Gå til innhold

Motivasjon mot sommer


 cilie

Anbefalte innlegg

1 time siden, Hodestups skrev:

Det som demotiverer meg er at det ikke er bruk for noen "sommerkropp" i år da vi antakeligvis verken får sommerferie eller dra på stranda og kose oss der :o 

Nei, det blir annerledes, men vi kommer jo til å være ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Hodestups skrev:

Det som demotiverer meg er at det ikke er bruk for noen "sommerkropp" i år

Jeg misliker "sommerkropp"-uttrykket intenst. (Dette er ikke rettet mot deg, Hodestups - det var iķke du som fant på det ordet.)

Hvis det er en slags oversettelse av "beach body" - kunne det ikke hete "strandkropp"? Jeg har fått med meg at strand- og badeliv i våre dager er forbeholdt de slanke, og det klarer jeg fint å innrette meg etter. Men jeg synes det er dårlig gjort å reservere hele årstiden for en bestemt kroppstype.

Men siden alle må være i Norge i sommer, blir det sikkert elendig sommervær og påkledning deretter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Jeg misliker "sommerkropp"-uttrykket intenst. (Dette er ikke rettet mot deg, Hodestups - det var iķke du som fant på det ordet.)

Hvis det er en slags oversettelse av "beach body" - kunne det ikke hete "strandkropp"? Jeg har fått med meg at strand- og badeliv i våre dager er forbeholdt de slanke, og det klarer jeg fint å innrette meg etter. Men jeg synes det er dårlig gjort å reservere hele årstiden for en bestemt kroppstype.

Men siden alle må være i Norge i sommer, blir det sikkert elendig sommervær og påkledning deretter...

Jeg tenker ordet spiller på at det er en periode vi naturlig viser mer hud. Ikke bare på stranden, men i en kjole, korte ermer, bare legger osv. Slik blir sommerkropp en kropp det er greit å vise mer avkledd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, laban skrev:

Jeg misliker "sommerkropp"-uttrykket intenst. (Dette er ikke rettet mot deg, Hodestups - det var iķke du som fant på det ordet.)

Hvis det er en slags oversettelse av "beach body" - kunne det ikke hete "strandkropp"? Jeg har fått med meg at strand- og badeliv i våre dager er forbeholdt de slanke, og det klarer jeg fint å innrette meg etter. Men jeg synes det er dårlig gjort å reservere hele årstiden for en bestemt kroppstype.

Men siden alle må være i Norge i sommer, blir det sikkert elendig sommervær og påkledning deretter...

Ja, jeg gjør det jeg også ;) Men jeg går egentlig på stranda uansett jeg altså. For meg handler strandliv om mye mer enn hva andre som er der tenker. Det var egentlig litt flåsete ment, men det er jo et spor av seriøsitet i det; jeg kjenner meg "bedre" om jeg er slank og trent når jeg er på stranda. Og det å slippe det lille ubehaget det er å føle at man ikke er helt perfekt når man er på stranda fungerer som en slags motivator for meg. Ikke bare på stranda, men ellers også i små shortser og t-skjorter.

Det er lettere å gjemme skavanker under vinterjakker. Men ja, jeg liker ikke det ordet jeg heller. Kroppen bør jo være sunn året rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, cilie skrev:

Nei, det blir annerledes, men vi kommer jo til å være ute. 

Ja, forhåpentligvis, men jeg har mistet 1 medisin nå pga koronaviruset, så jeg er litt bekymra for hvor mye jeg får lov til å være ute i år. Særlig om strendene blir stengt, der er det jo så frisk luft... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cilie skrev:

Jeg tenker ordet spiller på at det er en periode vi naturlig viser mer hud. Ikke bare på stranden, men i en kjole, korte ermer, bare legger osv. Slik blir sommerkropp en kropp det er greit å vise mer avkledd. 

Joda, jeg forstår vel det, sånn intellektuelt.

Men jeg misliker den underliggende generaliseringen - at kroppen ikke er bra nok for den årstiden man skal være forventningsfull og fornøyd. 

Men det kunne sikkert vært verre. Man kunne jo delt det i innendørs- og utendørskropp 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trenger ikke gå ned i vekt, men jeg også sliter med ekstrem sult. På dagtid er jeg ikke sulten, men etter middag er jeg sulten hele tiden og det topper seg etter kveldsmat. I dag spiste jeg middagsmat til kvelds og det er en halvtime siden. Jeg kan ikke ha snus under leppa for spyttproduksjonen har ingen stopp. Det svir nesten i kroppen etter noe å overspise på og jeg kjenner jeg pines på en måte. Jeg vet ikke om det kommer av at kroppen vil jeg skal gå opp i vekt siden jeg er litt tynn eller om det er fordi jeg får behov for å overspise for å regulere følelsene mine. 

Det er fryktelig tungt i hvert fall. Jeg er egentlig en overspiser og har på et tidspunkt klart ved kombinasjon av masse antipsykotisk, øl og dritmat gått opp 30 kg på syv måneder. Så svitsjet jeg over til underspising og gikk ned 25 kg på tilsvarende tid. Så har jeg gradvis gått ned de siste 5 kg, men det har tatt tid og jeg har gått litt opp og så ned igjen nettopp pga overspising. 

Jeg blir gal. Og jeg er livredd for å legge på meg. Tenker jo på mat og vekt dagen lang. Gruer meg til lørdag når jeg skal veie meg for vet jeg nok har lagt på meg litt siste 1-2 ukene, men akkurat nå er selvkontrollen lav. Er jo ikke lett å holde ut såpass altoppslukende cravings. 

Jeg vil bare stabilisere den vekten jeg har og slippe å pine meg selv for å klare det. Men så trener jeg en del og da blir jeg enda mer sulten. Mer sulten enn hva jeg kan forbrenne på trening. Er ikke et alternativ å roe ned på treningen for å roe matlysten heller så ja. 

Å holde på vekten min koster blod, svette og tårer.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greide å gå en 60 minutters tur i dag, men i litt roligere tempo enn i går. Valget var dette eller ikke å få gått. 

Har vært veldig fysen i dag, men har greid å la være å overspise.  Da blir dette 4 dagen på rad uten overspising og det er jeg fornøyd med. Da greier jeg forhåpentligvis resten av uka også.

Håper det går bra med dere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på sommerkroppdebatten. Jeg føler meg ikke akkurat vel i bikini, men blåser i det og går på stranden allikevel. Lengselen etter sol og saltvann er så stor at jeg gir blaffen. Klart jeg skulle ønske kroppen min så annerledes ut, men kanskje nå til sommeren vil den se litt bedre ut? Håper det! Men bade og sole meg skal jeg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår dette med at det er ubehagelig med sommer og mer nakenhet. Tror det blir litt som at jeg føler meg veldig eksponert i bikini med alle arrene. De verste er på armene, men har en del på ene låret også. Jeg kjenner det ligger mye skam rundt det, men jeg har tatt et aktivt valg om å ikke skjule meg. Jeg vil jo også gå på stranda. Den er jo for alle enten man er overvektig eller full av arr. 

Jeg skeiet ut med en tacobaguette til frokost i dag 1330. Hehe. Pleier å spise frokost kl 12 da, men hadde time på EEG så da ble den sen. Så alle måltider blir litt forskjøvet i dag. Spent på om det vil dempe suget eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sol og sommer, og det gjør meg ingenting å vise bar hud og sole meg i bikini ☀️☀️☀️ 

Vi har hatt masse sol de siste ukene, men temmelig kaldt. Gleder meg masse til soletemperaturer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg forstår dette med at det er ubehagelig med sommer og mer nakenhet. Tror det blir litt som at jeg føler meg veldig eksponert i bikini med alle arrene. De verste er på armene, men har en del på ene låret også. Jeg kjenner det ligger mye skam rundt det, men jeg har tatt et aktivt valg om å ikke skjule meg. Jeg vil jo også gå på stranda. Den er jo for alle enten man er overvektig eller full av arr. 

Jeg skeiet ut med en tacobaguette til frokost i dag 1330. Hehe. Pleier å spise frokost kl 12 da, men hadde time på EEG så da ble den sen. Så alle måltider blir litt forskjøvet i dag. Spent på om det vil dempe suget eller ikke. 

Jeg har også valgt og ikke skjule arrene og stort sett så går det bra. Nå er ikke mine arr så ille lenger da. 

Hvis jeg hadde spist frokost så sent, så hadde det garantert straffet seg til kvelden. Nå bør jeg også spise faste måltider  da jeg har diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg har også valgt og ikke skjule arrene og stort sett så går det bra. Nå er ikke mine arr så ille lenger da. 

Hvis jeg hadde spist frokost så sent, så hadde det garantert straffet seg til kvelden. Nå bør jeg også spise faste måltider  da jeg har diabetes.

Det er bra. :) Mine verste arr er tre år gamle. Likevel godt synlig enda. 

Jeg har drevet med periodisk fasting i 1,5 år så spiser aldri frokost. Er ikke sulten før kl 12. Men 1330 er litt i seneste laget ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
På 14.4.2020 den 9.54, Xtra skrev:

Ja, det er URETTFERDIG at kiloene sitter så godt når man blir litt eldre. Har merket det samme. Tidligere gikk jeg ned om jeg bare droppet det overflødige. Nå skal det mer til.

Ja, det blir vanskeligere for hvert år. De siste årene har jeg tatt ny rekord på antall vinterkilo hvert år. Jeg har klart å nå sommervekten hvert år, men det blir jo verre og verre. 

I år for første gang i mitt liv, så jeg 60- tallet rett ett jul. Har gått opp over 6 kilo i løpet av vinteren. Har gått ned 3  av dem nå, men innsatsen etter jul har vært halvhjertet. 

Men nå etter påske, går jeg til krig mot dem 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel_doler

Uke begynte så bra på mandag men nå har jeg hatt 3 veldig dårlige dager og endte med å kjøpe en sjokolade i dag. Det verste var egentlig at jeg ble så kvalm og uvel at den ikke en gang var verdt det. 😞 

Jeg får prøve å være flink igjen fra i morgen og håper på en bedre avslutning på uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

For min del er det helt rettferdig. Har spist meg ovemett de fleste dagene i påsken. Overdådige frokoster og middager med vin og dessert. Vi ha spist marsipan til kaffen hver morgen før frokost. Potetgull på kvelden. Alt det vanlige minus de lange skiturene.

Jeg gikk opp et par kilo og er bare lettet over at det ikke er mer. Uansett var det virkelig verd det. Det var også helt greit å komme tilbake til knekkebrød og fiskekaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med ganske lite inntak i dag til tross for deilige saker i skapet. Søndag har pleid å gli ut i påvente av «flink mandag.» Jeg prøver en ny taktikk nå - ha ting tilgjengelig og heller velge at jeg sparer det- altså utsetter. Istedenfor å ta alt og «aldri mer skulle spise noe usunt...»  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag gikk det ikke så bra🤭 Skikkelig stresset over noe, og det koker på jobb, og jeg har null konsentrasjon... Og tar enkle løsninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, cilie skrev:

Her har det blitt lite heiing og deling av motivasjon... Noen som har greid å ta tak? 

Vel... jeg må innrømme at jeg ikke har gjort så veldig mye... Har vel spist mindre godteri og også mindre juice enn tidligere i vinter, men vet ikke helt hvor mye det monner. Har brukt kroppen ganske mye på tungt fysisk arbeid, og synes jeg kjenner meg litt strammere i fisken, men ingenting endring på vekta 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...