sykest. Hun lå strøken i over ei uke med feber og hoste etter en tur til Danmark, men det var rett før Coronaen kom til Norge. Vi vet ikke hva det var heller. 

Så nå lar vi det stå til og har kontakt med ungene våre, så skåner vi heller de eldre i familien.  

Jeg hørte nylig om at de er i ferd med å utvikle en test som viser om man har hatt korona, og at denne testen er mye enklere enn koronatesten og kan gjøres på mange fler. Så en dag får vi kanskje svaret. Jeg lurer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Vi lar det stå til og inviterer alle ungene på grilling i dag. Hun eldste er høyst sannsynlig ferdig med Corona og mener at hele avdelingen hennes har hatt det. Hun er sammen med søskene sine nå og jeg og samboer mener vi har hatt symptomer vi også. 

Det er litt annerledes tenker jeg når de alle er samlet. Våre tilsammen fire barn bor på fire forskjellige steder, noen deler bolig med venn, andre med kjæreste. Disse «samboerne» har sikkert også en viss kontakt med familiemedlemmer. Tør ikke blande så mange folk fra så mange leire riktig ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, morsan skrev:

Det er litt annerledes tenker jeg når de alle er samlet. Våre tilsammen fire barn bor på fire forskjellige steder, noen deler bolig med venn, andre med kjæreste. Disse «samboerne» har sikkert også en viss kontakt med familiemedlemmer. Tør ikke blande så mange folk fra så mange leire riktig ennå. 

Det blir på samme viset her også. 

Eldstedatter er under opplæring for å kunne ta i mot Coronapasienter om 14 dager, alt etter hvordan det utvikler seg, men fra da av må vi andre holde avstand til henne. Hvordan vi praktisk skal få til dette, vet jeg ikke enda 😑

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...