Gå til innhold

Motivasjon mot sommer


 cilie

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, cilie skrev:

Her har det blitt lite heiing og deling av motivasjon... Noen som har greid å ta tak? 

Jeg greier å ta tak innimellom,  men dessverre ikke hver dag. Men jeg har sett en liten forandring . Før, når jeg sprakk, så spiste jeg til jeg omtrent spydde. Den siste tiden har jeg hatt noen dager hvor jeg har begynt å overspise, men har da greid å bare spise litt (allikevel alt for mye) Jeg jobber hver dag med og ikke overspise,  synes det til tider er tøft. Nå er jeg mye mer for meg selv enn det jeg pleier,  så det kan hende at det forverrer spisingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, påskelilje skrev:

Vel... jeg må innrømme at jeg ikke har gjort så veldig mye... Har vel spist mindre godteri og også mindre juice enn tidligere i vinter, men vet ikke helt hvor mye det monner. Har brukt kroppen ganske mye på tungt fysisk arbeid, og synes jeg kjenner meg litt strammere i fisken, men ingenting endring på vekta 😥

Mindre JUICE!? 
Haha, da er marginene små. Jeg har mulighet til å redusere på betydelig verre ting 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Mindre JUICE!? 
Haha, da er marginene små. Jeg har mulighet til å redusere på betydelig verre ting 🤣

Haha 😄 Det hørtes litt teit ut, men greia er jo at det fort er 100 kcal i et glass juice, og hvis jeg først skal drikke kalorier,  foretrekker jeg å drikke melk, rødvin eller øl  - men det blir altså litt juice innimellom 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Haha 😄 Det hørtes litt teit ut, men greia er jo at det fort er 100 kcal i et glass juice, og hvis jeg først skal drikke kalorier,  foretrekker jeg å drikke melk, rødvin eller øl  - men det blir altså litt juice innimellom 😄

Det er sant. Har nok litt å hente der og, kan fort gå et par glass til helgefrokost. Dels fordi jeg tenker C-vitamin og spiser lite frukt. Tenkte i farten at juice bare hadde brøkdelen av kaloriene ift vin, men det er vel ikke tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
13 minutter siden, Xtra skrev:

Det er sant. Har nok litt å hente der og, kan fort gå et par glass til helgefrokost. Dels fordi jeg tenker C-vitamin og spiser lite frukt. Tenkte i farten at juice bare hadde brøkdelen av kaloriene ift vin, men det er vel ikke tilfellet.

Juice har like mye kcal som Coca Cola. Eple og appelsinjuice er like ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På ‎26‎.‎04‎.‎2020 den 20.47, cilie skrev:

Her har det blitt lite heiing og deling av motivasjon... Noen som har greid å ta tak? 

Ja, jeg gikk opp mye i høst. 6 kilo i løpet av høsten/vinteren. Har gått ned ca 4 kilo siden 1.januar. 

Men savner å trene vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
22 timer siden, Xtra skrev:

Det er sant. Har nok litt å hente der og, kan fort gå et par glass til helgefrokost. Dels fordi jeg tenker C-vitamin og spiser lite frukt. Tenkte i farten at juice bare hadde brøkdelen av kaloriene ift vin, men det er vel ikke tilfellet.

C-vitamin kan du få i deg ved å spise paprika. Mye sunnere 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

C-vitamin kan du få i deg ved å spise paprika. Mye sunnere 🙂

Men jeg er avhengig av appelsinjuice om morgenen! 😋😍 Å knaske paprika blir ikke helt det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Xtra skrev:

Men jeg er avhengig av appelsinjuice om morgenen! 😋😍 Å knaske paprika blir ikke helt det samme...

Åja, da så 🙂

Det er sånn som vi kjøper inn til julefrokoster, påskefrokoster ol. Ellers hører det også med til hotellfrokoster 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2020 den 21.10, emilie321 skrev:

Jeg greier å ta tak innimellom,  men dessverre ikke hver dag. Men jeg har sett en liten forandring . Før, når jeg sprakk, så spiste jeg til jeg omtrent spydde. Den siste tiden har jeg hatt noen dager hvor jeg har begynt å overspise, men har da greid å bare spise litt (allikevel alt for mye) Jeg jobber hver dag med og ikke overspise,  synes det til tider er tøft. Nå er jeg mye mer for meg selv enn det jeg pleier,  så det kan hende at det forverrer spisingen.

Samme merker jeg. At ensomme og ensformige dager øker trangen til å overspise. Har lagt på meg 1,5 -2 kg ca på 4-5 uker. Tror noe av det er vannvekt og litt økning av muskelmasse, men jeg ser også at det er fett. 

Jeg jobber veldig hardt med å få kontroll på overspisningen, men i slike perioder som dette er det utfordrende. Det vil si jeg har hatt verre perioder. For tre år siden kunne jeg for eksempel finne på å trykke i meg 300 g yoghurtnøtter flere ganger i uken. Nå er det ordentlig mat det går i, men for store mengder. Til lunsj kl 12 i dag så spiste jeg to sånne store rundstykker med valmuefrø som man får kjøpt på rema pluss en iskaffe. Ett slikt er mer enn nok til lunsj. Faktisk litt mye det også sammenlignet med hva jeg vanligvis spiser til lunsj. Jeg ble stappmett og er fortsatt mett 5,5 timer senere. Eller så kan jeg finne på å stå opp når jeg ikke får sove for å lage meg noe å spise. Eller bare spise to hele måltider i ett måltid. Så ja. Har merket det på vekta. 

Har lyst på mat omtrent hele tiden. Nå også. Selv om jeg er mett. Men må vente i 2,5 time før jeg kan spise middag. Middagen må være sen i dag slik at jeg kan droppe kveldsmaten for å kompensere for den store lunsjen. 

Og sånn går nå dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2020 den 21.18, Nicklusheletida skrev:

Åja, da så 🙂

Det er sånn som vi kjøper inn til julefrokoster, påskefrokoster ol. Ellers hører det også med til hotellfrokoster 🙂

Jeg tenker på deg nesten hver gang jeg tar et glass juice, og får dårlig samvittighet 😁🙃😮😁

Husker at du sa det på en litt streng måte en gang i en av mine mange ta-meg-selv-i-nakken-tråder 😁 Du er forresten årsaken til at vi gikk fra ekstra lett melk til skummet melk for 2-3 år siden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, påskelilje skrev:

Jeg tenker på deg nesten hver gang jeg tar et glass juice, og får dårlig samvittighet 😁🙃😮😁

Husker at du sa det på en litt streng måte en gang i en av mine mange ta-meg-selv-i-nakken-tråder 😁 Du er forresten årsaken til at vi gikk fra ekstra lett melk til skummet melk for 2-3 år siden 😊

Uffda, var jeg så streng altså ?

Jeg mener det var i en tråd du var fortvilet over at du ikke gikk ned, så jeg synes vel at jeg måtte si i fra om hvilke enkle grep du kunne ta.
Men det som er enkelt for en, trenger ikke være enkelt for en annen 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Uffda, var jeg så streng altså ?

Jeg mener det var i en tråd du var fortvilet over at du ikke gikk ned, så jeg synes vel at jeg måtte si i fra om hvilke enkle grep du kunne ta.
Men det som er enkelt for en, trenger ikke være enkelt for en annen 🙂

 

Nei nei,  du var streng på en fin måte. Tydelig er kanskje et bedre ord. Jeg hadde ikle tenkt så mye over kaloriene i det jeg drakk. Så du åpnet øynene mine 😊

Men jeg går likevel ikke ned da 🙃😮😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg tenker på deg nesten hver gang jeg tar et glass juice, og får dårlig samvittighet 😁🙃😮😁

Husker at du sa det på en litt streng måte en gang i en av mine mange ta-meg-selv-i-nakken-tråder 😁 Du er forresten årsaken til at vi gikk fra ekstra lett melk til skummet melk for 2-3 år siden 😊

Forskjellen på ett glass (2 dl) skummet og ekstra lett melk er 8 kcal... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Lillemus skrev:

Forskjellen på ett glass (2 dl) skummet og ekstra lett melk er 8 kcal... ;) 

Er det så lite? Jaja 😁😮😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, påskelilje skrev:

Er det så lite? Jaja 😁😮😁

Jepp. Skummet inneholder 33 kcal / dl og ekstra lett 37 kcal... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 timer siden, Lillemus skrev:

Forskjellen på ett glass (2 dl) skummet og ekstra lett melk er 8 kcal... ;) 

En kalori her og en kalori der 🙂

Mener det også var snakk om vin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

En kalori her og en kalori der 🙂

Mener det også var snakk om vin. 

Vin...?

Er det meg du snakker om....?

* kikker rundt meg for å se om du mener noen andre *

😄🙃😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, påskelilje skrev:

Vin...?

Er det meg du snakker om....?

* kikker rundt meg for å se om du mener noen andre *

😄🙃😁

Du må ikke glemme dol-hukommelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, frosken skrev:

Du må ikke glemme dol-hukommelsen...

Haha - nei, her i forumet er det temmelig mange med elefanthukommelse 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...