Gå til innhold

Puls og blodtrykk.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
14 minutter siden, laban skrev:

Hvis du gjør veldig mange forandringer samtidig, kan du ikke vite hva som forårsaker en eventuell forandring. 

OK. Men xeplion går sakte ut av kroppen, det er jo depot og tror det er litt under to uker til neste gang. Er litt usikker på når det er men da tar jeg ikke, orker ikke mer. Tror det at jeg føler meg dårlig er bivirkninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

OK. Men xeplion går sakte ut av kroppen, det er jo depot og tror det er litt under to uker til neste gang. Er litt usikker på når det er men da tar jeg ikke, orker ikke mer. Tror det at jeg føler meg dårlig er bivirkninger. 

Jeg har bare vært på forumet siden i sommer, men det er lenge nok til å ha sett det at dette sier du hver gang, og det er ikke så sjeldent. 

Da jeg var innlagt i 7 mnd i strekk så ble jeg hver tredje uke overtalt til å skrive under på frivillig tvang. Dette fordi jeg ved slutten av hver periode begynte å snakke om og vurdere om jeg skulle skrive meg ut. Selv om det var mot legens anbefaling fordi jeg var for dårlig, men akkurat ikke nok dårlig til at jeg kunne holdes tilbake på tvangsparagraf mer enn ett døgn eller noe. Derfor ble jeg altså hver tredje uke overtalt til å skrive under på dette papiret, og for hver gang jeg gjorde det falt jeg mer til ro og aksepterte situasjonen som den var. At der skulle jeg være framover enten jeg ville eller ikke. 

Ser du hvor jeg vil? Du er ikke så dårlig at de kan fatte tiltak om tvungen medisinering, men så mye energi du bruker fram og tilbake og hit og dit, av medisinen og på medisinen, så tror jeg helt ærlig du hadde hatt best av å ikke ha noe valg. Dette plager deg jo voldsomt og fører til ustabilitet når du slutter og begynner, slutter og begynner. 

Det er ikke vondt ment, snarere tvert imot. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg har bare vært på forumet siden i sommer, men det er lenge nok til å ha sett det at dette sier du hver gang, og det er ikke så sjeldent. 

Da jeg var innlagt i 7 mnd i strekk så ble jeg hver tredje uke overtalt til å skrive under på frivillig tvang. Dette fordi jeg ved slutten av hver periode begynte å snakke om og vurdere om jeg skulle skrive meg ut. Selv om det var mot legens anbefaling fordi jeg var for dårlig, men akkurat ikke nok dårlig til at jeg kunne holdes tilbake på tvangsparagraf mer enn ett døgn eller noe. Derfor ble jeg altså hver tredje uke overtalt til å skrive under på dette papiret, og for hver gang jeg gjorde det falt jeg mer til ro og aksepterte situasjonen som den var. At der skulle jeg være framover enten jeg ville eller ikke. 

Ser du hvor jeg vil? Du er ikke så dårlig at de kan fatte tiltak om tvungen medisinering, men så mye energi du bruker fram og tilbake og hit og dit, av medisinen og på medisinen, så tror jeg helt ærlig du hadde hatt best av å ikke ha noe valg. Dette plager deg jo voldsomt og fører til ustabilitet når du slutter og begynner, slutter og begynner. 

Det er ikke vondt ment, snarere tvert imot. 

Jeg forstår at du trengte det. Jeg var så desperat en gang og spurte om de bare kunne ta meg på tvang eller frivillig tvang, det kunne de ikke sa sykepleieren så det er jo utelukket. Men jeg blir sliten av dette kjøret mitt, det er bare sånn jeg er. Og det er jo opp til meg selv, gjør meg selv sliten og er veldig ambivalent til medisiner. Kommer nok ikke til å forandre meg, og nå har jeg bestemt meg for å slutte. De respekterer mine valg her i psykiatrien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg forstår at du trengte det. Jeg var så desperat en gang og spurte om de bare kunne ta meg på tvang eller frivillig tvang, det kunne de ikke sa sykepleieren så det er jo utelukket. Men jeg blir sliten av dette kjøret mitt, det er bare sånn jeg er. Og det er jo opp til meg selv, gjør meg selv sliten og er veldig ambivalent til medisiner. Kommer nok ikke til å forandre meg, og nå har jeg bestemt meg for å slutte. De respekterer mine valg her i psykiatrien. 

Jeg tror ikke du skjønte poenget til Glitter..

Anonymkode: 39a63...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg forstår at du trengte det. Jeg var så desperat en gang og spurte om de bare kunne ta meg på tvang eller frivillig tvang, det kunne de ikke sa sykepleieren så det er jo utelukket. Men jeg blir sliten av dette kjøret mitt, det er bare sånn jeg er. Og det er jo opp til meg selv, gjør meg selv sliten og er veldig ambivalent til medisiner. Kommer nok ikke til å forandre meg, og nå har jeg bestemt meg for å slutte. De respekterer mine valg her i psykiatrien. 

Da har du i hvert fall undersøkt om det var mulig, og det er bra de respekterer valgene dine. Forstår godt at dette er slitsomt for deg og de som blir sure på deg her på forumet vet ikke hva de snakker om. Mange blir oppgitt, det må jeg si jeg kan bli selv, men ikke fordi jeg irriterer meg over at du deler ambivalensen din, men fordi jeg ser hvor mye du strever på grunn av dette. 

Samtidig så handler det jo også om å bare ta et valg om at nå er det nok! Nå skal du gjøre det uansett om du er ambivalent. Jeg har vært ambivalent i forhold til rusmidler. Har trengt å ha den muligheten. Nå har jeg bare bestemt meg for at å sprekke flere ganger er ikke et alternativ. Det er jo ikke helt sammenligbart, men akkurat dette med å bare gjøre og ikke føle. Prinsippet i det hele. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du skjønte poenget til Glitter..

Anonymkode: 39a63...571

Jo jeg tror det,hva tror du var poenget da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
9 minutter siden, Glitter skrev:

Da har du i hvert fall undersøkt om det var mulig, og det er bra de respekterer valgene dine. Forstår godt at dette er slitsomt for deg og de som blir sure på deg her på forumet vet ikke hva de snakker om. Mange blir oppgitt, det må jeg si jeg kan bli selv, men ikke fordi jeg irriterer meg over at du deler ambivalensen din, men fordi jeg ser hvor mye du strever på grunn av dette. 

Samtidig så handler det jo også om å bare ta et valg om at nå er det nok! Nå skal du gjøre det uansett om du er ambivalent. Jeg har vært ambivalent i forhold til rusmidler. Har trengt å ha den muligheten. Nå har jeg bare bestemt meg for at å sprekke flere ganger er ikke et alternativ. Det er jo ikke helt sammenligbart, men akkurat dette med å bare gjøre og ikke føle. Prinsippet i det hele. 

Jeg klarer det bare ikke, har jo holdt på med dette siden jeg var ung. I perioder ville jeg ikke ha noe med psykiatrien å gjøre,selv om jeg var dårlig i de periodene. Ville bare leve et normalt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Glitter skrev:

Ser du hvor jeg vil? Du er ikke så dårlig at de kan fatte tiltak om tvungen medisinering, men så mye energi du bruker fram og tilbake og hit og dit, av medisinen og på medisinen, så tror jeg helt ærlig du hadde hatt best av å ikke ha noe valg. Dette plager deg jo voldsomt og fører til ustabilitet når du slutter og begynner, slutter og begynner. 

Det er ikke vondt ment, snarere tvert imot. 

Du må bare forsøke, Glitter, men det er som å snakke til en vegg. Vi her inne har prøvd i årevis... Stjernestøv er veldig flink til å råde andre til å ta medisinene sine og gjøre som behandlerne deres sier, men hun er ikke i nærheten av å følge sine egne råd, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Du må bare forsøke, Glitter, men det er som å snakke til en vegg. Vi her inne har prøvd i årevis... Stjernestøv er veldig flink til å råde andre til å ta medisinene sine og gjøre som behandlerne deres sier, men hun er ikke i nærheten av å følge sine egne råd, dessverre.

Har sett den tendensen ja. Får bare en trang til å prøve, men klart når det har vært slik i årevis så hjelper det vel ikke at noen som helst, enten det er "ubetydelige" brukere som meg, de med fagkunnskap her eller de i psykiatrien forsøker å påvirke. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Blodtrykket ligger på 85/53 nå,legen sa det var ikke farlig jo. Men kan jeg stole på det? Det er vel ikke hjelp å få ved lavt blodtrykk? Lurer på om det ikke har med betablokkeren å gjøre,at det er bare jeg som har lavt blodtrykk. Hadde jo høyt før. Skjønner ingenting og er redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Får vel prøve å sove på halvert medisin og lsvt blodtrykk. Hvis jeg dør hører dere ikke mer fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Blodtrykket ligger på 85/53 nå,legen sa det var ikke farlig jo. Men kan jeg stole på det? Det er vel ikke hjelp å få ved lavt blodtrykk? Lurer på om det ikke har med betablokkeren å gjøre,at det er bare jeg som har lavt blodtrykk. Hadde jo høyt før. Skjønner ingenting og er redd. 

Foreslår du bestiller en legetime.

Anonymkode: a0af0...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreslår du bestiller en legetime.

Anonymkode: a0af0...f9 ed7tte

Mwn jeg snakket jo med legen på telefonen,troe ikke jeg får komme til lege nå. De ringer jo de fleste. Kan være noe ladet vann jeg drikker på,skal slutte med det. Hun som ladet det er død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Kan være noe ladet vann jeg drikker på,skal slutte med det.

Jeg tviler sterkt på at vann som noen ioniserte for flere år siden, kan påvirke blodtrykket ditt (eller noe som helst annet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Mwn jeg snakket jo med legen på telefonen,troe ikke jeg får komme til lege nå. De ringer jo de fleste. Kan være noe ladet vann jeg drikker på,skal slutte med det. Hun som ladet det er død. 

Jeg er enig i at du kan droppe å drikke "ladet vann". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg er enig i at du kan droppe å drikke "ladet vann". 

Bare for å presisere: Det er jeg også. Men jeg tror ikke det påvirker blodtrykket eller noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
46 minutter siden, laban skrev:

Bare for å presisere: Det er jeg også. Men jeg tror ikke det påvirker blodtrykket eller noe annet. 

Jeg begynte å skrive en lang utredning om "ionisert vann" og ladet vann, men fant ut at det var like greit å hoppe rett til konklusjonen. Alle er enige om at det er like greit å kutte det ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Jeg tviler sterkt på at vann som noen ioniserte for flere år siden, kan påvirke blodtrykket ditt (eller noe som helst annet). 

Hva med overvann? Det finnes en del av det nå på våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 minutt siden, kupton skrev:

Hva med overvann? Det finnes en del av det nå på våren.

Jeg har hørt at det er effektivt for å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...