Gå til innhold

Noen som vet hvor lenge man er smittsom?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Han føler seg ikke slapp, men spørs om kollegaene liker at han kommer på jobb med symptomer. Det er jo sjefen som vil ha han der pga lite folk for tiden, de får jo et problem med å finne folk om han ikke kommer. Men han får nå bare prøve da selv om jeg er imot det, syns han kunne fått noen dager til på å komme seg. 

Komme seg fra hva, du sier jo at han ikke føler seg slapp og syk? Skulle jeg være hjemme hver gang jeg hoster, nyser eller har litt rennende nese hadde jeg vært hjemme en tredjedel av vinterhalvåret. Jeg syns man påfører kollegaer og arbeidsplass en unødig belastning med å bli hjemme når man ikke er syk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hipohopp2022
stjernestøv skrev (15 minutter siden):

Og nå har mannen tatt test, er en sterk og en svak svak strek. Men da er det vel positivt? 

Så lenge det er to streker er den positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Kayia skrev (2 minutter siden):

Komme seg fra hva, du sier jo at han ikke føler seg slapp og syk? Skulle jeg være hjemme hver gang jeg hoster, nyser eller har litt rennende nese hadde jeg vært hjemme en tredjedel av vinterhalvåret. Jeg syns man påfører kollegaer og arbeidsplass en unødig belastning med å bli hjemme når man ikke er syk.  

Han er jo ikke helt i form da, det tar på å hoste å snyte seg hele dagen...sår hals og sår nese og. Han må behandle pasienter på nært hold, han kan jo smitte de? Og han har jo corona. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Så lenge det er to streker er den positiv. 

Ja det er to streker, den ene veldig svak da. Men det stod jo på pakken og at den var positiv selv om streken var svak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Han er jo ikke helt i form da, det tar på å hoste å snyte seg hele dagen...sår hals og sår nese og. Han må behandle pasienter på nært hold, han kan jo smitte de? Og han har jo corona. 

Her er reglene som gjelder nå:

«Restsymptomer kan være tap av/endret smak- og luktesans, hoste, tungpustethet og nedsatt almenntilstand. Disse symptomene går som oftest over av seg selv etter litt tid.

Så lenge du har vært hjemme i 4 døgn og har vært feberfri i 24 timer uten bruk av febernedsettende medisin, er det greit å ha enkelte restsymptomer.

Dersom du føler deg syk, bør du holde deg hjemme til allmenntilstanden din er bedre.

Noen kan oppleve å ha senfølger og ettervirkninger i lenger tid.»

https://www.helsenorge.no/koronavirus/hold-deg-hjemme-hvis-syk/
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ja det er to streker, den ene veldig svak da. Men det stod jo på pakken og at den var positiv selv om streken var svak. 

Da er han positiv. Strek er strek. Min var og svak når jeg testet med 40 i feber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Kayia skrev (2 minutter siden):

Her er reglene som gjelder nå:

«Restsymptomer kan være tap av/endret smak- og luktesans, hoste, tungpustethet og nedsatt almenntilstand. Disse symptomene går som oftest over av seg selv etter litt tid.

Så lenge du har vært hjemme i 4 døgn og har vært feberfri i 24 timer uten bruk av febernedsettende medisin, er det greit å ha enkelte restsymptomer.

Dersom du føler deg syk, bør du holde deg hjemme til allmenntilstanden din er bedre.

Noen kan oppleve å ha senfølger og ettervirkninger i lenger tid.»

https://www.helsenorge.no/koronavirus/hold-deg-hjemme-hvis-syk/
 

Ok. Han får gå på jobb på tirsdag, han ringte og sa han ikke kom i morgen. Og de har jo problemer med å tak i folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (5 minutter siden):

Da er han positiv. Strek er strek. Min var og svak når jeg testet med 40 i feber. 

Ok. Han har ikke symptomer, hoster gjør han hele tiden til vanlig og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Mannen har nå hatt og har symptomer, han testet jo positivt på søndag. Er vel mest smittsom to dagene før han fikk symptomer? Håper jo jeg slipper unna det her men det er jo litt usikkert, han hoster rett ut i luften og det hjelper ikke hva jeg sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

I dag testet jeg negativt så det kan se ut som jeg slipper unna dette her, da blir jeg glad :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...