Gå til innhold

Utredning anngående diagnose: når to pårørende sier ulike ting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min voksne sønn er under utredning for diagnose. Psykologen spurte i den forbindelse min sønn om hun kunne få spørre foreldrene litt om barndommen.  

Jeg sa sannheten om hvordan jeg opplever situasjonen. Dvs at jeg føler at sønnen har slitt mye siden han var liten med konsentrasjonsvansker på skolen som han også ble utredet for, men de kom ikke fram til noe mer. Han fikk mye kritikk for vanskene og mestret det bare enda dårlige. Og jeg får inntrykk av at sønnen trenger ekstra hjelp for å klare å fungere normalt i hverdagen med tanke på jobb osv. 

Psykologen pratet med faren. Faren hadde sagt at sønnen er smart og egentlig flink. Men er bare lat, derfor jobber han ikke. 

Spørsmålet er hvem en psykolog vil høre på i slike tilfeller. Vi har forklart ulike ting. 

Sønnen utredes for ADHD. Han sliter med angst , er opp og ned i humøret, sliter med å holde fokus på oppgaver og dette har han alltid slitt med. Jeg tenker også på at sønnen levde med foreldre som hadde mye krangling og fungerte dårlig i flere år. Er redd at han merket til det. Har dårlig samvittighet for akkurat det.

Hvem vil en psykolog høre på i slike tilfeller? Jeg og faren forklarte ulikt. 

Anonymkode: 4bf73...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...