Gå til innhold

Puls og blodtrykk.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Jeg blir sliten av å gå å vente på telefon og ha med telefonen overalt jeg beveger meg. 

Fint at du er ute og beveger deg, da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg blir sliten av å gå å vente på telefon og ha med telefonen overalt jeg beveger meg. 

Det er trolig relativt slitsomt å jobbe i helsevesenet om dagen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Xtra skrev:

Fint at du er ute og beveger deg, da :D 

Hehe ja :D Er inne jeg beveger meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, laban skrev:

Det er trolig relativt slitsomt å jobbe i helsevesenet om dagen også. 

Ja hun er sikkert sliten hun også, det respekterer jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
25 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg blir alltid ringt på slutten av dagen med mindre det er noe mer akutt. 

Ok. Så hun hadde skrevet ut ny resept, der står det jeg skal ta en pille om dagen. Underlig! Hun har vel glemt at hun sa jeg skulle ta to da, for et surr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så hun hadde skrevet ut ny resept, der står det jeg skal ta en pille om dagen. Underlig! Hun har vel glemt at hun sa jeg skulle ta to da, for et surr. 

Er det den eneste mulige årsaken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, laban skrev:

Er det den eneste mulige årsaken? 

Kan ikke skjønne noe ant jeg, hvis ikke hun har sett på beskjeden sekretæren la igjen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Kan ikke skjønne noe ant jeg, hvis ikke hun har sett på beskjeden sekretæren la igjen da. 

Det er vel ikke helt usannsynlig, dersom resepten er skrevet ut i dag? Sekretæren forsto vel at du var urolig for verdiene, og siden dette uansett ikke er noe akutt / farlig, prøver hun en reduksjon?

Men vent nå og hør hva hun sier. Poenget mitt var bare at en lavere dose ikke er noe bevis på at legen er en surrekopp, akkurat som ikke øyeblikkelig tilbakeringing er noe bevis på at hun ikke bryr seg om deg eller pasientene sine generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, laban skrev:

Det er vel ikke helt usannsynlig, dersom resepten er skrevet ut i dag? Sekretæren forsto vel at du var urolig for verdiene, og siden dette uansett ikke er noe akutt / farlig, prøver hun en reduksjon?

Men vent nå og hør hva hun sier. Poenget mitt var bare at en lavere dose ikke er noe bevis på at legen er en surrekopp, akkurat som ikke øyeblikkelig tilbakeringing er noe bevis på at hun ikke bryr seg om deg eller pasientene sine generelt. 

Nei det er ikke helt usannsynlig det da,nei jeg bare tenker at hun har det travelt jeg...ikke at hun ikke bryr seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes flere skråsikre deltakere her skal lese seg litt opp på medisin før de forteller om at et systolisk blodtrykk på 70-tallet som gir symptomer ikke er noe å bry seg om og bare skal oversees.

Det er åpenbart at Stjernestøv har en problemstilling som skal tas på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ISW skrev:

Jeg synes flere skråsikre deltakere her skal lese seg litt opp på medisin før de forteller om at et systolisk blodtrykk på 70-tallet som gir symptomer ikke er noe å bry seg om og bare skal oversees.

Er det noen som sier det skal ignoreres? Går ikke svarene stort sett ut på å kontakte legen, men ikke være livredd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laban skrev:

Er det noen som sier det skal ignoreres? Går ikke svarene stort sett ut på å kontakte legen, men ikke være livredd?

Ser flere svar her av typen «gå og legg deg!» «ikke mål blodtrykket» osv. Jeg synes som jeg har vært inne på tidligere at selv Kupton svarer litt for bråkjekt at hjertet styrer seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et normalt blodtrykk ligger i området 100/60 til 130/85. Når Stjernestøv, som vel ikke er en supersunn og sprek tenåring, har et blodtrykk på 79/53, som i tillegg gir symptomer (forståelig nok), så mener jeg det er noe som bør følges opp. Hun fortjener i alle fall bedre svar enn «gå og legg deg!»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, ISW skrev:

Et normalt blodtrykk ligger i området 100/60 til 130/85. Når Stjernestøv, som vel ikke er en supersunn og sprek tenåring, har et blodtrykk på 79/53, som i tillegg gir symptomer (forståelig nok), så mener jeg det er noe som bør følges opp. Hun fortjener i alle fall bedre svar enn «gå og legg deg!»

Takk for det,det hjalp ikke å gå å legge seg heller men fikk sove til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ISW skrev:

Et normalt blodtrykk ligger i området 100/60 til 130/85. Når Stjernestøv, som vel ikke er en supersunn og sprek tenåring, har et blodtrykk på 79/53, som i tillegg gir symptomer (forståelig nok), så mener jeg det er noe som bør følges opp. Hun fortjener i alle fall bedre svar enn «gå og legg deg!»

Det er jeg enig i, men jeg mener det er bedre å oppfordre til å få kontakt med legen framfor å bygge opp under å skape panikk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Det er jeg enig i, men jeg mener det er bedre å oppfordre til å få kontakt med legen framfor å bygge opp under å skape panikk. 

 

Panikk øker jo blodtrykket 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ISW skrev:

Ser flere svar her av typen «gå og legg deg!» «ikke mål blodtrykket» osv. Jeg synes som jeg har vært inne på tidligere at selv Kupton svarer litt for bråkjekt at hjertet styrer seg selv. 

Hva er poenget med å måle blodtrykket og puls 100 ganger hver dag når det bare gjør Stjernestøv enda mer bekymret. Som jeg og mange andre har sagt her i tråden så må hun gå til legen hvis hun er bekymret, men i stedet velger hun å måle blodtrykk og puls enda flere ganger og redusere medisin uten å ha snakket med legen. 

Stjernestøv har snart gnålt om blodtrykket og pulsen i en uke. Hvis hun mener det er så alvorlig så burde hun ha tatt kontakt med lege for flere dager siden. 

Ut i fra deg jeg har lest i denne tråden her er at de fleste har forståelse for Stjernestøv, selv om de ikke er enig i alt det hun gjør eller sier.

4 timer siden, ISW skrev:

Jeg synes flere skråsikre deltakere her skal lese seg litt opp på medisin før de forteller om at et systolisk blodtrykk på 70-tallet som gir symptomer ikke er noe å bry seg om og bare skal oversees.

Det er åpenbart at Stjernestøv har en problemstilling som skal tas på alvor.

Nå er det ikke bare alle andre som er skråsikre her...

Selvfølgelig skal det tas på alvor, men da må hun kontakte legen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ISW skrev:

Panikk øker jo blodtrykket 😊

Jeg skulle ønske at Stjernestøv, og flere andre i tilsvarende situasjon, i større grad også ble fulgt opp somatisk. Det er velkjent at mennesker med alvorlige psykiske lidelser har økt forekomst av flere alvorlige somatiske sykdommer og i gjennomsnitt betydelig redusert levealder. Dessverre tror jeg fastlegene også ofte roter seg bort i å kun ville berolige, uten samtidig å gjøre ordentlige vurderinger av symptomer som rapporteres. 

Når det er sagt, så er det en litt vanskelig balansegang mht hva man skal si når til Stjernestøv. Bekymring for hvilepulsen, som var starten på denne tråden, er jo sjelden noe som krever akutt legetilsyn, så det å prøve å berolige litt, synes jeg var et greit utgangspunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...