Gjest Stille gråt Skrevet 18. september 2000 Del Skrevet 18. september 2000 Synes du at jeg bør gi opp siden jeg kjemper forgjeves med å bli frisk fra F.32 -saka..? Eksisterer det håp om å bli normal igjen..? Jeg vil så gjerne leve! Samtidig som psykdommen knekker meg ned. Er det bedre for en familie om "ungen" dør, enn at den vokser opp og blir til plage for alle? Jeg er bare så mislykka. Håper du tar spørsmålene seriøst Nils Håvard. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4592-drnilsf32/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nils Havard Dahl, psykiater Skrevet 19. september 2000 Del Skrevet 19. september 2000 Det er fullt mulig å bli frisk av F32 (og F33 som vel er riktig diagnose for deg). Medisiner, psykoterapi og evt. ECT fører frem, men kan kreve noe tid i de vanskeligste tilfellene. Til ditt andre spørsmål: Her finnes ikke tvil. Alle foreldre vil ha barna sine i live. Et selvmord er verre enn alt annet! Stå på og lykke til :-) Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4592-drnilsf32/#findComment-26374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stille gråt Skrevet 19. september 2000 Del Skrevet 19. september 2000 Det er fullt mulig å bli frisk av F32 (og F33 som vel er riktig diagnose for deg). Medisiner, psykoterapi og evt. ECT fører frem, men kan kreve noe tid i de vanskeligste tilfellene. Til ditt andre spørsmål: Her finnes ikke tvil. Alle foreldre vil ha barna sine i live. Et selvmord er verre enn alt annet! Stå på og lykke til :-) Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Hei Du virker liksom så overbevisendes, sånn at jeg tar meg i å begynne å tro på det du sier. Jeg må liksom ha ting inn med teskjei...) Men jeg vet jo egentlig at det du sier er rett selv om man er overbevist om at kiste er eneste utvei, når man ligger på bunnen. Er glad for at du har holdt meg i taumene her inne. Kan spørre fixer om Elektrosjokk, selv om jeg tror at hun ikke er tilhenger av den greia. En eller annen sa at det ikke ble utført sånnt på vestlandet (sikkert en lærer ) Er dette feil? Det høres jo helt teit ut... Hvis det går og jeg er "kvalifisert" til det, vurderer jeg sterkt å gå inn for det. Bare ikke hjernen min blir helt plukket fra hverandre av det og jeg blir mer senil enn jeg er. Jeg har liksom bruk for hukommelsen min og vil ikke miste den mer. Er jo den jeg lever av. Man blir ikke helt "akterutseilt" av det eller? Nå maser jeg fælt.. *skjemst* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4592-drnilsf32/#findComment-26394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nils Havard Dahl, psykiater Skrevet 19. september 2000 Del Skrevet 19. september 2000 Hei Du virker liksom så overbevisendes, sånn at jeg tar meg i å begynne å tro på det du sier. Jeg må liksom ha ting inn med teskjei...) Men jeg vet jo egentlig at det du sier er rett selv om man er overbevist om at kiste er eneste utvei, når man ligger på bunnen. Er glad for at du har holdt meg i taumene her inne. Kan spørre fixer om Elektrosjokk, selv om jeg tror at hun ikke er tilhenger av den greia. En eller annen sa at det ikke ble utført sånnt på vestlandet (sikkert en lærer ) Er dette feil? Det høres jo helt teit ut... Hvis det går og jeg er "kvalifisert" til det, vurderer jeg sterkt å gå inn for det. Bare ikke hjernen min blir helt plukket fra hverandre av det og jeg blir mer senil enn jeg er. Jeg har liksom bruk for hukommelsen min og vil ikke miste den mer. Er jo den jeg lever av. Man blir ikke helt "akterutseilt" av det eller? Nå maser jeg fælt.. *skjemst* Selvsagt kan du be psykiateren din om en vurdering med tanke på ECT. Pasienter må kunne stille spørsmål om forskjellige behandlingsmetoder. Ja, en gjør ECT på Vestlandet også. ECT vil ikke skade hjernen din eller gi deg hukommelsesproblemer. Du kan få hukommelsestap for et par timer rund behandlingen som foregår i narkose. Jeg ser ikke på dette som en ulempe :-) Uansett: Lykke til videre :-) Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4592-drnilsf32/#findComment-26604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.