Gå til innhold

Motivasjon mot sommer


 cilie

Anbefalte innlegg

Da er det bare å jobbe på! Jeg må jobbe med tankegangen «bare en dag til med godteri gjør vel ikke noe» og «kunne spise noe usunt i et selskap feks uten at det klikker helt og at jeg kjøper med en pose boller på vei hjem».  Gå fra sukker til grønnsaker er mitt mål nå👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, cilie skrev:

Da er det bare å jobbe på! Jeg må jobbe med tankegangen «bare en dag til med godteri gjør vel ikke noe» og «kunne spise noe usunt i et selskap feks uten at det klikker helt og at jeg kjøper med en pose boller på vei hjem».  Gå fra sukker til grønnsaker er mitt mål nå👍

Jeg må jobbe med "Nå har jeg ikke gått ned på noen dager så jeg gir faen i alt". Må være tålmodig, å gå ned i vekt er noe man må bruke tid på. Det er ikke gjort over natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg må jobbe med "Nå har jeg ikke gått ned på noen dager så jeg gir faen i alt". Må være tålmodig, å gå ned i vekt er noe man må bruke tid på. Det er ikke gjort over natta. 

Veldig bra erkjennelse !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter inn i ny trendy leilighet før jul om alt går bra i disse koronatider og innen da skal jeg ha blitt slank dvs <70 kg

greide spise to skiver fiberbrød igår med nugatti air isteden for å bestille junk fra foodora igår kveld, så det var fremskritt 

har gått ned en kg i det minste.

Bare hater at jeg må ligge å sulte hver kveld så må ta sovepiller for å sovne pga sulten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
27 minutter siden, Marye skrev:

Flytter inn i ny trendy leilighet før jul om alt går bra i disse koronatider og innen da skal jeg ha blitt slank dvs <70 kg

greide spise to skiver fiberbrød igår med nugatti air isteden for å bestille junk fra foodora igår kveld, så det var fremskritt 

har gått ned en kg i det minste.

Bare hater at jeg må ligge å sulte hver kveld så må ta sovepiller for å sovne pga sulten 

Jeg og sliter med å gå sulten til sengs,men må bare holde ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Marye skrev:

Flytter inn i ny trendy leilighet før jul om alt går bra i disse koronatider og innen da skal jeg ha blitt slank dvs <70 kg

greide spise to skiver fiberbrød igår med nugatti air isteden for å bestille junk fra foodora igår kveld, så det var fremskritt 

har gått ned en kg i det minste.

Bare hater at jeg må ligge å sulte hver kveld så må ta sovepiller for å sovne pga sulten 

Foodora er skummelt... Og kan bli dyrt når en sjelden pizza erstattes av sushi, indisk, thai osv... (sunnere da, men blir jo gjerne litt ekstra...)

Sovepiller for å sove pga sult? Den var ny. Er det ikke bedre med noe i magen og droppe pillene på fast basis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gammel_doler

Kjenner også på en ekstrem sultfølelse når jeg ikke får i meg den vanlige mengden mat og dritt. Men har blitt flinkere til å ikke kjøpe godteri og slikt selvom det er dager hvor jeg ikke klarer å la være.

Jeg blir fort kvalm når jeg spiser uansett om det er mat eller godteri så det hjelper jo på overspising i det minste. Har funnet ut at gulrot er noe jeg kan spise uten å bli kvalm så det spiser jeg når jeg kjenner søtsuget eller er veldig sulten på kveldene. Går endel gulrøtter for tiden. 😅

Ellers prøver jeg å komme meg mer ut på tur og er fornøyd med å ha gått flere lange turer de siste dagene. 
 

Jeg kommer nok aldri til å ha en sånn 0 sukker greie fordi jeg tror det er viktig å unne seg noe av og til, men jeg tenker at målet for denne uken må være å ikke kjøpe noe godteri i det hele tatt uansett hvordan jeg føler meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min har stått nesten bom stille nå i noen uker og det er litt demotiverende, men det blir lettere å holde seg på den smale sti når det blir hverdag igjen. Har gått tur sporadisk og synes ikke det er noe særlig med mindre jeg drar til sjøen. Jeg vet jo at det er viktig å bevege på seg, så jeg får vel bare bite tenna sammen og gå hver dag. Mitt første mål er å komme under 70 kg. Det burde jeg klare i løpet av 2 uker.

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel_doler

Har egentlig en ganske dårlig dag i dag. Normalt sett ville jeg trykket usunne greier i meg, men i dag har jeg faktisk fått i meg bittelitt vanlig mat. 
 

Har fått støvsuget litt hjemme og har akkurat satt meg ned med appelsiner istedenfor godteri. #staystrong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, cilie skrev:

Da er det bare å jobbe på! Jeg må jobbe med tankegangen «bare en dag til med godteri gjør vel ikke noe» og «kunne spise noe usunt i et selskap feks uten at det klikker helt og at jeg kjøper med en pose boller på vei hjem».  Gå fra sukker til grønnsaker er mitt mål nå👍

Ja, nå er det bare til å jobbe på. Først må jeg snu en overspising periode til normalt inntak. Så jeg har de to siste dagene økt litt med den vanlige maten. Har stort sett vært mett, men har allikevel hatt en stor trang til å stappe innpå.  Må nok jobbe mer med følelsene som gjør til at jeg overspiser sånn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier ALTFOR mye etter 4 uker hjemme (selv med skogsturer flere ganger i uka). Det blir for lite bevegelse når jeg har hjemmekontor, og det har selvsagt blitt litt godteri i påska (ikke veldig mye, men mer enn vanlig).

Forbrenningen min må være mye lavere nå enn for 5 år siden, for jeg synes ikke jeg spiser voldsomt mye. I fjor telte jeg kalorier i 5 mnd, og lå på et snitt på ca 1600 (hvis jeg husker riktig). Gikk ned 2-3 kilo, men så stoppet det der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg veier ALTFOR mye etter 4 uker hjemme (selv med skogsturer flere ganger i uka). Det blir for lite bevegelse når jeg har hjemmekontor, og det har selvsagt blitt litt godteri i påska (ikke veldig mye, men mer enn vanlig).

Forbrenningen min må være mye lavere nå enn for 5 år siden, for jeg synes ikke jeg spiser voldsomt mye. I fjor telte jeg kalorier i 5 mnd, og lå på et snitt på ca 1600 (hvis jeg husker riktig). Gikk ned 2-3 kilo, men så stoppet det der....

Ja, det er URETTFERDIG at kiloene sitter så godt når man blir litt eldre. Har merket det samme. Tidligere gikk jeg ned om jeg bare droppet det overflødige. Nå skal det mer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Ja, det er URETTFERDIG at kiloene sitter så godt når man blir litt eldre. Har merket det samme. Tidligere gikk jeg ned om jeg bare droppet det overflødige. Nå skal det mer til.

Utrolig irriterende! Husker at jeg i mange år (20-33 kanskje) bare kunne TENKE på at nå måtte jeg gå ned litt (slanket meg aldri), så gikk jeg ned igjen den ene eller de to kiloene som hadde sneket seg på...! Og så var det jo en lang periode der det holdt,  som du sier,  å kutte ut det overflødige. Men nå altså.... jeg må jo ha mat... 😮

Men - jeg spiste frokost litt før 8, fire timer siden, har sittet og jobbet på pc'en. Har jo gått ca 25 meter fra kjøkkenet til der jeg sitter (hadde forresten en pause der jeg gikk og fylte på kaffe, så jeg har gått 3 x 25 meter). Det er jo tid for lunsj nå, men jeg trenger jo egentlig ikke så himla mye mer energi nå....? Litt luft kanskje? Og frukt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om det har skjedd med meg også at kg sitter hardere. Kom over noen 8 år gamle bilder hvor jeg husker at jeg som vanlig var misfornøyd, men nå ville jeg gitt så mye for å være der liksom...

Uansett... det har oppstått noe som gjør meg urolig og trist, og det eneste jeg tenker på nå er at ingenting betyr noe og at jeg ser ingen grunn til at jeg ikke kan kose meg m noe nå. Sånn virker hjernen min, og det er vel derfor jeg ikke ser ut som før... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, cilie skrev:

Jeg lurer på om det har skjedd med meg også at kg sitter hardere. Kom over noen 8 år gamle bilder hvor jeg husker at jeg som vanlig var misfornøyd, men nå ville jeg gitt så mye for å være der liksom...

Uansett... det har oppstått noe som gjør meg urolig og trist, og det eneste jeg tenker på nå er at ingenting betyr noe og at jeg ser ingen grunn til at jeg ikke kan kose meg m noe nå. Sånn virker hjernen min, og det er vel derfor jeg ikke ser ut som før... 

Hva er det som har skjedd om jeg kan spørre om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gondor skrev:

Hva er det som har skjedd om jeg kan spørre om det?

Bare noe som objektivt gir bekymring. Har ikke tatt noen dumme matvalg, men må si jeg har lyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som demotiverer meg er at det ikke er bruk for noen "sommerkropp" i år da vi antakeligvis verken får sommerferie eller dra på stranda og kose oss der :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på butikken nå, og var som vanlig fristet til å kjøpe noe godt... men tenkte på tråden din her, @cilie så nå ble det kun sunne matvarer med hjem: salat, ruccola, agurk, tomat, druer, ost, skummet melk, soyamelk  kokosmelk... og ja, en liten boks italiensk salat som var satt ned pga dato- den hadde jeg glemt da jeg begynte å skrive 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hodestups skrev:

Det som demotiverer meg er at det ikke er bruk for noen "sommerkropp" i år da vi antakeligvis verken får sommerferie eller dra på stranda og kose oss der :o 

Sommerkropp får jeg nok aldri, men jeg tenker på helsa og hvordan jeg generelt  føler meg. Er mye mer komfortabel når jeg veier vesentlig mindre. Lettere å få kjøpt klær er det også. 

Så i dag har jeg vært ute å gått i 90 min. Er i sykt dårlig form, så dette må jeg bare fortsette med.  Det hjelper meg også med og ikke overspise så mye, det frigjør mye positive hormoner når jeg er i fysisk aktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, emilie321 skrev:

Sommerkropp får jeg nok aldri, men jeg tenker på helsa og hvordan jeg generelt  føler meg. Er mye mer komfortabel når jeg veier vesentlig mindre. Lettere å få kjøpt klær er det også. 

Så i dag har jeg vært ute å gått i 90 min. Er i sykt dårlig form, så dette må jeg bare fortsette med.  Det hjelper meg også med og ikke overspise så mye, det frigjør mye positive hormoner når jeg er i fysisk aktivitet. 

Ja, men det er jo fint for deg :) Det er riktig måte å tenke på. Men jeg trenger en større motivasjon enn det da ingenting løser seg om jeg blir en sylfide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...