Gå til innhold

Walkpad / tredemølle ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte en walkpad R2 og er sinnsykt fornøyd. Bor i bygård og har folk under og over meg men har ingen problemer med å bruke denne. Den er også veldig enkelt å slå sammen og sette bort(ligger under sofaen i stua, eller under senga på soverommet i perioder med veldig fint vær). Men den var et rent lite hel***** å bære opp i 5 etasje, den var møkktung! (kjempe rart for den føles ikke slik når jeg ser den, sikkert pga hjula som gjør den lett å frakte). Anbefaler den på det sterkeste. Husk også å laste ned appen som følger med, om det er den fra kingsmith dere kjøper. Digger at alt av kalorier og lengde osv. oppdateres der :) Jeg kjøpte herfra: https://walkingpad.no/ (for de hadde 30 dagers åpent kjøp)

Anonymkode: c8363...2b8

Har du underlagsmatta også? Nå er det vi som bor i begge etasjene her, men jeg tenker det kan bli irriterende for mannen om jeg løper på loftet og han må sitte og høre på det. Demper den matta eller beskytter den bare golvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Har du underlagsmatta også? Nå er det vi som bor i begge etasjene her, men jeg tenker det kan bli irriterende for mannen om jeg løper på loftet og han må sitte og høre på det. Demper den matta eller beskytter den bare golvet?

Jeg har ikke matte, men jeg bruker en lang løper/teppe. Jeg vet ikke i hvor stor grad en matte beskytter gulvet for maskinen har knotter og slikt, så det blir ingen skade, men jeg tror absolutt den er med på å dempe for støy. 

Anonymkode: c8363...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en tredemølle (Titan life) et år og den blir mye brukt.

Det ser ut som om Walking pad tåler å jogges på og den er mye mer kompakt. Spørsmålet det er nok med 10km/t som maksfart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg må bare si at jeg virkelig ELSKER min maskin. Er glad i å gå tur, men noen ganger er det så forbaska deilig å gå tur med en film foran deg på mobilen som kan støttes på selve maskinen. Ha vannflaska tilgjengelig, og få unnagjort noen møter mens man går en tur uten for mye støy rundt. Jeg fikk den i sommer og har brukt den langt mer enn jeg hadde trodd. Spesielt utover vinteren er den viktig for meg, orker ikke gå å stampe i 3 meter snø hver dag :D  Sjekk også ut tidligere modeller, for de selges endel rimeligere nå som de nye modellene er kommet. 

Anonymkode: c8363...2b8

Det er fristende med en slik. Tenker spesielt på når snøen og isen kommer..og på dager med dårlig vær, eller dager man ikke har lyst å gå ut osv .

Anonymkode: 50022...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 minutt siden):

Vi har hatt en tredemølle (Titan life) et år og den blir mye brukt.

Det ser ut som om Walking pad tåler å jogges på og den er mye mer kompakt. Spørsmålet det er nok med 10km/t som maksfart. 

Jeg vil helst ha 12 km/ timen som maks fart. Men det fins modeller med 12 og høyere og. 

Anonymkode: 50022...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg vil helst ha 12 km/ timen som maks fart. Men det fins modeller med 12 og høyere og. 

Anonymkode: 50022...947

Da finner du sikkert noe som passer. Stegene når man løper forplanter seg gjennom huset. Ikke noe voldsomt, men men jeg ville ikke brukt den sent på kvelden hvis noen andre bodde i etasjen under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendel skrev (På 26.10.2021 den 23.18):

Da finner du sikkert noe som passer. Stegene når man løper forplanter seg gjennom huset. Ikke noe voldsomt, men men jeg ville ikke brukt den sent på kvelden hvis noen andre bodde i etasjen under.

https://gorillasports.no/butikk/tredemolle/

Denne er rimelig og har hastighet til ca 12 km/h. Det må jo gi bra kondisjonstrening.  Ser at den skal være enkel å montere slik som walkpadene er muligens. 

Er nok mye penger spart med å kjøpe en slik maskin istedet for å gå på dyrt treningssenter. 

Anonymkode: 50022...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (På 26.10.2021 den 23.18):

Da finner du sikkert noe som passer. Stegene når man løper forplanter seg gjennom huset. Ikke noe voldsomt, men men jeg ville ikke brukt den sent på kvelden hvis noen andre bodde i etasjen under.

Jeg leier men håper det går bra. Bor i kjelleren. Tenker å bruke den på dagen og ikke om kvelden :)

Anonymkode: 50022...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg leier men håper det går bra. Bor i kjelleren. Tenker å bruke den på dagen og ikke om kvelden :)

Anonymkode: 50022...947

Jeg bor som sagt i en gammel bygård og kan fint bruke min på kveldstid uten sjenanse for andre, ikke noe problem. 

Anonymkode: c8363...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg bor som sagt i en gammel bygård og kan fint bruke min på kveldstid uten sjenanse for andre, ikke noe problem. 

Anonymkode: c8363...2b8

Høres veldig bra ut.  :)

Anonymkode: 50022...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leier men håper det går bra. Bor i kjelleren. Tenker å bruke den på dagen og ikke om kvelden :)

Anonymkode: 50022...947

Det går helt sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har ikke sluppet tanken på walkingpad eller tredemølle og siden ryggen min stadig sier mer i fra om at skoliosen er der så har jeg innsett at jeg MÅ gjøre noe. Jeg liker mye bedre å jogge (ikke langt og fort!) enn å trene styrke, men skjønner at jeg må gjøre begge deler. Har vært hos legen i dag og fått utskrifter fra røntgenundersøkelsene for to år siden + uttalelsen fra ryggortopeden og bestilt time hos fysioterapeut for å få hjelp til å finne gode øvelser for meg. Og ikke minst - jeg har omsider bestemt meg for tredemølle! Endte på en mølle da jeg liker å jogge og synes walkingpadene ser litt spinkle ut. Nå er det jo Black week (som jeg egentlig ikke har sansen for, men når man kan spare en del så...) og har nå bestilt denne:

https://www.x-life.no/treningsutstyr/kondisjonsapparater/tredemolle/run-100-tredemolle-med-underlagsmatte

Har et roterom i 2. etg som jeg har ryddet ganske godt, det skal ryddes enda bedre og der skal jeg altså innrede treningsrom. Dette blir bra! :D Rommet har et gammelt vegg-til-vegg-teppe (egentlig usj...), og det gjør jo at lydene fra mølla blir dempet og ettersom det ligger rett over soverommet vårt blir det forhåpentligvis ikke så mye støy ned på stua.

Finansieringen går fra Coop-kontoen min, de pengene jeg har der tenker jeg aldri på og har ikke tatt ut derfra på mange år så det dekker faktisk det mølla koster og enda litt til. Herlig! Nesten som om jeg får den gratis! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 timer siden):

Jeg har ikke sluppet tanken på walkingpad eller tredemølle og siden ryggen min stadig sier mer i fra om at skoliosen er der så har jeg innsett at jeg MÅ gjøre noe. Jeg liker mye bedre å jogge (ikke langt og fort!) enn å trene styrke, men skjønner at jeg må gjøre begge deler. Har vært hos legen i dag og fått utskrifter fra røntgenundersøkelsene for to år siden + uttalelsen fra ryggortopeden og bestilt time hos fysioterapeut for å få hjelp til å finne gode øvelser for meg. Og ikke minst - jeg har omsider bestemt meg for tredemølle! Endte på en mølle da jeg liker å jogge og synes walkingpadene ser litt spinkle ut. Nå er det jo Black week (som jeg egentlig ikke har sansen for, men når man kan spare en del så...) og har nå bestilt denne:

https://www.x-life.no/treningsutstyr/kondisjonsapparater/tredemolle/run-100-tredemolle-med-underlagsmatte

Har et roterom i 2. etg som jeg har ryddet ganske godt, det skal ryddes enda bedre og der skal jeg altså innrede treningsrom. Dette blir bra! :D Rommet har et gammelt vegg-til-vegg-teppe (egentlig usj...), og det gjør jo at lydene fra mølla blir dempet og ettersom det ligger rett over soverommet vårt blir det forhåpentligvis ikke så mye støy ned på stua.

Finansieringen går fra Coop-kontoen min, de pengene jeg har der tenker jeg aldri på og har ikke tatt ut derfra på mange år så det dekker faktisk det mølla koster og enda litt til. Herlig! Nesten som om jeg får den gratis! :D 

Et godt råd når det gjelder løping på tredemølle: Still den inn på litt motbakke (2 eller 3), så belaster du knær og hofter mindre. Og får bedre treningseffekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babette skrev (1 minutt siden):

Et godt råd når det gjelder løping på tredemølle: Still den inn på litt motbakke (2 eller 3), så belaster du knær og hofter mindre. Og får bedre treningseffekt.

Høres veldig tungt ut... Hvordan gir det mindre belastning på hofter og knær enn å løpe flatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Høres veldig tungt ut... Hvordan gir det mindre belastning på hofter og knær enn å løpe flatt?

Nei, du merker det knapt hvis den står på mode 2, det er ikke tungt i det hele tatt. Rådet kommer fra en fysioterapeut med peiling.

Belastningen blir mindre fordi nedslagsstøtet blir mildere. Nedoverbakke er det verste for knærne, det vet alle som går tøffe fjellturer med kranglete knær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babette skrev (6 minutter siden):

Nei, du merker det knapt hvis den står på mode 2, det er ikke tungt i det hele tatt. Rådet kommer fra en fysioterapeut med peiling.

Belastningen blir mindre fordi nedslagsstøtet blir mildere. Nedoverbakke er det verste for knærne, det vet alle som går tøffe fjellturer med kranglete knær.

Nedoverbakke er pyton ja! Ser faktisk flere som sier det samme som deg på løpeprat på fb - da skal jeg sette den på lett motbakke! Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Nedoverbakke er pyton ja! Ser faktisk flere som sier det samme som deg på løpeprat på fb - da skal jeg sette den på lett motbakke! Takk for tips!

Bare hyggelig! Og selv om man ikke har vondt noe sted i utgangspunktet, er det lurt å tenke forebyggende, så unngår man forhåpentlig skader. Jeg har hatt tredemølle i mange år og synes den er god å ha når vær og føre er håpløst - og når jeg har dårlig tid. Men kjedelig og monotont, ja. Og jeg har aldri opplevd løperus eller second wind på mølle.

Nå er jeg så heldig å ha TV i kjelleren der tredemølla står, da blir det litt mindre kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babette skrev (1 minutt siden):

Bare hyggelig! Og selv om man ikke har vondt noe sted i utgangspunktet, er det lurt å tenke forebyggende, så unngår man forhåpentlig skader. Jeg har hatt tredemølle i mange år og synes den er god å ha når vær og føre er håpløst - og når jeg har dårlig tid. Men kjedelig og monotont, ja. Og jeg har aldri opplevd løperus eller second wind på mølle.

Nå er jeg så heldig å ha TV i kjelleren der tredemølla står, da blir det litt mindre kjedelig.

Jeg satser friskt på at lydbok og podcast blir gode følgesvenner på mølla! Kan ev. sette opp nettbrettet og se noe på det kanskje. Vi får se. :) Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tredemøllen på plass! Jeg bestilte den på mandag, fra et lager i Mjøndalen og den kom i dag! Jeg bor litt utenfor trønderhovedstaden så dette har gått lynfort! Mannen har vært kjempesnill, tok hjemmekontor fra morgenen for å være hjemme når Bring kom med den. Han hjalp meg å bære den opp i 2. etg da jeg kom hjem og monterte den for meg.

Nå har jeg tatt den første, lille jomfruturen og er storfornøyd så langt! :D Starter pent og rolig og øker forsiktig så skrotten venner seg til belastningen på mølla. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Lillemus skrev (På 25.11.2021 den 20.23):

Da er tredemøllen på plass! Jeg bestilte den på mandag, fra et lager i Mjøndalen og den kom i dag! Jeg bor litt utenfor trønderhovedstaden så dette har gått lynfort! Mannen har vært kjempesnill, tok hjemmekontor fra morgenen for å være hjemme når Bring kom med den. Han hjalp meg å bære den opp i 2. etg da jeg kom hjem og monterte den for meg.

Nå har jeg tatt den første, lille jomfruturen og er storfornøyd så langt! :D Starter pent og rolig og øker forsiktig så skrotten venner seg til belastningen på mølla. :)

Hvordan går det med trening på løpemølla?  :) . Har kjøpt en stepmaskin som jeg er veldig fornøyd med. Men vurderer å ha en løpemølle itillegg? 

Anonymkode: 50022...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...