laban Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 Glitter skrev (4 minutter siden): Er det slik i Norge også? Hvis man må gjøre slike valg, har det i hvert fall ingenting med abortlov å gjøre. Jeg vet at det en sjelden gang må gjøres avveininger mellom senabort av et foster som i utgangspunktet var ønsket, og f.eks. kreftbehandling av den gravide, som ikke fosteret vil tåle. Men det er jo vanskelig å forestille seg situasjoner der den gravides helse er avhengig av at fosteret skal dø når det er kort tid igjen til fødsel - da kan man jo ta keisersnitt og la det få leve. Man gjør jo det hvis f.eks. en langtkommet gravid havner i koma og det er usikkert hvordan det vil gå med henne. Men det kan finnes ekstreme tilfeller jeg ikke klarer å tenke meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460710-hvorfor-abortkamp-midt-i-en-pandemi/page/3/#findComment-4038577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 laban skrev (55 minutter siden): Hvis man må gjøre slike valg, har det i hvert fall ingenting med abortlov å gjøre. Jeg vet at det en sjelden gang må gjøres avveininger mellom senabort av et foster som i utgangspunktet var ønsket, og f.eks. kreftbehandling av den gravide, som ikke fosteret vil tåle. Men det er jo vanskelig å forestille seg situasjoner der den gravides helse er avhengig av at fosteret skal dø når det er kort tid igjen til fødsel - da kan man jo ta keisersnitt og la det få leve. Man gjør jo det hvis f.eks. en langtkommet gravid havner i koma og det er usikkert hvordan det vil gå med henne. Men det kan finnes ekstreme tilfeller jeg ikke klarer å tenke meg. Ja, slike tilfeller du nevner er jo veldig vanskelig, og det er nok vanskelig å sette seg inn i egentlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460710-hvorfor-abortkamp-midt-i-en-pandemi/page/3/#findComment-4038580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.