Gå til innhold

Fornye resept på sovemedisin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må man alltid møte opp hos legen for å få fornyet resept på den typen medisiner,  Imovane? Andre medisiner kan en jo be om ny resept på, via Helsenorge.

Vet ikke om det gjør noen forskjell,  men medisinen er en del av tiltak i min forebyggingsplan. Ikke daglig. En pakke varer 5-6 måneder. 

Jeg vegrer meg mot å spørre på melding. Samtidig synes jeg det er unødvendig tidsbruk, mest for legen om jeg skulle møte opp. Han vil vel uansett neppe overprøve plan psykiater og jeg har laget. Har sendt planen el. til legesenteret en gang, men vet ikke hvor tilgjengelig de har den. Har ingen planlagt time på DPS

Anonymkode: 44ea7...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Må man alltid møte opp hos legen for å få fornyet resept på den typen medisiner,  Imovane? Andre medisiner kan en jo be om ny resept på, via Helsenorge.

Vet ikke om det gjør noen forskjell,  men medisinen er en del av tiltak i min forebyggingsplan. Ikke daglig. En pakke varer 5-6 måneder. 

Jeg vegrer meg mot å spørre på melding. Samtidig synes jeg det er unødvendig tidsbruk, mest for legen om jeg skulle møte opp. Han vil vel uansett neppe overprøve plan psykiater og jeg har laget. Har sendt planen el. til legesenteret en gang, men vet ikke hvor tilgjengelig de har den. Har ingen planlagt time på DPS

Anonymkode: 44ea7...272

Kan du ikke ringe legekontoret å spørre? Bruker selv imovane og jeg kan bare ringe for å fornye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (9 timer siden):

Jeg sender henvendelse til klinikken når jeg trenger ny boks vival. Ikke direkte til legen. 

Ok. Får ikke gjort det uten å ha en timeavtale. Ellers tror jeg ar jeg ville gjort det  eller ventet til den timen 

Anonymkode: 44ea7...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (11 timer siden):

Kan du ikke ringe legekontoret å spørre? Bruker selv imovane og jeg kan bare ringe for å fornye.

Jo..  jeg må vel bare tørre det ene eller andre. Brukt 30 på 5 måneder   er det mye?

Anonymkode: 44ea7...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jo..  jeg må vel bare tørre det ene eller andre. Brukt 30 på 5 måneder   er det mye?

Anonymkode: 44ea7...272

Begynte å svare deg, men vet ikke om det går under råd om dosering, som ikke er lov. Får bare si at jeg synes ikke det er mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke imovane, men jeg kan legge inn forespørsel på alle resepter, inkludert b-preparater (smertestillende) i pasientsky.  Dette er selvfølgelig etter avtale med lege, og med kjent pasient, kjent preparat og ikke økning i dose.  Det var legen selv som ga beskjed om dette.  Jeg er innom en gang i året, da.  Ikke verre enn å spørre.

Ditt forbruk vil jeg overhodet ikke kalle høyt.

 

Anonymkode: 036c7...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok mot til meg og prøvde på fornyelse av resept da jeg lå søvnløs i natt. Skrev kommentar om at jeg ikke visste om jeg måtte ha time, at det står i min plan, om legen har planen i sitt journalsystem? Har sendt den men det er lenge siden. 

Og at jeg ikke har avtale på DPS.  Nå tenker jeg at telefonen til DPS kanskje hadde vært bedre. At jeg ikke har avtale betyr jo ikke at jeg ikke kan ta kontakt.  Bare at jeg syntes p sjrivar lettere enn å ringe. Men nå får jeg vente og se. Vet ikke om fastlegen har ferie. 

Håper de har den planen. 

Greit nok om jeg får nei. Det jeg er redd for er vel egentlig å bli mistenkeliggjort. At de tror jeg spør der i stedet for DPS for at jeg ikke får fra DPS.

Anonymkode: 44ea7...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tok mot til meg og prøvde på fornyelse av resept da jeg lå søvnløs i natt. Skrev kommentar om at jeg ikke visste om jeg måtte ha time, at det står i min plan, om legen har planen i sitt journalsystem? Har sendt den men det er lenge siden. 

Og at jeg ikke har avtale på DPS.  Nå tenker jeg at telefonen til DPS kanskje hadde vært bedre. At jeg ikke har avtale betyr jo ikke at jeg ikke kan ta kontakt.  Bare at jeg syntes p sjrivar lettere enn å ringe. Men nå får jeg vente og se. Vet ikke om fastlegen har ferie. 

Håper de har den planen. 

Greit nok om jeg får nei. Det jeg er redd for er vel egentlig å bli mistenkeliggjort. At de tror jeg spør der i stedet for DPS for at jeg ikke får fra DPS.

Anonymkode: 44ea7...272

Det er vel mer naturlig å be om ny resept av fastlegen enn DPS så tror ikke de blir å mistenke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bra. Nok ikke mistenkt virka det som siden:. Haka av på fornyelse av 5 mg. Så svarte legen at den fantes bare i 10- og 100- pakning, og at jeg hadde fått 7,5 mg tidligere. Så måtte gi beskjed hvis jeg heller ville ha 5 mg. 7,5 er helt ok. Av og til er 1/2 av den nok. Da går det lenger tid til jeg må spørre igjen. 

Men tviler på at ingen av fabrikantene som lager tabletter med zopiklon selger 30-pakninger. 

Anonymkode: 44ea7...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...