Gå til innhold

Puls og blodtrykk.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
1 minutt siden, Eva Sofie skrev:

Jeg hadde høy puls da jeg var overvektig (lå over 100 i puls og hadde også høyt blodtrykk). De mente det også da var medisinene, men det var først da jeg gikk ned i vekt at puls og blodtrykk gikk ned. Det er tungt å kjempe mot kiloene dessverre...

Høyt blodtrykk har jeg ikke nå,og som sagt hadde jeg høy puls når jeg var tynn også. Det var da de oppdaget det og sa det var pga medisinene. Ja det er tungt å kjempe mot kiloene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
6 minutter siden, kupton skrev:

Hva er farlig? På kort sikt er det ikke farlig. Men på gruppenivå vil en gruppe mennesker som har hvilepuls over 100, er overvektige og har dårlig kondis leve kortere enn en gruppe som ikke har disse risikofaktorer.

OK. Får slutte med medisinene da som legen mente var grunnen, hadde høy puls når jeg var tynn og da de oppdaget det og sa det var pga medisiner. Men har også tenkt å gå ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høyt blodtrykk over lang tid er farlig. 

Anonymkode: 39a63...571

Blodtrykket har gått ned pga medisinen jeg tar mot det, det er pulsen som ikke går ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

OK. Får slutte med medisinene da som legen mente var grunnen, hadde høy puls når jeg var tynn og da de oppdaget det og sa det var pga medisiner. Men har også tenkt å gå ned i vekt. 

Det er nokk ikke det kupton mener at du skal. Han mener det er overvekt og dårlig kondis, ikke medisiner, som må gjøres noe med. Du synes jo å legge all skyld på medisiner så snart du har mulighet til det. I dette tilfellet vil du tilogmed legge ansvaret for det over på kupton. Du eier ikke tålmodighet og leter etter lettvinte løsninger for å slippe å gjøre en innsats som krever mye av deg. 

Anonymkode: 39a63...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nokk ikke det kupton mener at du skal. Han mener det er overvekt og dårlig kondis, ikke medisiner, som må gjøres noe med. Du synes jo å legge all skyld på medisiner så snart du har mulighet til det. I dette tilfellet vil du tilogmed legge ansvaret for det over på kupton. Du eier ikke tålmodighet og leter etter lettvinte løsninger for å slippe å gjøre en innsats som krever mye av deg. 

Anonymkode: 39a63...571

Så hvorfor klarte jeg å gå ned 25 kilo uten medisiner? Da gikk det greit og var ikke vanskelig heller, nå som jeg tar medisiner er det svært vanskelig. Men greit jeg skal begynne på diett og tvinge meg ned i kilo, må på diett for å klare å gå ned endel til sommeren. Men det kommer til å bli vanskelig,legger ingenting på kupton jeg. Det var min lege som sa jeg hadde høy pul pga medisinene og det var psykiateren enig i, de ser ikke vekt og bryr seg ikke om jeg er overvektig. Men det gjør kupton og det er jeg takknemlig for, han ser det han at det kan ha en sammenheng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så hvorfor klarte jeg å gå ned 25 kilo uten medisiner? Da gikk det greit og var ikke vanskelig heller, nå som jeg tar medisiner er det svært vanskelig. Men greit jeg skal begynne på diett og tvinge meg ned i kilo, må på diett for å klare å gå ned endel til sommeren. Men det kommer til å bli vanskelig,legger ingenting på kupton jeg. Det var min lege som sa jeg hadde høy pul pga medisinene og det var psykiateren enig i, de ser ikke vekt og bryr seg ikke om jeg er overvektig. Men det gjør kupton og det er jeg takknemlig for, han ser det han at det kan ha en sammenheng. 

Hvorfor er målet å gå ned en del til sommeren? Burde ikke målet være en varig livsstilendring? Mange er så opptatt av å gå ned i vekt til sommeren. Hva med etter sommeren og denne dietten, skal du tilbake til det som førte deg opp i vekt? 

Anonymkode: 39a63...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er målet å gå ned en del til sommeren? Burde ikke målet være en varig livsstilendring? Mange er så opptatt av å gå ned i vekt til sommeren. Hva med etter sommeren og denne dietten, skal du tilbake til det som førte deg opp i vekt? 

Anonymkode: 39a63...571

Jo fordi jeg vil føle meg vel i sommer og ikke stygg og feit,jeg må da spise minst mulig for å gå ned mest mulig. Og etter jeg har nådd målet skal jeg spise normalt. Klarer ikke denne feite tilværelsen lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet er å senke pulsen, er kondisjon dvs mosjon det viktigste. Hvis målet er vektreduksjon, er mindre matinntak det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, kupton skrev:

Hvis målet er å senke pulsen, er kondisjon dvs mosjon det viktigste. Hvis målet er vektreduksjon, er mindre matinntak det viktigste.

OK takk. Skal gå turer og putte i meg mindre,så får jeg se om det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
17 timer siden, Xtra skrev:

Je skrev normalt i anførselstegn fordi normalt er et vanskelig ord. 57 er lavt og 48 er svært lavt.

 

i følge oversikten nede i lenken her er jeg «topputøver» og du et eller annet annet 🤭

https://aktivtrening.com/trening/finn-maksimal-og-hvilepuls

 

Jeg har rundt 50 i hvilepuls, men er langt fra topputøver. Sånne tabeller er ganske høflige etter min erfaring. Det er ganske mange som er "elite" mens de som faktisk er elite kanskje har hvilepuls på 30-40.

Tabellen svarer på spørsmålet til @stjernestøv. 101 er ganske høyt. Det kan være lurt å bevege seg mer hvis det er et mål å leve lengst mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
47 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg har rundt 50 i hvilepuls, men er langt fra topputøver. Sånne tabeller er ganske høflige etter min erfaring. Det er ganske mange som er "elite" mens de som faktisk er elite kanskje har hvilepuls på 30-40.

Tabellen svarer på spørsmålet til @stjernestøv. 101 er ganske høyt. Det kan være lurt å bevege seg mer hvis det er et mål å leve lengst mulig. 

Kan fort være oppe i 115 også, får vel begynne å gå turer og se om det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Kan fort være oppe i 115 også, får vel begynne å gå turer og se om det hjelper. 

Det vil hjelpe hvis du blir i fysisk bedre form og får bedre kondisjon. Skal du trene opp kondisjon så må du gå sånn at du blir andpusten og du skal merke at musklene jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Fionys skrev:

Det vil hjelpe hvis du blir i fysisk bedre form og får bedre kondisjon. Skal du trene opp kondisjon så må du gå sånn at du blir andpusten og du skal merke at musklene jobber.

Ja gikk en tur og kjente det godt i bena og i pusten, håper det hjelper etterhvert. Skal gå lenger  etterhvert og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja gikk en tur og kjente det godt i bena og i pusten, håper det hjelper etterhvert. Skal gå lenger  etterhvert og. 

Se om du finner bakker og slikt. :) Evt jogge. Start med å veksle mellom å gå og jogge. Sett deg overkommelige mål. Det vil si først start med turer i bakker og godt tempo. Deretter jogging. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, Glitter skrev:

Se om du finner bakker og slikt. :) Evt jogge. Start med å veksle mellom å gå og jogge. Sett deg overkommelige mål. Det vil si først start med turer i bakker og godt tempo. Deretter jogging. :)

Ja her er det mange bakker så det er ikke noe problem,men jogge? Hm, syns jeg ser meg,må bli litt lettere da :) Bomp bomp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja her er det mange bakker så det er ikke noe problem,men jogge? Hm, syns jeg ser meg,må bli litt lettere da :) Bomp bomp! 

Trenger ikke jogge så lenge av gangen. Det viktige er å få opp pulsen, men det klarer du jo fint med bakker akkurat nå. Overvekt er jo dessuten belastende for ledd dersom det er snakk om mye overvekt, så kan være greit å vente med jogging. Når det er sagt så heter det seg jo slik at trening tar gram, mens kosthold tar kg. Kombinasjonen er det aller beste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja her er det mange bakker så det er ikke noe problem,men jogge? Hm, syns jeg ser meg,må bli litt lettere da :) Bomp bomp! 

Husk at den viktigste og beste trimmen, er den du faktisk gjør. Hvis jeg var deg, så ville jeg satt meg overkommelige mål. Sånn at jeg  faktisk greide å gjøre ting. Og en annen ting, husarbeid/hagearbeid er også å bevege seg. Alt teller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...