Gå til innhold

Hvordan er dette kostholdet?


Marye

Anbefalte innlegg

2 knekkebrød med lettere fløtemysost og melk med d-vitamin 

skål med rå grønnsaker 

2 filet laks med potet og rømme

proteinbar

evt banan og/eller appelsin 

gikk ned 0,5 kilo fra igår på ca dette kostholdet etter å ha vært STUCK på 91 kg lenge 

 

Tenkte spise sånn fast, bare variere middagen med laks, torsk og kylling evt biff en sjelden gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Marye skrev:

2 knekkebrød med lettere fløtemysost og melk med d-vitamin 

skål med rå grønnsaker 

2 filet laks med potet og rømme

proteinbar

evt banan og/eller appelsin 

gikk ned 0,5 kilo fra igår på ca dette kostholdet etter å ha vært STUCK på 91 kg lenge 

 

Tenkte spise sånn fast, bare variere middagen med laks, torsk og kylling evt biff en sjelden gang 

Jeg ville valgt et annet pålegg enn brunost på knekkebrødene til frokosten, i den lettere fløtemysosten er det 44 gram sukker pr. 100 gram ost! Leverpostei, skinke, hvitost, makrell i tomat - alt dette kan du ha masse agurk og paprika eller småtomater på og det inneholder mer næringsstoffer enn brunost. Ta gjerne en skje tran også, sitrontran smaker ingenting.

2 laksefileter - hvor store er de? Om de er 125 g (slik som de som selges i 4 pk) så er det i overkant, laks er en fet fisk som inneholder en del kalorier. 1 slik filet + 1 stor potet (2 små), en dæsj rømme og salat eller grønnsaker er en topp middag! Men husk grønnsakene - halve fatet skal være dekket av grønnsaker! Du skriver ingenting om grønnsaker, men du bør spise masse av det! Ferdige salatposer er gull - sleng oppi litt paprika og agurk og kanskje et par småtomater så er du i havn! Om du ikke er så glad i kokte gulrøtter kan du rive noen og ha ved siden av fisk f.eks. Blomkål og brokkoli kan kokes møre og moses med stavmikser eller blender, ha i en liten smørklatt (kroppen din trenger fett!) og litt krydder, jeg synes sitronpepper godt i - blir kjempegodt! En gang hadde vi en slant kålrot og da delte jeg den i strimler (som pommes frites) sammen med noen gulrøtter, hadde på litt matolje, salt og pepper og la dem på et stekebrett som sto i ovnen i ca. 20 min på 200 grader - ble knallgodt! Nå har vi hatt det 1-2 ganger i uka til både laks og kylling i hele vinter, så det ble jaggu en favoritt hos oss!

Jeg er ikke så fan av proteinbarer, men hvis det fungerer for deg så er det vel greit. Selv ville jeg heller tatt et knekkebrød (vi bruker Wasa havre) med makrell i tomat f.eks. Jeg spiser mest knekkebrød med kaviar og hvitost.

Du har nok ikke gått ned en halvkilo fett i natt, min kropp er også sånn. Jeg gikk ned 1,6 kg de siste par ukene før 17. mai, den helga gikk jeg alt opp igjen og brukte så 10 dager på å bli kvitt dem igjen. I går morrest hadde kroppen min plutselig sluppet en halvkilo over natten selv om jeg hadde spist et digert kakestykke dagen før! :) Min kropp er sånn, den tviholder på grammene for plutselig å slippe en halvkilo over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg spiser en skål med rå grønnsaker til lunsj. Før jeg begynte med dette var jeg ekstremt utmattet. Trodde jeg skulle falle sammen på butikken, men nå er formen bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Marye skrev:

Men jeg spiser en skål med rå grønnsaker til lunsj. Før jeg begynte med dette var jeg ekstremt utmattet. Trodde jeg skulle falle sammen på butikken, men nå er formen bra.

Det er sant, jeg overså den. Men gjerne litt grønnsaker til hvert måltid. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten allerede spiste frokost 11.37.. lyst å lage middag allerede.. dritt med medisiner som øker appetitten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med grønn salat? Den inneholder lite kalorier og kan mette en stund. Spis grønnsaker som mellommåltid. Agurk og tomater. Eple?

Selv fokuserer jeg på motsatte enden av deg for tiden - jeg jobber med å få i meg flest mulige kalorier i løpet av en dag, men ser at jeg strever med å komme over 900 kcal til dagen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Marye skrev:

Sulten allerede spiste frokost 11.37.. lyst å lage middag allerede.. dritt med medisiner som øker appetitten!!

Enig der du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Enig der du. 

Ifølge lifesum kan jeg ikke innta flere kcal idag og kl er bare 15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Marye skrev:

Ifølge lifesum kan jeg ikke innta flere kcal idag og kl er bare 15

 

1 minutt siden, Marye skrev:

Ifølge lifesum kan jeg ikke innta flere kcal idag og kl er bare 15

Du må jo spise mer i dag ellers blir du jo slapp. Bale å slite med vekten,uff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, stjernestøv skrev:

 

Du må jo spise mer i dag ellers blir du jo slapp. Bale å slite med vekten,uff. 

Hadde glatt slukt en pizza eller kebab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
18 minutter siden, Marye skrev:

Hadde glatt slukt en pizza eller kebab

Ja det kunne jeg gjort og, så godt men så farlig for vekta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Marye skrev:

2 knekkebrød med lettere fløtemysost og melk med d-vitamin 

skål med rå grønnsaker 

2 filet laks med potet og rømme

proteinbar

evt banan og/eller appelsin 

gikk ned 0,5 kilo fra igår på ca dette kostholdet etter å ha vært STUCK på 91 kg lenge 

 

Tenkte spise sånn fast, bare variere middagen med laks, torsk og kylling evt biff en sjelden gang 

Det høres alt for lite ute. Jeg spiste lite før, og da gikk jeg aldri ned. Så endret jeg kostholdet litt og begynte å spise mer og det jeg trodde ville skje da var at jeg kom til å gå opp masse, men har faktisk gått ned ved rett og slett å spise mer. Spis sunt, spise ofte og masse ;) 

Jge bruker forresten aldri å spise knekkebrød, det metter ikke særlig godt. Spis grovt brød. Og det at du har gått ned o,5 kilo over natten er bare vann. Du mister vann i kroppen, og kroppen slipper når du får i det lite karbohydrater, du fikk i det såpass lite av det den dagen at kroppen slapp litt over natten - det er altså ikke fett du har mista.

Anonymkode: b6ab7...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres alt for lite ute. Jeg spiste lite før, og da gikk jeg aldri ned. Så endret jeg kostholdet litt og begynte å spise mer og det jeg trodde ville skje da var at jeg kom til å gå opp masse, men har faktisk gått ned ved rett og slett å spise mer. Spis sunt, spise ofte og masse ;) 

Jge bruker forresten aldri å spise knekkebrød, det metter ikke særlig godt. Spis grovt brød. Og det at du har gått ned o,5 kilo over natten er bare vann. Du mister vann i kroppen, og kroppen slipper når du får i det lite karbohydrater, du fikk i det såpass lite av det den dagen at kroppen slapp litt over natten - det er altså ikke fett du har mista.

Anonymkode: b6ab7...8df

Jeg driter vel i hva jeg mistet, poenget er at jeg endelig gikk NED etter å ha vært STUCK på x antall kg lenge. Endelig har det løsnet !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Marye skrev:

Jeg driter vel i hva jeg mistet, poenget er at jeg endelig gikk NED etter å ha vært STUCK på x antall kg lenge. Endelig har det løsnet !!!!

Mente ikke å være frekk, men det er mange som ikke forstår det her med vannvekt kontra det å virkelig miste fett. Er ikke sånn at man kan gå opp 1 kg over natten eller gå ned en kilo over natten, det er vannvekt alt sammen. 

Anonymkode: b6ab7...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mente ikke å være frekk, men det er mange som ikke forstår det her med vannvekt kontra det å virkelig miste fett. Er ikke sånn at man kan gå opp 1 kg over natten eller gå ned en kilo over natten, det er vannvekt alt sammen. 

Anonymkode: b6ab7...8df

Poenget er at jeg skal gå ned 20 kg til vann og fett og det hele! Jeg tror ikke jeg mistet 0,5 kg fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Marye skrev:

Poenget er at jeg skal gå ned 20 kg til vann og fett og det hele! Jeg tror ikke jeg mistet 0,5 kg fett!

Anbefaler 5:2 forresten. Spis rikelig og godt 5 dager i uken, og fast to. Da holder du forbrenningen oppe, fordi du rett og slett ikke mister muskler, kun fett. Gikk ned 12 kg på denne dietten, og når jeg begynte å spise normalt hver dag igjen gikk jeg bare opp 1 kg ;) 

Anonymkode: b6ab7...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det funker for deg er det greit nok, men jeg ville bært kontinuerlig sulten på så få langsomme karbohydrat. Hva drikker du i løpet av en dag forresten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største forskjellen med meg er at jeg har begynt å lage middag hjemme fremfor å bestille fra foodora eller take away og derfor går jeg ned i vekt bank i bordet og må holde meg unna big bite 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Om det funker for deg er det greit nok, men jeg ville bært kontinuerlig sulten på så få langsomme karbohydrat. Hva drikker du i løpet av en dag forresten? 

1 l melk med d vitamin og ellers vann og sukkerfri brus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...