Gå til innhold

Walkpad / tredemølle ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring? Bråker det mye? Er det en god ting å ha nå når været blir dårligere? 

Jeg har begynt å trene litt på treningsstudio. Men problemet er at nærmeste treningsstudio er 1.5 km unna. Et stykke å gå. Ville helst hatt det helt tett opptil leiligheten. Men tenker derfor på å mulig kjøpe en walkpad eller tredemølle å trene på. Men spørsmålet er om det er en god ide? Dersom den bråker og sliter mye på gulvet så er det jo ikke noe særlig å ha. 

Anonymkode: 50022...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen med erfaring? Bråker det mye? Er det en god ting å ha nå når været blir dårligere? 

Jeg har begynt å trene litt på treningsstudio. Men problemet er at nærmeste treningsstudio er 1.5 km unna. Et stykke å gå. Ville helst hatt det helt tett opptil leiligheten. Men tenker derfor på å mulig kjøpe en walkpad eller tredemølle å trene på. Men spørsmålet er om det er en god ide? Dersom den bråker og sliter mye på gulvet så er det jo ikke noe særlig å ha. 

Anonymkode: 50022...947

Det har jeg også lurt på faktisk. :) For meg ville det nok i tillegg vært aktuelt å ha den oppe i 2. etg så jeg lurer på hvordan det er med gjenlyd nede med en sånn. Nå tenker ikke jeg på de digre tredemøllene, men de mindre walkpadene, kan man jogge på dem også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Det har jeg også lurt på faktisk. :) For meg ville det nok i tillegg vært aktuelt å ha den oppe i 2. etg så jeg lurer på hvordan det er med gjenlyd nede med en sånn. Nå tenker ikke jeg på de digre tredemøllene, men de mindre walkpadene, kan man jogge på dem også?

Leser at man kan joggesko på de mindre walkpadene. De kan ha hastighet til 10 til 12 km/ h . 

Jeg tror de er mye mer stillegående etter hva jeg har lest. 

Jeg vurderer å heller bruke 7000 kr på en sånn enn å måtte gå på treningsstudio som koster ca 700 kr i måneden. Har et prøveabbonoment på treningsstudio om dagen men det er jo bare løping på tredemølle som jeg er interessert i. Har dessuten 1.5 km en vei å gå til studioet.. og dersom walkingpadden er enkel å montere og enkel i drift. Så må jo det være supert. Er veldig nyskjerrig på hvordan en sånn en fungerer. 

Anonymkode: 50022...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Det har jeg også lurt på faktisk. :) For meg ville det nok i tillegg vært aktuelt å ha den oppe i 2. etg så jeg lurer på hvordan det er med gjenlyd nede med en sånn. Nå tenker ikke jeg på de digre tredemøllene, men de mindre walkpadene, kan man jogge på dem også?

 

Anonymkode: 50022...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en walkpad R2 og er sinnsykt fornøyd. Bor i bygård og har folk under og over meg men har ingen problemer med å bruke denne. Den er også veldig enkelt å slå sammen og sette bort(ligger under sofaen i stua, eller under senga på soverommet i perioder med veldig fint vær). Men den var et rent lite hel***** å bære opp i 5 etasje, den var møkktung! (kjempe rart for den føles ikke slik når jeg ser den, sikkert pga hjula som gjør den lett å frakte). Anbefaler den på det sterkeste. Husk også å laste ned appen som følger med, om det er den fra kingsmith dere kjøper. Digger at alt av kalorier og lengde osv. oppdateres der :) Jeg kjøpte herfra: https://walkingpad.no/ (for de hadde 30 dagers åpent kjøp)

Anonymkode: c8363...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjøpte en walkpad R2 og er sinnsykt fornøyd. Bor i bygård og har folk under og over meg men har ingen problemer med å bruke denne. Den er også veldig enkelt å slå sammen og sette bort(ligger under sofaen i stua, eller under senga på soverommet i perioder med veldig fint vær). Men den var et rent lite hel***** å bære opp i 5 etasje, den var møkktung! (kjempe rart for den føles ikke slik når jeg ser den, sikkert pga hjula som gjør den lett å frakte). Anbefaler den på det sterkeste. Husk også å laste ned appen som følger med, om det er den fra kingsmith dere kjøper. Digger at alt av kalorier og lengde osv. oppdateres der :) Jeg kjøpte herfra: https://walkingpad.no/ (for de hadde 30 dagers åpent kjøp)

Anonymkode: c8363...2b8

Legger ved link på den jeg har: https://walkingpad.no/products/walkingpad-r2 

det der veier 33/38 kilo må være feil, for vi måtte være to for å få den opp 😜

Anonymkode: c8363...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Legger ved link på den jeg har: https://walkingpad.no/products/walkingpad-r2 

det der veier 33/38 kilo må være feil, for vi måtte være to for å få den opp 😜

Anonymkode: c8363...2b8

Kan den jogges på? Eller går du bare på den? På den demovideoen det var lenket til tuslet hun jo bare rolig på walkpaden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Noen med erfaring? Bråker det mye? Er det en god ting å ha nå når været blir dårligere? 

Jeg har begynt å trene litt på treningsstudio. Men problemet er at nærmeste treningsstudio er 1.5 km unna. Et stykke å gå. Ville helst hatt det helt tett opptil leiligheten. Men tenker derfor på å mulig kjøpe en walkpad eller tredemølle å trene på. Men spørsmålet er om det er en god ide? Dersom den bråker og sliter mye på gulvet så er det jo ikke noe særlig å ha. 

Anonymkode: 50022...947

Hva med rett  og slett å gå en land tur?

Anonymkode: 28532...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Kan den jogges på? Eller går du bare på den? På den demovideoen det var lenket til tuslet hun jo bare rolig på walkpaden. 

Her er en som løper på den. :)

Anonymkode: 50022...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva med rett  og slett å gå en land tur?

Anonymkode: 28532...597

Er litt vanskeligere når det er kaldt og dårlig vær ute. Men du har rett i at det er et godt alternativ. 

Anonymkode: 50022...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva med rett  og slett å gå en land tur?

Anonymkode: 28532...597

Joda, men når det er stappmørk og regner eller snør vannrett er det ikke spesielt festlig å gå ute... Men jeg har nettopp vært ute og jogget en tur i stappmørket jeg altså. :) For oss som ikke liker treningssentra er jo dette et godt alternativ når været ikke akkurat frister til å gå ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (18 minutter siden):

Kan den jogges på? Eller går du bare på den? På den demovideoen det var lenket til tuslet hun jo bare rolig på walkpaden. 

For å kunne jogges raskt så må det større motor til, og det er det ikke plass til i disse små mattene. Jeg tror den jeg har går opp til 10 km/t og jeg er nå oppe på nivå 5, da går jeg veldig raskt. Det vil si at jeg har fortsatt 5 nivå igjen å skru opp på, så ja man kan jogge, men det er ikke en matte jeg ville kjøpt om jeg KUN ønsket å ha raske joggeturer på.

Anonymkode: c8363...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Joda, men når det er stappmørk og regner eller snør vannrett er det ikke spesielt festlig å gå ute... Men jeg har nettopp vært ute og jogget en tur i stappmørket jeg altså. :) For oss som ikke liker treningssentra er jo dette et godt alternativ når været ikke akkurat frister til å gå ut.

Jeg er helt enig med deg. :). Jeg har begynt på treningssenter, prøveabbonoment i 14 dager. Etterpå vil det koste 1000 kr første måned og etter det ca 700 kr i måneden. Det er også en bindingstid. Dvs jeg tenker at i lengden så høres det rimeligere ut med en walkingpad. Den med tempo har jo et tempo på 12 km/ h. Det er jo et ganske høyt løpetempo.  Slipper også risikoen for korona ved å ha en slik istedet for treningssenter   

Anonymkode: 50022...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For å kunne jogges raskt så må det større motor til, og det er det ikke plass til i disse små mattene. Jeg tror den jeg har går opp til 10 km/t og jeg er nå oppe på nivå 5, da går jeg veldig raskt. Det vil si at jeg har fortsatt 5 nivå igjen å skru opp på, så ja man kan jogge, men det er ikke en matte jeg ville kjøpt om jeg KUN ønsket å ha raske joggeturer på.

Anonymkode: c8363...2b8

Du vil ikke anbefale denne til løpetur? Da lurer jeg på om jeg heller skal kjøpe en tredemølle beregnet for løping. Disse walkpaddene ser utrolig grei ut. Slipper komplisert montering osv. 

Anonymkode: 50022...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg. :). Jeg har begynt på treningssenter, prøveabbonoment i 14 dager. Etterpå vil det koste 1000 kr første måned og etter det ca 700 kr i måneden. Det er også en bindingstid. Dvs jeg tenker at i lengden så høres det rimeligere ut med en walkingpad. Den med tempo har jo et tempo på 12 km/ h. Det er jo et ganske høyt løpetempo.  Slipper også risikoen for korona ved å ha en slik istedet for treningssenter   

Anonymkode: 50022...947

Den du referer til har også et helt annet design, noe som gjorde at jeg valgte den vekk.

Anonymkode: c8363...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vil ikke anbefale denne til løpetur? Da lurer jeg på om jeg heller skal kjøpe en tredemølle beregnet for løping. Disse walkpaddene ser utrolig grei ut. Slipper komplisert montering osv. 

Anonymkode: 50022...947

Nei, det vil jeg ikke. Jeg kjøpte den for gåturer i alle tempo, ikke hovedsakelig løping. Hadde jegønsket en ren løpemaskin ville jeg trolig trengt mer plass og penger.  Husk også at din vekt er avgjørende på mange av disse små mattene. Den jeg referer til bør du ikke veie over ca 100 kg.

Denne er realistisk for løpefart 

 

Anonymkode: c8363...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For å kunne jogges raskt så må det større motor til, og det er det ikke plass til i disse små mattene. Jeg tror den jeg har går opp til 10 km/t og jeg er nå oppe på nivå 5, da går jeg veldig raskt. Det vil si at jeg har fortsatt 5 nivå igjen å skru opp på, så ja man kan jogge, men det er ikke en matte jeg ville kjøpt om jeg KUN ønsket å ha raske joggeturer på.

Anonymkode: c8363...2b8

Jeg er ikke i nærheten av å jogge så fort som 10 km/t. :D Og jeg er heller ikke i nærheten av å veie 100 kg, så akkurat det er ikke noe problem. Stor tredemølle er nok ikke aktuelt. Kanskje man kan få tak i noe brukt på finn? Må ta en titt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke i nærheten av å jogge så fort som 10 km/t. :D Og jeg er heller ikke i nærheten av å veie 100 kg, så akkurat det er ikke noe problem. Stor tredemølle er nok ikke aktuelt. Kanskje man kan få tak i noe brukt på finn? Må ta en titt. :) 

Ja, jeg må bare si at jeg virkelig ELSKER min maskin. Er glad i å gå tur, men noen ganger er det så forbaska deilig å gå tur med en film foran deg på mobilen som kan støttes på selve maskinen. Ha vannflaska tilgjengelig, og få unnagjort noen møter mens man går en tur uten for mye støy rundt. Jeg fikk den i sommer og har brukt den langt mer enn jeg hadde trodd. Spesielt utover vinteren er den viktig for meg, orker ikke gå å stampe i 3 meter snø hver dag :D  Sjekk også ut tidligere modeller, for de selges endel rimeligere nå som de nye modellene er kommet. 

Anonymkode: c8363...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...