Gå til innhold

Hva ville dere gjort i min situasjon nå? Til dere som liker å gi råd!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Det er aspergersen som stod i veien og jeg klarer liksom ikke å innse at spillet er tapt. Jeg følte meg så hjemme i livet, men aspergersen bare MÅTTE komme i veien. Jeg ble møtt annerledes da jeg hadde det livet. Jeg møtte også folk med mer overskudd men nå skammer jeg meg bare og oppfyller alle disse aspergerkravene: nav, uutdannet, mer og mer begrenset økonomi, like singel, ingen venner

Jeg vet mye om asperger siden min datter har det, men når du har det og må du gjøre det beste ut av det. Hun vil ikke ha det heller men det har hun og må leve deretter, hun ønsker seg også venner osv. 

UtakknemligDiva
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet mye om asperger siden min datter har det, men når du har det og må du gjøre det beste ut av det. Hun vil ikke ha det heller men det har hun og må leve deretter, hun ønsker seg også venner osv. 

Ingen vil ha det. Jævla dritt hjerne. 

UtakknemligDiva
2 timer siden, Fionys skrev:

Hva er årskanen(e) til at du bor hos mammaen din? Har du bodd lenge hos henne?

Ja, siden 2017, men har vært mye borte i mellomtiden. 

Annonse

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kverulant er en som alltid gjentar seg.  Jeg forstår ikke hvordan du kan skrive at jeg kverulerer når jeg aldri har skrevet om dette før.  Når du begrunner ditt svar med at det gjelder personer med autismeforstyrrelser så er det ikke noe unaturlig å spørre om du har forskning bak dette.  Jeg mislikte ingenting ved svaret ditt, men jeg påpekte at ingen er diagnosen sin og at det ikke er riktig å bruke ordet autist.  Det er rett og slett ikke politisk korrekt.  Hvis du blir sur når dette blir påpekt så er det ditt problem.

Jeg tror ikke jeg har noen bedre eller verre råd til ts.  Jeg har ingen forutsetninger til å bedømme om hvorvidt by eller land passer bedre for  de som befinner seg i autismespekteret.  Jeg skulle gjerne ha undersøkt om det finnes noe skrevet om det, og da mener jeg fagartikler.  

Anonymkode: 98212...e3a

Det siste jeg leste her på dol var at aspergerdiagnosen skulle bli borte.

Da må du opplyse meg om hva det heter, hvis det ikke heter verken asperger eller autist ?

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kverulant er en som alltid gjentar seg.  Jeg forstår ikke hvordan du kan skrive at jeg kverulerer når jeg aldri har skrevet om dette før.  Når du begrunner ditt svar med at det gjelder personer med autismeforstyrrelser så er det ikke noe unaturlig å spørre om du har forskning bak dette.  Jeg mislikte ingenting ved svaret ditt, men jeg påpekte at ingen er diagnosen sin og at det ikke er riktig å bruke ordet autist.  Det er rett og slett ikke politisk korrekt. 

Anonymkode: 98212...e3a

"Politisk korrekt", hvem bryr seg? Nå er det også mange med asperger/autisme som selv kaller seg autist. Man må ikke problematisere alt mulig.

https://autismenyheter.no/author/autismenyheter/

Anonymkode: 9b977...8b6

UtakknemligDiva
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Nei ingen vil ha sykdommer, stemmer det. 

Og hvordan skal jeg klare å synes jeg er verdt noe og kunne ha det gøy med denne dritt hjernen? Den er ikke noe verdt

90tallsbarn skrev (5 minutter siden):

Og hvordan skal jeg klare å synes jeg er verdt noe og kunne ha det gøy med denne dritt hjernen? Den er ikke noe verdt

Det er jo det du trenger hjelp til hos en behandler, få orden på tanker og livet ditt. Det går an å få det bedre, men noen sykdommer gjør at man blir begrenset og må finne seg i at sånn er det. Du må lære deg å leve med det. 

Annonse

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (17 minutter siden):

Det er jo det du trenger hjelp til hos en behandler, få orden på tanker og livet ditt. Det går an å få det bedre, men noen sykdommer gjør at man blir begrenset og må finne seg i at sånn er det. Du må lære deg å leve med det. 

Men jeg skal se bort fra utlandet og slik da? Fordi vi med Asperger må holde oss der vi er, og være kjedelige. Det er til allés fordel at jeg har Asperger. Mobberne får rett og. Jeg var på tur til å få et mer interessant liv men måtte tilbake til den lave standarden pga Asperger faenskap

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Men jeg skal se bort fra utlandet og slik da? Fordi vi med Asperger må holde oss der vi er, og være kjedelige. Det er til allés fordel at jeg har Asperger. Mobberne får rett og. Jeg var på tur til å få et mer interessant liv men måtte tilbake til den lave standarden pga Asperger faenskap

Du kan dra hvor du vil, men det er vel ikke det lureste nå i corona tiden. Men dette kan du jobbe med i terapi, kanskje du får til mer enn du tror? 

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Du kan dra hvor du vil, men det er vel ikke det lureste nå i corona tiden. Men dette kan du jobbe med i terapi, kanskje du får til mer enn du tror? 

Jeg mente ikke å dra nå. Men det her kommer da ikke til å gå over med det første det?! 

90tallsbarn skrev (16 minutter siden):

Jeg mente ikke å dra nå. Men det her kommer da ikke til å gå over med det første det?! 

Er det noen som hindrer deg i å dra til utlandet? Men nissene følger gjerne med på lasset da.

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det noen som hindrer deg i å dra til utlandet? Men nissene følger gjerne med på lasset da.

Hvordan brenner man dem opp? 

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Du kan få det bedre du og, cheer up :D Alle som sliter med noe må jobbe med det hver dag. 

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Det er ingen som sier at de med Asperger ikke kan reise. Jeg har asperger og har vært både alene og sammen med andre på backpacking Asia, reist rundt i Afrika, bodd i Seoul og Tokyo i flere år med utenlandsk kjæreste da jeg studerte. Du saboterer for deg selv, og du kommer til å angre den dagen du er 80 år og endelig innser at det var ikke aspergeren som stoppet deg, men at du på forhånd slår deg vrang som en 3åring og la skylden på alle andre .

Anonymkode: af7ef...9c4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...