Gå til innhold

Hvordan er dette kostholdet?


Marye

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Marye skrev:

1 l melk med d vitamin og ellers vann og sukkerfri brus

1 liter melk hver dag er unødvendig mye. Et glass er nok, spe på med vann du. Og som andre sier - mer grønnsaker og gjerne knekkebrød med feks makrell i tomat eller noe annet sunt du liker.  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jge bruker forresten aldri å spise knekkebrød, det metter ikke særlig godt. Spis grovt brød. 

Anonymkode: b6ab7...8df

Stemmer ikke for meg. Jeg blir passe mett av ett havreknekkebrød med kaviar og hvitost (et litt generøst lag), men når det kommer til brød, selv grovt brød, kunne jeg sikkert spist 5 skiver og ikke vært stort mettere enn etter 1-2 knekkebrød... Og det inneholder mye mer kalorier enn knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marye skrev:

Der sprakk jeg på en appelsin og et glass melk men heldigvis leggetid om et par timer 

Det kan vel ikke akkurat kalles en sprekk da. :) Men for meg er faktisk frukt som epler og pærer en såkalt partystopper. Tidligere spiste jeg 2 knekkebrød til lunsj og har i perioder prøvd å bytte ut det ene med et eple eller en pære, men resultatet er at jeg heller går litt opp i vekt enn å gå ned. Nå har jeg en tid spist 1 knekkebrød og 1 banan (som jo metter mer enn et eple eller en pære) og går faktisk ned i vekt. Jeg har testet ut dette flere ganger, den typen frukt er en partystopper for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lillemus skrev:

Det kan vel ikke akkurat kalles en sprekk da. :) Men for meg er faktisk frukt som epler og pærer en såkalt partystopper. Tidligere spiste jeg 2 knekkebrød til lunsj og har i perioder prøvd å bytte ut det ene med et eple eller en pære, men resultatet er at jeg heller går litt opp i vekt enn å gå ned. Nå har jeg en tid spist 1 knekkebrød og 1 banan (som jo metter mer enn et eple eller en pære) og går faktisk ned i vekt. Jeg har testet ut dette flere ganger, den typen frukt er en partystopper for meg.

SPPRAKK IGJEN MED EN PROTEINBAR

GÅR NOK IKKE NED TIL I MORGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Marye skrev:

SPPRAKK IGJEN MED EN PROTEINBAR

GÅR NOK IKKE NED TIL I MORGEN

Spis heller ordentlig mat enn slike barer. Men ingen går ned i vekt hver eneste dag, noen hundre gram er normale variasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Spis heller ordentlig mat enn slike barer. Men ingen går ned i vekt hver eneste dag, noen hundre gram er normale variasjoner. 

Veide samme idag som igår... jeg visste det nok. Aldri mer proteinbar på natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Marye skrev:

Veide samme idag som igår... jeg visste det nok. Aldri mer proteinbar på natten..

Hvorfor spiser du proteinbarer? Trener du VELDIG hardt og trenger påfyll av mye protein?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Marye skrev:

Veide samme idag som igår... jeg visste det nok. Aldri mer proteinbar på natten..

Det er helt normalt å gå opp og ned +/- 500 g pr døgn - det hører i høyeste grad inn under normale variasjoner i forhold til hva du har i tarmene, om du har spist mye salt eller søtt, om du har mye vann i kroppen og om du er kvinne - hvor i menssyklusen du befinner deg. INGEN går ned i vekt hver eneste dag selv om de er på en slankekur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Kayia skrev:

Hvorfor spiser du proteinbarer? Trener du VELDIG hardt og trenger påfyll av mye protein?

PT min anbefalte i sin tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Kayia skrev:

Hvorfor spiser du proteinbarer? Trener du VELDIG hardt og trenger påfyll av mye protein?

En del bruker det som erstatning for sjokolade/godteri, for å stagge søtsug, vet jeg. Og så lenge du ikke velger de aller største/mest kaloririke typene, kan det være et greit alternativ - med mindre kalorier og mer «skikkelig» næring enn sjokolade. De gir også noe metthet.  Selvsagt er det best å klare seg helt uten noe søtt, men ikke alle klarer det. 
Jeg synes personlig en proteinbar kan være greit som et mellommåltid på farten, selv om jeg ikke trener ekstremt mye. Spiser toppen 1 til dagen, da. 

Anonymkode: a3b86...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, Eva Sofie skrev:

Hva med grønn salat? Den inneholder lite kalorier og kan mette en stund. Spis grønnsaker som mellommåltid. Agurk og tomater. Eple?

Selv fokuserer jeg på motsatte enden av deg for tiden - jeg jobber med å få i meg flest mulige kalorier i løpet av en dag, men ser at jeg strever med å komme over 900 kcal til dagen... :(

Jeg forstår ikke helt behovet ditt for å skrive i så mange emner hvor andre sliter med vekt og slanking at du er så undervektig og ikke klarer å gå opp i vekt. Virker som om du er veldig opptatt av at alle skal vite hvor undervektig du er. 

Anonymkode: 9f7c0...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk på en smell. Var så sulten at fristelsen tok meg... kjøpte en pizza slize på bakeriet!!! Hvor mange kcal er det ca??? 800?!! Jeg får prøve motvirke med en lang gåtur eller prøve sykkelen igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
21 minutter siden, Marye skrev:

Gikk på en smell. Var så sulten at fristelsen tok meg... kjøpte en pizza slize på bakeriet!!! Hvor mange kcal er det ca??? 800?!! Jeg får prøve motvirke med en lang gåtur eller prøve sykkelen igjen...

Uff føler med deg, det er jammen ikke lett! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Uff føler med deg, det er jammen ikke lett! :( 

Idag får rett og slett være «cheat day». Varmer kyllingklubber i ovn straks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Marye skrev:

Idag får rett og slett være «cheat day». Varmer kyllingklubber i ovn straks 

Ja sånne dager blir det innimellom, men jeg har jo pleid å ta helt av. Uff a meg! Ikke bra når det pågår i ukevis. En dag er greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Marye skrev:

Idag får rett og slett være «cheat day». Varmer kyllingklubber i ovn straks 

Du ser vel at dette ikke går`?

Anonymkode: 00881...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du ser vel at dette ikke går`?

Anonymkode: 00881...921

Jeg går på leponex så da går det ikke hver dag nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Marye skrev:

Gikk på en smell. Var så sulten at fristelsen tok meg... kjøpte en pizza slize på bakeriet!!! Hvor mange kcal er det ca??? 800?!! Jeg får prøve motvirke med en lang gåtur eller prøve sykkelen igjen...

Et pizzastykke gir mellom 200 og 400 kcal (avhengig av størrelse og type fyll). Det er ikke all verdens, mellom 10 og 20 % av en gjennomsnittlig kvinnes normale dagsbehov. Kan sammenlignes med 2-3 brødskiver med pålegg. Ingen grunn til å la dette ødelegge dagen din! 
stå på👍

Anonymkode: a3b86...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...